Garuda mogelijk niet naar Europa door economische problemen


 Subforum In het nieuws 
88 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line
 

Garuda mogelijk niet naar Europa door economische problemen
De algemeen directeur van Garuda Indonesia heeft laten merken dat de maatschappij de plannen om het gekortwiekte netwerk weer op te bouwen mogelijk vertraagd gaan worden door de huidige wereldwijde economische problemen en de weerslag die dat heeft op de internationale luchtvaart.
Lees verder , klik op de titel



kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line
 


On 19-10-2008 17:59 newsbot wrote: Garuda mogelijk niet naar Europa door economische problemen ... Lees verder , klik op de titel


Ervan uitgaande natuurlijk dat Garuda naar Europa MAG vliegen... Europese officials zijn niet zo makkelijk omkoopbaar als in Jkt Emoticon: Wink



Gracias. Sama sama

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Er is altijd wel een reden om iets niet te doen, en Garuda lijkt een ster in het vinden van die redenen, ookal vergeten ze daarbij de meest belangrijke inderdad. Emoticon: Laugh out loud Wie houden ze nu voor de gek, zichzelf toch alleen? Na het abrupte vertrek - inmiddels alweer tig jaar geleden - is er iedere maand wel bericht geweest dat ze terug zouden komen. Ontsla al die mensen die dergelijke berichten fabriceren en je hebt weer een winstgevend bedrijf ook!



ouwe bekende
Gebruiker
spacer line
 





Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line
 

Garuda mag niet op Europa vliegen omdat de vliegtuigen niet aan de technische eisen voldoen, maar wat heb je aan een vliegtuig in perfecte staat met een dronken piloot?

Bron:
http://www.nu.nl/news/1797304/(...)oot_aangehouden.html

Dronken piloot aangehouden
Uitgegeven: 20 oktober 2008 09:40

LONDEN - De Britse politie heeft zondag een dronken piloot aangehouden. De man stond op het punt met een Boeing 777 van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij United Airlines van Londen naar San Francisco te vliegen, meldden Britse media maandag.
De politie had een tip gekregen van grondpersoneel op het vliegveld Heathrow in Londen. In de cockpit moest de man een blaastest ondergaan. Toen die positief uitviel werd de vliegenier voor de ogen van de passagiers meegenomen door de agenten.
Het is de derde keer in ongeveer een jaar tijd dat een piloot op een vlucht van Londen naar de Verenigde Staten dronken achter de stuurknuppel wil kruipen.

Zou het niet beter zijn om alle piloten een blaastest af te nemen , het is nu de derde keer maar hoe vaak zullen er al piloten dronken hebben gevlogen zonder dat iemand actie ondernam.
Ik denk dat dit probleem niet bij Garuda aan de orde is.
Jan



Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 20-10-2008 12:22 Tuti & Jan wrote:
Garuda mag niet op Europa vliegen omdat de vliegtuigen niet aan de technische eisen voldoen, maar wat heb je aan een vliegtuig in perfecte staat met een dronken piloot?
...............
Ik denk dat dit probleem niet bij Garuda aan de orde is.
Jan


Niet dronken van alcohol, maar grote kans dat er heel wat narkoba -klanten tussen zitten die high kunnen zijn. In RI is drank niet zo'n groot probleem (wel volgens Sjors & Sjimmie van de geitebaarden- en hoogwaterbroekenclub), maar narcotica?!



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Ik las vandaag ergens hier (maar waar?) dat Garuda nu echt binnenkort gaat vliegen.

Maar heb dit gevonden

http://www.depers.nl/buitenlan(...)op-zwarte-lijst.html

'...........dus het ziet er niet echt naar uit.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Kelvinator
Gebruiker
User icon of Kelvinator
spacer line
 

'Garuda Indonesia vanaf juni weer naar Amsterdam'

09-02-2009

DEN HAAG - De Indonesische luchtvaartmaatschappij Garuda keert waarschijnlijk in juni weer terug op Europese bodem. Dat verwacht vicepresident Jusuf Kalla van IndonesiŽ, zo meldt het persbureau Antara. Kalla is sinds zaterdag in Nederland voor een officieel bezoek. ďWe hopen dat Garuda in juni van dit jaar de vluchten naar Amsterdam kan hervatten.Ē Garuda Indonesia staat op de Europese zwarte lijst van vliegmaatschappijen die niet in Europa welkom zijn.


Volgens Kalla moest Garuda op zestig punten verbetering aanbrengen om weer terug te mogen keren naar Europa. Op dit moment staan nog tien zaken open. De vicepresident denkt dat de Indonesische staatsmaatschappij twee maanden nodig heeft om de lijst leeg te krijgen.

Met goedkeuring uit Brussel kan de luchtvaartmaatschappij in dat geval in juni weer tussen Jakarta en Amsterdam vliegen.

bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=29549


Binnenkort komt er een nieuwe eu ban list uit....ik ben benieuwd of o.a. Garuda, Mandala en Lion Air er nog op staan

Daarnaast heeft Indonesie minder last van de crisis dan andere landen in Azie met nog een verwachte groei van ca. 5%, oftewel, groei potentie voor Garuda!


Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 

Sorry AM dit is belachelijk dat bericht van jou Gepubliceerd: donderdag 24 juli 2008 17:33 Update: donderdag 24 juli 2008 18:15
Dat is verleden tijd van meer dan half jaar.
In die tussentijd is er een ander belangrijke gebeurtenis aan de hand.
De economisch crisis kan hier bij ,zeker een rol spelen.
Zodat ze nu geen mogelijke financiŽle middelen hebben.
Verders heb ik er geen verstand van, want de hele luchtvaart maatschappijen maken moeilijke tijden nu.
Ik volg het belangrijkste!! hoe goedkoop, kom ik naar de overkant.?

Deze vliegtuig, op foto, wilde niet verder dan de volgende straat.




Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 24-02-2009 01:28 zieleffe wrote:
Sorry AM dit is belachelijk dat bericht van jou Gepubliceerd: donderdag 24 juli 2008 17:33 Update: donderdag 24 juli 2008 18:15
Dat is verleden tijd van meer dan half jaar.
Click to see original image


Sorry, ik had gegoogled en in de kop stond vrijdag 20 februari 2009. Probeer zelf maar. Heb in het artikel zelf danniet goed gelezen. zal wel slaap gehad hebben. Was niet de bedoeling


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

AM: Google heeft wel eens meer van die storingen helaas. Het zou me echter niet verbazen als Garuda het bericht zelf ook weer de lucht in slingert, hoewel ze weten dat het onmogelijk is voor hen om op europa te vliegen tot zeker later dit jaar.



Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 


On 24-02-2009 01:27 Kelvinator wrote:
'Garuda Indonesia vanaf juni weer naar Amsterdam'


Daarnaast heeft Indonesie minder last van de crisis dan andere landen in Azie met nog een verwachte groei van ca. 5%, oftewel, groei potentie voor Garuda!


Die redenering klopt niet helemaal; Indonesie mag dan 5% groei laten zien (laatste verwachting, al zal deze ook wel naar beneden bijgesteld worden uiteindelijk), de rest van de wereld doet het minder goed, dus die groei kunnen ze wel vergeten.

Tevens is ook de groei in passagiers in Indonesie afgevlakt of zelfs terug aan het lopen, meen daar recentelijk nog wat over gelezen te hebben. Geen groei dus, hoogstens een minder scherpe daling dan de rest van de wereld.



Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Dat Garuda niet op Europa mag vliegen vanwege de technische staat van de vliegtuigen, daar zal best een kern van waarheid in zitten, dat deze maatschappij het niet zo nauw neemt is al te zien aan mijn ervaring met Merpati( Ook een Garudaonderdeel).
Geboekt Merpati, Batam - Bandung, vertrek 20.00 uur.
Tijdens het inchecken kreeg ik de mededeling dat er vertraging was, heel normaal wordt je bij binnenlands vliegen in IndonesiŽ niet meer warm of koud van.

Op vertrektijd was er nog geen vliegtuig, aan de incheckbalie geinformeerd konden niets zeggen, naar het Merpatikantoor dus.
Jongedame wanneer vertrekken we?
22.00 uur meneer.

Om 21.00 nog maar eens geinformeerd, toevallig liep ik een man van Pertamina tegen het lijf, die vertelde dat als het vliegtuig uit Bandung zou vertrekken dat hij dan een sms zou krijgen, die had hij nog niet gehad.
Terug naar de incheckbalie met de vraag of er al enig zicht was op de tijd dat het vliegtuig zou komen en/of wanneer ik zou vertrekken.
Staalhard werd er gezegd dat daar geen enig zicht op was, met andere woorden het zou best wel eens 3 of 4 uur inde nacht kunnen worden?
Ze trokken de schouders op en gaven mompelend te kennen dat ze het echt niet zouden weten.

Terug naar het Merpati kantoor.
Jongedame waarom jokt u?
Ik jok niet meneer.
Jawel want u zei, dat ik om 22.00 zou vertrekken, maar het vliegtuig is nog niet van Bandung opgestegen.
Eeeeeh ja meneer.
Ok ruil mijn ticket maar om voor morgen.
Dat gaat niet meneer.
Tuurlijk gaat dat wel, of u geeft nu de tijd op wanneer ik kan vertrekken en dat moet binnen de 3 uur zijn, anders wil ik mijn ticket ruilen.

Jongedame weg voor informatie, na enige tijd kwam ze terug en maakte een aantekening op mijn ticket, zodat ik de volgende dag kon vliegen.
Taxikosten van en naar het vliegveld? Hotelkosten?
Overmacht meneer.
Of het vliegtuig die nacht nog geweest is, dat weet ik niet, ik weet wel dat veel mensen die van hun schamele salaris een ticket bij elkaar hebben gespaard om hun familie op Java te bezoek, niets anders kunnen dan uren en uren wachten.

Enkele weken ervoor had mijn vrouw al dezelfde ervaring met Merpati vanuit Bandung naar Batam, het vliegtuig kon niet op Bandung landen, door hevige regenval was de landingsbaan ondergelopen.
Tja dat kan gebeuren, die dingen gebeuren, maar toen ze de volgende dag wel kon vertrekken kreeg ze te horen dat ze nog even bij moest betalen omdat haar ticket was omgezet Emoticon: Confused
Ik kan me best voorstellen dat Europa niet op Garuda zit te wachten, voor mij hoeven ze niet ook Emoticon: Bye bye






Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line
 


On 24-02-2009 07:49 Yerun wrote:

...


Die redenering klopt niet helemaal; Indonesie mag dan 5% groei laten zien (laatste verwachting, al zal deze ook wel naar beneden bijgesteld worden uiteindelijk), de rest van de wereld doet het minder goed, dus die groei kunnen ze wel vergeten.

Tevens is ook de groei in passagiers in Indonesie afgevlakt of zelfs terug aan het lopen, meen daar recentelijk nog wat over gelezen te hebben. Geen groei dus, hoogstens een minder scherpe daling dan de rest van de wereld.

1.Voorlopig schat men de groei tussen 4-5% .
Indonesia heeft alleen last met export naar Europa en Amerika .
Ook daalt de import van luxe artikelen , op zich niet erg , dat scheelt in de valuta .

Daarnaast heeft Indonesia haar eigen reserves ( bodemschatten) , strategische goederen waar ze niet hoeven te importeren.
Zoals olie-gas , dat is ook te zien aan de toegenomen investering van buitenlandse oliemijen.
Heb het gelezen in Media Indonesia en of Kompas in Jakarta.

Wel heeft Indonesia last van de teruggekomen TKI-ers , bijvoorbeeld uit Malaysia.
Er kunnen tientallen tot 100.000 TKIers die hun banen verloren.
Voorlopig kunnen de TKIers het 1 of 2 jaar uitzingen met hun gespaarde centen.
Ik heb leuke gesprekken gehad met een groep Sundanese /Javaanse TKWers tijdens de vlucht van Dubai naar Jakarta .
Emirates = murah - meriah is eigenlijk TKW express , ook de vlucht van Jakarta naar Dubai. zit tjokvol met TKWers.Het is een echte goudmijn voor Emirates.
Vraag me af waarom Garuda of Mandala het niet overgenomen hebben.

Al met al zit Indonesia nog in een comfortabele positie in vergelijking met de andere ASEAN landen.

2.Als je Indonesia vergelijkt met Nederland , zit Indonesia nog redelijk goed.
Nederland is een export land , en heeft haast geen bodemschatten behalve gas en klein beetje olie.
Ook is de binnenlandse markt heel klein.


bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line
 


On 24-02-2009 08:15 Malam wrote:
Ik kan me best voorstellen dat Europa niet op Garuda zit te wachten, voor mij hoeven ze niet ook Emoticon: Bye bye

Is het Europa , de E.U=27 landen of alleen maar KLM =Air France of Lufthansa die de komst van potentiele concurrent probeert te traineren ?


bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

Ach, laten we nou toch even serieus blijven, Garuda is toch geen serieuze partij in het spel. Zo klungelig als deze maatschappij wordt gemanaged. Daar moet je je voor schamen i.p.v. trots op te zijn. Een busonderneming wordt nog beter gemanaged.



Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 


On 24-02-2009 08:35 Surya Atmadja wrote:

...

Is het Europa , de E.U=27 landen of alleen maar KLM =Air France of Lufthansa die de komst van potentiele concurrent probeert te traineren ?


Ik zou het niet weten Om Sid, persoonlijk denk ik dat KLM/Air France of Lufthansa totaal geen stem hierin hebben.

Blijft alleen voor mij over dat de City-hoppers van KLM en Lufthansa mij elke keer weer keurig op tijd op Munchen, Frankfurt en in Amsterdam deponeren.
Daar kunnen de cityhoppers van Merpati ( Garuda) een lesje van kunnen leren.
Ik heb bovendien niet echt verstand van vliegtuigen, maar ik kan wel onderscheiden of ik in een ordentelijk vliegtuig zit of een roestbak, welnu ik heb nu een aantal keren Batam-Bandung en visa versa gevlogen en ik had niet de indruk dat ik in een ordentelijk vliegtuig zat.
Er is helaas geen andere keus, dus het is nogal gemakkelijk voor Merpati om wat aan te rotzooien, er is toch geen concurrentie. Emoticon: Angry



ouwe bekende
Gebruiker
spacer line
 

Wij kennen toch onderhand allemaal wel de ďIndonesische kwaliteití van producten en dienstenÖ
Daar wil je toch niet continentaal mee vliegen. Zoveel andere en betere mogelijkheden om die richting op te gaan.
Misschien leuk voor een paar onwetende klanten van De Boer & Wendel die alvast in Ďde sfeerí willen komen.




Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Vanaf het prille begin dat ik naar IndonesiŽ ging hoorde ik De Boer & Zwendel, ik heb dat nooit zo kunnen plaatsen, tot ik geconfronteerd werd met een collega die een rondreis van 4 weken door IndonesiŽ ging maken tevens zijn honeymoonreis Emoticon: Shiny
Toen ik de prijs hoorde had ik geen boterhammenzakje maar een komozak nodig voor het hyperventileren.

Toen ik de eerste keer naar IndonesiŽ ging stond mijn vrouw erop dat we gebruik zouden maken van een reisorganisatie, opdat ik mij een heel klein beetje zou kunnen voorbereiden wat ik er aan zou treffen en bovendien de dingen zou zien waar je zonder reisorganisatie vaak niet aan toekomt.

Ik heb toen gebruik gemaakt van, Het Schone Streven.
Redelijke prijs en kwaliteitsverhouding, goed geregeld ook mijn vlucht van Bali naar Bandung waar ik mijn reis een week op eigen gelegenheid heb voortgezet om weer in Jakarta te eindigen.
Jammer dat het eigenlijk allemaal ouderen waren, maar aangezien ik zelf ook geen tiener meer was heb ik het goed naar mijn zin gehad.

Toen mijn collega met de Boer en Zwendel vier jaar later naar IndonesiŽ ging was de prijs voor zijn reis die nagenoeg naar dezelfde locaties en hotels ging haast het dubbele van het Schone Streven. Emoticon: Angry

Eeen beetje spitten en informatie vergaren op dit forum kan zeker uitkomst bieden, het is en blijft nu ťťnmaal zo dat IndonesiŽ voor Nederlanders bijft trekken.
Terecht of onterecht, tevreden of niet tevreden, dat zal mij een worst zijn, je moet alles proberen in je leven, heb je de mogelijkheid, hoort daar ook het naar IndonesiŽ gaan bij Emoticon: Yes!

We zien vanzelf de positieve of negatieve ervaringen op dit forum verschijnen Emoticon: Puh!
Hebben we weer een heerlijk ja en nee spelletje Emoticon: Shiny



kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line
 


On 24-02-2009 12:18 ouwe bekende wrote:
Wij kennen toch onderhand allemaal wel de ďIndonesische kwaliteití van producten en dienstenÖ
Daar wil je toch niet continentaal mee vliegen. Zoveel andere en betere mogelijkheden om die richting op te gaan.
Misschien leuk voor een paar onwetende klanten van De Boer & Wendel die alvast in Ďde sfeerí willen komen.


Ik vraag me af wie er daadwerlijk zit te wachten op een Garuda die naar Europa vliegt, SQ en zelfs MAS zijn zoveel beter. Ik vloog laatst van Jogja naar CGK met AirAsia, STIPT op tijd, prachtige nieuwe A320's (en niet zo'n 737-900ER van Lion die er na een jaar al volkomen verrot uitziet van binnen met die goedkope bekleding), en geen geld (300rb). Goedkoopste met Garuda was 377rb, dan ben je toch wel gek als je met Garuda vliegt!


Gracias. Sama sama

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 

VLIEGTUIG NEERGESTORT OP SCHIPHOL vanmorgen








Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,949,201 pageviews Een website van indahnesia.com