Indonesier met Nederlands visum landen in buitenland

Subforum Het visumgebeuren 
86 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Mijn Indonesische vriendin wil binnenkort naar Nederland komen op een touristen visum.
Kan ze dan ook door de douane in bijvoorbeeld Frankfurt of Brussel?

Tickets naar Amsterdam zijn zo belachelijk duur vandaar.

Alvast bedankt voor de info

Greetz

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Tierlijk .
Elke Indonesier kan langs de immigratie als ze voldoen aan de eisen van de te bezoeken land.
Ik weet niet of duitsland ook zo streng selecteeert zoals Nederland.
In het verleden zijn ze soepeler.
Het binnenkomen in de 2 genoemde Schengen landen(Duitsland / Belgie) is voor veel indonesiers makkelijker dan om rechtstreeks naar Nederland te komen.
Dan heb je geen O.H of de nederlandse sponsor(vriend) voldoende inkomen of werk heeft.
Dus als men een "sponsor" in een Schengenland kan vinden , desnoods in frankrijk of 1 van de 25 (?) Schengen land , kan de indonesische daarna de trein pakken naar amsterdam.
PS , het is immigratie , geen douane .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

ik denk dat er wat vergeten word.
Dat is als men een Nederlander bent, geen gerantie kan geven in Belgie, als Duitsland.
Dan zal je daar familie leden of mensen moeten kennen, die garant staan.
Vanzelf sprekend krijgt men een visum voor alle Sengen landen behalve England, die daar niet onder behoord. Emoticon: Shut up! Emoticon: Nooo

P.S dat betekend dat je afhankelijk bent, bij de ambassade, van de nationaliteit die je bezit.
Of begrijp ik dat er al een visum is afgegeven, en dan mag je in alle landen met het vliegtuig landen, die het sengen verdrag onder tekend heeft..... Emoticon: Cry Emoticon: Blush Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 14-09-2008 19:54 zieleffe wrote:
ik denk dat er wat vergeten word.
Dat is als men een Nederlander bent, geen gerantie kan geven in Belgie, als Duitsland.
Dan zal je daar familie leden of mensen moeten kennen, die garant staan.

Dat is logisch . De formele eisen zijn dezelfde.
Alleen de duitsers zijn soepeler tegen indonesiers.
ook de Belgen , zie ook de zgn Belgische route , als men zijn bruid uit Indonesie wil halen.

Mijn Indonesische vriendin uit USA (Indon.paspoort) wil naar Duitsland naar onze Indon vriend (ex klasgenoot) gaan , was binnen gekomen via amsterdam omdat wij , haar oude klasgenoten in amsterdam als sponsor hebben gespeeld.
Terwijl haar gezins inkomen groter is dan elk van ons.
En wij "moeten borg staan "voor haar. Regels zijn regels.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Maar de visum is door de Nederlandse Ambassade afgegeven, neem ik aan, niet door de Duitse Ambassade? Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Ja, iderdaad, ik wil haar een Nederlands visum geven omdat ik ook voor een langer verblijf het wil regelen dus lijkt het me het beste om eerst een Nederlands touristen visum te regelen.

Dus de vraag is of ze dan ook in belgie of duitsland kan aankomen en dan doorreist naar nederland, of gaat dat niet?

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Om even een antwoord te geven op je vraag Dutchguy (want dat lijkt niemand tot nu toe te doen): Het kan wel degelijk, de regel is dat je het Schengen visum aanvraagt bij het land waar je het langst zult blijven in Europa. Als je dus een Nederlands Schengenvisum aanvraagt maakt dus niet uit dat zo'n persoon een ticket naar Dusseldorf boekt, als hij daarna maar langere tijd in Nederland blijft, en dat moet je met enige zekerheid aannemelijk maken.

Als jij in Dusseldorf dus je schatje staat op te wachten zal het iedereen duidelijk zijn dat je haar met haar NL visum meeneemt naar Nederland en zal niemand bezwaar maken dat ze een NL visum heeft, en geen Duits visum. Als je haar alleen laat doorreizen (per trein?) vanuit DUS naar NL zou ik haar een kopie van je paspoort meegeven, dan kan ze aannemelijk maken dat ze naar jou toe reist.

Overigens denk ik dat ze op Schiphol de toko binnenkort wel kunnen sluiten, ik ken tegenwoordig bijna niemand meer die daarvandaan/naartoe vliegt met die schandalige prijzen..

Gracias. Sama sama

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor dit heldere antwoord Kimi,
Toch zou ik graag een reactie zien van mensen die er ervaringen mee hebben.
Dat hele visum gebeuren is toch al zo wazig begin ik te ondervinden.
Het lijkt er steeds meer op dat als de pet van degene die het visum moet toestaan effe fout staat het een probleem kan geven het te verkrijgen

Zijn er recentelijk nog veranderingen wat visa betreft gebeurt trouwens?

Omdat ikzelf net in Nederland woon kan ik geen sponsor zijn en wil mijn ouders dat laten doen, maar hoor ik laatst dat dat tegenwoordig ook problemen kan geven daar mijn ouders met pensioen zijn.

Greetz

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Nu aktiemaand bij KLM. 800 euro retour.

Begin de details te vergeten

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 14-09-2008 21:15 dutchguy1000 wrote:
Bedankt voor dit heldere antwoord Kimi,
Toch zou ik graag een reactie zien van mensen die er ervaringen mee hebben.
Het lijkt er steeds meer op dat als de pet van degene die het visum moet toestaan effe fout staat het een probleem kan geven het te verkrijgen

Omdat ikzelf net in Nederland woon kan ik geen sponsor zijn en wil mijn ouders dat laten doen, maar hoor ik laatst dat dat tegenwoordig ook problemen kan geven daar mijn ouders met pensioen zijn.

Greetz

Ik heb vorig jaar een hele familie uit Jakarta geholpen met een NL touristenvisum en heb ze ook opgehaald op Dusseldorf Airport (overigens een prachtig compact, schoon en zeer duidelijk vliegveld!!). De douane heeft niet eens vragen gesteld over de uiteindelijke eindbestemming, ze zien waarschijnlijk dagelijks honderden belanda's en indo's op doorreis van Indonesie naar Nederland en andersom.

Toen ik 2mnd geleden naar Indo vloog hadden ze op DUS zelfs een Nederlandse groundsteward bij het inchecken. Het geeft maar aan hoezeer Dusseldorf Airport "gebelandaiseerd" is geworden met die extreem hoge tarieven vanaf AMS.

Gracias. Sama sama

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-09-2008 21:15 dutchguy1000 wrote:
.......Het lijkt er steeds meer op dat als de pet van degene die het visum moet toestaan effe fout staat het een probleem kan geven het te verkrijgen......

Bij de visumaanvraag met een optie op een vliegticket worden overlegd en opties kunnen altijd gewijzigd worden......

Vereisten minimum inkomen van de sponsor/garantsteller tbv toeristenvisum is Ä 1.214,79 (exclusief vakantiegeld) of Ä 1.273,37 (inclusief vakantiegeld) (bedragen per 1 juli jl) Pensioenontvangers kunnen uiteraard geen contract of werkgeversverklaring overleggen en geen 3 salarisspecificaties. Er staat echter nergens dat deze mensen dan geen garantsteller kunnen zijn. voor de zekerheid even contact opnemen met de IND om te overleggen welke bewijzen dan wel mee te sturen.

gr
Anne Mieke

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

On 14-09-2008 20:12 sidia wrote: Mijn Indonesische vriendin uit USA (Indon.paspoort) wil naar Duitsland naar onze Indon vriend (ex klasgenoot) gaan , was binnen gekomen via amsterdam omdat wij , haar oude klasgenoten in amsterdam als sponsor hebben gespeeld.
Terwijl haar gezins inkomen groter is dan elk van ons.
En wij "moeten borg staan "voor haar. Regels zijn regels.

Sorry Sidia, maar dat klopt niet. Ze moet wel een officiele uitnodiging (met legalisatie van handtekening via de gemeente) van jullie krijgen. Jullie hoeven echter niet borg te staan voor haar als ze zelf kan aantonen dat ze voldoende vermogend c.q. solvabel is. Dus niet perse een sponsor nodig indien men kan aantonen dat men zelf solvabel is. Dan is de uitnodiging voldoende. De uitnodiging is nodig om aan te tonen waar ze verblijft. Komt ze als toeriste binnen zonder enige binding, dan moet ze de geconfirmeerde reservering van een hotel tonen bij de visumaanvraag.

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

On 14-09-2008 21:15 dutchguy1000 wrote: Toch zou ik graag een reactie zien van mensen die er ervaringen mee hebben.

Beste Dutchguy, die pet staat niet verkeerd, het is vaak de aanvrager die verkeerde info geeft. Natuurlijk mag ze in Dusseldorf uitstappen, als ze dat maar doorgeeft bij haar visumaanvraag, dan is er niets aan de hand. Trouwens dat kan de ambassade zien aan haar reservering. Als jij sponsort en het hoofdverblijf is Nederland, is er in principe niets aan de hand. Wel zou ik uit voorzorgsmaatregel haar gaan ophalen in Duitsland want ik weet niet hoe de Duitse immigratie daarop reageert.
Succes en veel plezier beiden.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Nederlands visum? Men krijgt toch altijd een schengen visum?!
En als je het mij vraagt kan men dan toch in ieder schengen land binnen komen of uitreizen?!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

Nee, het hebben van een Schengen-visum is nog geen garantie dat je een Schengenland binnenkomt. Het blijft nog altijd de uiteindelijke beslissing van de immigratie ter plaatse. Kortgeleden nog iemand gehad die werd teruggestuurd omdat de persoon de reden van haar komst niet kon duidelijk maken. 1 dag in karantaine en met het volgende vliegtuig terug naar Jakarta.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 15-09-2008 02:20 krukcor wrote:

...

Sorry Sidia, maar dat klopt niet. Ze moet wel een officiele uitnodiging (met legalisatie van handtekening via de gemeente) van jullie krijgen. Jullie hoeven echter niet borg te staan voor haar als ze zelf kan aantonen dat ze voldoende vermogend c.q. solvabel is. Dus niet perse een sponsor nodig indien men kan aantonen dat men zelf solvabel is. Dan is de uitnodiging voldoende. De uitnodiging is nodig om aan te tonen waar ze verblijft. Komt ze als toeriste binnen zonder enige binding, dan moet ze de geconfirmeerde reservering van een hotel tonen bij de visumaanvraag.

dat is ook ongeveer wat er gebeurde.
Onze Indonesische vriendin oud klsagenote uit Amerika werd uitgenodigd door een onze indonesische vriend uit Duitsland , ook een klasgenote van ons .
Omdat ze langer in Amsterdam wil blijven werd ze door haar 2 oud klasgenoten uitgenodigd uit amsterdam , de formaliteiten werd afgehandeld door mijn vriend .Je heb alleen 1 " sponsor" nodig.
Mijn vriend/klasgenoot moet zelf een uitnodigingsbrief naar de Nederlandse ambasade/consultaat in amerika sturen.
Het fijne ervan weet ik ook niet.

Ik wil hier alleen zeggen dat alle Indonesiers(?) , ongeacht waar ze wonen altijd(?) een extra drempel krijgen als ze naar Nederland willen komen.Onze vriendin heeft goede baan/opleiding en getrouwd met een amerikaanse proffesor , al 40 jr woonachtig in de USA..
En toch moet ze " uitgenodigd" worden door 1 van haar 2 oud klasgenoten uit Amsterdam.
Dat ze geen potentiele economische of politieke vluchteling is staat buiten kijf.

Mijn persoonlijke vrienden en familie die in in Nederland komen(Europa) zijn gewoon toeristen (heb nog nooit iets moeten regelen- zou ik niet weten hoe Emoticon: Wink ) of als Indon. ambtenaren die toevallig op dienstreis zijn .

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 15-09-2008 06:30 krukcor wrote:
Nee, het hebben van een Schengen-visum is nog geen garantie dat je een Schengenland binnenkomt. Het blijft nog altijd de uiteindelijke beslissing van de immigratie ter plaatse. Kortgeleden nog iemand gehad die werd teruggestuurd omdat de persoon de reden van haar komst niet kon duidelijk maken. 1 dag in karantaine en met het volgende vliegtuig terug naar Jakarta.

Als indonesier zijnde ben ik ook voorstander dat Indonesia dezelfde regeling treft met Nederland .
Op basis van wederkerigheid.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 15-09-2008 06:30 schreef krukcor:

Als men een schengen visum heeft, kan men vrij reizen in de aangesloten landen! Emoticon: Yes!
Dat de uiteindelijke beslissing ter plaatse gemaakt kan worden is een feit! Geldt ook voor de NL douane/immigratie. Emoticon: Yes!

M.a.w. het voorbeeld wat je aanhaald, omdat er geen duidelijke rede kon worden gegeven is het euvel, deze persoon zou in NL dan ook terug gestuurd zijn!

De vraag van dit topic doet derhalve niets af van hetgeen je nu aanhaald!

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Anders gezegd, naar mijn mening, met een schengen visum EN een duidelijke rede waarom men komt, kan men in ieder aangesloten land binnen komen en uit reizen Emoticon: Cooool

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

On 15-09-2008 06:31 sidia wrote: dat is ook ongeveer wat er gebeurde.
Onze Indonesische vriendin oud klsagenote uit Amerika werd uitgenodigd door een onze indonesische vriend uit Duitsland , ook een klasgenote van ons .
Omdat ze langer in Amsterdam wil blijven werd ze door haar 2 oud klasgenoten uitgenodigd uit amsterdam , de formaliteiten werd afgehandeld door mijn vriend .Je heb alleen 1 " sponsor" nodig.
Mijn vriend/klasgenoot moet zelf een uitnodigingsbrief naar de Nederlandse ambasade/consultaat in amerika sturen.
Het fijne ervan weet ik ook niet.

Ik wil hier alleen zeggen dat alle Indonesiers(?) , ongeacht waar ze wonen altijd(?) een extra drempel krijgen als ze naar Nederland willen komen.Onze vriendin heeft goede baan/opleiding en getrouwd met een amerikaanse proffesor , al 40 jr woonachtig in de USA..
En toch moet ze " uitgenodigd" worden door 1 van haar 2 oud klasgenoten uit Amsterdam.
Dat ze geen potentiele economische of politieke vluchteling is staat buiten kijf.

Mijn persoonlijke vrienden en familie die in in Nederland komen(Europa) zijn gewoon toeristen (heb nog nooit iets moeten regelen- zou ik niet weten hoe Emoticon: Wink ) of als Indon. ambtenaren die toevallig op dienstreis zijn .

Dat is onzin Sidia. Van welk land men afkomstig is, heeft hier niets mee te maken. Of je nou van Kazachstan, India of Indonesia komt; je moet altijd een uitnodigingsbrief hebben of een hotelreservering.
En als een Indonesische klasgenoot in Duitsland haar wil uitnodigen, dan moet hij kunnen aantonen dat hij een officiele inwoner is van Duitsland. Dat is hier in Indonesia exact hetzelfde. Als ik geen verblijfsstatus heb, kan ik ook niemand uitnodigen.

Dan Indonesische ambtenaren die op dienstreis zijn, hebben doorgaans een dienstenpaspoort waarop ze vrij kunnen reizen zonder visumvereisten. Dus, zo moeilijk wordt het Indonesiers ook weer niet gemaakt. Integendeel, er zijn behoorlijk veel "voordeeltjes" voor Indonesische staatsburgers, speciaal richting Nederland. Maar wil je ook andere landen in Europa bezoeken: wel voldoen aan de Schenen-regels zoals elke landsaard.

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

On 15-09-2008 06:44 siebjans wrote:
Anders gezegd, naar mijn mening, met een schengen visum EN een duidelijke rede waarom men komt, kan men in ieder aangesloten land binnen komen en uit reizen Emoticon: Cooool

Klopt!! 100%!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 15-09-2008 06:45 krukcor wrote:

...

Dat is onzin Sidia. Van welk land men afkomstig is, heeft hier niets mee te maken. Of je nou van Kazachstan, India of Indonesia komt; je moet altijd een uitnodigingsbrief hebben of een hotelreservering.
En als een Indonesische klasgenoot in Duitsland haar wil uitnodigen, dan moet hij kunnen aantonen dat hij een officiele inwoner is van Duitsland.

Ik weet ook wel dat als je van een arme Bus Bus land afkomstig is dat je gelijk gezien wordt als een potentiele economische vluchteling .Dat je gelijk in de illegaliteit verdwijnt , of een " schijnhuwelijk" aangaat , of ----------- (mag je zelf invullen).
Het is ook begrijpelijk dat de RIJKE gastland niet happig is voor die potentiele illegalen , goudzoekers etc.
Zeer begrijpelijk , daar maak ik ook geen bezwaar .

Aan de andere kant is het een belediging (zo vat ik ook op) als iemand met duidelijke baan , status , tiket etc een " sponsor" nodig hebt.
Dat doet Indonesia ook niet met de VOA ers en 60 dagen-ers.
Of wel ??????

De officiele status van de " sponsor" is ook duidelijk , als ik illegaal ben in Nederland zal ik niet als sponsor kunnen spelen , toch ?

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 15-09-2008 06:45 krukcor wrote:

...

Dus, zo moeilijk wordt het Indonesiers ook weer niet gemaakt. Integendeel, er zijn behoorlijk veel "voordeeltjes" voor Indonesische staatsburgers, speciaal richting Nederland. Maar wil je ook andere landen in Europa bezoeken: wel voldoen aan de Schenen-regels zoals elke landsaard.

Dats flauwekul , juist Nederland maakt de gemiddelde Indonesiers moeilijk om hier te komen .In de 40 jr dat ik in negeri belanda woon heb ik veel verhalen gehoord van indonesische studenten die naar duitsland-belgie uitwijken.
Zelfs ook van andere buitenlandse studenten of expats die problemen hebben om in Nederland tijdelijk te vestigen .

Vraag maar aan de mensen die hun familie - vrienden naar hier willen halen ,en zeker als je familie of vriend uit Banyuwangi of Gunung Kidul komt.
Over het halen van de toekomstige partner zijn er vele verhalen in omloop , daar hoeven we niet meer te discussieren.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-09-2008 07:00 sidia wrote: Aan de andere kant is het een belediging (zo vat ik ook op) als iemand met duidelijke baan , status , tiket etc een " sponsor" nodig hebt.
Dat doet Indonesia ook niet met de VOA ers en 60 dagen-ers.
Of wel ??????

Jazeker, nou en of. Als je op een social budaya wil verblijven. En RI zal niet onder de voet worden gelopen door duizenden/miljoenen Nederlanders die graag de "rijkdom" in NL willen verruilen voor "armoede". Kom, dit is geen afweging: je kan geen peren met appels gaan vergelijken.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-09-2008 07:09 sidia wrote: Vraag maar aan de mensen die hun familie - vrienden naar hier willen halen ,en zeker als je familie of vriend uit Banyuwangi of Gunung Kidul komt.
Over het halen van de toekomstige partner zijn er vele verhalen in omloop , daar hoeven we niet meer te discussieren.

Daar krijgen we dat zelfde geleuter als elke keer opnieuw. Meer dan 95% van de visa wordt goedgekeurd (en dat is heel hoog in vergelijking met toekenningen betreffende inwoners van India of Bangladesh). Het lijkt wel of alleen de losers altijd op dit forum komen. Ik steun van harte het Nederlandse beleid in deze. En - by the way - ook mijn wenkbrauwen (en die van vele Indonesiers) gaan fronzen als ik Banyuwangi en Gunung Kidul hoor: vergaarbakken van armoede waartussen er uiteraard veel meer risico tussen zit dat men illegaal wil verblijven. Ging men in NL maar eens om met illegalen zoals men hier in RI doet. Ik zou het toejuichen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,741,826 pageviews Een website van indahnesia.com