Pengrupukan / Nyepi

Subforum Bali, het godeneiland 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
rmeekel
Gebruiker
spacer line

Hallo,
Wij gaan volgend jaar Maart naar Bali precies in de periode dat Pengrupukan & Nyepi worden gevierd. We hebben gelezen dat tijdens Pengrupukan er verschillende optochten zijn. Waar kunnen wij deze het beste bekijken. Onze "vaste" verblijfplaats is in Sanur.
Groetjes, Roos

daft_punk
Gebruiker
spacer line

volgens mij zijn deze overal op bali. maar Ubud staat bekend om zijn cultuur en dans.
Ik hoop dat je weet wat nyepi inhoud. is 24 in stille eenzaameid opgesloten. mishien een optie om die dag op 1 van de gili islands door te brengen

chirpy
Gebruiker
spacer line

Lees op dit forum de uitgebreide verhalen over Nyepi van de vorige jaren. Ik vind het een fantastische dag waarbij het eiland is uitgestorven en iedereen op zijn plek moet blijven..Geen vliegtuigen, geen verkeer, helemaal niets. Er zijn mensen die niet tegen die stilte kunnen en zij vluchten weg, maar voor mij is het een dag waarop je in de omgeving waar je vertoeft: een losmen of hotel op elkaar bent aangewezen. Gewoon doen, want anders mis je ook het Ogoh Ogoh feest ervoor. Ubud is de plaats met m.i. mooiste Ogoh Ogohs

rmeekel
Gebruiker
spacer line

Bedankt, voor de reacties. Wij zijn heel benieuwd naar deze dag, zo maak je weer eens iets anders mee.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Nyepi day zou langer moeten duren: heerlijke dag van stilte en rust Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

daft_punk
Gebruiker
spacer line

nou daar denk ik anders over, ik hou wel van rust en de natuur maar op die dag kan je gewoon je kamer niet uit, dus ik verveel me de pleuris
laatste keer hebben we met wat vrienden in een hotel in lovina gezeten waar we onze gang een beetje konden gaan dus toen viel het wel mee

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik zorg altijd dat ik van het eiland af ben met Nyepi (met mij velen want het is vrijwel onmogelijk nog een seat in een vliegtuig te bemachtigen enkele dagen voor Nyepi).

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Nyepi is een echte belevenis, vooral de optochten vooraf. Ik geniet er jaar in jaar uit van!
misschien beleef ik het anders als de mensen in een hotel.

Ik woon tussen de lokals...en je mag best op straat (in de wijk) met de buurt-bewoners in de pos kamling een biertje drinken in het pikke donker...schitterende sterren hemel.. enz .
Alles enorm stil prachtig gewoon, de honden op bali snappen er geen ruk van dat ze zonder omkijken de weg over kunnen steken Emoticon: Party!

rmeekel,

Geniet van die dag ! want die maak je waarschijnlijk nooit meer mee in je leven, en die paar sijkers hierboven is typisch nederlands ! die gaan liever in de file staan als een dagje rust dat hari nyepi heet en wat nergens op de bol voorkomt Emoticon: Wink

Have fun.... Emoticon: Nice

Live life to the max.......

dutchbird
Gebruiker
spacer line

On 11-10-2008 20:37 Martin-Solo. wrote:

Ik woon tussen de lokals...en je mag best op straat (in de wijk) met de buurt-bewoners in de pos kambing een biertje drinken in het pikke donker.

Pos kambing?? Emoticon: Very funny Emoticon: Very funny Emoticon: Laugh out loud

NGS stock photos

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

On 11-10-2008 21:03 dutchbird wrote:

...

Pos kambing?? Emoticon: Very funny Emoticon: Very funny Emoticon: Laugh out loud

Hey Dutchbird,

De geit is inmiddels vertrokken uit de pos kamling Emoticon: Wink

Live life to the max.......

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 11-10-2008 22:52 Martin-Solo. wrote:

...

Hey Dutchbird,

De geit is inmiddels vertrokken uit de pos kamling Emoticon: Wink

Ik vond het wel een leuke uitdrukking die jij er van gemaakt had Ma rtin-Solo, we houden Emoticon: Party! hem erin!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-10-2008 20:37 Martin-Solo. wrote: ....en die paar sijkers hierboven is typisch nederlands ! die gaan liever in de file staan als een dagje rust dat hari nyepi heet en wat nergens op de bol voorkomt Emoticon: Wink

Kom op zeg; met deze opmerking sla je de plank volkomen mis; een soort going native opmerking (ben ik niet van je gewend). Je kan toch niet hetzelfde gevoel krijgen als een Balinees bij een dergelijk religieus gebeuren??? Het gaat om een religieus evenement en niet om een "autovrije" zondag die je er nu van maakt. Het gaat een Balinees helemaal niet om de rust maar er zit voor hem/haar een religieuze betekenis achter. Niets te maken met voorkeur voor files of i.d.

Al die mensen die de seats in de vliegtuigen vlak voor Nyepi tot uitverkocht maken, zijn voor 98% gewoon Indonesiers die toevallig geen hindoe zijn en er ook niets mee te maken willen maken.......Is dat typisch nederlands??????????
Hetzelfde gebeurt in de omgekeerde richting tijdens de Idul Fitri buiten Bali, dan zijn alle vliegtuigen richting Bali vol met - wederom gewoon Indonesiers - die geen moslim zijn en daar dus niets mee te maken willen hebben........Is dat typisch nederlands??????????
Indien mogelijk zou ik beide feestdagen willen ontvluchten......Is dat typisch nederlands???? Nee, ik ben gewoon anti-religie. En mijn (Indonesische) echtgenote ook......Is dat dus typisch nederlands???????

Als je zelf geen Balinese hindoe bent, dan kan je nooit het gevoel verkrijgen dat een Balinees krijgt bij een dergelijk religieus gebeuren. Dus neem het een niet-hindoe dan ook niet kwalijk als hij/zij een dergelijke dag niet ziet zitten. Ik vind dat meer geaccepteerd dan meegaan met die Bali-dwepers die zich dan ook opeens nog Balineser dan de Balinees moeten opstellen en een dergelijke dag "meebeleven".

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Je hoeft niet per definitie Hindoe te zijn om van zo'n dag te genieten hoor. Als niet hindoe kan ik me voorstellen dat het eens een leuke verademing is als het zo rustig is op de wegen Emoticon: Yes!

Ook hoef je geen moslim te zijn om van de "leuke" dingen van een Idulvitri te kunnen/mogen genieten, lekker eten en alle mensen blij, das voor mij als niet moslim erg gezellig hoor.. Emoticon: Yes!

Emoticon: Bye bye

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

daft_punk
Gebruiker
spacer line

pardon maar lekker rondlopen kan ook niet

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

Emoticon: Party! Hoi daft punk, kun jij niet lekker rondlopen . heb je dan geen tafel in huis Emoticon: Worship we zullen aan de forum leden voorstellen om dan een collecte te houden voor een ronde tafel dan kun je er lekker om rondlopen Emoticon: Stupid

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Ja en dan doen we er wat stoelen bij, kun je meteen de stoelen dans gaan doen Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Bye bye

daft_punk
Gebruiker
spacer line

ja lekker rondjes lopen in mijn kost Emoticon: Puh!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 14-10-2008 08:32 siebjans wrote:
Je hoeft niet per definitie Hindoe te zijn om van zo'n dag te genieten hoor. Als niet hindoe kan ik me voorstellen dat het eens een leuke verademing is als het zo rustig is op de wegen Emoticon: Yes!

Ook hoef je geen moslim te zijn om van de "leuke" dingen van een Idulvitri te kunnen/mogen genieten, lekker eten en alle mensen blij, das voor mij als niet moslim erg gezellig hoor.. Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye

Klopt Sieb. Maar dat heeft nog steeds niets met het religieuze gevoel te maken dat een hindoe of moslim voelt. En het is ook niet typisch Nederlands om voor deze dagen weg te vluchten want dan doen de Indonesiers van een andere religie ook. Zijn dat dan ook sykerds??? Om deze laatste opmerkingen ging het mij.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Oke, dan heb ik het niet helemaal begrepen Emoticon: Blush
Heb e.e.a. even nagelezen, idd ik zie hier ook niet het verband met "sijkerds" Emoticon: Confused
Om maar iets te noemen, dat wegvluchten kan men ook zien als, even lekker er tussen uit Emoticon: Yummie!
De mens zoekt nou eenmaal een rede om......

rmeekel
Gebruiker
spacer line

Ik zie dat de discussie behoorlijk is losgebarsten Emoticon: Wink . Nog even 1 vraagje; ik las dat iemand de dag had door gebracht bij een hotel in Lovina, dus mag je binnen de hotelmuren wel naar buiten? Ik heb er in ieder geval veel zin om de Ogoh ogohs te bekijken en ťťn dag stilte is misschien voor iedereen wel eens een keertje goed.

Thanx voor de reacties, Roos

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Roos, als niet hindoe lijkt het mij weinig problemen geven als jij je zelf wel beweegt Emoticon: I love it Emoticon: Bye bye

rmeekel
Gebruiker
spacer line

Okť, maar ik wil wel respectvol omgaan met de mensen en de omgeving waar ik mij bevind. Ik dacht dat je ook echt je kamer niet af mocht op die dag, dus is het geen probleem als je buiten in de tuin van het hotel bent?

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

dus is het geen probleem als je buiten in de tuin van het hotel bent?
De vrijheid wordt bepaald door het aantal sterren wat een hotel heeft, bij de eenvoudige klasse zal je op de kamer moeten blijven en doe je er goed aan om ruim van te voren voldoende in te kopen.
Salam,
Tuti en Jan

daft_punk
Gebruiker
spacer line

ja idd rmeekel, ik zat een dag en een nacht in het hotel(mas lovina) daarvoor en daarna kan je gewoon op straat en naar alle optochten etc kijken.
wij mochten wel gewoon binnen de hotel muren blijven, alleen geen lawaai en teveel licht maken(dat anderen het kunnen zien). Er was zelfs personeel aanwezig Emoticon: Yes!

eerste keer bali
Gebruiker
spacer line

Beste lezer,

voor aankomend jaar hebben wij onze eerste reis naar bali geboekt,
nog niets gerergeld behalve de vlucht. Nu zag ik dat we op 26 maart landen in jakarta en voornemens waren meteen naar denpasar te vliegen. Nu zag ik dus dat er 26 maart niet veel gebeurt......

Wat is het advies van de ervaren reizigers?
gewoon vliegen naar denpasar een taxi regelen en een hotel opzoeken (of kan dit echt niet)
of een nachtje jakarta plannen (wat kunnen we daar doen?)

Ben benieuwd naar jullie reacties!

alvast bedankt,

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,937,490 pageviews Een website van indahnesia.com