Bejaardenhuis voor Indo's en Baligangers in Bali?

Subforum Bali, het godeneiland 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Milani
Gebruiker
spacer line

Gehoord dat met bezig is met de bouw van een soort van bejaardenhuis in Bali voor de Indo's en evt Nederlanders die er al een poos vertoeven.
Weet iemand hier meer van?
Emoticon: Party!

daft_punk
Gebruiker
spacer line

volgens mij zit dat bij sanur in de buurt, maar dat weet ik niet zeker

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst van Java naar Bali Emoticon: Wink

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

hmmm in Sanur zou ik toch niet willen zitten als bejaarde...veel hoerenkasten...lelijk strand en over het algemeen erg doods..beetje een begrafenissfeertje.. Dan heb ik zelfs nog liever Kuta

Gracias. Sama sama

Milani
Gebruiker
spacer line

Ja als je er op uit bent kan je overal de hoerenkasten vinden.
Wij komen al erg lang in Sanur en heb geen last van hoerenkasten hoor maar wij zoeken ze ook n iet. Emoticon: Shut up!
Met het strand niets mis. Ouderen en ook kleintjes kunnen er in zee.

Denk dan ook dat je zelf een zwartkijker bent.

Sanur een heerlijke plaats om te wonen en vandaar leuke trips maken kan het ook iedereen aanbevelen. Emoticon: Yes!

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 10-09-2008 01:46 schreef Milani:
Wij komen al erg lang in Sanur en heb geen last van hoerenkasten hoor maar wij zoeken ze ook n iet. Emoticon: Shut up!

Sanur een heerlijke plaats om te wonen en vandaar leuke trips maken kan het ook iedereen aanbevelen. Emoticon: Yes!

Milani, ik geef jou helemaal gelijk, mijn ervaringen met Sanur idem dito als de jouwe Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
A good place to be Emoticon: Shiny

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 10-09-2008 01:46 Milani wrote:

Ik wilde haast schrijven: Ik ben 60 lijkt me leuk om in IndonesiŽ mijn oudedag te verslijten, zijn er hoerenkasten in de buurt?

Maar ik durf het niet, dus ik doe het ook niet, ik lees alleen maar Emoticon: Wink

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Je kan ook bejaarden tehuis openen in Sukabumi .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 10-09-2008 16:30 sidia wrote:

Dit is te gemakkelijk Om Sid.
Maar ok, ik ga er op in.
Een bejaardenhuis in Sukabumi zou voor een paar pleuris centen een optie zijn.
…ťn het kost geen drol.
twee zelfs al zouden de verpleegsters/verzorgers weinig verdienen dan hebben ze nog respect voor ouwetjes.
Als ik de keuze zou hebben om als ik zo oud ben om met mijn povere AOW in IndonesiŽ verzorgt te worden of hier, geef mij dan maar IndonesiŽ.

Natuurlijk zal geld een rol spelen, maar het is niet anders.

Mijn ouders hebben hun laatste jaren in het Katholieke Limburg hun leven versleten, ze hebben het er goed gehad.
Twee jaar hebben ze het geprobeerd in Rotterdam(pa had heimwee), je zag hun billen niet meer van het stof om weer naar Venlo te gaan.

Laat mij dan maar met mijn centjes verzorgen in IndonesiŽ, heb ik wat tenminste.
Hier niet, al gooi ik er een ton per jaar tegen aan, ze laten me gewoon in mijn eigen stront bavianen Emoticon: Angry

Buitendat gaan Indonesische mensen met meer respect om met hun ouders en oudere mensen, ik zal wel weer mijn oren worden gewassen door YB, maar het is wel zo.

Liever geript maar goed verzorgt in IndonesiŽ als niet geript maar in mijn eigen stront in Nederland(over zakkenvullers gesproken).

Zo dat is weer effe voer om over te discusseren.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 10-09-2008 16:30 schreef sidia:

We hebben het hier, dacht ik, enkele maanden geleden ook al eens over gehad?!
Waarom niet in Yogya Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 10-09-2008 16:57 siebjans wrote:

...

We hebben het hier, dacht ik, enkele maanden geleden ook al eens over gehad?!
Waarom niet in Yogya Emoticon: Yes!

Waar zou het beter zijn?
Op het platteland met ouderwetse gedachten over ouderverering of in Yogya??????
Mag ik een keuze maken?
Sukabumi en niet Yogya.
Of heb ik het verkeerd?

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 10-09-2008 17:09 schreef Malam:

...

Waar zou het beter zijn?
Op het platteland met ouderwetse gedachten over ouderverering of in Yogya??????
Mag ik een keuze maken?
Sukabumi en niet Yogya.
Of heb ik het verkeerd?

Ik moet je bekennen Malam dat ik nog nooit in Sukabumi ben geweest, maar wel al 14 jaar in Yogya rond struin en als ik het dan moet zeggu, zou ik kiezen voor Yogya Emoticon: Yes!
Enne ik ben nog ver verwijderd voordat het zover is dat het rusthuis een optie gaat zijn voor mij, maar tot op heden zou ik Yogya kiezen, waarom, dat heb ik al eens gepost, ik verwijs derhalve naar mijn eerdere posting(s) dienaangaande, Emoticon: Party!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja Sieb, ik bedoel niet Sukabumi, maar meer het platteland.
Ongeveer het vergelijk van de randstad en het platteland in Nederland Emoticon: Yes!
Het reit is en blijft dat het Brabantse waar jij uit afkomstig bent iets meer andacht heeft voor de medemens als in de randstad Emoticon: Blush
Dat is ook in IndonesiŽ zo Emoticon: Yes!
Dat bedoelde ik te zeggen Emoticon: Wink

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 10-09-2008 17:38 schreef Malam:
Ja Sieb, ik bedoel niet Sukabumi, maar meer het platteland.
Ongeveer het vergelijk van de randstad en het platteland in Nederland Emoticon: Yes!
Het reit is en blijft dat het Brabantse waar jij uit afkomstig bent iets meer andacht heeft voor de medemens als in de randstad Emoticon: Blush
Dat is ook in Indonesi?o Emoticon: Yes!
Dat bedoelde ik te zeggen Emoticon: Wink

Ik begrijp het, nou dan denk ik echt dat Yogya het overwegen waard is.
Tis dan wel een stad maar een "groot" dorp is wat mij betreft beter op zijn plaats Emoticon: Yes!
Ten noorden, net buiten het stad centrum (Malioboro) en beetje omhoog dus frisse lucht en niet zo panas, tja ... enak saja loh.... als je het mij vraagt Emoticon: Yummie!
En alles dichtbij! Dus voor de oudjes niet onbelangrijk de rumah sakit binnen 15 minuutjes Emoticon: Wink
ook de kerk (ja uiteraard ook de moskee) binnen hand bereik Emoticon: Worship
Zoals ik al schreef net, eerdere postings zijn hierover al geweest en tja investeerders hiervoor, ik heb er wel oren naar! Emoticon: I love it

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Sukabumi lijkt mij plezieriger te zijn om te wonen, maar ouderen worden wel eens ziek, kies je voor Yogyakarta heb je goede ziekenhuizen dicht bij huis.
Malang of Batu zou ook mogelijk zijn, is er veel koeler als in Yogyakarta en goede ziekenhuizen zijn er ook, de luchthaven is echter een minpunt, er gaan nog te weinig vluchten van en naar Malang.

Een bejaardenhuis in Bali is al langer een droom van veel mensen, de tarieven die er betaald gaan worden zullen waarschijnlijk erg hoog worden en daardoor zullen veel mensen met een AOW dit niet kunnen betalen.
De investeerders zijn zakenlui die rendament willen zien net als overal in de wereld.

De zorgverzekering in Nederland kan niet voor mensen die in IndonesiŽ wonen en daardoor verblijven nogal wat ouderen in Europa, mocht die verzekering wel kunnen voor IndonesiŽ ben ik er vast van overtuigd dat veel meer Nederlanders op leeftijd in IndonesiŽ zouden gaan wonen en er goede mogelijkheden zouden zijn voor bejaardenhuizen in Bali of Java.
Respect hebben voor de ouderen is een normaal iets in IndonesiŽ , dat zijn veel jongeren in Nederland vergeten met als grote voorbeeld de volksvertegenwoordigers in Den Haag.
Jan

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 11-09-2008 03:32 Tuti & Jan wrote:

Een bejaardenhuis in Bali is al langer een droom van veel mensen, de tarieven die er betaald gaan worden zullen waarschijnlijk erg hoog worden en daardoor zullen veel mensen met een AOW dit niet kunnen betalen.
De investeerders zijn zakenlui die rendament willen zien net als overal in de wereld.

Het was ook een oude droom van mij , om t.zt mijn oude dag op Bali te slijten .
Voor ouderen met indonesische binding en zonder noemenswaardige gebreken zal Bali , Sukabumi of Malang (omgeving Batu) een goede uitkomst zijn .
Qua prijzen denk ik dat het zal meevallen (bij geen extreme ziektebeeld) , dat heb ik gezien toen vrienden een plek hebben gezocht voor hun moeder , in jakarta.
Toen kon ze ook met haar AOW betalen , ze kan zelf een extra persoonlijke hulp krijgen , ook betaald van de (weinige ) alleenstande AOW .
De probleem is dat ze niet in aanmerking komt omdat ze al ziek is .
Dat zal geen probleem zijn als je tijdig verhuist naar Indonesia , vooordat je al iets heb.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hmmmm ik zie het al gebeuren, de suster die elke 30 dagen het ouwetje naar het kantor immigrasi duwt en elk half jaar de vliegtuigtrappen op Emoticon: Wink
Want als je een permanente verblijfsvergunning wil hebben als ouwetje, dan worden er eisen gesteld waar je niet met een polstok overheen kan springen Emoticon: Angry
Om sid heeft daar met zijn Indonesische pasport geen last van, maar hij heeft een wederhelft die daar wel mee geconfronteerd wordt Emoticon: Yes!

Neeeeeee ik denk niet dat dit gaat werken, of de regels voor een ouderenvisum zouden drastisch moeten veranderen Emoticon: Angry

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 12-09-2008 04:14 schreef Malam:
Hmmmm ik zie het al gebeuren, de suster die elke 30 dagen het ouwetje naar het kantor immigrasi duwt en elk half jaar de vliegtuigtrappen op Emoticon: Wink
Want als je een permanente verblijfsvergunning wil hebben als ouwetje, dan worden er eisen gesteld waar je niet met een polstok overheen kan springen Emoticon: Angry
Om sid heeft daar met zijn Indonesische pasport geen last van, maar hij heeft een wederhelft die daar wel mee geconfronteerd wordt Emoticon: Yes!

Neeeeeee ik denk niet dat dit gaat werken, of de regels voor een ouderenvisum zouden drastisch moeten veranderen Emoticon: Angry

Zijn die regels dan zoo streng? Ik dacht dat het wel meevalt, toch?!
Emoticon: Confused

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 12-09-2008 04:14 Malam wrote:

Als mijn wederhelft (stukken) jonger is ? Emoticon: Nice

Zonder gekheid :
Als beide regeringen een deal wil maken kan het mes aan 2 kanten snijden.
Kan veel nederlandse oudjes in herfst van hun leven nog nagenieten voordat ze de grote reis maken.
Ruimte , goed opgeleide personeel bij de vleet .
Nu gaan volkstammen indonesische zusters naar Malaysia , Japan om daar te werken.
Duizenden jonge doktoren kunnen baan vinden.

Malam , een vriend van mijn beste vriend heeft mij ooit gevraagd of ik oudjes wil ronselen voor zijn "project ".

SIEB :
de moeder van mijn beste vrienden moet eerst gekeurd worden , geestelijk en lichamelijk. Men moet niet al een wrak zijn . Qua financieen was het O.K (de AOW is genoeg) .

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Voorwaarden voor een Visa Lansia (ouderenvisum):
1. 55 jaar en ouder
2. Inkomen van minimaal US $1500 per maand of:
een bankrekening in IndonesiŽ met meer dan US $ 250.000 of IDR200 miljoen
3. Een verklaring van een woongelegenheid/accommodatie op basis van een koopcontract van minimaal US $35.000,00 of een huur van minimaal maandelijks US $500,00, gelegen op toeristcentra/ gebieden in IndonesiŽ en gebaseerd op bepaalde voorschriften.
4. In het bezit van een ziektekosten en overlijdensverzekering, rechtsbijstand t.o.z. van derden op het gebied van burgerlijke en privť aangelegenheden in eigen land of in IndonesiŽ.
5. In het bezit van een verklaring t.b.v. een pramuwisma ( hulp in de huishouding met de Indonesische nationaliteit).

Deze tekst is een vertaling en afkomstig van http://www.imigrasi.go.id/

Er zitten erg rare voorwaarden bij dit visum:
2. US $ 250.000 of IDR200 miljoen , verschil is wel erg groot!
3. Koopcontract van een woongelegenheid ....., een buitenlander kan geen huis of grond kopen.

De ziektenkosten en overlijdingsverzekering is een duidelijke voorwaarde en daardoor is het voor veel oudere Nederlanders gewoon niet mogelijk om dit visum te nemen.
Wat wel mogelijk is om een paar maanden per jaar in Nederland te verblijven en de rest in IndonesiŽ, hoe lang die periode precies is is bijna niet te achterhalen.
Ik heb die vraag gesteld bij http://www.buitenland.cvz.nl/ , als er antwoord komt zal ik dit even melden op dit forum.
Op die link is ook te zien dat IndonesiŽ behoort bij de Landen zonder afspraken over medische zorg
Jan

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Met zijn tweeen $1500 is al $3000.-, dus ca 2000./ euro netto neem ik aan. Een groot deel van de mensen met een pensioen komen daar niet aan denk ik.

Voor een ieder die wel eens wat langer in Indonesie is geweest is duidelijk dat 2000.- euro per maand belachelijk veel is. Emoticon: Party!

Dat men wil dat ziektenkosten en overlijdingsverzekering goed geregeld zijn lijkt mij wel redelijk.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 12-09-2008 15:00 Nemesis wrote:

Voor een ieder die wel eens wat langer in Indonesie is geweest is duidelijk dat 2000.- euro per maand belachelijk veel is. Emoticon: Party!

.

Het is relatief veel , niet belachelijk veel .
PS, om misverstanden te voorkomen zou ik ook in mijn handen knijpen als ik straks mijn AOW krijg van 1500 eurie (met zijn 2-en).
Ik denk dat het gezininkomen is .

bisa dicek of makemyday .

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 12-09-2008 07:51 schreef sidia:

...

Als mijn wederhelft (stukken) jonger is ? Emoticon: Nice

Zonder gekheid :
Als beide regeringen een deal wil maken kan het mes aan 2 kanten snijden.
Kan veel nederlandse oudjes in herfst van hun leven nog nagenieten voordat ze de grote reis maken.
Ruimte , goed opgeleide personeel bij de vleet .
Nu gaan volkstammen indonesische zusters naar Malaysia , Japan om daar te werken.
Duizenden jonge doktoren kunnen baan vinden.

Malam , een vriend van mijn beste vriend heeft mij ooit gevraagd of ik oudjes wil ronselen voor zijn "project ".

SIEB :
de moeder van mijn beste vrienden moet eerst gekeurd worden , geestelijk en lichamelijk. Men moet niet al een wrak zijn . Qua financieen was het O.K (de AOW is genoeg) .

Sorry voor mijn latere reactie, ik was vandaag druk doende met andere zaken. Emoticon: Blush
Malam, ik heb al eerder gepost, ALS dit colectief en serieus vorm zou kunnen krijgen, ben ik van mening dat hulp van o.a. overheid niet uit te sluiten is!
Immers is in NL de ziekenzorg een zorgwekkend probleem, hier in Indon. veel goedkoper en ook goed! Ik noem maar even een idee; als diegene die voor het rusthuis kiezen in Indon. een brief ondertekenen waarin zij afstand doen van de NL zorg, dus tevreden zijn met de zorg hier, waarom zou NL daar niet aan mee werken?? Voor NL veeeel goedkoper, voor de oudjes die willen een perfecte uitkomst, voor Indon. werkgelegenheid enzovoort! Nogmaals dit dien je dan wel colectief te organiseren.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 12-09-2008 09:46 schreef Tuti & Jan:

Voorwaarden voor een Visa Lansia (ouderenvisum):
1. 55 jaar en ouder
2. Inkomen van minimaal US $1500 per maand of:
een bankrekening in Indonesi?et meer dan US $ 250.000 of IDR200 miljoen
3. Een verklaring van een woongelegenheid/accommodatie op basis van een koopcontract van minimaal US $35.000,00 of een huur van minimaal maandelijks US $500,00, gelegen op toeristcentra/ gebieden in Indonesi?n gebaseerd op bepaalde voorschriften.
4. In het bezit van een ziektekosten en overlijdensverzekering, rechtsbijstand t.o.z. van derden op het gebied van burgerlijke en priv?angelegenheden in eigen land of in Indonesi?
5. In het bezit van een verklaring t.b.v. een pramuwisma ( hulp in de huishouding met de Indonesische nationaliteit).

Deze tekst is een vertaling en afkomstig van http://www.imigrasi.go.id/

Er zitten erg rare voorwaarden bij dit visum:
2. US $ 250.000 of IDR200 miljoen , verschil is wel erg groot!
3. Koopcontract van een woongelegenheid ....., een buitenlander kan geen huis of grond kopen.

De ziektenkosten en overlijdingsverzekering is een duidelijke voorwaarde en daardoor is het voor veel oudere Nederlanders gewoon niet mogelijk om dit visum te nemen.
Wat wel mogelijk is om een paar maanden per jaar in Nederland te verblijven en de rest in Indonesi?hoe lang die periode precies is is bijna niet te achterhalen.
Ik heb die vraag gesteld bij http://www.buitenland.cvz.nl/ , als er antwoord komt zal ik dit even melden op dit forum.
Op die link is ook te zien dat Indonesi?ehoort bij de Landen zonder afspraken over medische zorg
Jan

Jan, echt een perfecte uitleg van de "basis" regels! Emoticon: Yes!
Maar wat is de praktijk? Zoals je zelf al meld, een bule met huis op naam? Dat kan niet! dus .......
Ik ben echt benieuwd wat het antwoord zal worden! Als je het mij vraagt, geen antwoord, omdat dit ver van de bed show is voor hen in NL. Nogmaals, in mijn opinie, dit kan een kans hebben als men met een grotere groep deze vraag steld met tevens concrete plannen .....

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 12-09-2008 15:00 schreef Nemesis:
Met zijn tweeen $1500 is al $3000.-, dus ca 2000./ euro netto neem ik aan. Een groot deel van de mensen met een pensioen komen daar niet aan denk ik.

Dat men wil dat ziektenkosten en overlijdingsverzekering goed geregeld zijn lijkt mij wel redelijk.

Het laatste, helemaal mee eens wat je post, idd redelijk.
Het voorgaande;
Ik zeg maar even wat hoor, maar als 1 persoon een kitas krijgt, in dit geval een oude vandage kitas, dan mag de wederhelft naar mijn idee op een familie kitas met hem of haar mee, dus blijft het
1500 usd !!! m.a.w redelijk, toch Emoticon: Confused

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,985,902 pageviews Een website van indahnesia.com