appartement Jakarta of Yogyakarta

Subforum Gezocht & Aangeboden 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
boerma
Gebruiker
spacer line

Per 1 maart ga ik als correspondent voor mijn krant aan de slag in Indonesie. Ik ben alleen, op zoek naar iets kleins, heb lage standaard, geen zwembad en toestanden, liefst iets voor 200 euro per maand, in Jakart of Yogyakarta, maakt niet uit. Wie kan mij helpen?

Rick.
Gebruiker
spacer line

Voor iets meer (Ä 265 per maand) kun je mijn appartement in west jakarta huren. De toestanden (zwembad, fitness etc) moet je dan wel voor lief nemen Emoticon: Smile . De prijs is wel incl servicekosten, borden, bestek en beddengoed. Zie even mijn advertentie verder op in de categorie gezocht en aangeboden. Mocht je interesse hebben, bel me maar even: 06-14433749.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Mocht je liever in Yogyakarta zitten, en een lage standaard zoeken, voor 3 maanden (200 x3) huur je al een klein huisje voor het hele jaar Emoticon: Yes! Ook de levensonderhoud in Yogya is vele malen goedkoper dan Jakarta Emoticon: Wink

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Jakarta valt in de hoogste regionen qua duurte en Yogyakarta in de laagste regionen qua levenskosten. Hebben we het nog niet over de gigantische kosten en stress die het verkeer in Jakarta met zich meebrengt.
Als correspondent zit je uiteraard in Jakarta dichter bij het vuur maar als je nu eens niet 1 van die vele journalisten bent die op zoek is naar de laatste "hot news"-items en ambassades en allerlei Bobo's plat loopt, dan zou het - ook voor de journalistiek - wel eens heel goed zijn als er een frisse journalist c.q. correspondent in Yogyakarta zou verblijven. Want op gewoon dagelijks Indonesisch gebied, is Yogyakarta feitelijk veel leuker (en wellicht ook interessanter; het is tenslotte de studentenstad van Indonesia met de jeugd van de toekomst). Tenslotte is het het heartland van de Javaanse cultuur en is Jakarta alleen maar 1 van de vele smerige 3e Wereld metropoles in de wereld met een minimum aandacht voor de traditionele cultuur.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 03-10-2008 18:58 Yogya-Bali wrote:
Jakarta valt in de hoogste regionen qua duurte en Yogyakarta in de laagste regionen qua levenskosten. Hebben we het nog niet over de gigantische kosten en stress die het verkeer in Jakarta met zich meebrengt.
Als correspondent zit je uiteraard in Jakarta dichter bij het vuur maar als je nu eens niet 1 van die vele journalisten bent die op zoek is naar de laatste "hot news"-items en ambassades en allerlei Bobo's plat loopt, dan zou het - ook voor de journalistiek - wel eens heel goed zijn als er een frisse journalist c.q. correspondent in Yogyakarta zou verblijven. Want op gewoon dagelijks Indonesisch gebied, is Yogyakarta feitelijk veel leuker (en wellicht ook interessanter; het is tenslotte de studentenstad van Indonesia met de jeugd van de toekomst). Tenslotte is het het heartland van de Javaanse cultuur en is Jakarta alleen maar 1 van de vele smerige 3e Wereld metropoles in de wereld met een minimum aandacht voor de traditionele cultuur.

Helemaal met je eens YB! Jogja is een van de leukste steden van Indonesie, ik begrijp ook niet waarom zoveel Indonesiers naar dat smerige Jakarta verlangen..of heeft het te maken dat vrouwen in Jakarta "easier" zijn dan in Jogja? Een aantal vrienden van mij uit Jogja gaan regelmatig in het weekend voor "bisnis" naar Jakarta, hun vrouw in Jogja achterlatend..rara wat zou daar gebeuren in "Sin City"?

Gracias. Sama sama

Gusans
Gebruiker
spacer line

Nou Siebjans voor die prijzen wil ik ook wel meer informatie? Waar zijn die huizen dan. Want ik heb al veel gezien maar krijg toch continue prijzen van 8-10m per jaar om mijn oren (en geen zwembad of dergelijke luxe in Yogya) daarvoor kom ik in de categorie 600 euro per maand .
Als jij iets weet voor 200Euro per jaar dan hoor ik dat graag. Vraag me wel af hoe het er dan uitziet? En waar gelegen? Ontvang graag meer info.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Allereerst heb ik gepost 200 X 3= dus 600 euro. Laten we een koers nemen van 12.000 (nu hoger) dan zou dat ruim 7 juta per jaar zijn. In iedere kampung in Yogya kun je zekerste wete voor dat bedrag een huisje vinden Emoticon: Yes! Een goede vriend van me woont voor dat bedrag in een huis met 2 slaapkamers een woonkamer een keuken en een aparte ruimte voor werkster, en 2 mandi's, ook heeft hij er nog een klein tuintje bij met terrasje Emoticon: Yes! Ook in diverse prumahans kun je voor dat bedrag een klein simpel huisje huren Emoticon: Yes! Vollop keus!

Trouwens als je echt als in Indonesier wil/kan leven, kun je voor minder ook zeker een huisje vinden!!

600 euro per maand met zwembad?? Je huurt in Yogya een beetje huis met zwembad al vanaf een 250 euro per maand Emoticon: Yes!

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Beter zoeken zou ik zeggen Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Succes!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Groot gelijk Sieb, het is verreweg de goedkoopste stad in Indonesia (recent nog een top-20 in de krant gestaan, waaruit Jakarta op no. 3 stond na Papua en Batam, en Yogya no. 20). Woon hier al bijn a 2 decennia en heb de hoogste prijs die ik tegenwoordig (inflatie) betaal voor een 3-slaapkamer huis in een perumahan (kampung is meestal nog goedkoper) is Rp. 7 miljoen per jaar.
Een huis met zwembad moet zeker voor de prijs die Sieb gaf te vinden zijn. Alleen er 1 met zwembad te vinden is wat moeilijk omdat de gemiddelde Javaan niet donkerder wenst te worden en dus niet graag in een zwembad verblijft. Yogya is het echte Indonesie, en niet zoals Jakarta of Bali dat meer gericht is op de bule die zo graag een zwembad wil.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 10-10-2008 08:39 schreef Gusans:
Nou Siebjans voor die prijzen wil ik ook wel meer informatie? Waar zijn die huizen dan. Want ik heb al veel gezien maar krijg toch continue prijzen van 8-10m per jaar om mijn oren (en geen zwembad of dergelijke luxe in Yogya) daarvoor kom ik in de categorie 600 euro per maand .
Als jij iets weet voor 200Euro per jaar dan hoor ik dat graag. Vraag me wel af hoe het er dan uitziet? En waar gelegen? Ontvang graag meer info.

En al iets gevonden inmiddels?? Emoticon: I love it

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

92,507,885 pageviews Een website van indahnesia.com