boeken om nederlands te leren

Subforum Het visumgebeuren 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dingef
Gebruiker
spacer line

Hallo ,

ik ben op zoek naar boeken eventueel in combinatie met cd/dvd zodat mn vriendin alvast een start kan maken met nederlands leren.

heeft iemand een site of iets dergelijks waar ik deze kan aanschaffen?

alvast bedankt voor de input

Frank

josari
Gebruiker
spacer line

http://www.naarnederland.nl/do(...)etnaam=naarnederland

Hoi Frank,

Hier vind je wat je zoekt

Succes

dingef
Gebruiker
spacer line

Hey Josari,

bedankt voor je antwoord, maar deze kende ik al ja Emoticon: Shiny

ik ben op zoek naar leer/werkboeken van het Basa naar Nederlands...
heb zulke boeken ook in t thais gezien bij een vriend van me

iemand een idee waar ik die kan bestellen?

Frank

daft_punk
Gebruiker
spacer line

hey dingef. Eveb 2 week op vakantie en nu een vriending die deze kant op gaat?! pas goed op kerel wees erg zeker van je zaak. succes

dingef
Gebruiker
spacer line

Op 07-10-2008 13:41 schreef daft_punk:
hey dingef. Eveb 2 week op vakantie en nu een vriending die deze kant op gaat?! pas goed op kerel wees erg zeker van je zaak. succes

ja ik weet t , is niet de eerste keer voor me.. ken de risico's al ja Emoticon: Wink

ben nu 2x geweest en ga er januari weer heen...
vast beetje voorbereiden Emoticon: Shiny

daft_punk
Gebruiker
spacer line

allememachies!! een ezel stoot zich in het algemeen..........................

dingef
Gebruiker
spacer line

Op 07-10-2008 16:47 schreef daft_punk:
allememachies!! een ezel stoot zich in het algemeen..........................

niet iedereen is tzelfde toch?

peewan
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

ik heb eigenlijk dezelfde vraag en dacht hier wel wat antwoorden te kunnen vinden/krijgen. Jammer dat er na een drietal postings ALWEER van het onderwerp wordt afgeweken...begint helaas gewoonte te worden. Voor diegenen die toch nog met nuttige antwoorden komen...DANK.

Groet, Peter.

daft_punk
Gebruiker
spacer line

klopt mijn verontschuldegingen dan. maar pas wel goed op is mijn advies

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb het idee dat dergelijke boeken voornamelijk juist in Indonesie te vinden zijn (Java en Bali en dan met name de grotere steden zoals Jakarta, Bandung, Surabaya, Yogyakarta en Denpasar)

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

peewan
Gebruiker
spacer line

Hoi Anne Mieke,

4 november vertrek ik en zal dan in Denpasar eens goed rondkijken. Spreekt jou vriend trouwens ook nederlands of is het niet de intentie dat hij hierheen gaat komen??

Groet, Peter.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-10-2008 19:43 peewan wrote:
Hoi Anne Mieke,

4 november vertrek ik en zal dan in Denpasar eens goed rondkijken. Spreekt jou vriend trouwens ook nederlands of is het niet de intentie dat hij hierheen gaat komen??

Groet, Peter.

Mijn vriend spreekt een heel klein beetje ieniemie Nederlands. Hoeft verder ook niet hoor want ik wil over een paar jaar "die kant" op Emoticon: Puh!
Ik zeg nooi nooit, you never know, maar ik denk dat ik liever in Indonesie woon dan hij hier......

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

dingef
Gebruiker
spacer line

Op 08-10-2008 19:43 schreef peewan:
Hoi Anne Mieke,

Groet, Peter.

Hoi Peter..

als je geweest bent en je vind wat zou ik t ook graag van je horen.....

bedankt alvast Emoticon: Yes!

Frank

peewan
Gebruiker
spacer line

Hoi,

Daft Punk...opletten zeker weten

Anne Mieke...ik zou ook liever naar daar gaan, maar ik heb een zoontje van, zaterdag, 10 en die wordt heel erg verdrietig als ik hier wegga, vandaar dat zij naar hier wil komen...

Frank...ik zal het je laten weten...volgens info via een ander kanaal is hier in nederland bij de "betere' boekhandel ook wel iets te vinden.

Groet, Peter.

dingef
Gebruiker
spacer line

Op 09-10-2008 19:12 schreef peewan:
Hoi,

Daft Punk...opletten zeker weten

Anne Mieke...ik zou ook liever naar daar gaan, maar ik heb een zoontje van, zaterdag, 10 en die wordt heel erg verdrietig als ik hier wegga, vandaar dat zij naar hier wil komen...

Frank...ik zal het je laten weten...volgens info via een ander kanaal is hier in nederland bij de "betere boekhandel ook wel iets te vinden.

Groet, Peter.

ja, denk dat hier ook inderdaad wel wat te vinden moet zijn....
ga nog ff zoeken . als ik iets vind laat ik t je ook weten

Frank

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-10-2008 19:12 peewan wrote:

Nou, ik denk dat jij er ook niet vrolijk van wordt en buiten dat lijkt me dat prioriteit nr 1. Wat dat aangaat hoef ik tzt alleen maar mijn kat in te pakken Emoticon: Clown

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Er zijn ook veel boeken voor mensen die Nederlands willen leren.
Ga gewoon naar de bieb , daar heb je een heleboel boeken ,/ cd roms etc vanaf het nivo voor inburgeraars (NT2) tot en met gevorderden.
Je heb ook de zgn Delftse methode.
Bij de bieb , gratis te bekijken en eventueel te leen als je lid ben van de bieb.

bisa dicek of makemyday .

Gusans
Gebruiker
spacer line

Hallo Frank,

Er is een boek dat in Indonesie te koop is met Indonesiche zinnen, teksten per onderwerp... Trein, Hotel, Ziekenhuis etc. Met een ringband staat een molen op de voorkant (natuurlijk) volgens mij heet het ' Zo leer ik Nederland'
Maar mijn tip is koop 'Code 1' (ook het boek dat de meeste scholen in NL gebruiken om anderstaligen Nederlands te leren) en leer vanuit dat boek. De opbouw om Nederlands te leren is logisch in dit boek en fout geleerd is moeilijk om te zetten. Gewoon te koop in Nederlandse boekhandels. Als je er toch heen gaat 1 uutje per dag ook goed om elkaar nog beter te leren kennen ;-).

winda
Gebruiker
spacer line

Hallo Frank,

Ik heb thuis verschillende NL boeken (Delftse Methode, Code NL 1 en 2, Kunt u mijn helpen, Intertaala en Taaltrainer) en Delftse methode vind persoonlijk de goede want je leert overdagelijke dingen b.v hoe je je aan iemand moet voorstellen, hoe begin je het gesprek. Als je een van de boeken willen lenen dan zou ik geen NEE zeggen.

gr, winda

dingef
Gebruiker
spacer line

iedereen bedankt voor al deze reacties! Emoticon: Smile

hoi Winda, als het zover komt neem ik nog contact op
heel erg bedankt voor je aanbod! Emoticon: Shiny

peewan
Gebruiker
spacer line

Hoi Winda,

ik weet niet of je aanbod ook voor mij geldt, maar ik ben zeer zeker geinteresseerd in een goede methode om Nederlands te leren. Mijn email is peewanEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.wanadoo.nl, misschien kun je ff contact met me opnemen.

Groet Peter.

dingef
Gebruiker
spacer line

Heeft iemand misschien ook Rosetta Stone?

Ik heb wel een nld versie thuis , maar geen ind.
of alleen het text document is eigenlijk al voldoende om ernaast te hebben

Frank

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-10-2008 19:43 peewan wrote: .....zal dan in Denpasar eens goed rondkijken.

Daar vind je het zeker niet; wel in die andere plaatsen die AM heeft genoemd.
De Delftse methode is 1 van de beste en meest bekende methodes.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 29-10-2008 10:00 dingef wrote:
Heeft iemand misschien ook Rosetta Stone?

Hi D , (en ook anderen)
als iemand naar Jakarta gaat , moet je vragen of ze naar M2M ( Mangga Dua Mall) te kijken voor (illegale) CD .
Van die Rosetta Stone heb ik ook gezien.
Je moet het eerst laten checken of de CD Rom werkt , klaar terwijl u wacht..
Kost een habbekrats , dacht 30-50.000 rupiah .

Bij de bieb heb ik een afgeschreven boek "Grammatica in gebruik " - .Nederlands voor anderstaligen (Leer en oefenboek) uitgave Intertaal voor 50 eurie cents gekocht.
Intertaal Amsterdam heeft echt veel taalboeken.

bisa dicek of makemyday .

dingef
Gebruiker
spacer line

Op 29-10-2008 10:25 schreef Surya Atmadja:

...

Hi D , (en ook anderen)
als iemand naar Jakarta gaat , moet je vragen of ze naar M2M ( Mangga Dua Mall) te kijken voor (illegale) CD .
Van die Rosetta Stone heb ik ook gezien.
Je moet het eerst laten checken of de CD Rom werkt , klaar terwijl u wacht..
Kost een habbekrats , dacht 30-50.000 rupiah .

Bij de bieb heb ik een afgeschreven boek "Grammatica in gebruik " - .Nederlands voor anderstaligen (Leer en oefenboek) uitgave Intertaal voor 50 eurie cents gekocht.
Intertaal Amsterdam heeft echt veel taalboeken.

ok, nu even iemand vinden dan die naar jakarta gaat voor me Emoticon: Wink

maar bedankt voor de tip!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,351,364 pageviews Een website van indahnesia.com