uitgelachen door ambassade!!!!!

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
88 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
chris_dingest
Gebruiker
spacer line

nou lekker is dat zeg... denk ik wijs te zijn om even naar de ambassade te bellen
in den haag!!! word ik gewoon uitgelachen!!!!!!
vertelde even dat ik met mijn vriendin 5 a 6 maanden wilden reizen door indonesie
maar toen begon ze te lachen en zij dat ik alleen maar kon hopen dat ik er familie heb wonen wat me erg stug lijkt (ben een echt kaaskop)!!!

dus daar hebben we in iedergeval niet zo heel veel aan!!! dan maar de mooie verhalen van jullie in me opnemen Emoticon: Smile

groeten chris

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-09-2008 11:48 chris_dingest wrote:
nou lekker is dat zeg... denk ik wijs te zijn om even naar de ambassade te bellen
vertelde even dat ik met mijn vriendin 5 a 6 maanden wilden reizen door indonesie
maar toen begon ze te lachen en zij dat ik alleen maar kon hopen dat ik er familie heb wonen wat me erg stug lijkt (ben een echt kaaskop)!!!

dus daar hebben we in iedergeval niet zo heel veel aan!!! dan maar de mooie verhalen van jullie in me opnemen Emoticon: Smile

Chris tzt gewoon een 60 daags toeristenvisum aanvragen en vergeet deze eerste onaangename kennsismaking maar snel. Misschien hebben ze je niet goed gegrepen.

Ambassadepersoneel is soms van een bijzonder soort zullen we maar zeggen....

No worries.

gr

AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Tja, Ambassade personeel in Den-Haag.
Er werkt daar een vrouwtje bij de visum aanvraag, en die werkt er zeker al ruim 10 jaar, haar naam ken ik niet en wil ik ook niet kennen, echter dat we elkaar ieder jaar 2X ontmoeten en dat dus al 10 jaar lang, durft ze nog iedere keer te zeggen;

Nee Mener dit kan niet wat u vraagt! Emoticon: Angry
Jawel mefrouw kan wel Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tjonge zeg, lekker weer.. volgens mij is de Indonesische ambassade in Nederland de slechtste ter wereld als ik de verhalen zo her en der lees. Veel betere ervaringen in Singapore en Kuala Lumpur dus, hoewel daar dezelfde regeltjes gelden uiteraard, maar dat is niet het probleem.

marcel70
Gebruiker
spacer line

Sieb,
Dat moet je helemaal niet naar toe,even een tussenstop in Kl of Singapore.
Daar regelen ze een visa voor je in een dag Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Heb nog nooit zo incomp zooitje gezien daaro.
Ik kom er al jaren niet meer.

Pareng

Becik ketitik olo Ketoro

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Denk niet dat siebjans die ambassade vrijwillig uitkiest Emoticon: So funny

marcel70
Gebruiker
spacer line

Daarom als die niet naar den-haag meer zou willen is de volgende optie
KL of Singapore,doen ze veel vlugger daaro en dan hoeft die Den-haag niet vrijwillig te kiezen
Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Hij kan ook nog naar Belgie Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Becik ketitik olo Ketoro

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Chris, ik neem aan dat je nog wel even gevraagd hebt wat ze precies bedoelde? Laat je niet zo snel van de wijs brengen, Chris! Ik weet natuurlijk niet hoe het gesprek verlopen is, maar mijn ervaring is met dit soort dingen: beleefd blijven, net doen of je het niet begrijpt en dus vragen of ze het nog een keer kunnen uitleggen/formuleren. Behoorlijk wat mensen die jou proberen te intimideren brengt dat in vergelegenheid en dan binden ze vaak snel in. Zo kun je de rollen goed omdraaien. Zal lang niet in alles situaties lukken, maar laat je niet zo snel van de wijs brengen.

groet Elsbeth

chris_dingest
Gebruiker
spacer line

On 10-09-2008 13:01 elsbeth wrote:
Chris, ik neem aan dat je nog wel even gevraagd hebt wat ze precies bedoelde? Laat je niet zo snel van de wijs brengen, Chris! Ik weet natuurlijk niet hoe het gesprek verlopen is, maar mijn ervaring is met dit soort dingen: beleefd blijven, net doen of je het niet begrijpt en dus vragen of ze het nog een keer kunnen uitleggen/formuleren. Behoorlijk wat mensen die jou proberen te intimideren brengt dat in vergelegenheid en dan binden ze vaak snel in. Zo kun je de rollen goed omdraaien. Zal lang niet in alles situaties lukken, maar laat je niet zo snel van de wijs brengen.

groet Elsbeth

mjaa... denk dat je wel gelijk heb jaa!!!
moet zeggen dat ik beetje verbaast was en dat ik even niet meer wist wat ik moest zeggen Emoticon: Confused ik heb gister wel met een vrouwtje gesproken van indonesie/online
en die legde alles heel duidelijk uit en kwam ook met allemaal tips en ideeen!!!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Weet je Chris, ze zou heel goed bedoeld kunnen hebben (en als ik zo lees heeft ze dat vast): 6 maanden reizen, geen inkomsten, maar hopen dat die Chris nog ergens contacten heeft waar hij kan logeren. Op zich niet zo'n hele gekke gedachte, maar ik neem aan dat je wel wat gespaard hebt. Het helpt volgens mij als je niet meteen denkt dat iemand het onaardig bedoelt.
he Chris, ben je wel eens eerder in een tropisch land geweest, heb je wel vaker zo lang rondgereisd/ Ik ben stikjaloers op je, wat een vooruitzicht. Mag ik vragen hoe oud je bent?

groetjes Elsbeth

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

ayam sori .

Ik heb wel goede ervaringen met de KBRI.
Het kan ook een uitzondering zijn .
Precies wat Elsbeth schreef , gewoon doorvragen.
Dat doe ik ook , en zeker als ik al van te voren een voor informatie (' voorkennis) heb opgedaan in diverse forum of toeristen site.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Sid, ik heb nog steeds het idee dat men (de fel bekritiseerde overheidsdienaars) het mannen moeilijker maken dan vrouwen. Al die verhalen over aangehouden worden, moeten dokken, tassen open moeten maken, weggestuurd worden om de volgende dag terug te moeten komen etc. hoor ik eigenlijk alleen maar van mannen. Mijn theorie (grotendeels opgedaan in de praktijk overigens) is dat mannen heel anders reageren op dit soort situaties. Het is voor mannen in een machtspositie veel leuker om die uit te buiten tegenover een andere man dan tegenover een vrouw, omdat de man sneller kwaad wordt ( deels omdat hij zich aangetast voelt in zijn waarde, deels omdat hij simpelweg de tijd niet heeft om terug te komen. Het zijn toch wel vaak de bule mannen die werken, de vrouwen hebben veel meer tijd). Maar..ik denk toch dat vrouwen (over het algemeen, ik zeg het heel voorzichtig) vaardiger zijn in het omgaan met sociale situaties als deze.
Ben benieuwd of mensen het hier gloeiend mee eens zijn, of dat ik juist verbannen word...

groet Elsbeth

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind dat je als ambassadebeambte zoiets gewoon niet zegt, vind het nogal neerbuigend. In elk geval niet door de telefoon (ook als het niet zo bedoeld is); als je belt dan heb je wel geluid maar geen beeld en dat kan soms alles schelen.
Ik heb zelf ook niet zo’n goede ervaringen met de ambassade zowel persoonlijk als telefonisch. Als je er alleen een formulier komt inleveren voor je visum en ja paspoort weer komt ophalen is er niks aan de hand maar vragen stellen moet je er niet doen. Ook doorvragen m.b.t. visa of andere zaken helpt niet (bij mij in elk geval niet) en dat vind ik toch wel kwalijke zaak voor een vertegenwoordiging van een land. Een ambassade hoort informatief en behulpzaam te zijn.

Of de ene mens meer “geluk” dan de andere betwijfel ik. Toen ik er vorig jaar een keer met mijn vriend (uit Indonesie) was, was de “stemming” ineens anders, dat is me wel opgevallen.

En Elsbeth, even over bovenstaande posting; ik ervaar juist het omgekeerde.

Gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke, tuurlijk hoort het niet, ben ik met je eens. Maar, zeker als je achter de telefoon zit, kun je wel eens in een melige bui zijn. Ik vind het een typisch gevak van Amsterddamse humor en daar houd ik persoonlijk erg van. Maar het is natuurlijk niet goed als het mensen afschrikt.
Grappig en interessant dat jij wat betreft mannen/vrouwen het omgekeerde ervaart. Enfin, jij hebt dit veel en veel vaker bij de hand gehad dan ik, maar ik trek het in bredere zin door. Niet alleen in reissituaties etc.
gr.Elsbeth

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-09-2008 14:40 elsbeth wrote:
Grappig en interessant dat jij wat betreft mannen/vrouwen het omgekeerde ervaart. Enfin, jij hebt dit veel en veel vaker bij de hand gehad dan ik, maar ik trek het in bredere zin door. Niet alleen in reissituaties etc.
gr.Elsbeth

Ik snap wat je bedoelt en, dat geldt wat mij betreft, zeker ook in bredere zin.
Ook in mijn werk ervaar ik dat zo.

gr
AM

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

De Indonesische Ambassades zijn doorgaans mensvriendelijk.
Tenminste dat is de persoonlijke ervaring. Iets waar de Nederlandse tegenhanger zeker een voorbeeld aan kan nemen. Met een Nederlandse Ambassade kun je eigenlijk maar 1 ding doen, gewoon doortrekken. Ik zeg er gelijk bij, voor dat er een discussie losbarst dat het niet voor elke Ambassade zo hoeft te zijn. Ik heb ze zelf nooit nodig gehad, en voor de dingen waar ik ze voor nodig zou hebben ga ik gewoon naar Nederland om het daar af te handelen. Ik van dichtbij wat zaken gezien, waar de honden geen brood van. En dat is op zijn minst triest te noemen. Emoticon: Party!

Het is misschien wel een goed idee om Nederlands Ambassade personeel eens een dag of wat mee te laten lopen met de Indonesische tegenhanger. Dat geeft misschien een meer verfrissend beeld over hoe je medelanders behandeld. Emoticon: Nice

Organisatie advies, en nog gratis ook ! Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Oyibo, ik zal het eens voorleggen aan een goede vriend van me, die al jaren bij Buitenlandse zaken werkt. Ik heb hem in 2000 en 2002 opgezocht in Jakarta en zie hem over 5 weken in Kenia.
Ben trouwens erg benieuwd of ik daar net zo gegrepen door word als door Indonesie. men zegt dat ook het Afrikaanse continent zo verslavend werkt.

Groet Elsbeth

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 10-09-2008 14:57 oyibo wrote:
De Indonesische Ambassades zijn doorgaans mensvriendelijk.
Tenminste dat is de persoonlijke ervaring. Iets waar de Nederlandse tegenhanger zeker een voorbeeld aan kan nemen. Met een Nederlandse Ambassade kun je eigenlijk maar 1 ding doen, gewoon doortrekken.

De mensen hebben hier over de KBRI in Nederland.

Het kan kloppen dat sommige van de plaatselijke personeel niet proffesional overkomen , dat ik ook beamen.Ook hun dossierkennis is niet zo up to date.
Inmiddels zijn er jongere en nieuwe medewerkers erbij gekomen en hun service is nu duidelijk beter.
Ik heb redelijk ervaring als ik mijn paspoort moet verlengen .

Wij weten natuurlijk niet welke vragen gesteld werden en welke antwoord werd gegeven.
Soms heb je ook toeristen die bij voorbaat vragen stellen die niet te beantwoorden zijn , dus begrijpelijk dat men een beetje kribbig wordt.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 10-09-2008 12:40 schreef Yerun:
Denk niet dat siebjans die ambassade vrijwillig uitkiest Emoticon: Smile

Klopt, ik ga daar verder niet inhoudelijk op in, heeft gewoon met bepaalde verdragen te maken tussen NL en Indon.
Maar Yerun, misschien komt daar verandering in volgend jaar Emoticon: Yes!

En zoals Els meld, in ieder geval altijd beleeft blijven dan komt het goed hoor, ook in Den-Haag.
Ook een optie, stuur dan je vrouw, deze zijn vaak wat rustiger als wij mannen.. (is al eens gepost zoiets dacht ik)

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-09-2008 15:52 siebjans wrote:

Ook een optie, stuur dan je vrouw, deze zijn vaak wat rustiger als wij mannen.. (is al eens gepost zoiets dacht ik)

Oh? Emoticon: Blush

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 10-09-2008 16:05 schreef Anne Mieke:

...

Ja zekerste wete alleen ga ik het niet voor je opzoeken waar Emoticon: Nooo
Denk, denk, denk, nee ik weet even echt niet meer welk topic, sorry

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-09-2008 15:13 sidia wrote: Wij weten natuurlijk niet welke vragen gesteld werden en welke antwoord werd gegeven.
Soms heb je ook toeristen die bij voorbaat vragen stellen die niet te beantwoorden zijn , dus begrijpelijk dat men een beetje kribbig wordt.

Ik vroeg vorig jaar zowel bij het indienen van een SB hoe dat in zijn werk gaat met de verlenging, te overleggen documenten, waar etc. Dat lijkt me toch – nadat ik hier alle postings heb gelezen en het inmiddels zelf heb ervaren – een normale vraag. Als er dan “over je hoofd” tegen anderen gepraat wordt, jouw vraag negerend en er bij de tweede poging geen antwoord komt dan vind ik dat op zijn onprofessioneel en ook eens onfatsoenlijk. Ook bij het ophalen kreeg ik een onvolledig antwoord.
Ik had toen besloten om het zelf maar uit te zoeken.

Ook als er toeristen zijn die vragen stellen die niet te beantwoorden zijn dan is dat geen reden om kribbig te worden. Het is voor veel mensen ook niet altijd duidelijk waar een ambassade wel of niet voor is. Alleen dit al uitvoerig op een website plaatsten en er een A4tje aan besteden die actief wordt uitgegeven tijdens een ambassadebezoek zou al veel kunnen helpen. En verder zoals het (in mijn ogen) hoort de site in de eigen taal, het Indonesisch, in het Engels en in de taal van het land waar de ambassade gevestigd is, het Nederlands dus in dit geval. De verdeellinks op de site geven ook eerst een hele witte pagina waardoor je denkt dat er niks op staat maar aan de zijkant wel allerlei externe links van zaken waarvan ik mij afvraag wat dat met een ambassade te maken heeft. Onder sommige subs staat helemaal niks. Bij de bestemmingsinfo ontbreken twee grote delen de Molukken en Nusa Tenggara.

Nu heb ik in het verleden met diverse ambassades te maken gehad maar er zijn er maar weinig die professioneel en beleefd zijn.

Gr
Anne Mieke

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-09-2008 16:05 Anne Mieke wrote:

On 10-09-2008 16:24 siebjans wrote:
Ja zekerste wete alleen ga ik het niet voor je opzoeken waar Emoticon: Nooo
Denk, denk, denk, nee ik weet even echt niet meer welk topic, sorry

Ikke wel, maar ik plaag alleen maar een beetje hoor, Ik vind ‘m gewoon leuk ….”stuur je vrouw, die zijn wat rustiger dan wij mannen”……..

Ik probeerde “uit te leggen” dat dat nog maar de vraag is.

Gr
AM

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 10-09-2008 16:43 schreef Anne Mieke:

...

...

Ikke wel, maar ik plaag alleen maar een beetje hoor, Ik vind ?m gewoon leuk ?.?stuur je vrouw, die zijn wat rustiger dan wij mannen???..

Ik probeerde ?uit te leggen? dat dat nog maar de vraag is.

Gr
AM

OOhhh dus jij bent een "uitzondering" op deze regel?
Haa nou ik niet en daarom heb ik toen in dat desbetreffende topic ook gepost dat in ieder geval bij "ons" deze regel wel opgaat. Vandaar dat ik naar mn. Amdassade, toeristen politie, etc, altijd, of mijn vrouw in ieder geval meeneem of dat zij alleen gaat, en dat werkt perfecto Emoticon: Yes! niets mis mee Emoticon: Shiny

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 10-09-2008 11:48 chris_dingest wrote:

groeten chris

Chris maak je niet durk de ambassade in Den Haag is notoir klantonvriendenlijk, lijkt wel in hun statuten geschreven om Belanda's zoveel mogelijk te pesten...Heeft iets te maken met kromme tenen en 350 jaar overheersing etc Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,879,037 pageviews Een website van indahnesia.com