Op Bali is er maar één dealer waar je kunt huren: in Kuta:
Naam: PT. Dewata Harley-Davidson
Website: www.harley-davidson-bali.com
Adres: Jl. By Pass Ngurah Rai No. 120 A-B, Kuta, Bali 80361
Tel. +62 361 764272
Fax: +62 361 764273
Email: dhrent

indosat.net.id
Mobieltje van de rental coordinator: +62 818 353868 - Agus Juniarta
Ik ben gewoon 's morgens naar het bedrijf gegaan en had een kwartier later een Harley onder mijn zitvlak, gewoon op mijn Indonesische (gekochte) motorrijbewijs (terwijl ik niet eens een Nederlands motorrijbewijs heb!!), en heb de hele dag rondgetoerd op mijn eigen meegenomen kaart van Bali: naar de noordelijke kust en via de oosterlijke kustweg weer terug. De bewegwijzering is zeker niet optimaal! Ik was 's avonds redelijk laat in het donker terug, maar dat leverde allemaal geen enkel probleem op. Je krijgt een volle tank en rijdt die gewoon leeg. Navullen, of er extra voor rekenen deden ze niet. Neem je een hele dag dan heb je kans wat brandstof te moeten tanken, en dat is echt zoeken want niet alle tankstations verkopen Pertamax, en Premium is niet gewenst.
Voor een dagje ben je, allemaal afhankelijk van het model dat jje kunt nemen, ongeveer 1,5 miljoen Rupiah kwijt. Misschien kun je tevoren bellen en reserveren, maar dat heb ik niet gedaan. Voor mij waren twee knapen die net de motor meenamen die ik in eerste instantie wilde, dus reserveren helpt, maar dan moet je ook weten welke modellen ze beschikbaar hebben. Anders een dagje tevoren heengaan en reserveren kan ook.
Overigens is in Jakarta ook een Harley Rental bedrij. Daarmee heb ik geen ervaring, maar kijk op de website.
Een motor meenemen en importeren is in Indonesië verboden. Er kan niets met een motor binnenkomen.
Ikzelf rijd nu een Honda Phantum, de grootste motor die men hier op het eiland kan leveren, en service jan geven. Een grotere motor is niet leverbaar, en mocht je er één bestellen uit Jakarta of zo, dan zal je heb zelf de beurten moeten geven en alle onderdelen, onder lange levertijd, moeten bestellen in Jakarta, als ze al aankomen. Daarom blijf ik maar op deze kleine motor rijden, en dat gaat goed, want meer heb ik op dit kleine eiland met zijn slechte wegen echt niet nodig. Alles met meer vermogen zal gevaarlijk zijn i.v.m. de gaten in de weg.
Nog meer vragen, email me.
Aalders, bedankt voor je email, ik hoop dat je hiermee alle antwoorden hebt.
Groeten, Martin