Voor alle forumleden in RI en NL Ramadan

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Lieve Sobats, in Nederland en Indonesie,
Een gezegende Ramadan toegewenst,
Liefste groetjes Wilma/Merapi Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
Ik weet niet of ik dit goed zeg, maar mijn wens is uit een goed hart,
Salam

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Dat is lief van je Merapi !
Ook voor jou, prettige kerstdagen ! En natuurlijk niet te vergeten een gelukkig nieuwjaar Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nou Oyibo, zullen we de Pasen, Sinterklaas en Kerst er maar gelijk bijpakken?
haha Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Yeah right! [staat voor winterslaap]

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Merapi, tof van je! Ik ben geen Moslim, doe dus niet mee aan de Puasa, maar op straat hou ik er zeker rekening mee! Overdag zie je me de komende maand geen rokertje nemen, geen minuman, en niet eten. Emoticon: Wink

Voor de niet Sobats, die wel meedoen/moslim zijn, in mijn omgeving zal ik jou boodschap overbrengen Emoticon: Worship

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Semoga Allah menguatkan imanya Amin......

Ga staan waar geen plek is om te staan.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Yes pak Ron en Sieb,
ben ook geen Moslima, maar rekening houden met elkaar is een goed gebaar!!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Voor allen die het aangaat

Selamat menunaikan Ibadah Puasa / selamat menjalankan Ibadah Puasa

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

TERDAD
Gebruiker
spacer line

RAMADHAN YA RAMADHAN,

Ramadhan Telah Tiba
Bulan Yang Penuh Kemuliaan,

Magfirah dan Rahmat Sebentar Lagi Akan Jelang.

Yang Sempurna hanyalah Milik-NYA,

Meski Hati Raga,Lisan Coba Dijaga,
Namun Lalai dan Khilaf Tak Luput Jua.

Mohon Maaf Lahir Bathin,

Selamat Menjalankan
IBADAH PUASA

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

winda
Gebruiker
spacer line

Ik doe mee voor de 5keer ramadan in NL . Elk jaar is anders en ik mis nog steeds de gezamelijk eten in de avond waneer men de ramadan mag afbreken.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 02-09-2008 14:45 winda wrote:
Ik doe mee voor de 5keer ramadan in NL . Elk jaar is anders en ik mis nog steeds de gezamelijk eten in de avond waneer men de ramadan mag afbreken.

Klopt Winda, je bent de enige niet.
Puasa in IndonesiŽ is totaal anders als in Nederland.
Nu ben ik als ik eerlijk ben al helemaal niet fanatiek op dat gebied, dus dan zijn we al snel klaar.
Half september gaan we naar IndonesiŽ en daar ligt dat allemaal veel gemakkelijker.
Zeker buka puasa is in IndonesiŽ veel prettiger, als alle mensen in je omgeving vasten dan wordt het gemakkelijker, de vastentijden hier word je op dit moment ook niet echt vrolijk van.

Gr. Malam

winda
Gebruiker
spacer line

Dag Malam,

Hartelijk dank voor je reactie. Mijn collega vroeg of ik aan het vasten ben. Ja, zei ik meteen. Het is wel wat anders dan Sonja Bakker. Ramadhan is iets strengers dan het programms van mevr. Bakker. Mijn collega moest echt hard lachen!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Laat maar zo Winda.
De meeste mensen in Nederland hebben niet zoveel begrip voor vasten zoals moslims dat doen.
Beter voor je zelf de puasa doen en voor je houden, er zijn namelijk heel achterlijke mensen die denken dat je in staat bent om met een vliegtuig in een gebouw te vliegen als je puasa doet.
Helaas zo denken vele mensen op dit ogenblik in Nederland, we zijn van het meest tolerante volk terug gegaan naar het volk die het meest discrimineerd.
Hou het maar voor je zelf Winda, dat doe ik ook, zelfs op dit IndonesiŽforum zijn er mensen die hun rassenhaat niet in toom kunnen houden, laat staan in het dagelijks leven Emoticon: Blush

winda
Gebruiker
spacer line

Precies! Ze denken alle moslims zijn teroris. Moslims=Islam=Teroris. Dat vind ik HEEL jammer!!! Ik heb een boek van Maurits Berger gelezen met de titel Islam is een sinaasappel. Als men Sinaasappel van buiten ziet, ziet hij mooi en ruikt zoet MAAR het vrucht van sinaasappel is NIET altijd zoet en sappig. Met Islam is het ook vergelijkbaar het inhoud van de religie is meer complex dan wat men denkt. Je probeert wat je van huis hebt gekregen te houden dan heb je tenminste een houvast (dat zei mijn vader toen ik 18 werd).

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hou je maar aan wat je Pa je heeft gezegt, mijn vrouw is inmiddels 67 jaar, de leidraad in haar leven is nog steeds haar vader heeft gezegt.
Dat was een leidraad en een ingang tot een mooi leven.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,573,478 pageviews Een website van indahnesia.com