|
|
|
|
|
Als het nou nog niet over is na die paar jaar , dan gaat het nooit meer over....
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
On 22-08-2004 11:50 dangdude03 wrote: Met mi bakso heb ik ook nooit problemen. Maar ik eet nooit van de straat. Wel eens gezien hoe een bord daar gewassen wordt? Die gaat in een emmer met kaliwater dat de hele dag gebruikt wordt.
|
hi,de aftsplitsingen van het riool ,lopen ook via de kali toch ? gr.jannicka
|
|
|
|
|
Eg oppassen met wat je eet. Ik ben net terug uit het ziekenhuis in Nederland.
Heb daar 2 weken in gelegen, ze hebben een abces in mijn lever ontdekt met een diameter van 16 centimeter. Daar zaten Amoebe bacterieen in. Opgelopen waarschijnlijk enige jaren geleden in Indonesie.
Ik heb het ternauwernood overleefd.
Groeten van jan
|
|
|
|
On 20-11-2010 20:43 jannicka wrote: [quote removed]
hi,de aftsplitsingen van het riool ,lopen ook via de kali toch ? gr.jannicka
|
Het is vaak zo dat op de kali(kleine riviertjes) alle afvalwater (ook stront-water) worden geloosd.
Dat is ook de reden waarom ik nieuwe toeristen die voor het eerst naar den Oosten gaan altijd afraadde om bij een PKL stalletje te eten, en zeker als men opplaatsen hun waren verkopen zonder schone watervoorziening.
Aan de andere kant is het voor diehards toeristen die al vaak daar komen of zelfs daar "tijdelijk wonen " een goede alternatieve mogelijkheid om de eenvoudige dus authentieke Indonesische keuken te kunnen proeven.
Murah Meriah , en lekker .
De aanwezige kuman etc neem men dan voor lief .
Na een tijdje hebben ze perut baja (stalenmaag) kunnen ontwikkelen.
Een vriend van mij at voor 8000 rupiah ( okt 2010- nog niet eens 70 eurie centen) een portie ketoprak met lontong in een plaatselijke pasar in Jakarta Barat .
Verdomd dat het lekker was .
Ik zou niet durven.
|
|
bisa dicek of makemyday .
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|