gezocht: kamer/appartement/studio in Jakarta

Subforum Gezocht & Aangeboden 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
donnovan
Gebruiker
spacer line

Hello peeps,

Ivm me studie ga ik 1 jaar in Jakarta (Tangerang) studeren.
Wie o wie heeft er een kamer/appartement/studio te huur in de regio Tangerang (20km van Jakarta)?

Het adres van de universiteit is:
UPH Univerity Pelitan Harapan
Jalan M.H. Thamrin Boulevard
Tangerang, 15811 Banteng

Many Thanks! Emoticon: Smile

Salam,
Donnovan

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Als ik jou was zal ik in Jakarta Barat wonen , Tanggerang is een " dooie" stad.
En als ik me niet vergis heeft UPH ook een Campus.
Mss kan je onderhuren.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

donnovan
Gebruiker
spacer line

Het klopt idd dat het een dooie stad is, maar ik zou graag dichtbij de uni willen wonen omdat ik geen trek heb om lang te reizen.

De woning op de campus zag er goed uit. Echter is het vrij prijzig (180 dollar) voor een kamer die je met 2 personen moet delen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

180 per week, maand? Kan vrij prijzig zijn, maar als je daarvoor geen reiskosten hebt en vrijwel geen reistijd, dan is dat in Indonesie - en al helemaal in Jakarta - toch zeer zeker het afwegen waard hoor.

Overigens is Tangerang een satellietstad van Jakarta, ze zijn helemaal met elkaar vergroeid. Ik kom wel eens in Bintaro, wat officieel al Tangerang is, maar daar is het niet dood te noemen hoor. Het leven gaat er - net als elders in Indonesische steden - gewoon 24 uur per dag door.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

180 us dolari (dus geen euro) en waarschijnlijk per maand is goedkoop .
Voor Jakartaanse begrippen.
Anders betaal je ongeveer 50 dolari of 50 eurie per maand , voor kos2 an , meestal in een kampung gebied .
Dus wat zijn jou eisen.??
Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Je weet zelf wat de kamerprijzen in amsterdam zijn , las ik dat het boven de 400 eurie is .

De feesten in de campus van UPH is ook bekend(berucht).
Je moet voorzichtig zijn als je daar gaat wonen , ik heb gehoord van mijn indonesische vrienden (met studerende kinderen) dat er behoorlijk gefeest wordt.

Bintaro is levendig te noemen , zit toch wel aan de andere kant van Jakarta .
Ik weet niet of nu al een bypass of tolweg is .
Maar daar rijden de angkots niet.
Mijn inziens is Jakarta Barat , en zeker de wijken vanaf Taman Anggrek (zit a.d rand van Jakarta Barat ) tot de buitenwijken van Jakarta richting Cengkareng(vliegveld) een goede keus . Kebun Jeruk , Joglo etc .
Zit je ongeveer in het midden tussen Jakarta en Tanggerang.
Of je moet in de buurt van BuMi Serpong Damai zitten.
Dat is ook een "nieuwe"sateliet stad , gebouwd door Lippo.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Haha, die Indonesische studenten zijn net mensen he Emoticon: Wink Ik heb afgelopen ochtend vroeg een stomdronken jongedame naar de kost van haar oudere broer gebracht. Geen studente, maar wel gewoon feesten en genieten van het leven, totdat er teveel alcohol (pure wodka en dat soort ongein) in ging. Meer in het 'Yogya'-topic, want hier is het offtopic.

Voor een buitenlander is 180 USD per maand vast niet te duur. Diezelfde buitenlander wil ook vast niet in een goedkope kost zitten waar een gezamenlijke badkamer, alleen koud water en een ventilator is. Ik in ieder geval niet.

donnovan
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Sidia & Yurun: wat dat betreft ben ik het met je eens. Maar i was just wonderin aangezien ik geen indicatie heb wat de gemiddelde huurprijs is.

Mijn 3 belangrijkste eisen zijn: goede bereikbaarheid en het liefst op loopafstand (amartapura towers zag er tof uit), internet en warm water.

Mijn vraag was: of jullie kennissen,vrienden of familie hebben die adressen en/of telefoonnummers hebben van agents etc. etc.

Anyway, many thanks voor jullie reacties

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,397,719 pageviews Een website van indahnesia.com