Start ramadan 2008: wanneer en wat wens je dan iemand?

Subforum Geloof in Indonesië 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Geloof in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Wanneer start de Ramadan in 2008? Vind wat wisselende berichten over 1sept en 2 sept.
Wat wens je iemand eigenlijk bij het begin van de ramadan? (in het indonesische en ned?)

Ga staan waar geen plek is om te staan.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Afgaande op wat mijn islamitische vriendin mij mailde begint de Ramadan op 1 september.
Wat er gewenst word weet ik ook nog niet,ben niet zo thuis in de islam etc. Emoticon: Stupid

hati hati, pelan pelan

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Volgens mijn informatie uit West Java 1 sept. Pak.
In het Indonesisch:
Selamat berpuasa of Semoga Allah menguatkan imanya Amin..

In het Nederlands, tja vrij vertaald, ik wens je een goede Ramadan.
Ik zou zelf haast geneigt zijn om er veel sterkte aan toe te voegen, het valt echt niet mee.

Groet Malam

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Start van de Ramadan dit jaar is 1, 2 of 3 september. In Indonesie zal de Ramadan naar alle waarschijnlijkheid op maandag 1 september beginnen. In Nederland waarschijnlijk 2 of 3 september.
Dit is elk jaar weer een terugkerend "gedoe", tenminste in Nederland. Vorig jaar was de ene helft ook een dag eerder/later begonnen dan de andere helft.
Het zou mooi zijn als een aantal vooraanstaande imams in de wereld daar eens iets over zouden zeggen. Zo levert het elk jaar onrust op.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

On 22-08-2008 13:37 Malam wrote:
Volgens mijn informatie uit West Java 1 sept. Pak.
In het Indonesisch:
Selamat berpuasa of Semoga Allah menguatkan imanya Amin..

In het Nederlands, tja vrij vertaald, ik wens je een goede Ramadan.
Ik zou zelf haast geneigt zijn om er veel sterkte aan toe te voegen, het valt echt niet mee.

Groet Malam

Nou, ik las net op FOK.nl dat ze ook hongerpleisters hebben, om het honger gevoel te onderdrukken....

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Volgens mij klopt hier iets niet. Ramadan is ook bedoeld om je gelijk te stellen aan de armen. Wat denk je, zouden die dieetpleisters kunnen kopen?????
Ik vind het persoonlijk beetje raar. Je moet die honger juist voelen en vanuit discipline tegenstand bieden aan de (eet)verleidingen. Maar misschien begrijp ik het dan verkeerd.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

zoiets als stoppen met roken en dan nicotine pleisters gebruiken........

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 22-08-2008 13:37 Malam wrote:
ik wens je een goede Ramadan.

Ik vind het elk jaar weer zo'n overdreven gedoe dat vasten, alsof het een hele prestatie is om overdag niet te eten.. Ik eet, als ik het heel druk heb, zo vaak pas laat in de avond!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 22-08-2008 14:38 ouwe bekende wrote:

...

Ik vind het elk jaar weer zo'n overdreven gedoe dat vasten, alsof het een hele prestatie is om overdag niet te eten.. Ik eet, als ik het heel druk heb, zo vaak pas laat in de avond!

En drinken???

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 22-08-2008 13:39 schreef Anne Mieke:
Start van de Ramadan dit jaar is 1, 2 of 3 september. In Indonesie zal de Ramadan naar alle waarschijnlijkheid op maandag 1 september beginnen. In Nederland waarschijnlijk 2 of 3 september.
Dit is elk jaar weer een terugkerend "gedoe", tenminste in Nederland. Vorig jaar was de ene helft ook een dag eerder/later begonnen dan de andere helft.
Het zou mooi zijn als een aantal vooraanstaande imams in de wereld daar eens iets over zouden zeggen. Zo levert het elk jaar onrust op.

gr
Anne Mieke

Anne Mieke, dit is ook ieder jaar in Indonesie een discusie punt, de 2 belangrijkste moslim groeperingen doen al jaren ieder op een andere dag beginnen met Ramadan. Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Als ik me niet vergis begint de ene club op 2 september (volgens mij de grootste club) en de andere op 3 september hiero in Indon.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 22-08-2008 14:02 schreef Anne Mieke:
Volgens mij klopt hier iets niet. Ramadan is ook bedoeld om je gelijk te stellen aan de armen. Wat denk je, zouden die dieetpleisters kunnen kopen?????
Ik vind het persoonlijk beetje raar. Je moet die honger juist voelen en vanuit discipline tegenstand bieden aan de (eet)verleidingen. Maar misschien begrijp ik het dan verkeerd.

gr
AM

Zover ik ben geinformeerd klopt het wat je zegt helemaal! Zelfs op het eind van de Ramadan als het suikerfeest (idulfitri) begint dien je ook aan de armen geld te geven (dat geld heb je immers bespaart in deze maand)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 22-08-2008 14:38 schreef ouwe bekende:

...

Ik vind het elk jaar weer zon overdreven gedoe dat vasten, alsof het een hele prestatie is om overdag niet te eten.. Ik eet, als ik het heel druk heb, zo vaak pas laat in de avond!

Als men gewend is aan een patroon van in dit geval eten en drinken, valt het zekerste wete NIET mee!! Ook roken mogen ze officieel niet. En wat te denken aan de arbeiders die het wat zwaardere werk overdag uitoefenen? Nou ga er maar aan staan! Ik vind het knap voor al diegene die het ECHT volhouden! Sjapo Emoticon: Worship

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het is gewoon 1 september en als je er moeite mee hebt, gewoon wegblijven.
De meeste mensen zijn dan op de dag wat meer apatischer als normaal.
Mensen als Ouwe bekende die denken dat ze zich kunnen meten aan Moslims, hmmmmm probeer het maar eens 1 dag, laat staan 30 dagen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb in 16 jaar alles bij elkaar denk ik een keer of 10 de Ramadan gedaan gewoon 30 dagen. (ik ben overigens geen moslim) De eerste paar dagen is het ff moeilijk maar dan wen je er aan.
Het gaat er niet om wat anderen ervan vinden. Je doet het voor je geloof, voor degene met wie je samen bent en/of voor jezelf. Mijns inziens kan het geen kwaad om een bepaalde tijd van het jaar bij jezelf stil te staan, zowel geestelijk als lichamelijk.

gr
Anne Mieke

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 22-08-2008 17:02 siebjans wrote:

...

Als men gewend is aan een patroon van in dit geval eten en drinken, valt het zekerste wete NIET mee!! Ook roken mogen ze officieel niet. En wat te denken aan de arbeiders die het wat zwaardere werk overdag uitoefenen? Nou ga er maar aan staan! Ik vind het knap voor al diegene die het ECHT volhouden! Sjapo Emoticon: Worship

Miljoenen doen het , ik voel me soms een watje als ik rond 3 uur de puasa verbreek en wat wil drinken, het roken en eten is geen probleem.
En maar topics blijven komen hoe slap en ongedisiplineerd de IndonesiŽr is.
Nou dus niet op dit gebied Emoticon: Nooo

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 22-08-2008 17:11 schreef Malam:

...

Miljoenen doen het , ik voel me soms een watje als ik rond 3 uur de puasa verbreek en wat wil drinken, het roken en eten is geen probleem.
En maar topics blijven komen hoe slap en ongedisiplineerd de Indonesi?is.

Niets aan toe te voegen Emoticon: Wink

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 22-08-2008 17:11 Malam wrote:

...

En maar topics blijven komen hoe slap en ongedisiplineerd de IndonesiŽr is.

Zal wel persoonlijk zijn maar ik heb er echt geen moeite mee om pas in de avond te eten, als ik 'lekker bezig' ben dan vergeet ik zelfs vaak om te eten en wat AnneMieke al schreef je lichaam gaat zich er ook op instellen.

Dat Malam wilt gaan drinken om 3 uur is waarschijnlijk omdat ie uit ze mond begint te stinken... Emoticon: Smile

En die arbeiders heb ik echt geen medelijden mee want geloof me, ik spreek uit ervaring, die werke tijdens de ramadan op halve kracht (of nog minder) en gaan ook vaak eerder naar huis.

Ik heb het dus alleen over dat niet eten overdag, natuurlijk is het nog veel meer en daar heb ik ook respect voor.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 22-08-2008 17:41 schreef ouwe bekende:

...

Dat Malam wilt gaan drinken om 3 uur is waarschijnlijk omdat ie uit ze mond begint te stinken... Emoticon: Smile

En die arbeiders heb ik echt geen medelijden mee want geloof me, ik spreek uit ervaring, die werke tijdens de ramadan op halve kracht (of nog minder) en gaan ook vaak eerder naar huis.

De uitspraak aangaande Malam, moet dit nou op deze manier?? ..... he he Emoticon: Bye bye Emoticon: Confused Emoticon: Nooo

Ik spreek ook zeker uit ervaring, bij ons werken ze gewoon de zelfde tijden als normaal!! Emoticon: Yes!
Dat ze minder produktief worden ja daar heb je een puntje, maar is dat raar? Nou ik heb daar dus weldegelijk alle begrip voor, zoals eerder is gemeld/gevraagt, ga zelf eens werken zonder te drinken!! Emoticon: Bye bye

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 22-08-2008 17:46 siebjans wrote:

...

De uitspraak aangaande Malam, moet dit nou op deze manier?? ..... he he Emoticon: Bye bye Emoticon: Confused Emoticon: Nooo

zoals eerder is gemeld/gevraagt, ga zelf eens werken zonder te drinken!! Emoticon: Bye bye

Ik schreeff nog heel netjes mond.
Dat uit de mond ruiken moet je niet onderschatten trouwens dat is voor mensen hier in Nederland die aan vasten doen best wel een probleem als ze een representatieve functie hebben. Kom je bij een klant moet je eerst uitleggen dat je aan vasten doet....

Ja, ik kan best zonder drinken overdag!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 22-08-2008 17:41 ouwe bekende wrote:

...

Zal wel persoonlijk zijn maar ik heb er echt geen moeite mee om pas in de avond te eten, als ik 'lekker bezig' ben dan vergeet ik zelfs vaak om te eten en wat AnneMieke al schreef je lichaam gaat zich er ook op instellen.

Ik heb het dus alleen over dat niet eten overdag, natuurlijk is het nog veel meer en daar heb ik ook respect voor.

Wederom Ouwe bekende, zoals mijn vorige antwoord aan u, ik kan hier niets mee.
Uw antwoord doet mij nogmaals aan iemand denken die iets heeft met mensen die voor hun centjes moeten werken.
Mocht u iets tegen iemand hebben die zijn dagelijks brood moet verdienen met zijn jatten, helaas voor u, ook deze mensen moeten er zijn.

Ik wil u er tevens op wijzen dat monden die kaviaar eten net zo hard kunnen stinken als monden die boerenkool eten.
Natuurlijk zal het u een spontaan orgasme geven om op alle postings van Malam scherp te beantwoorden, maar bij deze kan ik u mededelen dat u dan net op het verkeerde adres bent, ik heb inmiddels aan uw taalgebruik gemerkt dat u daar uw intelligentie niet voor in stelling kan brengen, die ligt namelijk beduidend beneden de mijne Emoticon: Yes!

Uw oude naam is mij inmiddels redelijk duidelijk geworden en ik vind het zielig dat u alsnog uw frustraties onder uw nieuwe naam hier gaat ventileren.
Mijn naam is Malam al jaar en dag, met ook nog mijn e-mail.
U bent een ding die onder een andere naam uw frustraties kwijt tracht te raken en anoniem wilt blijven.
Stoer, stoer en nog is stoer, maar wel een beetje laf.
Groetjes Malam.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 22-08-2008 17:41 schreef ouwe bekende:

...

Wat zeg je nu eigenlijk?? In eerste instantie heb je geen medelijden en vervolgens wel respect??????????????????????????????????? HE? Dit snap ik niet Emoticon: Blush

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 22-08-2008 18:25 siebjans wrote:

...

Wat zeg je nu eigenlijk?? In eerste instantie heb je geen medelijden en vervolgens wel respect??????????????????????????????????? HE? Dit snap ik niet Emoticon: Blush

Nogmaals, het niet eten en drinken tijdens zonsopgang vind ik zelf GEEN prestatie en zie dan ook niet in waarom ik daar medelijden mee zou moeten hebben. Het het hele idee achter de ramadan heb ik wel RESPECT voor!!!!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 22-08-2008 18:34 ouwe bekende wrote:

...

Nogmaals, het niet eten en drinken tijdens zonsopgang vind ik zelf GEEN prestatie en zie dan ook niet in waarom ik daar medelijden mee zou moeten hebben. Het het hele idee achter de ramadan heb ik wel RESPECT voor!!!!

Vrij onduidelijk, gaarne uitleg.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,397,701 pageviews Een website van indahnesia.com