Bali Beach DreamGarden villaeigenaren in zwaar weer

Subforum Bali, het godeneiland 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
doora
Gebruiker
spacer line

Hi jai, ben een tijdje de wereld rond geweest en ik dacht nu ik weer even op MIJN stukje land zit, laat ik even wat sites bezoeken en toen las ik de berichtjes van dit forum even door met een frisse blik dan wel te verstaan en het lijkt zo te zijn dat vele bezoekers van dit forum hun heil gezocht hebben op andere eilanden in Indonesie dan Bali. Toch hebben deze mensen veel intresse in onroerend goed op Bali en vooral wat daar mee gemoeid is. Er worden zelfs bezoekjes gebracht aan "parken"en anderen lopen "zo maar" tegen onfrisse zaakjes aan waar zelfs de Nederlandse mafia (bestaat die- buiten de CDA clan dan) bij betrokken is.
Heeft dat met karma te maken misschien?? (spiritueel tripje achter de rug,vandaar Emoticon: Wink )

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Hi,het is inderdaad tijd dat de overheid de bulldozer te voorschijn tovert.
Maar wie weet, met een nieuw gekozen lokale overheid is er verandering.
Enuh, daar ziet het wel naar uit. Dus als je daar een huisje hebt?

Succes !

It's only kinky the first time.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Sommige medelanders hebben een heel kort neusje en lontje. Laat je niet leiden door de mooie verhalen van de orang belanda, die al jaren op Bali wonen en denken dat ze het gemaakt hebben. Het zijn losers, die het in Nederland niet gemaakt hebben en hier de grote jongen/ meid uithangen. Emoticon: Puh!

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-02-2009 19:44 BintangJan wrote:
. Laat je niet leiden door de mooie verhalen van de orang belanda, die al jaren op Bali wonen en denken dat ze het gemaakt hebben. Het zijn losers, die het in Nederland niet gemaakt hebben en hier de grote jongen/ meid uithangen. Emoticon: Puh!

Is dat niet een beetje heel erg kort door de bocht.....? Wat bedoel met gemaakt hebben? Baan? Carriere? eigendom? Krijg ik straks ook zulke verwijten als het niet in 1 keer goedgaat? Niet dat ik pretenties heb om op Bali te gaan wonen en al helemaal niet om een huis te "kopen" . Het zal ergens in Nusa Tenggara zijn zoals het er nu naar uitziet. Je zou onderhand bang zijn om in Indonesie te gaan wonen..... Misschien een beetje "opbouwende" en zinvolle kritiek......?

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ben het toch wel een beetje met BintangJan eens: het grootste deel van de Nederlanders dat op Bali rondhangt, is a bunch of loosers . Al 20 jaar kom ik regelmatig de londho 's tegen op Bali (en ook andere bule ''s) waarvan de meesten het in patria niet zouden trekken. Of het is een goedkoop soort maffioso, of het zijn van die mislukte new age zwevers, of het zijn WAO-ers die de boel bedonderen, of het zijn zgn. "geinspireerde" zakenlui, etc. Een ongelooflijk zooitje loosers met een gigantisch grote mond (uiteraard zijn er uitzonderingen, er zijn ook londho 's die het echter wel redelijk doen, maar hebben dan doorgaans ook geen grote mond). Hier op dit forum druipt het jammer genoeg ook vaak van de arrogantie van de Bali-gangers en -lovers: alles met 2 maten meten en a.u.b. niet ingaan tegen hun liederlijke loftuigingen over Bali want dan komen er opeens allerlei meesmuilende arrogante opmerkingen naar buiten en voelt de Bali-lover zich supergelukkig dat hij/zij op dit Goden-eiland woont. Ik zie totaal geen verschil met het leven van de Hollanders op Ibiza; exact een kopie.
Ik heb ze zien gaan en komen (meer zien gaan ondertussen) in die 20 jaar en ken er vrijwel geen 1 meer uit de beginperiode (nog wel enkele slimme Indonesiers, non-Balinezen). Dat zegt toch wel iets. Als alles toch zo mooi en aardig op dit Goden-eiland zou zijn, dan moet Bali toch al vol zitten met allerlei soort slag bule 's, wonende in hun "eigen" woning?? Dat zit het ook wel maar met een enorm wisselende bezetting.

Terugkomend op de arrogantie van de Bali-ganger: neem het voorbeeld van ene Doora, druipende van de arrogantie:

...en ik dacht nu ik weer even op MIJN stukje land zit, laat ik even wat sites bezoeken en toen las ik de berichtjes van dit forum even door met een frisse blik dan wel te verstaan en het lijkt zo te zijn dat vele bezoekers van dit forum hun heil gezocht hebben op andere eilanden in Indonesie dan Bali........Er worden zelfs bezoekjes gebracht aan "parken"en anderen lopen "zo maar" tegen onfrisse zaakjes aan waar zelfs de Nederlandse mafia.......

Nou ja de toon al....ze zijn allen zo doorzichtig en voorspelbaar. Hoeveel jaar geven we haar/hem? 99% haalt de 15 jaar nog niet eens. Het is een heel kleine groep die het al langer volhoudt.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 06-02-2009 21:03 schreef Anne Mieke: Wat bedoel met gemaakt hebben? Baan? Carriere? eigendom? Krijg ik straks ook zulke verwijten als het niet in 1 keer goedgaat? Niet dat ik pretenties heb om op Bali te gaan wonen en al helemaal niet om een huis te "kopen" . Het zal ergens in Nusa Tenggara zijn zoals het er nu naar uitziet. Je zou onderhand bang zijn om in Indonesie te gaan wonen..... Misschien een beetje "opbouwende" en zinvolle kritiek......?

Allereerst, blijf weg van Bali want dan is het verblijf van beperkte duur. De meesten gaan aan hun eigen arrogantie (of bedrog door een ander) ten onder aldaar.
Ik ken alleen maar langverblijvende Nederlanders in Jakarta, Bandung, Yogyakarta, Surabaya, Manado. In NTT en NTB ga je het ook niet redden want daar zorgen de lokale autoriteiten wel voor. Al verscheidene londho 's hebben het pad moeten ruimen op NTB of NTT omdat de lokale bestuurders en de bevolking je alleen maar accepteren als wandelende portemonnee, en zodra er niets meer te halen valt, maakt de politie en de immigratie het je zeer moeilijk al dan niet onmogelijk om er og te blijven.
Vervelend genoeg kan een bule zich alleen maar staande houden in grote steden waar hij/zij minder opvalt (tenzij je een uitgezonden expat bent voor een behoorlijk bedrijf, maar dan is je contract doorgaans van beperkte duur). Want als je hoofd boven het gras uitkomt, wordt ie er af gemaaid.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 06-02-2009 12:17 doora wrote:

Heeft dat met karma te maken misschien?? (spiritueel tripje achter de rug,vandaar Emoticon: Wink )
Jazeker, maar dan wel de karma van dat eiland en niet van de mensen die om het eiland heen wonen in hetzelfde land. Emoticon: Puh!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-02-2009 11:55 Yogya-Bali wrote:

...

Allereerst, blijf weg van Bali want dan is het verblijf van beperkte duur. De meesten gaan aan hun eigen arrogantie (of bedrog door een ander) ten onder aldaar.
Ik ken alleen maar langverblijvende Nederlanders in Jakarta, Bandung, Yogyakarta, Surabaya, Manado. In NTT en NTB ga je het ook niet redden want daar zorgen de lokale autoriteiten wel voor. Al verscheidene londho 's hebben het pad moeten ruimen op NTB of NTT omdat de lokale bestuurders en de bevolking je alleen maar accepteren als wandelende portemonnee, en zodra er niets meer te halen valt, maakt de politie en de immigratie het je zeer moeilijk al dan niet onmogelijk om er og te blijven.
Vervelend genoeg kan een bule zich alleen maar staande houden in grote steden waar hij/zij minder opvalt (tenzij je een uitgezonden expat bent voor een behoorlijk bedrijf, maar dan is je contract doorgaans van beperkte duur). Want als je hoofd boven het gras uitkomt, wordt ie er af gemaaid.

Kun je het wat meer concreter maken? Ik ben nu aan het focussen op Kupang (daerah) wil huis huren (op naam van iemand anders, Indonesier)
Ben straks van plan om in eerste instantie te verblijven met OF Sosial Budaya (Immigratiekantoor in Kupang dus gemakkelijk) OF gewoon 60 daags toeristenvisum dat ik telkens opnieuw kan aanvragen in Dili. Ben niet van plan om (zelf) te gaan werken. Dus ben in feite gewoon long time tourist (jaartje of 4) Wat kan politie en Immigratie dan moeilijk doen?????????

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Alles AM. Jij bent in hun ogen de "rijke" bule en daar valt dus wat te halen. Je kan er wel verblijven maar het kost je handen vol geld. De autoriteiten verzinnen altijd wel iets. De eigenaar van Teddy's bar in Kupang kan erover meepraten. Vraag ook eens aan degenen die op Rote een penginapan /hotel hebben opgezet. Zo ook enkele kennissen van mij die op NTB (Sumbawa) woonden (niet meer wonen). Uitgekleed tot op de laatste cent (en dan hebben we het over tienduizenden euro's). Idem dito in Labuanbajo op Flores...de autoriteiten en bevolking daar zijn echte rovers. Een partner van mij 50.000 lichter. Take it or leave it (en op dat laatste kwam het aan: betalen of land uit en op de blacklist ). Afgelopen donderdag nog iemand langs geweest die pas na 10 jaar het land weer in mocht (inmiddels al zijn bezittingen al "verorbert" door zijn schoonfamilie) nadat hij het land was uitgewerkt en ge blacklist , voorheen woonachtig in een klein plaatsje op Sumatra. Vriend van mij op Sumba alles kwijt geraakt door afpersing van autoriteiten.
Behalve de autoriteiten zullen ook familie- en buurtgenoten je zien als een onuitputtelijke ATM. Voor ziektekosten, begrafeniskosten, huwelijkskosten, schoolkosten kinderen, etc. komen ze aan je deur. Weiger je.....dan wordt je gezien als een gierige bule en lig je er sociaal binnen no time uit.
Ik heb ook zo mijn voorkeuren voor bepaalde streken maar weet dat ik het daar niet zal redden (door bovengeschetste situaties). Oostelijk van Lombok verblijven is vrijwel onmogelijk. Verblijf in een plaats waar voldoende bule 's wonen of als toerist rondhangen om zo min mogelijk op te vallen. Ik heb zelf korte tijd op Ambon gewoond en al het bovenstaande aan de lijve ervaren. Hoewel Ambon een stad is, het is klein genoeg om als woonachtige bule op te vallen en binnen no time weet een ieder je te vinden......en krijg je het vignet van ATM opgedrukt. In plaatsen als Jakarta, Bandung, Yogya of op Bali kan je nog enigszins in de anonimiteit wegduiken omdat er voldoende bule 's rondlopen om niet op te vallen. Houd Oost-Indonesia voor vakantie......dan blijft het prachtig voor jezelf........maar wonen??: succes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ben een beetje bingung.
Even to the point YB. Ik ben voorlopig nog niet zover dat ik voor een of andere KITAS in aanmerking kom (tenminste niet onder de voorwaarden die de regering stelt) dat betekent dat ik tzt vooralsnog daar in de technische zin des woords niet kan/zal wonen maar dat ik de eerste jaren verblijf op basis van een toeristenvisum.
Noem eens wat dingen waardoor je op een blacklist zou kunnen komen.
Ik heb zowel op Timor, Sumba en Flores diverse malen gehoord van daar en daar woont een Nederlander. Ik ben er nooit op ingegaan in de zin van kennismaken - dat zie ik niet zitten omdat je toevallig dezelfde nationaliteit hebt - maar misschien moet ik dat de volgende keer toch maar eens doen. Het gaat toch niet bij iedereen fout? Er zijn blijkbaar mensen die het "overleven" en die daar ook een fijn leven hebben. Ik geloof je voorbeelden zonder meer maar er zijn natuurlijk veel meer mensen. En als het fout gaat waarom dan precies?

gr
AM

marcel70
Gebruiker
spacer line

Yb
Wat was zijn visa status van die kennis die 10 jaar het land niet meer in mocht?

Zat hij in een chantage circle met die familie verbonden misschien?

I

Becik ketitik olo Ketoro

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 08-02-2009 12:53 schreef marcel70:
Yb
Wat was zijn visa status van die kennis die 10 jaar het land niet meer in mocht?

Zat hij in een chantage circle met die familie verbonden misschien?

I

Juist, zijn schoonfamilie trachtte alles af te pakken en hebben dus de immigratie "betaalt" om hem zo lang mogelijk op de blacklist te laten staan. Pas met een brief van de Indonesische ambassadeur uit NL kwam daar plotseling een eind aan.
Visa status: toerist. Ge- blacklist omdat hij zou werken (wat hij niet deed, maar dat doet er niet toe; wie schuift het meeste: natuurlijk de schoonfamilie die hem alles afhandig wilde maken, de bule weet doorgaans niet hoe hij/zij dat moet aanpakken). En dit is al nummer zoveel die in de afgelopen jaren dit is overkomen, m.n. op Bali waar ze met bosjes worden ge- blacklist en vervolgens de Indonesische (zaken- of prive)partner er rustig met alles vandoor kan gaan.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 08-02-2009 10:47 schreef Anne Mieke:
Ben een beetje bingung.
Even to the point YB. Ik ben voorlopig nog niet zover dat ik voor een of andere KITAS in aanmerking kom (tenminste niet onder de voorwaarden die de regering stelt) dat betekent dat ik tzt vooralsnog daar in de technische zin des woords niet kan/zal wonen maar dat ik de eerste jaren verblijf op basis van een toeristenvisum.
Noem eens wat dingen waardoor je op een blacklist zou kunnen komen.
Ik heb zowel op Timor, Sumba en Flores diverse malen gehoord van daar en daar woont een Nederlander. Ik ben er nooit op ingegaan in de zin van kennismaken - dat zie ik niet zitten omdat je toevallig dezelfde nationaliteit hebt - maar misschien moet ik dat de volgende keer toch maar eens doen. Het gaat toch niet bij iedereen fout? Er zijn blijkbaar mensen die het "overleven" en die daar ook een fijn leven hebben. Ik geloof je voorbeelden zonder meer maar er zijn natuurlijk veel meer mensen. En als het fout gaat waarom dan precies?

Dingen opnoemen om op de blacklist te komen, hangt van de situatie af (zie voorbeeld hierboven), maar heeft doorgaans met kecemburuan sosial te maken. Of je nou werkelijk rijk bent of niet, in de ogen van bevolking en autoriteit ben je als bule altijd rijk, daar kan je niet tegenop redeneren ( waste of time ).
Het feit dat je geen KITAS hebt maar een visa turis of Sosial Budaya , maakt geen verschil want het gros van de buitenlanders verblijft op een toeristenvisum of SosBud. Daar zit 'm niet de clou.
Het zou heel goed zijn bij andere Nederlanders (of buitenlanders) in NTT na te vragen. Het is wel opmerkelijk dat degenen die (tijdelijk) slagen in de Oost, altijd bule 's zijn met een dikke portemonnee. Ik denk dat als je "niets" komt brengen, je nog sneller weg bent. Je moet er vanuit gaan dat de autoriteiten in NTB en NTT niet zoveel bule 's hebben om te plukken. Dus als iemand zich aandient.........

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Waarom gaat het fout?

Diverse oorzaken.
Je kunt zelf veel doen, blijf zoveel mogelijk anoniem. Steek je kop zeker niet boven het maaiveld. Go with the flow. Ook als het om het smeren van het systeem gaat, tenzij je heel erg goed weet wat je an het doen bent. Zoals al opgemerkt door YB jaloersse omgeving maakt meer kapot dan drank goed kan maken, zoals ik in 1 geval zag.

Blijf weg van medelanders die je niet kent.
Zorg voor een heel goed kontakt met je buren en vooral.................met de oude generatie.

Maar of ik je nou veel nieuws heb vertelt betwijfel ik. Emoticon: Party!

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 07-02-2009 12:23 schreef Anne Mieke:

...

Kun je het wat meer concreter maken? Ik ben nu aan het focussen op Kupang (daerah) wil huis huren (op naam van iemand anders, Indonesier)
Ben straks van plan om in eerste instantie te verblijven met OF Sosial Budaya (Immigratiekantoor in Kupang dus gemakkelijk) OF gewoon 60 daags toeristenvisum dat ik telkens opnieuw kan aanvragen in Dili. Ben niet van plan om (zelf) te gaan werken. Dus ben in feite gewoon long time tourist (jaartje of 4) Wat kan politie en Immigratie dan moeilijk doen?????????

Goh AM, over Kupang hoor/lees ik maar weinig. De moeder van mijn kind komt van Kupang.
Mocht je ooit iemand daar nodig hebben voor advies of iets dergelijks laat maar weten dan vraag ik hen Emoticon: Smile

Dili is wel een uurtje of 10 reizen met bus, met vliegtuig een uurtje.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 08-02-2009 06:50 schreef Yogya-Bali:
Alles AM. Jij bent in hun ogen de "rijke" bule en daar valt dus wat te halen. Je kan er wel verblijven maar het kost je handen vol geld. De autoriteiten verzinnen altijd wel iets. De eigenaar van Teddys bar in Kupang kan erover meepraten. !

De eigenaar van Teddys (Australier) is al enige tijd niet meer de eigenaar. Tis nu in handen van een lokaal! Wat ik begrepen heb is deze man failliet gegaan wegens gebrek aan toeristen......

Teddys is nog wel open Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-03-2009 17:18 siebjans wrote:

...

Goh AM, over Kupang hoor/lees ik maar weinig. De moeder van mijn kind komt van Kupang.
Mocht je ooit iemand daar nodig hebben voor advies of iets dergelijks laat maar weten dan vraag ik hen Emoticon: Smile

Dili is wel een uurtje of 10 reizen met bus, met vliegtuig een uurtje.

Hey Sieb. Ja ik geloof intussen ook dat niet zoveel mensen dat doen...... Ik ga misschien in april/mei eens even poolshoogte nemen en het kan inderdaad geen kwaad om eens met wat mensen te praten.

BTW: die Teddys is dat dat een groot ding links aan het strand? Idd toeristen zijn er dus niet in Kupang (en op andere plaatsen van wat ik op Timor gezien)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Ik moet je bekennen dat ik zelf nog niet in Kupang ben geweest Emoticon: Angry Ben namelijk echt geen vliegheld Emoticon: Nooo en vanuit Yogya moet men via Surabaya of Bali met Wings air of Mandala, niet mijn favoriete maatschappijen.....

Wel is vorig jaar een familie lid van mij mee geweest naar Kupang en die zegt me nu dat het idd een strand tent is. Best groot maar wel erg verpaupert. (tegenover een hotel, wat jaren geleden ook van die Aussie is geweest)

Ik moet er een keer aan geloven maar eerst gaan we eind dit jaar naar NL en heb schoonmoeders nu belooft dat volgend jaar ik zeker mee kom.....

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-03-2009 17:51 siebjans wrote:
Ik moet je bekennen dat ik zelf nog niet in Kupang ben geweest Emoticon: Angry Ben namelijk echt geen vliegheld Emoticon: Nooo en vanuit Yogya moet men via Surabaya of Bali met Wings air of Mandala, niet mijn favoriete maatschappijen.....

Wel is vorig jaar een familie lid van mij mee geweest naar Kupang en die zegt me nu dat het idd een strand tent is. Best groot maar wel erg verpaupert. (tegenover een hotel, wat jaren geleden ook van die Aussie is geweest)

Ik moet er een keer aan geloven maar eerst gaan we eind dit jaar naar NL en heb schoonmoeders nu belooft dat volgend jaar ik zeker mee kom.....
Ben de gek...... Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit (Ik vlieg met vanalles, in die hoek heb je buiten een paar grote plaatsen ook niet zoveel andere keuze). Maar Merpati en Lion zijn ook nog mogelijk hoor. Kupang is een andere wereld dan Java of Bali.

Volgens mij ben ik dan in Teddy's geweest (zal van de week eens vragen aan mijn connecties aldaar) als dat idd zo is dan is het nu van een Indo-chinees uit Surabaya die het aan het opknappen is.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

AM, tja over dat vliegen, laat ik daar maar over zwijgen......

Volgens mijn huisgenoten hier klopt jou informatie aangaande Teddy's Emoticon: Yes!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik heb tijdens mijn vakantie(2 weken geleden) in Indonesia af en toe gebladerd in Indonesische kranten.
Gelezen dat zelfs generaals , ex gouvernour , grote zakenmensen uit Jakarta en diverse Pejabats (Hoge Ambtenaren) hun huizen - villa in Puncak area worden gebuldozerd .Met naam en toenaam staan ze vermeld in de krant.

Omdat ze illegaal gebouwd waren.
Ik vraag me af Jan , Piet of OmSid uit Amstelerdam gespaard worden als ze een illegale villa hebben op Bali.

bisa dicek of makemyday .

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Ook in Yogya worden ze wakker, hier ook verscherpte controle op bouwvergunningen,de zogenaamde IBM of IMB.

ecco1964
Gebruiker
spacer line

Naar aanleiding van de situatie in Regent Bogor vraag ik me af hoe de situatie momenteel in het Noorden van Bali is?
Zijn er al villa's afgebroken? We horen hier helemaal niets meer van.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Als het stil is zijn er nog volop onderhandelingen bezig.
Of in het slechtse geval is het zo stil dat je helemaal niets meer hoort en de boel al plat ligt.

Ik ben al een zeker een 6 tot 7 maand niet meer wezen kijken.
Met een maand of 2 kom ik wel in de buurt, zal er eens kijken.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Kwestie van tijd ??.
In 2007 weet men al dat 70% van de villa illegaal waren .
Bron Tempo .
Waarschijnlijk van de totale villa van Indonesiers en buitenlanders.

De wetten worden nu beter gehandhaafd.
Een voorbeeld :01-03-2010
SEMINYAK
The Bali Times
POLICE, city guardians (Satpol PP) and tax officials inspected a new foreign-owned villa complex in Seminyak on Monday that they claim does not have a building permit (IMB), has not registered as a foreign investment firm (PMA) and has not paid tax. The Australian owner was overseas.

De nationaliteit van de owner(s) kan men vervangen door andere nationaliteiten.

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,988,107 pageviews Een website van indahnesia.com