Gemengde huwelijken.

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
89 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Yoke, inderdaad, behalve dan dat ie zoveel kleren aanheeft.

Begin de details te vergeten

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 29-08-2008 14:29 JohanN wrote:
Hoi Yoke, inderdaad, behalve dan dat ie zoveel kleren aanheeft.

we blijven beschaafd, niet alleen verschil in kleur maar ook in warm en koud brr Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Okee, enigszins verlaat maar hiermee de reaktie.
Oost Indisch doof, ik kreeg het vroeger naar mijn hoofd geslingerd. Dus niet onbekend. Maar voor mij het lachwekkende zat hem meer in het verband van de constatering en het dan zeggen tegen de persoon in een volwassen relatie. Het zou niet bij me opkomen dit te roepen alhoewel ik dit goed zou kunnen doen.

De relatie,
Wij hebben elkaar op het Afrikaanse continent leren kennen. Mijn vrouw is Balinese. Dus ook geboren Balinese net als haar voorvaderen en een hele sterke Hindu religie/cultuur. Aangezien ik geen cultuur nog geloof heb hebben we een 3 kussens in een 2 persoonsbed Emoticon: Party! Ik stel vast dat we zelf in de relatie weinig tot geen verschillen hebben. We zijn beide expats en hebben veel van de wereld gezien. Overigens los van elkaar voor we elkaar tegen kwamen. We zijn beide ons zelf in de relatie en dat is iets wat ik om me heen wel anders zie. We wonen en werken in Indonesie. Overigens iets wat mij persoonlijk meevalt. In een half jaar tijd is er 1 onvertogen woord gevallen aangaande het rassen verschil, goed voorbeeld doet goed volgen. YB vertelde mij eens een gevalletje te hebben meegemaakt. Een soort gelijk incidentje deed zich bij ons voor. Ik ben niet snel lijfelijk want zo zit ik niet inelkaar, maar de opmerking werd beloont.........overigens onder duidelijke goedkeuring van de toeschouwers. Een gevalletje van een scheve neus. Wij hebben 2 kinderen, die zijn van mijn vrouw. Haar man is lang geleden overleden. De relatie met de kinderen is fijn. Met de oudste lig ik samen op de bank de week te bespreken en ik krijg een stevige knuffel. De jongste is 14 en de weinige tijd die we samen hebben is geweldig. Dit zegt ook iets over acceptatie, ik ben niet hun eigen vader. Het welzijn van de kinderen is belangrijk, zeker voor mij. Als we als gezin weg gaan vallen er zeker geen verkeerde worden. Hooguit nieuwsgierig worden er vragen gesteld of de opmerking dat de oudste duidelijk op me lijkt Emoticon: Stupid We zijn een gelukkig gezin en dat is iets wat niet in euro of in rupiah is uit te drukken. Een enkele keer haal ik mijn dochter of zoon van school zijn ze toch een beetje trots op hun bule vader en dat is leuk. Ons als stel samen is misschien wel uitzonderlijk. Die opmerking werd al eens gemaakt. Ik zou zelf niet een relatie willen waarin ongelijkheid is. Mijn vrouw wat dat betreft is een goeie tegenpool voor mij. Ze zal een medelander niet minderwaardig behandelen. Zo'n houding heeft ze ook niet nodig. En in zulke dingen zal ze zich ook niet begeven, alleen al vanuit respect naar haar medemens. Hoe je zelf gedraagt in het maatscahppelijke verkeer is al 1 ding. En dat bepaalt al wel hoe de reaktie uit de omgeving is. Voor wat betreft mezelf, ik blijf vooral mezelf. En of dat goed genoeg is laat ik maar aan anderen over in relatie tot het gezinsverband. Ik denk zelf dat we in een ander land wonend en werkend we niet anders op onze omgeving zouden reageren. En dat is een stuk ervaring uit waar we gezeten hebben voor we naar RI kwamen. Als ik een resumatie maak van wat er in deze reply is gezet zal de relatie die mijn vrouw en ik hebben inderdaad niet de doorsnee relatie zijn van een bule die zijn vrouw in RI ontmoet Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 29-08-2008 16:15 oyibo wrote:
. Als ik een resumatie maak van wat er in deze reply is gezet zal de relatie die mijn vrouw en ik hebben inderdaad niet de doorsnee relatie zijn van een bule die zijn vrouw in RI ontmoet Emoticon: Party!

Dat is 1 van de voorbeelden waar ik alleen maar kan beamen .
Trouwens het is niet de enige relatie die ik uit mijn omgeving (mikrowereld) ziet .
Ken diverse mix couple met ongeveer dezelfde opleiding (S1-S2) van bijde kanten .
Niet alleen uit de oudere generatie , mijn generatie , maar ook de jongere generatie.

Ze beantwoorden ook aan de profiel van wat Om Sjon (JohanN) ergens heb neergezet , met een self selectie " procedure." .
De Indonesische deel zijn gewoon goed gestudeerde vrouwen , geemancipeerd , met eigen carriere en relatief goede inkomen .

Van een andere kaliber dan de zgn dames waar men hier onnodig afgeven , dag en nacht verschil .
Niet het type van AyKamSi .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ja, over dat eeuw geleden gedoe: natuurlijk kun je dat tijdperk niet vergelijken!
Maar: restanten blijven achter, andere familie tradities etc. en dat werkt door in de kinderen.
Er zal beslist anders worden gekeken in RI dan in NL bij een gemengd huwelijk.
Het geloof heeft daar alles mee te maken: speelt in NL geen rol bij trouwen,alleen bij de familie.
Nou ja Johan, beetje vreemde posting: elkaar selecteren op uiterlijk en opleiding.
Geef je op voor Gooise mannen,zeker weten dat je succes hebt.
Nee, ik hanteer iets andere verlangens

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 29-08-2008 13:43 JohanN wrote:
Ik merk nu dat ik soms niet naar de laatste posting van een topic ga.
Jeroen: volgens mij moet je nog even kijken naar de treading binnen je datamodel.
bij dit topic bijvoorbeeld zie ik alleen maar pagina 1 (0) van het topic. ik moet in de URL zelf even de '0' vervangen door '1'.
da's wel gek inderdaad.. zal het nog eens doorlopen als ik weer op mijn post ben Emoticon: Yes!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik hanteer ook andere verlangens, maarja het is niet anders.
Toen ik mijn vrouw zag dacht, wouw, lekker ding ! Even een snelle breakdown van de mens. Gewend aan de negroide mens in het dagelijkse straatbeeld zag ik plots een Aziatische in de supermarkt op de schap liggen. Dan gaat een chemisch proces in de menselijk hersenen in werking. Hormonen, mormonen en nog een stel andere mona treden onmiddelijk in werking, eigenlijk ben ikzelf geheel onschuldig aan dit menselijke proces. Maar goed ik loop daar als onschuldig met al deze ingredienten door de supermarkt. Het resultaat is een gemixed huwelijk. Erger nog. Het staat nu op het forum. Het is toch oppassen met al die hor en zin achtervoegselen. Emoticon: Clown

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

En wat te denken van het trauma aan het Afrikaanse winkelwagentje.
Je moet er niet aan denken ! Emoticon: Party!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 29-08-2008 13:45 JohanN wrote:
Oja, en over gemengde huwelijken:
mijn vrouw en ik hebben elkaar geselecteerd wegens de volgende kenmerken die we beiden bezitten:
- Hoog kennis- en opleidingsniveau;
- We zien er beiden goede uit, vooral ik!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ha ha om Zief, nee zo werkt het niet.

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

On 28-08-2008 23:21 Anne Mieke wrote:

...

Twee culturen is het mooiste wat er is. Het brengt het beste, het creatieve in de mens naar voren. Zouden meer mensen moeten "doen"..........

...

Als we het over gemengde huwelijken/stellen hebben dan hebben het over een man of vrouw anders dan Indonesier en man of vrouw zijnde Indonesier/Indonesische toch?
Dat gemengde koppels het lang uithouden (?) zegt niets over de buitenlandse vrouw (of man?) Ook hierin denk ik dat het aan het karakter ligt.
Verder denk ik dat beiden de handdoek niet zo snel in de ring gooien. Als de buitenlander (laten we aannemen dat we het over een Nederlander hebben) zijn/haar vrouw/man naar Nederland laat komen dan ben je veroordeeld tot de IND en zal deze er "alles aan doen" om het verblijf/huwelijk of whatever te laten slagen. De Indonesier (m/v) verlaat niet zomaar huis en haard om niet zijn/haar best te doen. Omgekeerd denk ik dat het Indonesie niet veel anders zal gaan. Voor een dergelijk relatie/huwelijk moet je gewoon meer je best doen (en misschien dat het juist daarom langer standhoudt)

gr
Anne Mieke

Toe Anne Mieke,wat maak jij nou?De IND doet juist alles om je te ontmoedigen en je moet wel erg geduldig zijn om daar doorheen te komen,en persoonlijke ervaring leert mij juist dat de nederlandse vrouw puur uit is op een vent met een kantoorbaan,dikke auto en vooral heel veel centjes.Dat zul je bij een indonesische niet gauw meemaken,die kennen nog de waarde van geluk.Laat me niet lachen zeg Emoticon: Laugh out loud

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Emoticon: Nice Emoticon: Nice Emoticon: Nice Oyibo, mooi toch,
is gewoon gezond gedrag,helemaal niks mis mee!
Nou ja, ook het Afrikaanse winkelwagentje had goed kunnen aflopen, maar ja, meestal rond de 100kg.
Oyibo, dan had je een tractor moeten huren, om haar naar huis te nemen.
Ook weer een trend in Nederland, sommige Nederlandse mannen vallen op Surinaamse big mamma"s, zeg maar extra big Emoticon: Nice Emoticon: Nice
Fijn weekend OYIBO en ook voor Yerun

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-08-2008 21:05 Veer01 wrote:

...

Toe Anne Mieke,wat maak jij nou?De IND doet juist alles om je te ontmoedigen en je moet wel erg geduldig zijn om daar doorheen te komen,en persoonlijke ervaring leert mij juist dat de nederlandse vrouw puur uit is op een vent met een kantoorbaan,dikke auto en vooral heel veel centjes.Dat zul je bij een indonesische niet gauw meemaken,die kennen nog de waarde van geluk.Laat me niet lachen zeg Emoticon: Laugh out loud

Ik denk dat je mijn post niet goed leest. Ik schrijf

Als de buitenlander (laten we aannemen dat we het over een Nederlander hebben) zijn/haar vrouw/man naar Nederland laat komen dan ben je veroordeeld tot de IND en zal deze er "alles aan doen" om het verblijf/huwelijk of whatever te laten slagen

Dat DEZE er alles aan zal doen om het huwelijk te laten slagen slaat op de buitenlander EN de verblijfgever NIET op de IND.
Ik heb zelf meer dan gemiddeld zeer negatief met de IND te maken gehad in het verleden en weet daar persoonlijk zoveel van dat ik er een boek over kan schrijven maar dat is hier kennelijk niet goed overgekomen.

Ik ben overigens ook een Nederlandse vrouw en ik ben niet uit op zo'n vent zoals jij deze beschrijft.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Als de buitenlander (laten we aannemen dat we het over een Nederlander hebben) zijn/haar vrouw/man naar Nederland laat komen dan ben je veroordeeld tot de IND en zal deze er "alles aan doen" om het verblijf/huwelijk of whatever te laten slagen. De Indonesier (m/v) verlaat niet zomaar huis en haard om niet zijn/haar best te doen.

...

Toe Anne Mieke,wat maak jij nou?De IND doet juist alles om je te ontmoedigen en je moet wel erg geduldig zijn om daar doorheen te komen,en persoonlijke ervaring leert mij juist dat de nederlandse vrouw puur uit is op een vent met een kantoorbaan,dikke auto en vooral heel veel centjes.Dat zul je bij een indonesische niet gauw meemaken,die kennen nog de waarde van geluk.Laat me niet lachen zeg

Veer,

Ik denk dat Anne Mieke met deze de "geliefde" bedoelt en niet de IND.
De geliefde uit IR zal zijn of haar best doen om het verblijf/huwelijk te laten slagen, hij/zij verlaat immers niet zomaar huis en haard

Toe nou zeg, niet elke vrouw heeft zin in een man met een kantoorbaan en een dikke auto en een vette portemonnee is ook niet alles als er geen liefde tegenover staat Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

...

.Dat zul je bij een indonesische niet gauw meemaken,die kennen nog de waarde van geluk.Laat me niet lachen zeg Emoticon: Laugh out loud

Dat zeg jij , gelukkig is het mss jou ervaring.En nog van vele anderen .

En toch hoor je die zwijgende meerderheid niet.
Wat je hier leest is altijd de materieele gelukzoekster , de indonesische vrouw.
Die bereid zijn om met een oude(re) , lelijke nederlandse man te trouwen , om de armoede te ontlopen .
Dat heb ik in de afgelopen 3 jaren in Indahnesia gelezen .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Anne Mieke,

Ik zie dat jij al antwoord gegeven hebt aan Veer, mijn posting was dus nog onderweg toen jouw antwoord er al stond, moet typen met 1 hand i.v.m mijn schouderoperatie, het duurde wat langer maar ik had het wel goed begrepen. Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-08-2008 22:25 4yoke4 wrote:
Anne Mieke,

Ik zie dat jij al antwoord gegeven hebt aan Veer, mijn posting was dus nog onderweg toen jouw antwoord er al stond, moet typen met 1 hand i.v.m mijn schouderoperatie, het duurde wat langer maar ik had het wel goed begrepen. Emoticon: Yes!

Yep, idd goed begrepen. IND en ik is geen goede combi.....

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

De IND en elk normaal denkend mens zijn geen goede combinatie.
En als je een beetje verstand hebt zou niemand er moet willen werken.

Het rechtssysteem in Nederland is overbelast en de IND procedeert per geval rustig door en tegen beter weten in. Zelfs al in volledige wetenschap dat ze een dergelijke zaak niet kunnen winnen. Voor mixed couples is dat best een probleem. Het is bij de beesten af. In gevallen duren rechtszaken dermate lang dat het zelfs ten kostte gaat van.

Ik ken wat gevallen om mij heen, en het is werkelijk te triest voor woorden.
En............het is erger, het gebeurd met de belastingcentjes van de burger.

Zulke paarse krokodil overheids organisaties moeten ze heel rap tot aan de grond toe afbreken. En advocaten die meewerken aan de IND uit hun vak schoppen. Emoticon: Party!

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 29-08-2008 16:15 schreef oyibo:
Okee, enigszins verlaat maar hiermee de reaktie.
Oost Indisch doof, ik kreeg het vroeger naar mijn hoofd geslingerd. Dus niet onbekend. Maar voor mij het lachwekkende zat hem meer in het verband van de constatering en het dan zeggen tegen de persoon in een volwassen relatie. Het zou niet bij me opkomen dit te roepen alhoewel ik dit goed zou kunnen doen.

De relatie,
Wij hebben elkaar op het Afrikaanse continent leren kennen. Mijn vrouw is Balinese. Dus ook geboren Balinese net als haar voorvaderen en een hele sterke Hindu religie/cultuur. Aangezien ik geen cultuur nog geloof heb hebben we een 3 kussens in een 2 persoonsbed Emoticon: Party! Ik stel vast dat we zelf in de relatie weinig tot geen verschillen hebben. We zijn beide expats en hebben veel van de wereld gezien. Overigens los van elkaar voor we elkaar tegen kwamen. We zijn beide ons zelf in de relatie en dat is iets wat ik om me heen wel anders zie. We wonen en werken in Indonesie. Overigens iets wat mij persoonlijk meevalt. In een half jaar tijd is er 1 onvertogen woord gevallen aangaande het rassen verschil, goed voorbeeld doet goed volgen. YB vertelde mij eens een gevalletje te hebben meegemaakt. Een soort gelijk incidentje deed zich bij ons voor. Ik ben niet snel lijfelijk want zo zit ik niet inelkaar, maar de opmerking werd beloont.........overigens onder duidelijke goedkeuring van de toeschouwers. Een gevalletje van een scheve neus. Wij hebben 2 kinderen, die zijn van mijn vrouw. Haar man is lang geleden overleden. De relatie met de kinderen is fijn. Met de oudste lig ik samen op de bank de week te bespreken en ik krijg een stevige knuffel. De jongste is 14 en de weinige tijd die we samen hebben is geweldig. Dit zegt ook iets over acceptatie, ik ben niet hun eigen vader. Het welzijn van de kinderen is belangrijk, zeker voor mij. Als we als gezin weg gaan vallen er zeker geen verkeerde worden. Hooguit nieuwsgierig worden er vragen gesteld of de opmerking dat de oudste duidelijk op me lijkt Emoticon: Stupid We zijn een gelukkig gezin en dat is iets wat niet in euro of in rupiah is uit te drukken. Een enkele keer haal ik mijn dochter of zoon van school zijn ze toch een beetje trots op hun bule vader en dat is leuk. Ons als stel samen is misschien wel uitzonderlijk. Die opmerking werd al eens gemaakt. Ik zou zelf niet een relatie willen waarin ongelijkheid is. Mijn vrouw wat dat betreft is een goeie tegenpool voor mij. Ze zal een medelander niet minderwaardig behandelen. Zon houding heeft ze ook niet nodig. En in zulke dingen zal ze zich ook niet begeven, alleen al vanuit respect naar haar medemens. Hoe je zelf gedraagt in het maatscahppelijke verkeer is al 1 ding. En dat bepaalt al wel hoe de reaktie uit de omgeving is. Voor wat betreft mezelf, ik blijf vooral mezelf. En of dat goed genoeg is laat ik maar aan anderen over in relatie tot het gezinsverband. Ik denk zelf dat we in een ander land wonend en werkend we niet anders op onze omgeving zouden reageren. En dat is een stuk ervaring uit waar we gezeten hebben voor we naar RI kwamen. Als ik een resumatie maak van wat er in deze reply is gezet zal de relatie die mijn vrouw en ik hebben inderdaad niet de doorsnee relatie zijn van een bule die zijn vrouw in RI ontmoet Emoticon: Party!

Schitterend verhaal Oyibo (vuilnisman, geintje he Emoticon: Wink ,
Het is een feit dat jou relatie (helaas) niet doorsnee is hier in Indon., maar en daarom prijs ik jou relaas hier, ze zijn er wel Emoticon: Yes!
Sjapoo Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Pakweg 17 jaar geleden heb ik mijn (v)echtgenote ontmoet in Nederland, ik was vrijgezel en op jacht, nee niet in een berevel en met een knots.
Waarom ik nu precies op een Indonesische vrouw tussen alle blanke vrouwen viel zal ongetwijfeld te maken hebben met de verhalen van mijn vader toen ik nog klein was.
De beste man had bij de marine 6 jaar in het IndonesiŽ van voor de oorlog doorgebracht, wat mij was bij gebleven is, dat hij altijd zei, Indonesische vrouwen zijn lief en zachtaardig en de Sundanese vrouwen zijn de mooiste in de wereld.
Ach de man was nog vrijgezel en mijn vader kennende zal hij een ruime kennis op dat gebied hebben opgebouwd Emoticon: Blush
Mocht hij door het opperwezen zijn binnengelaten nadat hij de grote reis op ging, dan zit hij nu ongetwijfeld met zijn duim omhoog naar ons te kijken Emoticon: Wink

Mijn echtgenote was weduwe en op dat moment reeds 24 jaar in Nederland, ik kwam in een Indonesisch gezin terecht, drie kinderen( die de deur al uit waren) echt werkelijk de normen en waarden binnen het gezin naar Indonesisch model.
Logisch want de overleden man van mijn vrouw was ook IndonesiŽr en twee van de drie kinderen waren in IndonesiŽ geboren, daarbij waren de contacten met de Indonesische familie en kennissen vele malen groter als met Nederlanders.
Alhoewel het wel een vooruitstrevend man was, in 1967 naar Nederland geemigreerd om de kinderen een betere toekomst te geven, zijn eerste woorden op Schiphol waren, zo we zijn in Nederland en we gaan Nederlands praten en er werd een lerares Nederlands voor mijn vrouw geregeld.
De man vond dat als de kinderen tweetalig opgevoed zouden worden dat zij dan het Nederlands nooit tot in de perfectie zouden leren, daar is iets voor te zeggen.
De verbazing is dan ook vaak groot als ťťn van de kinderen iemand aan de telefoon heeft die hen nog nooit gezien heeft en er later een ontmoeting plaats vindt.
Een IndonesiŽr die plat Rotterdams spreekt blijft een vreemde ervaring Emoticon: Yes!

We hebben in het begin wat hobbels moeten overwinnen, door mij werd mijn vrouw binnen het gezin voor het eerst met de Nederlandse cultuur en grote bekken geconfronteerd en ik wist geen bal van de Indonesische cultuur.
Pas toen ik later vele malen in IndonesiŽ was geweest, kon ik bepaalde dingen beter begrijpen.
De kinderen hebben mij volledig geaccepteerd, ik ben goed voor ma en dat is wat belangrijk is, overigens wel mooi als de kinderen mij voorstellen als hun vader als we ergens komen, dan zie je de mensen kijken en begrijpen er geen pepernoot van.

Mijn opleidingsniveau is niet bijzonder hoog, ik moet het meer hebben van mijn levenservaring en leergierigheid, in zoverre sluit mijn vrouw perfect aan.
Er is wat leeftijdverschil, mijn vrouw is iets ouder als ik, dat is wel praktisch aangezien vrouwen gemiddeld wat ouder worden dan mannen, dus als alles volgens de statistieken verloopt kruipen we vlak na elkaar in onze houten jas.
We doen het inmiddels 17 jaar goed ondanks onze verschillende achtergronden, dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat we samen tegen het eind van de houdbaarheidsdatum aanlopen, het jonge hondachtige is er vanaf en heeft plaats gemaakt voor eerst denken en dan zeggen.
We trachten samen het beste uit twee culturen te pikken en dat werkt al jaren perfect Emoticon: Yes!

Voor een jongeman die in zijn vakantie in IndonesiŽ zijn grote liefde ontmoet, liggen de zaken vaak geheel anders, daar kan ik alleen maar tegen zeggen, "Bezint eer gij begint".

Hitami
Gebruiker
spacer line

twee grote obstakels met de mix couples zijn

1. indonesiers laat hun gevoelens merken en zien terwijl de nederlandse praat over hun gevoelens.

2. jaloers, in nederland taboe terwijl in indo betekent liefde..... succes dan !

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 30-08-2008 11:24 Hitami wrote:

1. indonesiers laat hun gevoelens merken en zien terwijl de nederlandse praat over hun gevoelens.

2. jaloers, in nederland taboe terwijl in indo betekent liefde..... succes dan !

Ja Hitami leuk opgemerkt hahahahaha.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

[quote] On 30-08-2008 11:24 Hitami wrote:

2. jaloers, in nederland taboe terwijl in indo betekent liefde..... succes dan ! [/quote]

Hoe kom je erbij dat Indonesiers hun gevoelens laten merken.

de Indonesier toont geen emoties (irritatie of boosheid) in het openbaar, hij/zij lijdt hierdoor gezichtsverlies. In IndonesiŽ is er bijna niets ergers dan gezichtsverlies lijden ten opzichte van een ander. Je moet dan ook vermijden dat een ander gezichtsverlies lijdt door jouw toedoen.[/quote]

Er zijn ook Nederlandse mannen die jaloers zijn, heeft niets met liefde te maken Emoticon: Nooo

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-08-2008 11:24 Hitami wrote:

Haha die "les" heb ik ook al eens gehad Emoticon: Confused (want 2. is het in praktijk brengen van 1. toch?) Ik zal er nooit helemaal aan wennen maar voor een Indonesier is jaloezie een serieuze zaak hoe klein in onze (westerse) ogen ook.

gr
AM

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

[quote] Op 30-08-2008 11:46 schreef 4yoke4:

...

Hoe kom je erbij dat Indonesiers hun gevoelens laten merken.

de Indonesier toont geen emoties (irritatie of boosheid) in het openbaar, hij/zij lijdt hierdoor gezichtsverlies. In Indonesi?s er bijna niets ergers dan gezichtsverlies lijden ten opzichte van een ander. Je moet dan ook vermijden dat een ander gezichtsverlies lijdt door jouw toedoen.[/quote]

Er zijn ook Nederlandse mannen die jaloers zijn, heeft niets met liefde te maken Emoticon: Nooo

[/quote]

Ja, hoe komt men daar nou bij? Emoticon: Confused
Helemaal met je eens Yoke! Emoticon: Yes! Vergeet het maar hier in Indon.

Trouwens dat mannen ook jaloers kunnen zijn, ben ik ook met je eens Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush (al wordt dat met de jaren wel minder)

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,795,423 pageviews Een website van indahnesia.com