De beste en betrouwbaarste chauffeur op Bali!!

Subforum Bali, het godeneiland 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Wereldse Pracht
Gebruiker
User icon of Wereldse Pracht
spacer line

De meest betrouwbare en aardigste chauffeur van Bali: MADE!! Emoticon: Party!

Hij rijdt mij al jaren (ik kom daar vaak voor zaken) en hij brengt je precies waar je heen wilt, hij is geduldig, zeer betrouwbaar, hij laat je het ware Bali zien als je daarom vraagt, dus niet de geijkte paden....en hij is altijd op tijd!!!

Bel of mail hem:

Email: dewikarisdaEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com , hij geeft niet meteen antwoord, aangezien hij niet iedere dag zijn email checkt (moet hij in een cafe doen)
Telefoon: 0062-81-80-568 3309 (hij spreekt vrij goed engels, maar misschien is mailen beter!).

Maak veel gebruik van hem, hij kan het geld zeer goed gebruiken!! Gun hem dit!!

Groetjes Heleen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Beste Heleen,

Na 6 dezelfde postings in diverse topica is je boodschap nu wel aangekomen.
Er zijn overigens veel mensen in Indonesie in de toeristenbranche (EN daarbuiten) die het geld van toeristen heel goed kunnen gebruiken.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Allie
Gebruiker
spacer line

Gelukkig zijn er heel veel chauffeurs die Made heeten. Emoticon: Laugh out loud

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-10-2008 14:26 Allie wrote:
Gelukkig zijn er heel veel chauffeurs die Made heeten. Emoticon: Laugh out loud

Yep, wat dat bertreft is er niet zoveel keuze op Bali...... Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

1 op de 4 ongeveer. Dus een keuze uit ca. 3/4 miljoen Balinezen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-10-2008 13:22 Wereldse Pracht wrote: hij geeft niet meteen antwoord, aangezien hij niet iedere dag zijn email checkt (moet hij in een cafe doen)
Maak veel gebruik van hem, hij kan het geld zeer goed gebruiken!! Gun hem dit!!

In een cafe moeten enkele miljoenen Indonesiers hun email openen.
En zo kunnen ook enkele honderd miljoen Indonesiers het geld goed gebruiken. Gun ik ze allemaal.

He-mie.
Gebruiker
spacer line

De beste chauffeur die goed nederlands spreekt en mij het ECHTE Bali laat zien en niet alleen de geijkte paden,kan zich hier melden a.u.b. dan kan ik t.z.t. kontakt met hem opnemen. Emoticon: Yes!

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

De beste chauffeur op Bali, ben ik meestal zelf...nog nooit wat geraakt ... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

phileine
Gebruiker
spacer line

Er kan er maar een de beste en betrouwbaarste zijn en dat is zonder twijfel Wayan Sueta. Hij spreekt vloeiend Engels en slechts een paar woordjes Nederlands. Overigens kun je wel in het Nederlands met hem per email communiceren.
Hij rijdt zelfverzekerd en veilig in een comfortabele auto. Er is niemand die je meer over Bali kan leren.

Zie www.hiddenbali.com voor een indruk, maar deze website is inmiddels verouderd.

Mocht je interesse hebben, dan ben ik graag bereid zijn contactgegevens te verstrekken en/of te bemiddelen. Mijn emailadres is phileine.bordewijkgmail.com. Ik zou je vandaag nog met hem in contact kunnen brengen.

Bij voorkeur post ik deze gegevens niet op dit forum omdat...
geen idee eigenlijk, waarom niet? wellicht uit eigen belang omdat ik dit best bewaarde geheim van Bali (nog) niet met iedereen wil delen.

Vriendelijke groet, Phileine

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Vraag mijzelf wel af, hoe deze vergelijking gemaakt is: Hoeveel heb je er inmiddels uitgetest? Bescheiden en aardig zijn ze allemaal, redelijk tot vrij goed Engels ?
Dat kunnen er ook een hoop.. comfortabele auto? Ook die zijn er zat...en dan een wel heel boute uitspraak: "er is NIEMAND die je meer over Bali kan leren....."

Waar is dit op gebaseerd?

Elke toerist die op Bali komt en een auto met chauffeur huurt is meestal erg tevreden als ze de afgesleten paden van het massa toerisme hebben gevolgd. Tenzij je het goed overlegt met de driver zal hij niet veel van de gebaande wegen afwijken, en elke geboren en getogen inwoner van Bali weet veel te vertellen over het eiland, al of niet uit eigen ervaring of het is hem verteld zodat hij de meestal standaard geschiedenis aan de gewillig luisterende toerist kan uitleggen...

Maar ik wou eigenlijk ook een naam en adres delen op dit forum, maar dat heeft geen nut meer : de meest vakbekwame is reeds vermeld...

hati hati, pelan pelan

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Emoticon: Blush Oeps per abuis op twee topics hetzelfde bericht geplaatst...foutje Emoticon: Stupid

hati hati, pelan pelan

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Goede chauffeurs op Bali? Gigantische commissie-jagers zijn het. Krijgen ca. 45% commissie overal waar ze je naar toe brengen; of het nou gaat om een handicraft-produktieplaats, een kunstatelier, een winkel (zelfs de marktkraampjes), restaurant, de beroemde vis-eettentjes op strand in Jimbaran (zelfs 50%), hotels, toeristische attracties, dansvoorstelling.......overal vette commissie. Dus zullen ze iemand nooit en te nimmer buiten de getreden paden begeleiden want daar is geen commisie te vangen en dus zouden ze een dief uit eigen portemonnee zijn. Het ECHTE, WARE BALI? Forget it als je een Balinese chauffeur hebt.

En info over Bali kan je beter uit boeken halen want de gemiddelde Balinees weet tittel nog jota over zijn/haar eigen cultuur c.q. godsdienst. Ze doen gewoon na wat de priester of de kepala adat hen voorkauwt, zonder veel van de betekenis van bepaalde handelingen te snappen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

En ik weet ook de beste en betrouwbaarste. Maar het heeft verder geen zin dat hier allemaal neer te gooien, want ik heb hem slechts gebruikt voor een retourtje vliegveld en heb ook geen vergelijkingsmateriaal.

phileine
Gebruiker
spacer line

Yogya-Bali, het is spijtig dat jij zulke slechte ervaringen hebt gehad met chauffeurs op Bali.
Maar om nu alle chauffeurs van Bali voor maffia uit te maken, gaat mij wat te ver.

Het is wellicht de stelligheid van mijn aanprijzing die je daartoe aanspoorde. In dat geval bied ik hierbij mijn excuses aan. In mijn enthousiasme maakte ik gebruik van aanprijzende taal die bijvoorbeeld ook gewoon is in reclame uitingen. Ik bedoelde natuurlijk niet letterlijk te zeggen dat er "Niemand is die meer weet over Bali".

In antwoord op je vragen.
Ik heb tijdens mijn verblijf op Indonesie in de afgelopen 12 jaar gebruik gemaakt van de diensten van 7 verschillende chauffeurs. In vergelijking tot de rest, spreekt Wayan Sueta niet alleen vloeiend Engels, wat zo opvallend is, is dat hij juist van de gebaande paden afwijkt. In de afgelopen 12 jaar heb ik heel veel van Indonesie gezien, maar Wayan Sueta is het desalniettemin gelukt een hele week te vullen met allerlei nieuwe ervaringen. Ik ben bovendien bijzonder onder de indruk van zijn politieke, religieuze en historische kennis op academisch niveau.

Vanzelfsprekend is dit niet aan iedereen besteed. De meeste toeristen komen voor het strand en de zon en de rijstvelden. Die mensen zou ik dan ook aanraden een chauffeur te nemen die van A naar B rijdt tegen een zo goedkoop mogelijk tarief.

Het is niet zonder reden dat ik de contactgegevens van Wayan Sueta alleen wil geven aan die mensen die oprecht geintresseerd zijn in het land en de cultuur, die weten dat je wijsheid niet uit boeken haalt, die geloven in aangeboren intelligentie en die een reis willen maken waar jaren later nog steeds over wordt gepraat.

Zijn tijd is namelijk kostbaar en ik hoop dan ook dat hij zijn diensten van hoogstaande kwaliteit uitsluitend beschikbaar stelt voor diegene die dat waard zijn.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Slechte ervaringen?? Ik zelf niet. Maar ben wel jaren (en soms) nog actief in het toerisme in Bali. En weet dus exact wat daar aan de hand is.
Ik geloof je als je zegt dat deze WS iets extra's biedt. Ze zijn er gelukkig nog, maar het is er 1 op de zoveel.
Dat commissie-verhaal is geen geintje; ik ben er zelf vaak bijgeweest.
Recent nog: 47% op het hotel (ongehoord!), 50% op de vis-eettent aan het strand van Jimbaran, 45% in restaurant te Kintamani, 40% op de verkoop in Mas, 50% op de winst bij een marktverkoop van een stalletje in Sukawati, 35% op de entree in een toeristische attractie, 50% bij een dansvoorstelling.......en ga zo nog maar een tijdje door (ben de meeste alweer vergeten). Dat is nou Bali......verworden tot een grote graaibak en weinig meer te maken met Indonesia. De chauffeurs zijn de grootste profiteurs......en op een slinkse wijze. Persen hun eigen mensen af om zoveel mogelijk commissie te kunnen vangen. En betaalt iemand niet......dan wordt hij/zij afgestraft door geen levering meer van klandizie. Ik raak werkelijk gestresst op dat eiland omdat ik continu in de clinch lig met die uitzuigers (niet alleen uitzuigers van toeristen maar ook van eigen volk). Prettige vakantie en vooral niet naar de werkelijke kant van het toerisme kijken, zou je droombeeld kunnen verstoren. Die zgn. "goede" bijdrage die sommige mensen denken te leveren aan de Balinese bevolking, worden vervolgens weer opgeslikt door reisbureaus (ja, ook die eten mee van de commissie), gidsen en chauffeurs. En heb je alleen maar een chauffeur, dan is het helemaal bingo voor hem want hoeft ie niet meer te delen met gids en reisbureau.

Deewee
Gebruiker
spacer line

Hoi Phileine,

Eind januari gaan we weer naar Bali en als we een auto met willen, nemen we wel een die genoeg tijd en zin heeft om met minder eisende toeristen het eiland te gaan verkennen. Wat een arrogantie, kostbare tijd en hoogstaande kwaliteit uitsluitend aan hen die het waard zijn. Kom eens terug op deze planeet en tot het besef dat iedere chauffeur die het druk heeft goed is want anders had hij geen klandizie. Overal kom je goede en bekwame gidsen tegen, zelfs onder becak rijders in Yogya zitten hoger opgeleiden die je in het engels super begeleiden.

Groet, Dennis

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Als de tijd van een gemiddelde chauffeur al kostbaar is, dan zoek ik lekker een minder 'kostbare' op, ook ter behoud van mijn eigen portemonnee. Emoticon: Shiny

HansvdB
Gebruiker
User icon of HansvdB
spacer line

On 24-11-2008 08:38 Yogya-Bali wrote:
Dat is nou Bali.....

Zeg YB, waarom noem je je eigenlijk Yogya-Bali? We weten nu inmiddels wel dat je een notoire Bali-hater bent (en ik weet het al ruim een decennium langer). Ik ben het helegaar niet met je oneens, maar toch...

phileine
Gebruiker
spacer line

Beste Dennis en Yerun,

Dank voor jullie reactie. Kennelijk heb ik in mijn vorige bericht opnieuw de verkeerde toon aangeslagen. Excuses.

Ik zou wel graag het misverstand uit de lucht willen halen dat deze chauffeur arrogant is. Dat is hij namelijk allerminst. Het zijn mijn woorden. Ik ben dus degene die de hoop uitspreekt dat hij zijn tijd besteed aan mensen die dat kunnen waarderen. En ik ben diegene die zijn tijd als kostbaar beschouwd omdat hij zich zo onderscheidt van de rest van de chauffeurs die Yogja-Bali zo kleurrijk beschrijft.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Waarchuwing voor Phileine.
Ik heb jouw topic verwijdert van de beads uit het forum gezocht en aangeboden.
Overigens na een spammelding.

Normaal is dit genoeg voor een een afkoelingsperiode.
Ik zou iets meer terughoudend zijn.
En gefeliciteerd ! Met de eervolle vermelding op modforum Emoticon: Shiny

Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,751,155 pageviews Een website van indahnesia.com