waarneer is bali t mooist??

Subforum Hotels in Indonesië 
106 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Hotels in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
natascha86
Gebruiker
spacer line

halo allemaal, Emoticon: Bye bye

Ik weet dat t niet gunstig is om i de natte periode te reizen (november tot april). Dus hebben we besloten om in de droge periode te reizen. Nou willen wij buiten de zomervakantie natuurlijk. Op een informatie site van bali heb ik dus gelezen dat als je aan t eind van de droge periode gaat dat alles dor en droog is in t noorden. Is dit ook echt zo?? Met andere woorden is het dan beter om in juni te gaan. Of is t vaak zo da het in oktober ook al vrij vaak regent???Wat kunnen wij het beste doen???
Emoticon: Confused
En verbrandt je snel in bali??? Emoticon: Angry

Erg veel vragen Sorry Emoticon: Blush Maar graag serieus antwoord

Alvast bedankt Emoticon: Wink Emoticon: Party!

Natascha

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Natascha, je v raagt wanneer Bali het mooist is maar eigenlijk is dat juist tijdens het regenseizoen... In de namiddag maar vaker pas (laat) in de avond gaat het regenen en na een paar uur (als je geluk hebt) is alles weer fris en schoon.
In noordoost Bali is het inderdaad wel droog aan het einde van het warme seizoen maar dat is maar een relatief klein stukje van Bali.
Als je alle keuze hebt dan zou je ook aan het begin van het warme seizoen maar net na het regenseizoen kunnen gaan in april/mei bijvoorbeeld. Vooral in april is het er nog niet zo druk als in juli of augustus (hoewel dat buiten Kuta en Sanur ook wel meevalt)

Bali ligt dicht bij de evenaar en de zon staat er loodrecht en heeft een immense kracht. Ga je erheen zonder vooraf redelijk wat zon op je huid gehad te hebben dan een paar keer per dag smeren met een hoge factor en niet te lang in de zon. Een paar weken voor vertrek met een zonnebankkuur en caroteentabletten beginnen helpt goed tegen (de ergste) verbranding. Maar dan nog moet je goed oppassen.

groet
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Of je snel verbrand, tja, dat verschilt natuurlijk per persoon.....Ik kan zelf ťrg slecht tegen zon. Op het strand liggen bakken hou ik dan ook niet van. Wanneer ik dat vermeed, lukte het me prima op Bali! Ik vind het over het algemeen erg bewolkt, dus die hele scherpe zon is er niet altijd. Op een brommer, wanneer je been bijvoorbeeld lange tijd in een bepaalde positie blootgesteld wordt aan de zon dan smeerde ik me altijd wel in, daarmee ben ik namelijk eens de mist in gegaan en had ik vreselijke brandwonden die nog tot een week lang pijn deden!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Any time is good. De regentijd brengt juist de vaak verlangde koeling met zich mee. Nadeel dat je even binnen moet bljven als het echt hard regent. Maar Bali is veel groener.
De droge tijd heeft het voordeel dat het dus droog is (alhoewel??) maar dat het ook weer behoorlijk warm kan zijn en alles dor en droog. Oktober lijkt me juist benauwd want dan is het de pancaroba , de drukkende tijd tussen droog- en nat seizoen. Juni is perfect.
Ga a.u.b. nooit zonnen in Indonesia. Je zit vlakbij de evenaar, dus de zon staat veel directer en dus sterker boven je hoofd. Je wordt al bruin genoeg van het slenteren op straat of strand en de zon in de namiddag is redelijk.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Regenseizoen is misschien wel mooier, maar dan zou ik persoonlijk niet graag gaan.....'t regent echt wel vaak en hard. Wij stonden regelmatig tot onze enkels in het water......ook in onze auto die niet helemaal waterdicht bleek te zijn Emoticon: Smile

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Zo zie je maar weer een ieder ervaart het weer anders en eigenlijk is elke tijd van het jaar mooi. Alhoewel juni erg heet is, veel waait dus stuift kan het dus vrij groen zijn.
Wij gaan meestal september/oktober, waarin het wat minder heet is.
Ook zijn we al een paar maal in maart geweest. Regen, maar vaak maar een uurtje of twee. En ook in IndonesiŽ is evenzo als in Nederland het weer telkenmale weer een verassing.

mondria
Gebruiker
spacer line

We zijn net terug van Bali, we zijn daar van 1 t/m 17 september geweest, 1x s'nachts geregend en verder was de hele tijd rond de 30 graden, het was nu ook erg mooi om de natuur te zien en al die prachtige vruchten en bloemen. Ze zeggen dat de regentijd in oktober ingaat maar in december en januari het meeste regen valt, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Je zit inderdaad dicht bij de evenaar, dus vooral in het begin oppassen je verbrand daar zo als een kreeft, beginnen met een hoge factor en dan zo geleidelijk zakken met de factor.
ook als er bewolking is verbrand je nog, klinkt raar maar is wel waar.
Bali is een prachtig land vooral als je daar rond gaat trekken, dan zie je genoeg verschillen met de plaatsen en steden.
groeten anita.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-09-2008 17:43 mondria wrote:
Je zit inderdaad dicht bij de evenaar, dus vooral in het begin oppassen je verbrand daar
Bali is een prachtig land vooral als je daar rond gaat trekken, dan zie je genoeg verschillen met de plaatsen en steden.
groeten anita.

Nou wil ik niet flauw doen maar Bali is een EILAND en onderdeel van Indonesie dat een land is.
Ik weet dat er veel mensen op de wereld zijn die denken dat Bali een land is. Ik geef je het voordeel van de twijfel maar dit moest ik toch ff kwijt.........
(dit ligt een beetje gevoelig bij sommige mensen; bij mij in elk geval)
Potverdorie.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Ha Anne Mieke, ons werd ooit gevraagd of we met de auto naar Indonesie gingen.
Grappig he. Ik ga er vanuit dat dit een verschrijving is.
Groet, Wim.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke, heb je destijds die vakantieprogramma's van Frits Bom weleens gezien, waarin hij in bijv. Benidorm aan toeristen vroeg of ze even op de kaart konden aanwijzen waar ze waren? Mensen wezen de gekste plekken aan: van Oost Turkije tot Groenland etc. Mensen kwamen al jaren op beplaade plekken, maar hadden geen idee waar ze zich in de wereld bevonden. Nou wil ik dat niet vergelijken met de vermoedelijke bespreking van Bali als land, maar ik moets er opeens wel aan denken.
Nog even en dan "mag" je weer, he? Je hebt wel een wereldbaan, he als ik dat zo lees. Of je hebt je werk gewoon heel efficient ingedeeld. Nou, ik gun het je van harte.
Veel plezier straks, groetjes Elsbeth

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Op een vraag van Mondria kan ik uit ervaring vermelden dat het weer op Bali in September en October doorgaans geen verschil maak. In beide maanden mooi weer en geen tot zeer weinig regen.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Natascha,
Wij zijn in 2007 en 2008 in de maand maart 1 week in Bali geweest, dus in de regentijd. In 2007 hadden we per dag maar 1 uur regen (laat in de middag), terwijl wij dit jaar heel veel regen hebben gehad. Je kunt er dus geen pijl op trekken. Zelf ervaren wij deze regen als niet vervelend, maar dat is per persoon anders.
Groetjes,
Pamela

Peter Kok
Gebruiker
spacer line

De beste periode is vlak na kerst en oud en nieuw. Dan zijn er niet zoveel toeristen (lees AustaliŽrs en dronken, onbeschofte en ongemanierde Russen). Van de regen heb je bijna nooit last en de temperaturen zijn altijd lekker (ongeveer 25 a 30 graden). Ook in het regenseizoen heb je veel zonnebrandolie nodig plus een petje of een zonnehoed. En heel veel flessen water (twee liter per dag). Let op: kraanwater kun je daar nergens drinken; je kunt flessen drinkwater kopen in de supermarkt.

Ibu Inge
Gebruiker
spacer line

Peter dat je van de regen bijna nooit last heb na kerst en oud en nieuw daar ben ik niet helemaal eens mee.
In 2006 was ik van 28 dec. tot 12 januari 2007 in Sanur en toen regende het vrij weinig en meestal ''s-nachts. Dus overdag lekker zonnig. Maar het jaar daarop was ik van 28 dec. tot 24 jan.2008 ook in Sanur en toen regende het enorm veel. Heb nog nooit zoveel regen gehad en dan overdag. Vaak was het de hele dag bewolkt. Weinig dagen dat de zon scheen. Vrienden van mij waren daar 25 dec. en toen heeft het echt 3 dagen achterelkaar gestortregent. Je kon echt merken dat het weer helemaal van slag was. Ook in de maand februari heeft het bijna iedere dag geregend. Ik hoop dat het dit jaar wat minder zal regenen want ook dan ben ik op Bali dezelfde periode.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De verwachting is dat het komende regenseizoen vergelijkbaar is met dat van vorig jaar, lang van duur en meer regen als gemiddeld. Maar die troosteloze bewolkte dagen hoop ik ook niet veel te hebben, dan kun je net niets doen op zo'n dag.. en dat is altijd jammer...

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

waarneer is bali t mooist??

Ik denk toch met Nyepi en dan vanaf de bovenste verdieping van het Bali Beach Hotel in Sanur gezien. Echt heel mooi, niemand op straat en doodstil.

asepers
Gebruiker
spacer line

bali weather-report van youtube

uk.youtube.com/watch?v=BW9px6ELxMA&feature=related

was maar een grapje hoor!

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

mijn bescheiden,persoonlijke,mening is dat zowel Bali als andere delen van Indonesia in elk jaargetijde de moeite waard is.... Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 24-09-2008 18:28 Anne Mieke wrote: Nou wil ik niet flauw doen maar Bali is een EILAND en onderdeel van Indonesie dat een land is.
Ik weet dat er veel mensen op de wereld zijn die denken dat Bali een land is. Ik geef je het voordeel van de twijfel maar dit moest ik toch ff kwijt.........
(dit ligt een beetje gevoelig bij sommige mensen; bij mij in elk geval)

Bij mij ook zeker. Alhoewel ik er maandelijks kom, zie ik Bali niets meer dan 1 van de vele prachtige eilanden van het land Indonesia. Het land wordt zwaar tekort gedaan als men uitsluitend telkens over Bali wauwelt (niet veel verschil met Ibiza en Benidorm) en vergeet dat Indonesia uit 17000 eilanden bestaat. Ga eens over de grens van dat EI land en zie de rest van dit prachtige, cultuurrijke land: Java, Sumatra, Sulawesi, Flores, Maluku, Papua, Kalimantan, etc.
Maar dat durft de huidige "reiziger" niet meer; zich lekker verschuilen achter de "westerse" gemakken van Bali met z'n steaks, yoghurt, pannekoeken, wijn, pizza's, etc. Ja ja, net als thuis he. En - oh - wat hebben we veel gezien (en geproeft) van een andere cultuur. Dit typeert alleen maar de leegheid van de hedendaagse reiziger.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 28-09-2008 01:23 senior wrote:
mijn bescheiden,persoonlijke,mening is dat zowel Bali als andere delen van Indonesia in elk jaargetijde de moeite waard is.... Emoticon: Yes!

Het 100% mee eens.

Cynthib
Gebruiker
User icon of Cynthib
spacer line

Ik heb een keer op Discovery gezien dat de regenseizoenen en mate van regen beÔnvloed worden door het 'El Nino/La Nina'-verschijnsel. Eens in de drie tot zeven jaar warmt het oceaanwater sterk op of koelt sterk af en daardoor kan de regen in dat jaar sterk toenemen.

Maar in ben geen natuurkundige, heb het maar op tv gezien Emoticon: Wink

Ik was op Bali in september en hoe langer we er waren, hoe benauwder het er werd. En heel soms viel er 's nachts een bui. Overdag duurde het steeds wat langer voor de zon door de wolken brak: aan het begin van de vakantie om een uur of 9/10 en aan het eind soms pas om 12 uur, en dan verdween hij weer tegen vieren achter de wolken. In het binnenland was het elke dag (dat wij erop uit trokken althans) bewolkt, maar dat was wel erg lekker!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,842,187 pageviews Een website van indahnesia.com