Ervaring buitenlandverzekering (ziektekosten)

Subforum Het visumgebeuren 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 16-10-2008 05:54 schreef NKP-2005:

Laten we eens kijken wat esgerrits nog te melden heeft, en later zoek ik de gegevens van Prudential-Indonesia.

Mee eens, we wachten eens even af wat die te melden heeft,ben benieuwd.......

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

lubbert
Gebruiker
spacer line

bij deze een reaktie door een 100% kaaskop van 75 jaar die inmiddels 8mnd, in BANDUNG (CILEUNYI) WWOONT EN MIJ DAAR SENANG VOEL IN HET KORT IK BEN DIABEET EN GEBRUIK metformin 850 mg. en cuclacide 5mg. de daagelijkse kosten hiervoor in inddonesie bedragen schrik niet ongeveer 2000. rp. ongeveer 20eurocent ik heb zelf een tester voor het suikergehalte gekocht (35 euro) en mijn suiker blijft goed op peil wat betreft het visumgebeuren alles laten verzorgen door stichting PELIA perfect zowel in nederland als aankomsst in bandung alles werdt geregeld en dat alles voor 1065 euro incl. btw.incl. reentrypermitmocht u vader meer informatie wensen ik ben bereikbaar op email adres wijstra34Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com. ok bert wijkstra cileunyi BANDUNG

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Lubbert,
Ik gebruik ook medicijnen en weet dat die in IndonesiŽ erg goedkoop zijn, ook de doctor en tandarts zijn goed zelf te betalen, daarvoor is echt geen ziektenkostenverzekering nodig.
Een ziektenkostenverzekering is wel een voorwaarde voor een Visa Lansia (oudervisum) en Visa Keluarga (familie visum).
Uit jou antwoord wordt niet duidelijk of je een ziektenkostenverzekering hebt en eventueel waar.
Voor mensen ouder dan 55 jaar is een ziektenkostenverzekering in IndonesiŽ niet mogelijk, in IndonesiŽ wonen en een postadres aanhouden in Nederland is niet voldoende voor de Nederlandse volksverzekering.

De stichting PELIA mag dan alles perfect regelen maar als zij voor bovengenoemde visums zorgen zullen zij zich ook aan de Indonesische wet dienen te houden dat betekend ook een ziektenkosten en aansprakelijkheids (WA) verzekering.

Een gedeelte van het antwoord wat ik kreeg van CVZ over ziektekostenverzekering en ingezetene zijn van Nederland:

Geachte mevrouw ..............,

N.a.v. het telefoongesprek van zojuist, heb ik onderstaande informatie voor u over het begrip "Ingezetenschap".

De redeneertrant bij ingezetenschap in termen van de volksverzekeringen (zoals AWBZ en daardoor voor de ZVW) (in Nederland) is als volgt bij mensen die Nederland verlaten:

Waar u woont, moet worden bepaald op basis van uw persoonlijke omstandigheden.
De inschrijving in de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) is hierbij niet bepalend.
Is uw verblijf van tijdelijke aard, dan blijft u voor de verzekeringen wel in Nederland wonen.
Die tijdelijke aard kan blijken uit de volgende omstandigheden:de duur van het verblijf.
Een verblijf korter dan ťťn jaar in het buitenland wordt in het algemeen als tijdelijk aangemerkt; uw verblijfstatus in het buitenland (de aard van het eventuele benodigde verblijfsdocument in het land waar u verblijft); de aantekeningen die in het paspoort zijn opgenomen over het vertrek uit Nederland en het verblijf in het buitenland; u komt regelmatig of met vakanties terug naar Nederland; u hebt de bedoeling om weer terug te keren naar Nederland; u beschikt nog over zelfstandige woonruimte (gekocht of gehuurd) met huisraad en eigendommen in Nederland (een postbusadres of een adres bij een familielid is op zich niet voldoende); er blijven gezinsleden in Nederland achter.

Salam,
Jan

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

u beschikt nog over zelfstandige woonruimte (gekocht of gehuurd) met huisraad en eigendommen in Nederland (een postbusadres of een adres bij een familielid is op zich niet voldoende); er blijven gezinsleden in Nederland achter.

Jan,
Ik ken genoeg nederlanders met een verzekering bij zilveren kruis en OOM die gewoon in indonesie of thailand wonen voor onbepaalde tijd. Alleen hebben ze zich niet laten uitschrijven uit nederland en hebben gewoon een postadres in nederland. Ze betalen alle premies en belasting in nederland. Emoticon: Confused

Shalom

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar het is niet toegestaan om ingeschreven te blijven staan als je daar niet daadwerkelijk woonachtig bent (d.w.z. langer dan een bepaalde periode - half jaar???? - elders verblijft) en men heeft de plicht zich uit te schrijven. Dat houdt dus in dat de Nederlanders die je kent in Indonesia en Thailand de wet overtreden. Dat het vaak gebeurd, is een ander punt. Maar de risico's zijn van dien als men er achter komt.
De gemeente heeft de mogelijkheid iemand zonder pardon uit te schrijven als er een "sterk vermoeden" bestaat (dus nog niet eens een bewijs) dat iemand niet verblijft op het adres wat is opgegeven (dat heet bestandsopschoning). Het betalen van premies en belasting speelt daarbij een ondergeschikte rol.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Voor verzekeringen voor personen boven de 55 jaar, neem even contact op met Wim van Kuyk : 0274-74 75 79 4 of 0817-464 833 . Hij weet een assurantiebedrijf dat deze mogelijkheid schept (Ned. manager).

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

volgens mij is niet verzekeren onverstandig. Immers, een ongeluk zit in een klein hoekje en ook een halfjaar revalideren in Indonesie trekt de gemiddelde belanda niet als ie dat zelf moet betalen.

maar ja.........wie ben ik als jong broekje......

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 18-10-2008 18:54 Yogya-Bali wrote:
Maar het is niet toegestaan om ingeschreven te blijven staan als je daar niet daadwerkelijk woonachtig bent (d.w.z. langer dan een bepaalde periode - half jaar???? - elders verblijft) en men heeft de plicht zich uit te schrijven. Dat houdt dus in dat de Nederlanders die je kent in Indonesia en Thailand de wet overtreden. Dat het vaak gebeurd, is een ander punt. Maar de risico's zijn van dien als men er achter komt.
De gemeente heeft de mogelijkheid iemand zonder pardon uit te schrijven als er een "sterk vermoeden" bestaat (dus nog niet eens een bewijs) dat iemand niet verblijft op het adres wat is opgegeven (dat heet bestandsopschoning). Het betalen van premies en belasting speelt daarbij een ondergeschikte rol.

Je kan me nog meer vertellen YB want toen ik in 2005 mij liet uitschrijven bij de gemeente en zei dat ik ging emigreren toen hebben ze mij zelf aangeraden dat niet te doen en een postadres op te geven van familie die mijn zaken hier in nederland kunnen behartigen. Emoticon: Confused

Shalom

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 17-10-2008 16:38 lubbert wrote:
bij deze een reaktie door een 100% kaaskop van 75 jaar die inmiddels 8mnd, in BANDUNG (CILEUNYI) WWOONT EN MIJ DAAR SENANG VOEL IN HET KORT IK BEN DIABEET EN GEBRUIK metformin 850 mg. en cuclacide 5mg. de daagelijkse kosten hiervoor in inddonesie bedragen schrik niet ongeveer 2000. rp. ongeveer 20eurocent ik heb zelf een tester voor het suikergehalte gekocht (35 euro) en mijn suiker blijft goed op peil wat betreft het visumgebeuren alles laten verzorgen door stichting PELIA perfect zowel in nederland als aankomsst in bandung alles werdt geregeld en dat alles voor 1065 euro incl. btw.incl. reentrypermitmocht u vader meer informatie wensen ik ben bereikbaar op email adres wijstra34Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com. ok bert wijkstra cileunyi BANDUNG

Beste hr. Wijstra: even een nuance: Metformine 850mg tweemaal daags kost in Nederland Ä 1,36 PER MAAND (dus 60 tabletjes). Glibenclamide 5mg een maal daags Ä 2.52 per maand. Dit zijn allemaal middelen uit de ouwe doos dus patentvrij dus goedkoop (ze werken overigens nog steeds uitstekend!). Qua medicijnen zal je in Nederland dus nog wel net iets goedkoper uit zijn.

Waarom ik dit voorbeeld aanhaal: Veel dingen zijn in Indonesie stukken goedkoper maar dit geldt in het algemeen NIET voor medicijnen. Dit komt omdat Indonesische authoriteiten onvoldoende maatregelen nemen om illegale pillenexporten te voorkomen. HIV medicijnen kosten in bijv. India vaak 1/10e van wat ze in het Westen kosten, het zou een leuke business zijn om in Indo een hoop pillen te kopen en deze illegaal te verslepen naar het Westen om ze daar voor een leuke prijs te verkopen. Daarom heeft de internationale geneesmiddelenindustrie besloten om de geneesmiddelenkortingen die voor veel arme landen gelden niet voor Indonesie te laten gelden. Kasian voor de arme wong cilik die daardoor niet aan zijn noodzakelijke pillen kan komen Emoticon: Shut up!

Gracias. Sama sama

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Jan,
Ik ken genoeg nederlanders met een verzekering bij zilveren kruis en OOM die gewoon in indonesie of thailand wonen voor onbepaalde tijd. Alleen hebben ze zich niet laten uitschrijven uit nederland en hebben gewoon een postadres in nederland. Ze betalen alle premies en belasting in nederland.

Oom-verzekeringen is geen volksverzekering, het Zilveren Kruis weet ik niet.
Er zijn zeer zeker meer mensen die in het buitenland wonen die zich niet afmelden in Nederland dan mensen die het wel doen, krijg je problemen met instanties is het paspoort ten alle tijde en voor ieder rechter een bewijs.
Zolang er niets bijzonders gebeurt is er niets aan de hand, zodra je echter medische hulp nodig zou hebben is het een heel groot probleem.

Beste ....,
Ook in IndonesiŽ zijn de medicijnen flink in prijs verlaagd, ik gebruik al jaren de zelfde medicijnen en koop die bij Kimia Farma, in 2006 betaalde ik iets minder dan 100.000 per jaar, nu is dat voor precies dezelfde medicijnen de helft.
Een uitgebreid bloedonderzoek met moderne apparatuur kostte mij vorige maand IDR 237.500 en geen bont en blauwe arm zoals eerder in Nederland waar bloedafname lijkt op productiewerk.
Eerder dit jaar 2 injecties, TYPHIM Vi en PNEUMO 23 samen voor IDR 375.000 inclusief de injecties zetten.
In Nederland is een bril erg duur hier koop ik een prima bril voor minder dan IDR 2 miljoen, voor een nieuw kunstgebit (boven) betaalde ik ook minder dan IDR 2 miljoen.
Over de bril en ook het kunstgebit heb ik geen reden tot klagen, gewoon goed.

Dit zijn stuk voor stuk zaken die uit een verzekeringspakket kunnen worden gelaten en die een pakket onnodig duur maken.
Jan

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ter aanvulling:
Genoemde bedragen hebben betrekking op Java, in Bali zijn medische zaken veel duurder, zeker de westerse klinieken berekenen tarieven die vaak hoger zijn dan in Nederland.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 18-10-2008 21:15 schreef Bokito:

...

Je kan me nog meer vertellen YB want toen ik in 2005 mij liet uitschrijven bij de gemeente en zei dat ik ging emigreren toen hebben ze mij zelf aangeraden dat niet te doen en een postadres op te geven van familie die mijn zaken hier in nederland kunnen behartigen. Emoticon: Confused

YB, je hebt in deze weldegelijk gelijk! Als je aantoonbaar langer buiten NL verblijft OP een vast adres in het buitenland dan 180 dagen wordt je aangemerkt als "uitgeschreven", inhoudende dat wanneer de gemeente haar lijst opschoont, men verwijderd wordt in het bestand!!

Wellicht heeft de gemeente medewerker(ster) zitten slapen! Waar mensen werken worden fouten gemaakt, toch..... Het is onomstotelijk een feit dat wanneer jij naar de gemeente gaat met verzoek van emigreren moet de gemeente jou uitschrijven!!!

NKP-2005
Gebruiker
User icon of NKP-2005
spacer line

Tuti en Jan,

Ik kan je zeggen dat het hier zelfs nog goedkoper is. De kwaliteit is inderdaad prima. In Nederland kocht ik een kunstgebit voor Ä 1500 en dat zat voor geen mm!! Elke keer weer terug, elke keer weer betalen voor slecht geleverd werk. Veel betalen, weinig krijgen.
Medicijnen zijn spotgoedkoop. Ik ging naar de huisarts en kreeg een injectie en een pakket medicijnen voor Rp 45.000 = Ä 3,50 ongeveer. Daarvoor hoeft niemand een dure ziektekostenverzekering te nemen. Die heb je eigenlijk alleen maar nodig voor operaties en opnames, en dan eigenlijk nog alleen in het buitenland. Een week in het ziekenhuis hier, inclusief een operatie zal hoogstens Ä 750 kosten. Ik ken mensen die drie weken in het ziekenhuis hebbem gelegen na een operatie en minder dan Ä 1500 kwijt waren. Jawel, minder kwaliteit van je kamer, geen internet (wel via je mobieltje), slechte tv-ontvangst, maar over het algemeen gewoon alles wat men nodig heeft. En als ik ziek ben (een zeldzaamheid), lees ik het liefst boeken en slaap een stuk in de dag.

Voor wat betreft uitschrijvingen en dergelijke: zorg dat je je zaken goed voor elkaar hebt volgens de wet, al krijg je nergens meer de juiste adviezen; de regels zijn soms ook erg ingewikkeld - onnodig in mijn ogen. Uiteindelijk snij je jezelf toch weer flink in de vingers, want je kunt niet terugvallen op adviseurs en gaat het allemaal om geld waarvoor men wel premies wil innen maar als het op uitkeren komt vind men niemand thuis! Zoek het op op Internet en je weet waar je aan toe bent. Een expert/adviseur in bepaalde zaken kan niet vertrouwd meer worden - ik zoek het zelf uit als er ergens noodzaak voor is. Het gaat tenslotte om mijn portemonnaie!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 19-10-2008 06:14 siebjans wrote:

...

Wellicht heeft de gemeente medewerker(ster) zitten slapen! Waar mensen werken worden fouten gemaakt, toch..... Het is onomstotelijk een feit dat wanneer jij naar de gemeente gaat met verzoek van emigreren moet de gemeente jou uitschrijven!!!

Dat heet of onverschilligheid of gedogen .
Als een ziekenfonds , I.N.D medewerker of een (belasting) ambtenaar ook naar diverse forums surft zal hij ook veel vreemde zaken lezen.

bisa dicek of makemyday .

NKP-2005
Gebruiker
User icon of NKP-2005
spacer line

Inderdaad, en als mijn tante een derde been had was het mijn oom geweest!

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik kan je zeggen dat het hier zelfs nog goedkoper is.
Ook hier in Oost Java kan het goedkoper, ik bracht als voorbeeld een bril voor ietsminder dan IDR 2 miljoen, vorig jaar heb ik een leesbril met goed montuur en glazen gekocht voor IDR 300.000, die is echt niet minder van kwaliteit als de eerder duurder gekochte bril.
Ik bracht twee soorten injecties naar voren, PNEUMO 23 is voor mensen die geen milt meer hebben, er was eerder een forumbezoeker die daar vragen over stelde, dat medicijn wordt niet zo veel gevraagd en was in mijn geval import en daardoor wat duurder.
De andere TYPHIM Vi is tegen buiktyfus en is uiteraard goedkoper omdat dit meer wordt gevraagd.

Het gebit van Tuti wordt momenteel opgeknapt en daarvoor is een kaakchirurg nodig, de tarieven zijn weer bedragen waarvoor je echt geen verzekering hoeft af te sluiten.

Mochten we echt ziek worden hebben wij voor beiden een ziektenkostenverzekering afgesloten bij Allianz Indonesia, deze verzekering is internationaal en betaald per dag ziekenhuisopname IDR 600.000 en voor operatiekosten nog eens maximaal IDR 98 miljoen.
Tevens zit in het pakket een overlijdensverzekering die voor het Visa Lansia en Visa Keluarga is verplicht.
Er zijn door Allianz door heel IndonesiŽ contracten afgesloten met ziekenhuizen, bij eventuele opname hoef je zelf niet voor te schieten.
Ik ben nu 53 jaar en de polis kan worden voortgezet als ik eenmaal 55 jaar ben, dat staat tenminste in de polisvoorwaarden.

Erg genoeg wordt degene die dit topic heeft geopend en ook mensen die ouder dan 55 jaar zijn met plannen om in IndonesiŽ niet wijzer van hetgeen ik schrijf over Allianz.

De ziektenkostenverzekering is en blijft het grootste probleem voor mensen die op oudere leeftijd in IndonesiŽ willen gaan wonen

Het gaat heel vaak om van oorsprong Indonesische mensen die op hun oude dag graag terug willen naar hun vaderland, voor de AOW en pensioen geen probleem omdat Nederland daarvoor goede contracten heeft afgesloten met IndonesiŽ, laat ze de zorgverzekering daar dan maar aan toevoegen.
Omdat het hier toch gaat om best veel mensen is het een zaak van de politiek in Nederland om daar verandering in te brengen, in Nederland schijnt de gezondheidszorg onbetaalbaar te worden, dan ben je als politiek toch verplicht een alternatief bieden.
Dit alternatief is ook nog eens veel goedkoper of de mensen moeten voor de behandeling van een ernstige ziekte terug willen naar Nederland.
Salam,
Jan

NKP-2005
Gebruiker
User icon of NKP-2005
spacer line

Jan, dank je voor deze info, die ik ten volle onderschrijf (tot het Allianz-verhaal).
Allianz is het onderzoeken toch waard voor ons, ik ga dat zeker doen. Terima kasih! Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 18-10-2008 21:15 Bokito wrote: Je kan me nog meer vertellen YB want toen ik in 2005 mij liet uitschrijven bij de gemeente en zei dat ik ging emigreren toen hebben ze mij zelf aangeraden dat niet te doen en een postadres op te geven van familie die mijn zaken hier in nederland kunnen behartigen. Emoticon: Confused

The times they're changing. Het is nu 2008 en geen 2005.
Besides, ga maar eens surfen op websites van gemeenten, etc.
Ook zijn er al genoeg die ervaring hebben met het "uitgeschreven worden" door de gemeente. Daar kom jezelf niet eens meer bij te pas. Een "kleine" verdachtmaking is al voldoende om te worden uitgeschreven. En dan mag je zelf aan het werk om aan te tonen dat je er nog vebljft. Lukt dat niet voor 100% (alleen maar enkele maanden jaarlijks aanwezig op dat adres), dan blijf je gewoon uitgeschreven en verdwijn je in de "vergaarbak" van adreslozen in gemeentehuis Den Haag.

NKP-2005
Gebruiker
User icon of NKP-2005
spacer line

Heeft er iemand ervaring met Sinar Mas voor ziektekostenverzekeringen?? Ik heb mij laten informeren, dat je ongeacht je leeftijd je kunt verzekeren bij deze maatschappij. Woensdag komt de man bij me thuis met meer info, waarover ik dan weer zal berichten.

Ondertussen is het misschien handig wat meer te leren van de ervaringen van forumleden die in IndonesiŽ wonen en van Sinar Mas afweten. Ik ben erg benieuwd.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Sinar Mas, nog niet van gehoord Emoticon: Nooo Ik zal hier in Yogya eens rondvragen.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Lukt dat niet voor 100% (alleen maar enkele maanden jaarlijks aanwezig op dat adres), dan blijf je gewoon uitgeschreven en verdwijn je in de "vergaarbak" van adreslozen in gemeentehuis Den Haag.
Dan mag je met het paspoort bewijzen dat de gemeente er langs zit, erg genoeg zetten ze in de Aziatische landen stempels in het paspoort en is het einde verhaal.
Daaruit blijkt dat een paspoort ook goed werkt in dit geval van fraude, binnen Europa speelt dit probleem niet maar daar is ook de Nederlandse zorgverzekering mogelijk.
Jan

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Hebben de mensen in het buitenland wel eens van Atteftatiede Vita, gehoord, en is dat ook te verkrijgen in Indonesie.
Namelijk het kan zijn dat een verzekering maatschappij, een bewijs wilt hebben van je bestaan. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up! Emoticon: Talk to the hand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Bij Google gezocht naar Atteftatiede Vita, niet gevonden.

Ik denk dat je bedoelt het Bewijs van in Leven zijn of Attestatie de Vitae/levensbewijs .

Iedereen die een uitkering krijgt (WAO, AAW, AOW) en in het buitenland woont krijgt elk jaar van de uitkeringsinstantie een formulier dat ingevuld moet worden en ondertekend door persoon die daarvoor is gemachtigd, in IndonesiŽ is dat het Consulaat der Nederlanden, die handtekening en stempel kost 30 Euro, zie: http://indonesie.nlambassade.o(...)/consulaire_tarieven
Als de uitkeringsinstantie het doorgeeft aan de Nederlandse Ambassade in Jakarta zorgen zij dat er een rapporteur op huisbezoek komt.
Deze rapporteur neemt de formulieren nadat ze zijn ingevuld en ook door de rapporteur zijn ondertekend mee en de Nederlandse Ambassade verstuurt die per koerier naar de uitkeringsinstantie.
Deze rapporteur combineert zoveel mogelijk huisbezoeken, dat kan wel eens tot gevolg hebben dat het bewijs van in leven zijn eigenlijk te laat wordt terug gestuurd.
Salam,
Jan

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 20-10-2008 15:18 Yogya-Bali wrote:

...

The times they're changing. Het is nu 2008 en geen 2005.
Besides, ga maar eens surfen op websites van gemeenten, etc.
Ook zijn er al genoeg die ervaring hebben met het "uitgeschreven worden" door de gemeente. Daar kom jezelf niet eens meer bij te pas. Een "kleine" verdachtmaking is al voldoende om te worden uitgeschreven. En dan mag je zelf aan het werk om aan te tonen dat je er nog vebljft. Lukt dat niet voor 100% (alleen maar enkele maanden jaarlijks aanwezig op dat adres), dan blijf je gewoon uitgeschreven en verdwijn je in de "vergaarbak" van adreslozen in gemeentehuis Den Haag.

Dat is allemaal theorie. Als ik in NL een huis huur en alle kosten en premies worden keurig betaald en mijn post door iemand verzorgt dan kan je gewoon een jaar op vakantie gaan en er is geen haan die er naar kraait. Emoticon: Party!

Shalom

NKP-2005
Gebruiker
User icon of NKP-2005
spacer line

Esgerrits zwijgt in alle talen, da's jammer.

Ondertussen is er een meneer van Sinar Mas (www.sinarmas.co.id) bij me geweest en heeft me duidelijk gemaakt wat er zo te verwachten is.
Allerreerst kun je de ZKV slechts aangaan totdat je 60 jaar bent, en hij kan slechts doorlopen totdat je 65 jaar bent. Niet erg interessant dus, maar voor de jongeren hier wat premies voor het goedkoopste Plan en hoogste Plan, met de volgende vergoedingen:

Ziekenhuiskamer per dag Rp. 500.000, 365 dagen per jaar, hoogste plan Rp. 1.000.000
Intensive Care per dag Rp. 1.000.000, 60 dagen per jaar/keer, hoogste Rp. 2.000.000
Kosten operatie of kosmetische chirurgie als gevolg van een ongeluk: Rp 4.000.000, hoogste plan Rp. 9.000.000.
Alle kosten voor doktoren, chirurgen, anesthesie, lab testen, ambulance, etc.: volledig volgens kwitantie.
Maximale vergoeding per jaar: RP. 400.000.000 (Hoogste plan Rp. 900.000.000).
Ook buitenlandvergoeding als je in het buitenland ziek wordt. Wil je in het buitenland naar het ziekenhuis dan is de vergoeding 80%, maar je kunt ook naar Jakarta en bent dan gewoon verzekerd voor binnenland. Dus in het binnenland is er keus van ziekenhuis, in het buitenland krijg je minder vergoeding, tenzij je daar bent als je opgenomen moet worden.

Premie voor dit plan per jaar (niet in USA/Canada):
Tot 19 jaar: Rp. 918.060, hoogste plan Rp. 2.949.895
20-29: Rp. 1.325.007, hoogste plan: Rp. 4.310.236
30-39: Rp. 1.544.845, hoogste plan: Rp. 5.011.120
40-49: Rp. 1.759.309, hoogste plan: Rp. 5.673.895
50-59: Rp. 2.369.972, hoogste plan: Rp. 7.620.794
60-65: Rp. 2.845.143, hoogste plan: Rp. 9.051.838

Niet verkeerd, dacht ik, voor wie daarin valt. Voor ouderen is er een andere verzekering, maar die informatie was nog niet beschikbaar. Gaat binnenkort komen. Dit heeft betrekking op een soort levensverzekering met zkv-clausule, waarbij je voor zkv verzekerd bent voor (levensreddende) operaties. Mocht je toch overlijden dan is er een uitkering voor de nabestaanden. Ik zal de informatie op dit forum zetten zodra ik het heb.
Dat geldt ook voor de andere ZKV's waarvan ik nog informatie moet krijgen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,750,891 pageviews Een website van indahnesia.com