Banken in het Verre Oosten..

Subforum Andere praat 
48 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Wat dacht je dan van de toekomstige AOW ers .?

Wat gebeurt er als je tussen 5-10 jaar naar den Oosten wil en de Eurie minder waard wordt.?
En jou AOW plus pensioen aanspraken minder wordt dan je gehoopt heb ?.
Of dat de volgende hypotheekrente wijziging bijna 200 eurie hoger valt ?

bisa dicek of makemyday .

Dutchess
Gebruiker
User icon of Dutchess
spacer line

wablief?

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik zal zelden naar de TV kijken (minder dan 1 uur per maand), nu zou ik toch wel eens naar de Nederlandse TV willen kijken, ik ben benieuwd of er ook zonder moeilijke woorden te gebruiken de burger kan worden uitgelegd wat er nu eigenlijk mis is in de financiële wereld.
Waar de minister van financieën nu in een keer miljarden tevoorschijn kan toveren is mij een raadsel, ook bij de Yanks waar ze al een gigantisch begrotingstekort hebben blijken ze nu in een keer weer 800 miljard US-dollar uit de mouw te kunnen schudden.
Misschien ben ik maar een domme burger maar wat er nu allemaal gebeurt is voor mij niet te begrijpen, misschien dat er op het forum experts zijn die het wel weten.
Duidelijk wordt nu wel dat niet alleen in Indonesië zaken gebeuren die niet door de beugel kunnen en dat er veel personen zijn zijn die de zaak flink hebben bedonderd in de Westerse landen.
Jan

marcel70
Gebruiker
spacer line

Dutches
Precies het is vooral de paniek die iedereen elkaar aampraten.
Bank managers vele zorgen zelf voor deze paniek.

Of toch.........

Becik ketitik olo Ketoro

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Het is handel in gebakken lucht .

Ik ken iemand die 140.000 gulden investeerde (guldentijdperk) en na 2-3 jaar opgezadeld staat met schulden !!!! .
Zit nu nog in de betalingsregeling.

Gelukkig heb ik mijn tonnen achter in mijn tuin geparkeerd , heb 4 tonnen , met 2 kleuren .

Wordt wel tijd dat de economische macht van amerika geherwaardeerd worden (niet afbreken) .
Omdat de rest van de wereld de amerikaanse economische macht hebben medegefinancieerd hebben we allemaal boter op onze koppen ,.
Daarom kan amerika haar oorlogsindustrie en oorlogshandelingen van betalen.

asepers
Gebruiker
spacer line

jan,deze video is al eerder door Dutchess aangeraden om te zien hoe een en ander gaat in de financiele wereld.
lang 47 minuten,maar wel duidelijk.

http://video.google.com/videop(...)=9175976647812762597

asepers
Gebruiker
spacer line

nederlands ondertiteld.
kon ik goed bekijken met speedy,
je kan de video op pauze zetten,
dan download je de hele film en
kun je hem zonder onderbreking bekijken

Dutchess
Gebruiker
User icon of Dutchess
spacer line

heb 4 tonnen , met 2 kleuren .

Waarin chemisch afval? Emoticon: Devil

Die 140K van je kennis had goed gerendeerd met ...raad eens.
Maar goed, achteraf gepraat.

Crisis domineert op alle mediafronten. Spaarders beginnen zich ongemakkelijk te voelen vanweg gedoe bij die Ijslandse bank en Bos is nu alleen bezig met de burger te kalmeren. Een ware staatsman... Emoticon: Clown Hij heeft het er maar druk mee.

Magisch sleutelwoord is vertrouwen . Hoor je bij herhaling van Merkel, Brown, Bos enz.

wablief?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 08-10-2008 12:43 Dutchess wrote:

Die 140K van je kennis had goed gerendeerd met ...raad eens.
Maar goed, achteraf gepraat.

Onroerend goed .

Ik heb ook "geinvesteerd" in eigen huis .
Door de te verwachten overwaarde hoop ik in de toekomst mijn campari en sigaartjes te kunnen betalen als ik ooit verkas naar den Oosten.
Naar de land van krontjong en gam(m)el lan(d.)

Ben ook begonnen met 1 kamer appartement in amsterdam , naar 4 kmr app en nu in een arbeidershuisje met klein tuintje in postzegelformaat .
Waar ik mijn tonnen kan verstoppen.
Heb ik al die jaren relatief goed en goedkoop gewoond .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 07-10-2008 14:15 asepers wrote:
Bericht op RTL Z:
Het eerste slachtoffer: noodregeling voor De Indover Bank
De Arrondissementsrechtbank in Amsterdam heeft de noodregeling van toepassing verklaard op De Indonesische Overzeese Bank nv (Indover) te Amsterdam. Dat schrijft De Nederlandsche Bank (DNB) dinsdag in een persbericht.

Bank Indonesia (de Centrale Bank) mag Indover Bank ook niet helpen .
Zie de uitleg van Deputi Gubernur Senior BI, Miranda S. Goeltom (Prof.Dr)

Bank Indonesia sebagai pemegang saham tidak dapat melakukan tambahan dana kepada Indover Bank, sebab
sesuai dengan pasal 77 Undang-undang No. 23 tahun 1999 sebagaimana telah diubah dengan No. 3 Tahun 2004 tentang Bank Indonesia, Bank Indonesia harus melakukan divestasi terhadap anak perusahaan, termasuk Indover Bank .
Bron : Antara

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het is handel in gebakken lucht .
Die handel in gebakken lucht is niet erg goed voor mijn spaarpotje voor de oude dag, 7 jaar na de inleg heb ik nog 90% over van het geld wat ik destijds heb ingelegd, geeft toch reden tot nadenken, 1/3 van die polis bestaat uit een gewone spaarrekening dus rente over rente, 1/3 obligaties en 1/3 veilige aandelen .
Niet te vergeten de inflatie over 7 jaar.
Ik denk dat ik geen uitzondering ben en van geluk mag spreken dat ik voor 1/3 een spaarrekening heb gekozen.
Ik krijg de kriebels dat men in Indonesië dit soort polissen ook probeert te verkopen.

Even wat nieuws op:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=1780640&c=22&rss
Witte Huis boos om feestje AIG-top
Uitgegeven: 8 oktober 2008 19:53
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2008 19:54

WASHINGTON - Het Witte Huis heeft woensdag woedend gereageerd op het nieuws dat de top van de met belastinggeld geredde verzekeraar AIG zichzelf heeft getrakteerd op een vakantie van een week in een luxe kuuroord.
De kosten van het uitje bedroegen meer dan 440.000 dollar (320.000 euro).

Als ik soms moet lezen op dit forum dat Indonesië bij de wereldtop hoort wat corruptie betreft is het misschien beter voor die forumleden daar niet meer over schrijven en stil in een hoekje van de kamer te gaan zitten en zich diep te schamen voor wat er allemaal gebeurt in de westerse landen met de Yanks als absolute koploper!

Al dat soort zaken zijn in Nederland ondertussen ook ingeburgerd, het kan tenslotte in bij de Yanks ook.
Die topstukken mogen uitvreten wat ze willen maar dit hoeft niet steeds op kosten van de burger te gebeuren, hun salaris is hoog genoeg om dit zelf te betalen.

Het wordt de hoogste tijd dat Europa eens naar een andere partner gaat uitkijken of een eigen koers gaat varen, de Yanks blijken nu weer eens alleen maar voor ellende te zorgen in deze wereld.
Ik heb zelf 10 jaar voor een Amerikaans bedrijf gewerkt en de manier van zaken doen stond me toen al niet aan, blijkt het in het groot precies zo te gebeuren.

Jan

Dutchess
Gebruiker
User icon of Dutchess
spacer line

Weet niet of het zo'n goed idee is. En het idee komt van de heer Koelewijn, waar ik normaliter al mijn 2nd thougths over heb. No way dus, wat mij betreft....
Laat de markt voorlopig maar even zijn werk doen. Emoticon: Frustrated

'China en Rusland moeten westen te hulp schieten'

China en Rusland het Westen financieel helpen? Ze lachen zich dubbel

- Landen zoals China en Rusland, waar veel geld zit, moeten investeren in het westen om de kredietcrisis te bezweren. Hiermee kan het vertrouwen op de financiële markten herstellen. Dat zegt hoogleraar Finance aan de Universiteit van Nyenrode, Jaap Koelewijn woensdag.

„Deze landen zouden bereid moeten zijn om westerse landen en de Verenigde Staten impulsen te geven met hun kapitaaloverschotten. Het is ook in hun belang dat de Amerikaanse economie niet volledig instort”, aldus Koelewijn. Hoe groot de kans is dat dit gaat gebeuren kon hij niet zeggen. „Maar er moet nieuw geld komen in het financiële systeem.”

De afgelopen tijd is gebleken dat reddingsacties voor de financiële sector van overheden het vertrouwen onder beleggers niet heeft kunnen herstellen. Woensdag werd nog eens pijnlijk duidelijk dat de gecoördineerde renteverlagingen door centrale banken wereldwijd onvoldoende soelaas boden.

De AEX-index vam de effectenbeurs in Amsterdam, die de laatste tijd hard onderuit is gegaan, belandde woensdag op het laagste niveau in meer dan vijf jaar tijd op een stand van 280 punten. Dat betekent een daling van ruim 45 procent sinds het begin van het jaar.

wablief?

Dutchess
Gebruiker
User icon of Dutchess
spacer line

Het wordt de hoogste tijd dat Europa eens naar een andere partner gaat uitkijken of een eigen koers gaat varen

Jammer, maar EU en VS zijn voor eeuwig aan elkaar verbonden. Invloedssfeer China of Rusland, mss zelfs Afrika...? Het idee alleen al.
Waar is dat de VS van EU wat zou kunnen opsteken, want het gegraai in de US (maar ook hier..) is natuurlijk niet goed te praten.

Eigen koers varen? De egotrippende leiders beginnen het een beetje te leren, maar gaat wel moeizaam.

Emoticon: Clown

wablief?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 09-10-2008 10:11 Dutchess wrote:

- Landen zoals China en Rusland, waar veel geld zit, moeten investeren in het westen om de kredietcrisis te bezweren. Hiermee kan het vertrouwen op de financiële markten herstellen. Dat zegt hoogleraar Finance aan de Universiteit van Nyenrode, Jaap Koelewijn woensdag.

„Deze landen zouden bereid moeten zijn om westerse landen en de Verenigde Staten impulsen te geven met hun kapitaaloverschotten. Het is ook in hun belang dat de Amerikaanse economie niet volledig instort”, aldus Koelewijn. Hoe groot de kans is dat dit gaat gebeuren kon hij niet zeggen. „Maar er moet nieuw geld komen in het financiële systeem.”

De russen en chinezen zullen gek zijn om de rootzooi van de amerikanen op te ruimen.
Trouwens de chinezen waren ook te " dom" geweest om in die gebakken lucht transacties mee te doen , dat beweerde een westerse knappe kop .
Of zijn de chinezen te slim geweest i.p.v te " dom" zijn .?

Heb ooit 1 ton (echte harde guldens) in mijn handen gehad , nou moet je eens weten wat de " adviseurs" mij toen proberen aan te smeren .
Wat een stelletje ................... (vul maar in).
Rente tot bijna 9-10 % als ik een gekombineerde constructie neem.
Zelfs mss hoger als ik , juist gaat beleggen.
Ben zo dom geweest om een van tevoren vastgestelde rente (ong) 6, 5% vast perjaar te kiezen , gegarandeerd vast , rente op rente.

Ik denk dat de economische centrum nu naar het oosten kan verschuiven .
Daar zitten nu ook rijke landen en opkomende economische machten.

Het leven is precies als een ronddraaiende wiel , soms zit je boven , soms zit je beneden.

Dutchess
Gebruiker
User icon of Dutchess
spacer line

krontjong en gam(m)el lan(d.)

Gammele muziek wil ik het niet noemen, zou niet durven.. Emoticon: Smile .., maar idd een typisch indonesische sound.

Onroerend goed, is waar, maar dacht zelf aan goud. Ging wss gelijk op.

wablief?

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Deze landen zouden bereid moeten zijn om westerse landen en de Verenigde Staten impulsen te geven met hun kapitaaloverschotten.
Dan zal het opperhoofd van de Yanks toch een toontje lager moeten zingen.
Een grote bek hebben past niet bij het opperhoofd van een land komt wat ongeveer bankroet is, hij heeft in grote lijnen voor die situatie gezorgd door de onnodige oorlog tegen Irak die door niemand wordt gewonnen al strijden ze nog jaren.
Jan

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Om maar even op de banken in het verre oosten terug te komen, weet iemand of hier in RI ook een garantie bepaling bestaat voor de particuliere spaarder?? Emoticon: Confused
Ik zoek me helemaal suf, maar kan er niets concreets over vinden.....

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb altijd een afwijkende verhouding met de rest van het volk, het zij zo.....

Jakarta - Bukan hanya tim ekonomi Kabinet Indonesia Bersatu yang menangani ancaman krisis ekonomi global, juga penegak hukum. Presiden SBY minta jajaran KPK mencegah tindak korupsi yang bisa memperparah keadaan.

Demikian kata Ketua KPK Antasari Azhar tentang agenda rapat terbatas di Kantor Presiden, Jakarta, Kamis (9/10/2008).

"Arahan beliau sesuai profesi kita, pembicaraannya lebih menjurus pada arahan jangan sampai ada korupsi di situasi ekonomi sekarang," ujar dia.

Hal serupa disampaikan Jaksa Agung Hendarman Supandji yang juga dimintai mewaspadai tindak pidana dalam perdagangan di BEI. Tidak tertutup kemungkinan aksi spekulasi pelaku pasar ada yang melanggar aturan hukum.

"Indikasinya ya belum ada," sambung Hendarman.

Namun demikian tidak ada instruksi khusus dari Presiden SBY. Setiap jajaran penegak hukum sudah mengetahui apa yang menjadi tugas dan menjadi kewenangan dari sektor masing-masing.

Rapat yang berakhir pukul 15.00 WIB diikuti seluruh pimpinan lembaga penegak hukum, Mensesneg Hatta Rajasa dan Menkeu Sri Mulyani. Yaitu Ketua BPK Anwar Nasution, Kapolri Bambang Hendarso Danuri, Jaksa Agung Hendarman Supandji, dan Kepala

Jan ik begrijp je totaal niet, over corruptie.
Altijd is er geschreven dat je geen vergelijk kan maken met Nederland, maar je vergelijkt wel wanneer het je uitkomt.
Het corruptie van Indonesië is heel anders dan de corruptie in de wereld.
Want de directe gevolgen van de bewoners is groot, heel anders dan wat wij er van gevolgen daar van hebben.
Dat het schandalig is, is een fijt, dat je van andermans geld het verbrast is schandalig.
Daarom Jan mag het leien, dat de hele beurs inzakt en er geen ene rooie cent meer over blijft.
Die hele corrupte bende mogen ze van mij allemaal de zee in jagen.
Ieder een die op een beurs hun geld beleggen.
En als het aan mij zou liggen konden de mensen die in die IJslandse bank hun centen heen brachten omdat ze zo lekker gemaakt werden, met meer dan 5% rente, geen rooie cent terug krijgen.
Want die mensen zijn hebberige mensen, die willen meer geld, en steeds minder presteren.

Wie de dupe is van al die corruptie in Indonesië dat zijn de hard werkende mensen die voor appel en een ei laten werken.

Verder hoef ik dat aan niemand uit te leggen ieder begrijpt dat je daaraan mee werkt als je misbruik maak van dat gevoel, omdat het net toevallig uitkomt dat je lekker goedkoop je leventje kan lijden, in een arm land.

Alpenländischer Musikherbst Ellmau-Tirol, Oostenrijk
Ik kom pas uit Oostenrijk, ben daar als toerist naar een muziek spektakel geweest, en heb daar +/-1000 KM gereden door Oostenrijk.
Een pracht land waar je als gast verwend word, en waar je wel wat geld moet neertellen, maar je krijgt ook waar voor je geld.
Het is misschien dan, ook geen vergelijk, maar het zijn wel hard werkende mensen.
Ga maar eens voor staan 3000 mensen in een tent zo groot als mijn Flat, die allemaal drinken willen hebben, ga daar maar eens aanstaan.
Ik heb ze zien lopen nou zeg maar rennen, om alle mensen te voor zien van hun natje en droogje.

Een hard werkende bevolking, die verdienen dan ook hun geld, beter , en nog meer dan in Duitsland, en Nederland samen.
Van gewone bedienden in een Hotel, of terras, hun maandsalarissen zijn rond de 2000 € P.M.
Het is wel een dure land voor onze begrippen, maar ik heb geweldige dagen beleefd, en de Natuur is daar zo prachtig.
Hoog in de bergen verse sneeuw, toen er twee dagen geregent had.
En de rest van die 10 dgn hebben we prachtig weer beleefd.
Heb er 6 cassette bandjes vol gefilmd, en het is voor volgend jaar weer voor herhaling vatbaar……………………….

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Dutchess
Gebruiker
User icon of Dutchess
spacer line

Daarom Jan mag het leien, dat de hele beurs inzakt en er geen ene rooie cent meer over blijft.
Die hele corrupte bende mogen ze van mij allemaal de zee in jagen.
Ieder een die op een beurs hun geld beleggen.
En als het aan mij zou liggen konden de mensen die in die IJslandse bank hun centen heen brachten omdat ze zo lekker gemaakt werden, met meer dan 5% rente, geen rooie cent terug krijgen.
Want die mensen zijn hebberige mensen, die willen meer geld, en steeds minder presteren.

Hèhèhèhè...lees nu zelf eens goed wat je hier allemaal uit je koker wegschrijft.

De graaicultuur figuren binnen Wallstreet en binnen de EU mogen ze idd wat mij betreft de zee injagen, maar om alle beleggers incl. Icesave spaarders over één kam te scheren gaat me te ver.

Gebeurt wat jij wil kun je naar je pensioengelden fluiten, kortom komen we al helemaal in een neerwaarts spiraal incl. gitzwart scenario terecht. Probeer me bij dit laatste iets voor te stellen, lukt niet zo goed, omdat niemand dit ooit heeft meegemaakt.
Zijn hier forumleden van een jaar of 90? Deze kunnen 1929 wel navertellen.

wablief?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Gebeurt wat jij wil kun je naar je pensioengelden fluiten

Dat is grote onzin, pensienfonsen moeten weer gaan inversteren in gebouwen, en huizen.
En niet in die lege hulsen van de beurs..........
Dan kunnen ze hun geld beter daaraan spanderen, en heeft de werkgelegenheid ook weer meer kanzen.
Dat heb ik ook gedaan in Indonesie daar hebben mensen hun boterham 3 jaren hun gezinnen kunnen onderhouden.... Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 09-10-2008 10:56 siebjans wrote:
Om maar even op de banken in het verre oosten terug te komen, weet iemand of hier in RI ook een garantie bepaling bestaat voor de particuliere spaarder?? Emoticon: Confused

Bij de BCA is je spaargeld gegarandeerd tot 100 000 000 rupiah Emoticon: Party! Emoticon: Yes!

Shalom

asepers
Gebruiker
spacer line

Om maar even op de banken in het verre oosten terug te komen, weet iemand of hier in RI ook een garantie bepaling bestaat voor de particuliere spaarder??

volgens een kennis,die bij een bank werkt in indonesie is dit 100.000.000,00 Rp.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb maar even een nieuw topic aangemaakt over de krisis die nu ook echt in Indonesie is aangekomen.

http://forum.indonesiepagina.n(...)pen_in_indonesie.php

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

De derde wereldlanden waar Indonesië ook bij hoort krijgen natuurlijk de hardste klappen.

Dat is grote onzin, pensioenfonsen moeten weer gaan inversteren in gebouwen, en huizen.
Dit is eens een uitspraak waar ik mij volledig in kan vinden, vroeger bouwden die pensioenfondsen complete woonwijken met bijkomend voordeel dat de huren gewoon redelijk waren.
Volgens de jonge economen is dit natuurlijk iets wat we van vroeger nog kennen en niet past in deze moderne tijd.
Wat er met deze werkwijze kan gebeuren zien we nu.
Ik wacht gewoon op het nieuws dat er beroep wordt gedaan op de pensioenfondsen, die schijnen nog steeds goed bij kas te zitten, misschien is dit ook gebakken lucht
Ik houd er al rekening mee dat ik over 12 jaar mijn pensioen niet zal zijn wat eerder werd verwacht.

Jan ik begrijp je totaal niet, over corruptie.
Wat er op topniveau in met name Amerika maar ook in Nederland gebeurt noem ik corruptie, volgens Algemeen Beschaafd Nederlands misschien niet correct.
De overeenkomst tussen corruptie in Indonesië en Nederland is dat in beide landen de burger het betaald.
Ik ben geen geschiedenis fanaat maar ik kan me nog wel iets herrinneren van de jaren dertig van de vorige eeuw, als we nu maar niet dezelfde kant op gaan.
Jan

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik ben geen geschiedenis fanaat maar ik kan me nog wel iets herrinneren van de jaren dertig van de vorige eeuw, als we nu maar niet dezelfde kant op gaan.
Jan

Jan dat heb je van horen zeggen, want ik denk dat je dan boven de 90 moet zijn, en dat ben je geloof ik niet.
Ieder keer weer zeg ik, tegen iedereen dat mijn generatie, flinke fouten hebben begaan.
Zal het proberen uit te leggen.
Het begon toen er verzekering maatschappijen, je van alles verzekeren konden.

Ik heb in mijn kennis kring, ( en dat is representief, als ik er een ken, dan zal dat over het gehele land wel honderdduizenden zijn) die een ziektekosten verzekering bij arbeidsongeschiktheid afsloten.

Een eigen zaak, en hij werd afgekeurd, “hoe” daar ben ik niet bij geweest, maar hij vertelde trots dat, hij voor 80% afgekeurd was, maar bleef ondanks de zaak, dat natuurlijk een andere constructie was onder gaan, zelfstandig werken.
Kijk en zo zijn de maatschappijen belazerd, tot en met. Emoticon: Angry

Dat de banken de verzekering maatschappijen overnamen was al een verkeerd signaal.
Schoenmaker blijft bij je leest.
En als ik al die malversaties hoor, en lees, dan denk ik, er is nu zoveel mis dat het een keer tijd word dat er schoonschip gemaakt word.
Vooral te denken aan die hebberige mensen ook in Holland, ook In Indonesië, die de boel kunnen oplichten een flinke klap te verduren krijgen.
Van mij mag het, ondanks de risico die er aan vast zit…………
Afstraffen die boel, lieden die er een potje er van gemaakt hebben.
zoals altijd dat gebeurd te weinig, want al dat geld wat weg is, moet toch ergens zitten, en als iemand het niet kan aan tonen waar ze het verdaan hebben afpakken. Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Angry

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,750,969 pageviews Een website van indahnesia.com