De dood.......wat denkt iedereen ervan?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Geraakt door het verhaal van 'thuis begraven willen worden....."
Heeft er iemand over zijn eigen dood nagedacht? Hoe staat men daar tegenover?

Ikzelf ben iemand die echt naar bed gaat met de gedachte dat ik morgen niet weer wakker wordt. Klinkt misschien cru, (en dat is het ook), maar doodgaan is nu eenmaal onderdeel van het leven.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat het is. Niet alleen qua gevoel maar ook de terugblik op wat het geweest is. Immers, het leven bepaalt wat je wordt (bent) na de dood.
Ik denkt dat ik er zelf wel klaar voor ben. Ik weet alleen niet of mijn omgeving dat ook is. Waw, als ik op het randje lig, hoe reageert de rest, en raak ik daar zelf niet volledig van overstuur?
Als buddhist geloof ik (of weet ik zeker) dat er hierna een leven zal zijn. Als wat weet ik niet. Wel hoop ik dat het niet nutteloos zal zijn. De hemel is leuk, maar als het daar puur egocentrisch genieten is, dan hoeft het voor mij niet........ik hoef de rust na werken in dit leven niet zolang ik zie dat er nog zoveel behoefte is aan de basis dingen.

Kortom.........wat vinden jullie? Of is dit teveel op het randje?

Ga staan waar geen plek is om te staan.

monyet_belanda
Gebruiker
spacer line

voor mij is 't te veel op 't randje, al kan dat aan de leeftijd liggen. Ik ben "slechts" 30 lentes jong en geniet nog met volle teugen van 't leven. Ben niet bang voor de dood (al geloof ik dat 't "einde verhaal, licht uit en dweil de vloer nog even" is), maar stel 't 't liefst nog wel even uit.

Bijna-dood-ervaringen boeien me zeker, al ben ik er nog niet van overtuigd dat dit niet een soort chemische reactie in de hersenen is die een "wit licht" in de geest projecteert.

Ik hoop echter van harte dat ik 't fout heb, want "het eeuwige leven" spreekt me uiteraard wel aan. Ik geloof er zelf echter geen snars van (net zo min als reincarnatie).

Anyways, ik ga nu slapen, ga er van uit dat ik morgen weer wakker word, want ik moet morgen weer werken Emoticon: Wink

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ieder zo zijn gedachte natuurlijk.
Ik denk zelf dat er niks is na de dood. Dat zou heel goed anders kunnen zijn, en in dat geval een meevaller.
Maar hoe je er ook over denkt, of welke gevoelens er ook zijn, als er een andere kant is dan staat de dienstverlening daar hoog in het vaandel. Ik heb nog nooit gehoord dat er 1 met klachten terug is gekomen. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Tja..... stel! en ik zeg STEL! dat al die maagden er zijn........ tja Emoticon: Cooool Emoticon: Bye bye Emoticon: Yummie! Emoticon: Worship

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Ik denk,dat je er meer mee bezig gaat zijn als het in je directe omgeving voorkomt en met mensen op te jonge leeftijd.Dan ga je ineens denken van..tja,wat staat mij nog eigenlijk te wachten.In mijn eigen kringetje hoor ik de laatste tijd veel van gevallen als hartaandoeningen,hartfalen,kanker en dat in vele kwaadaardige vormen bij toch wel vrij jonge mensen.Dan denk ik wel eens,misschien ben ik ook al over de helft.Maar voor hetzelfde geld wordt je honderd,weet jij veel!?Als je inderdaad je naasten maar verzorgd achter kunt laten en je zaakjes op orde hebt,meer kun je toch niet doen.Of er meer is na dit leven?Ik geloof van wel,het lijkt me zo zinloos als je geboren wordt en gewoon doodgaat,er zal toch wel iets meer achter zitten.Maar de vraag is of het zo is als in de Bijbel weergegeven wordt en dat verhaal van die 72 maagden vindt ik niet echt geloofwaardig...al zou ik er niet mee zitten hoor! Emoticon: Puh!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Tja die maagden.welliswaar off topic., maar krijg je ze alle 72 in 1 keer?
Dat lijkt me redelijk bezwaarlijk met slechts 1 jongeheer.
En dan de vraag, die maagden? Zijn dat wel meisjes dan?

Emoticon: Party!
Ontopic.
Iedereen zal zijn of haar momenten hebben daar bij na te denken.
Dat lijkt me vrij normaal. Maar elke dag?
Ik heb het te druk om daar over na te denken.

In mijn direkte omgeving beginnen mensen op leeftijd te komen.
En ik ben ver weg. Dat noemen ze dan mensen van de dag. Maar als ze het ondermaanse verlaten op natuurlijke wijze/ongeval hoor je het ook in als je in Nederland bent toch achteraf. En maakt het eigenlijk weing meer uit waar je bent.
Dichtbij, of ver weg. Het zit tussen de oren. De enige bijbehorende vraag lijkt me of het voor je eigen gevoel goed zit. En dat zit tussen de oren. Emoticon: Party!

youssef80
Gebruiker
User icon of youssef80
spacer line

iemand ooit gehoord van een repatrierings verzekering, dus hier dood gaan en dan in een kist of een zak teruggestuurd worden om in het thuisland begraven te worden

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Kijk je verzekerings polissen eens na.
In een goeie reisverzekering is het al opgenomen.
En ik ken zelfs een uitvaartverzekering die het in het pakket heeft zitten.

Maar in Nederland ben je goed oververzekert, dus check eerst een je bestaande polissen alsvorens iets dergelijks af te sluiten ! Emoticon: Party!

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Ik zie liever dat mijn as uitgestrooid wordt over de zee bij Bali, dan dat mijn resten hier op een koud grijs kerfhof belanden.

Hebben ze ook verzekeringen dat je bij overlijden in het thuisland op reis mag naar de gewenste bestemming???

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

youssef80
Gebruiker
User icon of youssef80
spacer line

ik schreef : HIER DOOD GAAN in nederland of belgie dus en dan terug gestuurd worden naar indonesie om daar begraven te worden

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

http://www.uitvaartinfotheek.n(...)nlandstransport.html

Zie hier de details van de procedure en betaling van de transport nota. Emoticon: Party!

youssef80
Gebruiker
User icon of youssef80
spacer line

dankje oyibo hier heb ik echt veel aan Emoticon: Smile

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hallo Ronald,
Ja sinds mijn beide ouders overleden zijn houd ik mij soms bezig met de dood.
Ben zelf enig kind, dus geen broers of zusters en mijn enige kind Eva, daar gaat het gelukkig goed mee en we hebben een heel fijn contact.
Maar als je net als ik 56jaar bent, overigens redelijk gezond, dan begin je na te denken; zeker als je binnen korte tijd veel dierbaren verliest.
Ron, ik denk dat je je moet overgeven aan een natuurlijk proces: geboorte en sterven.
Veel te vaak zijn mensen banggemaakt met hel en vagevuur.
Is niet nodig
gr Merapi/Wilma

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ron nog even een toevoeging en een gebeurtenis die ik mijn leven niet meer zal vergeten.Misschien vinden mensen het een belachelijk verhaal, dat geeft niet.
Het was 7april 1978, binnenstad Den Haag en ik reed op een brommertje en knalde op een bus, en kwam onder de wielen terecht.Door de klap raakte ik bewusteloos, maar ik weet nog heel goed dat ik weggedragen werd door krachten, engelen?
Het vreemde was dat mijn kleren kapot waren door de val, maar zelf had ik verder geen letsel, nog geen schrammetje

TERDAD
Gebruiker
spacer line

Zo maar een gedachte die ik noteer.

Het Universeum is ontstaan en zal ook weer vergaan en weer opnieuw ontstaan en
weer vergaan en zal weer..........enz.enz.
Wij mensen willen altijd weten en vragen stellen en proberen er achter te komen
waarvoor het allemaal goed voor is....!
De mensen hebben de macht op deze planeet....zijn creatief en kunnen ook vernietigen! Het leven is komen en gaan! Leven hoort bij de dood en de dood hoort bij het leven!
De schepping is GROOT en alles is een EENHEID! Zolang onze planeet bestaat en zal bestaan zal het leven en dood gaan bojven bestaan,alleen zal het leven voor U en mij/ons wel een keer ophouden en anderen zullen het doen verder gaan!

Terdad denk er wel eens te diep over na!

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

doora
Gebruiker
spacer line

40 of 72 maagden zijn dat maar een keer en dan begint dat verlangen weer,toch? lijkt me een hel.

Mijn gedachte is dat het doel van dit leven een basis leggen voor het volgend leven is. Wat dat voor leven is en waar, ik weet het niet maar ik verwacht dat het niet ver van de plaats zal liggen waar ik het vorige leven liet.
Als de wereld ophoud te bestaan gaan we terug naar de bron. (magnetisme)
Natuur is de kern en dat is in feite energie. In alles wat op aarde is zit energie of je kan het er mee opwekken.
Het lijkt mij dat de energie die in mijn lichaam (energiedrager) zit tijdens mijn leven in dat lichaam al uitgestraald wordt en overgaat in andere energie (dragers) . Als het lichaam stopt met werken verlaat de kern van de bron het lichaam en trekt in een ander lichaam (weet niet of dat perse menselijk moet zijn) . Ik heb hier best wel vrede mee omdat ik er een vorm van logica inzie die ik ook tegenkom in de boeken van Nag Hammadi. kijk eens op http://www.nag-hammadi.com

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Lieve sobats, hebben jullie Ronald wel echt gegrepen?
Zijn vraag gaat niet over al die maagden, maar Ron stelt een goede vraag., waar niemand een duidelijk antwoord op kan geven.
Ronald wees niet bang, jouw geboorte heb je niet in de hand gehad en dus je overlijden tzt ook niet, berust in het Zen principe: aanvaarden.
Groetjes Merapi [katholieke /Boeddist]
Laat je niet leiden door diverse religies, met al hun geboden en verboden, regeltjes etc.
Een juiste levenshouding zit in jezelf

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Lieve sobats, hebben jullie Ronald wel echt gegrepen?
Zijn vraag gaat niet over al die maagden, maar Ron stelt een goede vraag., waar niemand een duidelijk antwoord op kan geven.

Je zegt het zelf al Merapi, een goede vraag waar niemand een duidelijk antwoord op kan geven.

Ouder wordende denk ik er wel vaker over na omdat er al een aantal "naasten" zijn overleden.
Ronald schrijft ook Ik denkt dat ik er zelf wel klaar voor ben. Ik weet alleen niet of mijn omgeving dat ook is. dat gevoel heb ik ook en ik maak me meer zorgen over mijn naasten die achterblijven dan over het doodgaan van mijzelf, ik merk ook dat mijn naasten er nog niet over willen praten of denken, ze schuiven het voor zich uit maar er komt een dag dat het realiteit zal zijn en dan................................... ja dan komt het verdriet en het verwerken of het aanvaarden van de cirkel van geboren worden, leven en de dood als sluitstuk van de cirkel.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hi Yoke,
precies, bij mij ook: je wordt ouder en je ziet al je geliefden stuk voor stuk overlijden, en dan komt het punt tot nadenken.
Met dochter Eva heb ik alles besproken, als er iets met mij gebeurt, wat ze dan moet doen.
Heb vrijwel geen familie en Eva is enig kind, dus ik moet wel dit soort dingen met haar bespreken.
Maar Yoke, ik begrijp je goed: Eva schuift ook alles weg.,.., en wil er niet over horen, maar vroeg of laat heeft daar mee te maken.
Dat begrijp ik, want het is bij haar nog niet verwerkt, toen ze haar dode oma aantrof
Maar het leven gaat door!
Fijne avond en steek een gezellig kaarsje aan!
Liefs Merapi

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Merapi, waarom denk je dat mensen Ronald niet goed begrepen hebben, er wordt toch gewoon serieus op gereageerd? En een grapje over die maagden mag toch ook wel? Ik vraag me af of jij hem wel hebt begrepen, ik lees nl. nergens een angst van Ronald, in tegendeel. het houdt hem wel bezig, maar hij is er , zo lees ik eruit, niet bang voor.
Voor mijzelf: ik denk dat het over en uit is, heb er verder helemaal geen gedachtes bij dat "het" ergens anders weer doorgaat. Als klein kind had ik dat gevoel al heel sterk en daar ben ik toen heel erg mee bezig geweest (terwijl ik niks naars in die zin had meegemaakt). Maar wel een angst voor het "voorbij zijn". Heb ik nog wel eens, maar ik kan het wat beter relativeren. Als ik straks echt ouder ben zal ik daar nog wel eens tegenaan lopen, denk ik. Het besef dat ik in mij laatste levensfase zit, lijkt mij verschrikkelijk benauwend. Maar gelukkig ben ik (hopelijk) nog niet zo ver.
We zullen het allemaal nooit weten, het is een kwestie van wel of niet geloven in "iets". Het lijkt me wel houvast geven als je wel overtuigd bent van het "doorgaan". Ik ben niet bang als het om confrontatie met de dood van een ander gaat, daar kan ik goed mee omgaan. kan ook goed rouwen. Toen mijn vader 6 jaar geleden heel plotseling overleed, heb ik lang en veel gehuild en toen was het ook "klaar", niks opgekropt, alles eruit. Tja, mijn eigen dood, daar zie ik wel tegenop hoor.

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Merapi,

Ik denk dat iedereen me wel begrepen heeft. Volgens mij gaat het gewoon over de dood en hoe je daar me omgaat (of niet), Maagden is 1 van de opties en als dat je overtuiging is, dan is dat zo. HET antwoord is niet mogelijk, omdat iedereen zijn eigen visie erop na houdt,
Wat alle religies wel gezamelijk hebben is dat men geacht wordt om voor de dood wel iets over de dood te weten.

Nog even reactie op jouL: Ronald wees niet bang, jouw geboorte heb je niet in de hand gehad en dus je overlijden tzt ook niet'.
Ik denk dat we daar verschillen. De geboorte is weldegelijk je eigen keus, en in het overlijden heb je ook zelf een redelijke hand. Dat je geboren wordt hoeft ook niet perse, maar als je geboren word, kan ga je wel dood. Tijdens het proces van sterven heb je ook nog alles in de hand (als je dat lukt) en zelfs tot je wedergeboorte.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hallo Ronald, we verschillen inderdaad een beetje van opvatting.
Geboorte en dood is een gegeven.
Maar hoe verklaar je dat een geboorte een eigen keus is?
-kun je je ouders uitzoeken?
-Hoe verklaar je dan zoveel Indo"s die op zoek zijn naar hun roots?
-Het proces van sterven heb je gedeeltelijk in de hand, ook dit hangt weer af van religie., medische ingrepen etc; mijn vader heeft echt op mij gewacht en hij overleed in mijn armen met kleindochterje Eva[toen 8 maanden] erbij.
Ik heb Eva in zijn armen gelegd en hij ging vredig over.

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Merapi,
Het is niet een eenvoudig concept. Doordat er "iets" overgaat van dit bestaan naar het volgend bestaan, moet het natuurlijk ook ergens landen in een nieuw leven.
Aan de hand van gedachten die je hebt gehad van nu en vorige levens, blijf je opeens in die gedachte hangen en zie je de bevruchting van iets (mens of dier??). Omdat die situatie je goed lijkt, keer je daar naar toe. Het is dus niet een echt bewuste keus, maar het is wel een keus.
Dit gebeurt zo'n 30 dagen na de dood.
http://www.maitreya.nl/boeddhi(...)ro-wedergeboorte.htm

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Wat een onzin word hier allemaal geschrevenÖÖ
Dood is dood, en na de dood zitten alleen de nabestaanden , er mee.
Je dood zal alleen beleven worden, wanneer je indruk hebt achter gelaten, het zij in de wetenschap, of naam, en faam gecreŽerd hebt, met een belangrijke levens gebeuren.
Daardoor wordt je in herkend, en daardoor beleef de mensheid je naam en faam.
Meer is het nietÖ. Dus alle gefrustreerde, en bangeriken dood is doodÖÖ

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De dood is voor mij nog ver weg, ga ik eigenlijk een beetje vanuit. Enkele weken geleden echter voor het eerst een dooie motorrijder in een flinke plas bloed zien liggen hier. Daar denk nog vrijwel dagelijks aan, aangezien ik hier ook al 35.000 km op de motor gereden heb. Afkloppen dus, op mijn mooie teakhouten bureaublad. Emoticon: Puh!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,949,562 pageviews Een website van indahnesia.com