Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
44 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 19-08-2008 11:26 oyibo wrote:
Ik begrijp welke doelgroep ouwe bekende voor ogen heeft.
Maar welk waarde oordeel wil oude bekende er eigenlijk aan geven?

Ook ik heb wel enige moeite met een groot leeftijdsverschil. Het is inderdaad geen gezicht als je een strakke 20tigger, of zelfs jonger met een baas van 60 ziet lopen. Iets past er niet in het plaatje. Mee eens. Dan hoef je de vraag over al dan niet prostituee niet te stellen. De handel is tot zover wel duidelijk. Misschien is ouwe bekende van mening dat zelfs bij een gelijkwaardig huwelijk in leeftijd hij ook van mening is dat de dame in kwestie een prostituee zou zijn. Wellicht de mening toegedaan op basis van de financiele verschillen voorafgaand aan een gemixed huwelijk. Dat is op zijn minst pretentieus te noemen. En ja ik weet ook wel dat er Nederlanders zijn van het door ouwe bekende genoemde kaliber. Er is er zelfs 1 recentelijk uit RI vertrokken. Die is het nieteens gelukt er 1 mee te krijgen maar dat is dan nog wat anders. In dat geval, gelukkig maar. Maar zo zijn deze huwelijken natuurlijk niet allemaal. Bovendien zou men het eens moeten proberen een vrouw uit Indonesie Nederland in te krijgen. Zo eenvoudig is dat kennelijk niet. Dus die opmerking is enigzins gedateerd en gechargeerd. En voor de rest moeten mensen zelf van hun leven iets maken. Als een 25 jarige erg geukkig is met een 50 jarige, wie ben ik dan om daarvan iets te zeggen? Emoticon: Party!

De bedoeling was dus om de aandacht bij de Arabieren weg te trekken en zo het topic een andere wending te geven...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

was nog bijna gelukt ook ouwe bekende Emoticon: Wink

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 19-08-2008 11:26 sidia wrote:

Niet generallseren , niet generaliseren a.u.b

Je moet ook niet altijd gaan zoeken naar de slechte in de mens .

Ik ben bij de Pesta Rakyat ke 63 in Wassenaar geweest (17-08-2008) .
Heb daar diverse mix couples gezien , al dan niet met hun kroost , soms nog in de kinderwagen.
Sommigen hebben ook leeftijds verschil .

NOU EN , heb je dan bezwaren ?
Als ze maar gelukkig zijn en dat kan ik afleiden aan hun gezichten , en hoe ze met hun kinderen omgaan.

Dus ga niet zo snel oordelen Emoticon: Nooo
leven en laten leven.

Daar ben ik dus ook geweest op dat 'tuinfeestje' in Wassenaar en heb daar weldegelijk mijn eerder genoemde groep geobserveerd. Kom vaker op dat soort Indonesische feestjes weliswaar beroepsmatig, doe het geluid enzo en heb dus altijd genoeg tijd om te observeren...

Natuurlijk zijn er ook normale/ gezonde koppeltjes net zoals niet alle Arabieren slecht zijn...maar geloof me, er zijn er heel veel van die meisjes die hier naar Nederland zijn gehaald door een ouwe lelijkerd. Ik kom ze vooral veel tegen op die Indonesische dansavonden. Manlief laten ze dan meestal thuis zodat ze een keer echt helemaal los kunnen gaan met hun leeftijdsgenoten....wat ik daar allemaal zie en hoor is voor mij al reden genoeg om nooit een Indonesische te trouwen. Ze zijn zo g*l als b*ter en zoooo ontrouw!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

We zijn met 4 auto's gegaan uit Amsterdam.
Ik ben met mijn nyonya en zoon geweest .
Alleen maar voor 2 uren .
Vind ik niks aan , vorig jaar is het beter .

Ik heb ook gezien dat er een paar van die koppels die aan jou beschrijving voldoen .
Ik ben ok niet blind , zie ook hoe (vreemd) ze kleden .
Hoe ze ook een aparte (sub)groep vormen .
Tussen al die kleurrijke indonesiers.
Iedereen is welkom , het is een Pesta Rakyat.
Nogmaals ik ga niet oordelen en ook niet generaliseren .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Hitami
Gebruiker
spacer line

ouwe bekende, het is ook niet gek veel van hen in Indonesia zijn hoeren of al het hebben van een kind dus met nederlander trouwen is een positie verbetering. Houden van is niet in woorden boek te vinden dus logisch dat velen van hun ontrouw zijn.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

ouwe bekend schreef

Veel erger vind ik die figuren die vrouwtjes hier naar NL halen nadat ze keer in Indonesië op vakantie zijn geweest en meteen ’opslag’ verliefd worden op de eerste de beste…...
zonder ze te waarschuwen hoe hier de maatschappij in elkaar steekt wordt zo‘n meisje dan naar Nederland gehaald en beland dan in een maatschappij die niet voor de gemiddelde Indonesiër geschikt is.
Vaak zijn het ook nog eens kansloze Nederlanders, die NL vrouwen niet zien staan, met een slecht betaalde baan die helemaal niet in staat zijn om ook nog goed voor zo’n vrouwtje te zorgen hier. Weet dat vrouwtje veel, die denkt dat als hij voor vakantie naar Indonesië komt vast wel heel veel geld zal hebben….Vaak beland dan zo iemand dood ongelukkig ergens achter de lopende band van een fabriek want haar Indonesische universitaire opleiding blijkt niks waard te zijn hier in Nederland

Ben het gedeeltelijk met je eens O.B, er zijn er ook die vol respect met elkaar omgaan.
Je kan de gevoelens van mens tot mens niet tot dat deel brengen waarin je aan de buitenkant kan zien, dat het uit het oog punt is, om er alleen beter er van te worden .
Ja ze worden er ook beter van, dat is zeker, maar dat wil niet zeggen dat het geen liefde is.
Nou ja liefde is betrekkelijk, respect voor elkaar is belangrijker.
Kom zelf ook wel eens op die Indische avonden, en zie hoe het er aan toe kan gaan.
Wat dat betreft de arrogantie druipt er van af.
En laat ik je eerlijk zeggen, de jaloersheid is erg aanwezig, je merkt het door die spanningen heen.
Hun solidariteit gevoel is er totaal niet, het lijkt een verstandhouding van je moet, maar anders.
We gingen veel naar die avonden, maar zins we op dansles zitten gaan we liever naar die dansgelegenheid waar je echt kan dansen.
Die Indorok, en die potjo-potjo, hebben we genoeg gehad.
Toe we aan die relatie begonnen had mijn vriendin al een paar maanden hier bij Familie gezeten, en daar heb ik ze ontmoet, er is zins ze in Holland is heel wat veranderd zowel voor haar als voor mij.
In positieve zin, maar toen heb ik de werkelijk leven van de Familie en van Indonesië leren kennen.
Nou ik heb er nu schoon genoeg van, ze bekijken het maar, want leren doen ze toch niets, ze zullen het wel voelen.
Ik ga dat hier niet allemaal uitleggen, want ik heb dat al eens eerder iets van laten uitlekken.
De relatie met mijn vriendin,is zeer goed, we respecteren elkaar, en laten ons in hun waarde.
Heb de laatste jaren genoeg meegemaakt, en dat is dan ook dat voor mij aanleiding, is geweest, om te stoppen met naar Indonesië te gaan.
Zij gaat volgen de week wel een maand naar Indonesië, om haar moeder op te halen.
Die had ik naar Holland gehaald,zij blij, en wij blij, het is jaren goed gegaan.
Maar ja, en dan komt de familie die je er gratis er bij krijg, en dat is het punt.
Verders ga ik er niet op in, wel nog een ding, mijn wijlen oudste broer die van 1945 tot 1967 in Indonesië heeft gezeten, mij waarschuwde als je daar een vrouw wilt nemen neem dan alleen chinees Indische, en dat heb ik gedaan ze is 5 jaren jonger als ik.
En het is nog steeds goed gegaan na een huwelijk met een Hollandse, dat noooooit meer.
“Trouwens”,trouwen een keer, en nooooooit meer, of ze het leuk vinden in Indonesië trek ik mij totaal niet van aan.
Dat was de keuze die ik haar duidelijk hebt gemaakt, en ze gaat daarmee akkoord.
En de familie ze schikken maar tenslotte, word er iemand er beter van…………. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yes! Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

..
On 19-08-2008 13:58 zieleffe wrote:
ouwe bekend schreef

...

Ben het gedeeltelijk met je eens O.B, er zijn er ook die vol respect met elkaar omgaan.
Je kan de gevoelens van mens tot mens niet tot dat deel brengen waarin je aan de buitenkant kan zien, dat het uit het oog punt is, om er alleen beter er van te worden .
Ja ze worden er ook beter van, dat is zeker, maar dat wil niet zeggen dat het geen liefde is.
Nou ja liefde is betrekkelijk, respect voor elkaar is belangrijker.
Kom zelf ook wel eens op die Indische avonden, en zie hoe het er aan toe kan gaan.
Wat dat betreft de arrogantie druipt er van af.
En laat ik je eerlijk zeggen, de jaloersheid is erg aanwezig, je merkt het door die spanningen heen.
Hun solidariteit gevoel is er totaal niet, het lijkt een verstandhouding van je moet, maar anders.
We gingen veel naar die avonden, maar zins we op dansles zitten gaan we liever naar die dansgelegenheid waar je echt kan dansen.
Die Indorok, en die potjo-potjo, hebben we genoeg gehad.
Toe we aan die relatie begonnen had mijn vriendin al een paar maanden hier bij Familie gezeten, en daar heb ik ze ontmoet, er is zins ze in Holland is heel wat veranderd zowel voor haar als voor mij.
In positieve zin, maar toen heb ik de werkelijk leven van de Familie en van Indonesi?eren kennen.
Nou ik heb er nu schoon genoeg van, ze bekijken het maar, want leren doen ze toch niets, ze zullen het wel voelen.
Ik ga dat hier niet allemaal uitleggen, want ik heb dat al eens eerder iets van laten uitlekken.
De relatie met mijn vriendin,is zeer goed, we respecteren elkaar, en laten ons in hun waarde.
Heb de laatste jaren genoeg meegemaakt, en dat is dan ook dat voor mij aanleiding, is geweest, om te stoppen met naar Indonesi?e gaan.
Zij gaat volgen de week wel een maand naar Indonesi?om haar moeder op te halen.
Die had ik naar Holland gehaald,zij blij, en wij blij, het is jaren goed gegaan.
Maar ja, en dan komt de familie die je er gratis er bij krijg, en dat is het punt.
Verders ga ik er niet op in, wel nog een ding, mijn wijlen oudste broer die van 1945 tot 1967 in Indonesi?eeft gezeten, mij waarschuwde als je daar een vrouw wilt nemen neem dan alleen chinees Indische, en dat heb ik gedaan ze is 5 jaren jonger als ik.
En het is nog steeds goed gegaan na een huwelijk met een Hollandse, dat noooooit meer.
?Trouwens?,trouwen een keer, en nooooooit meer, of ze het leuk vinden in Indonesi?rek ik mij totaal niet van aan.
Dat was de keuze die ik haar duidelijk hebt gemaakt, en ze gaat daarmee akkoord.
En de familie ze schikken maar tenslotte, word er iemand er beter van????. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yes! Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

Die schoonfamilie ja, ze wonen nog zo ver weg maar zijn zoooo aanwezig. Ik ken vrouwen die zelfs, door dat eeuwige gesijk om uang van hun eigen familie, alle contacten vebroken hebben met de familie in Indo omdat ze er zelf ook niet meer tegen kunnen.

We zitten weer op één lijn Zieleffe! Wat jij schreef ergens op een ander topic over 'de verkeerde mensen in het verkeerde land' , ik begrijp heel goed wat je bedoeld.

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Het blijft een zaak van waar zij vandaan komt,uit de bar of uit een normaal leefmilieu,dus net als Thailand,like they say...you can get the girl out of the bar,but can you get the bar out of the girl? Emoticon: Party!

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Veel erger vind ik die figuren die vrouwtjes hier naar NL halen nadat ze keer in Indonesië op vakantie zijn geweest en meteen ’opslag’ verliefd worden op de eerste de beste…...
zonder ze te waarschuwen hoe hier de maatschappij in elkaar steekt wordt zo‘n meisje dan naar Nederland gehaald en beland dan in een maatschappij die niet voor de gemiddelde Indonesiër geschikt is.
Vaak zijn het ook nog eens kansloze Nederlanders, die NL vrouwen niet zien staan, met een slecht betaalde baan die helemaal niet in staat zijn om ook nog goed voor zo’n vrouwtje te zorgen hier. Weet dat vrouwtje veel, die denkt dat als hij voor vakantie naar Indonesië komt vast wel heel veel geld zal hebben….Vaak beland dan zo iemand dood ongelukkig ergens achter de lopende band van een fabriek want haar Indonesische universitaire opleiding blijkt niks waard te zijn hier in Nederland

Dit is wel een aardige variatie op: De dames zijn maar uit op 1 ding: een ticket naar het rijke westen. Dag in dag uit hangen ze rond in bars en restaurant op zoek naar een gewillig slachtoffer...

De werkelijkheid is anders. Er zijn net zoveel mannen als vrouwen, Nederlanders als Indonesiers die met verkeerde (valse) voorwendselen aan een relatie beginnen. Net zovaak als vrouwen zijn ook mannen hier slachtoffer van, maar meestal zijn ze dat beide.

Wat heb je aan een mooie dame waar je op slag verliefd werd als je er niet eens een normaal gesprek mee kan voeren en wat heb je aan dat begeerde vliegticket als je met een vieze oude vent 3 hoog achter in een flat beland...

Het aangaan van een relatie met iemand is moeilijk en met iemand die aan de andere kant van de wereld woont en een andere achtergrond heeft erg moeilijk.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

On 19-08-2008 21:19 ouwe bekende wrote:
..
...

Die schoonfamilie ja, ze wonen nog zo ver weg maar zijn zoooo aanwezig. Ik ken vrouwen die zelfs, door dat eeuwige gesijk om uang van hun eigen familie, alle contacten vebroken hebben met de familie in Indo omdat ze er zelf ook niet meer tegen kunnen.

We zitten weer op één lijn Zieleffe! Wat jij schreef ergens op een ander topic over 'de verkeerde mensen in het verkeerde land' , ik begrijp heel goed wat je bedoeld.

Op het gevaar af afgeschoten te worden kan ik het niet nalaten te schrijven dat ik de sterke indruk heb dat "gesijk om uang" vooral voorkomt bij Islamitische schoonfamilies, hoewel ook wel bij anderen. Waarschijnlijk heeft dit met de gewoonte om voor een bruidschat te vragen te maken.

Ome Ziel lijkt hiermee wel weer een punt te maken... Emoticon: Party!

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Zo is het maar net Nemesis je slaat de spijker op zijn kop.
Ik maak het mee met mijn zoon die de relatie uit Indonesië heeft, die nu graag wil werken, maar gezien haar situatie, is het moeten afwachten voor die cursus inburgering.
Zij die als super manerge verantwoordelijk was, in supermarkt Yogya, later een winkel moest runnen, staat nu in de keuken, elke dag alleen voor haar kind, en haar vriend te zorgen.
Geen leuke tijd ze doet het wel graag, maar haar geduld is nu even groter.
Ze wil graag werken maar is nu gebonden aan het verkrijgen van een diploma , haar oude diploma’s van Indonesië die nu geijkt word bij het CWI die daaraan weer hun begeleiding zullen starten zodat ze, naar school gaat,en dan een goed diploma kan halen.
Ik moet zeggen de instantie die zijn wel traag, maar begeleiden heel goed.
Het is hoe je zelf je presenteert.
Veel gaat uit van netwerken, maar ja het is nu geduld hebben.
Je valt even in een gat, en dat moet even opgevangen worden door haar moeder die alles in het werk stelt haar te helpen nu.
En in die situaties zitten niet iedereen, dus je moet een beetje geluk hebben,en je zelf niet forceren, maar netwerk is belangrijker dan de doorsnee mensen denken.
Contact zoeken via de school van je kind of buren kan ook helpen.
Wat dat betreft is Nederland een heel goed land als je gaat vergelijken met andere landen,rond om je, Belgie b.v, het besef is nu de mensen snel aan het werk zetten, daarmee zijn ze nog steeds niet in geslaagd, maar het komt er aan.
JA Veer01 waar ze vandaan komen maar wat voor een opvoeding of religie ze hebben speelt ook een belangrijker rol zijn ze westers opgevoed dan hebben ze al een grotere voorsprong op die andere, en dat blijkt ook uit die Turkse en Marokkaanse bruiden, ze slagen hen er niet in om te intergreren, en dat is toch langzaamaan een bewust zijn aan het worden zelfs in het linkse blok van onze samenleving…… Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

On 19-08-2008 08:00 brendababe emailed:
Tuesday, August 19, 2008, 8:00 am [EST]

Attention: Webmaster

Message: Je bent zelf ook grof in de bek op dat forum mag niks grifs door een vrouw gezegd wordden heb ik in de gaten jullie zijn allemaal heeel klein zielig jij ook domme LUL

From: Brenda (brendababe18Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com)

Additional Info : IP = 193.67.xx.xx

Lekkere volwassen meid die Brenda, ben benieuwd wie er nog meer in haar fanclub zit Emoticon: Party!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Oeff,
Bof jij even Robert !
Even of-topic dan maar.
Maar mag ik uit deze mail opmaken dat hotmail.com dit jaar 50 jaar bestaat?
Even rekenen, Toen Brendababe 18 was................. en hotmail.com net online was ................dat is eh, eh eh, ja precies 50 jaar dit jaar Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Clown

It's only kinky the first time.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

heee... waarom krijg ik dat soort fanmail niet? Of zit het in mijn spam-folder... ffies kijken dan..

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Nee, niet gehad, dus nog af ook.. goed dat ik dat weet.. dat is een maandje ban erbij Emoticon: Shiny

En we kunnen dus weer ontopic de komende 5 weken Emoticon: Shiny

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 19-08-2008 21:33 schreef Nemesis:

...

De werkelijkheid is anders. Er zijn net zoveel mannen als vrouwen, Nederlanders als Indonesiers die met verkeerde (valse) voorwendselen aan een relatie beginnen. Net zovaak als vrouwen zijn ook mannen hier slachtoffer van, maar meestal zijn ze dat beide.

Wat heb je aan een mooie dame waar je op slag verliefd werd als je er niet eens een normaal gesprek mee kan voeren en wat heb je aan dat begeerde vliegticket als je met een vieze oude vent 3 hoog achter in een flat beland...

Het aangaan van een relatie met iemand is moeilijk en met iemand die aan de andere kant van de wereld woont en een andere achtergrond heeft erg moeilijk.

Helemaal mee eens Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 19-08-2008 11:01 Yerun wrote:

...

Die driemaandshuwelijken zijn er alleen voor het mannetje, omdat het vrouwtje altijd onbeschermd (mogelijk met kind en ziekten) achterblijft. Wat dat betreft is het dus niet meer als hoererij, maar het gekke is dat ik dan liever zie dat de dame in kwestie gewoon voor zichzelf 'opkomt' (alles is relatief) en haar geld verdient op een manier die maar cultureel gedoogd wordt.

Wanneer is iemand een hoer? Tja, als je trouwt niet meer, en ben je ongetrouwd en je laat je nemen door je klasgenootje, de buurman, de dukun, de imam , papa of een oudere westerling dan ben je fout bezig volgens de meesten hier.

Het begrip prostiuee of hoer zal voor ieder mens anders liggen, er zwerft een verstandelijk gehandicapte zogenaamde Indonesiëkenner op het internet rond, die ooit mijn echtgenote van 65 jaar voor hoer uitmaakte, nu ben ik als rechtgeaard Rotterdammer wel bekend op het voormalige hoerenkwartier Katendrecht, maar een ik heb er nog nooit één gezien van 65 jaar Emoticon: Wink
Het zal wel te maken hebben dat deze ziekelijke geest in zijn hele bestaan nog geen kans heeft gezien om een vrouw(hetzij van 70 of 20 jaar) aan zich te binden.

Zo zie je maar dat het woord hoer of prostituee voor ieder mens een andere betekenis heeft.
Als een vrouw in de shit zit met haar kind/kinderen en er verschijnt een bule of arabier die haar de kans geeft om uit de ellende te komen, mag je die een hoer noemen, ik vind van niet.
Dat ze weloverwogen handelt speelt voor mij geen rol, ze maakt gebruik van hetgeen wat haar aangeboden wordt.
Als ze slim is zorgt ze dat ze in die drie maanden de zakken van de arabier/bule leeg heeft gemaakt zodat ze een tijdje verder kan, immers zo'n klojo heeft er zelf om gevraagd.

Als zo'n vrouw een hoer is, hoe moet je zo'n klojo dan noemen.
Ik heb het al eerder voorbij zien vliegen, klojo's die op vakantie naar Indonesië gaan en daar één of andere dame uit een bar opvissen en op slag verliefd worden.
Niet de achtergronden van de dame weten, bovendien op de Nederlandse huwelijksmarkt mislukt zijn.
Komt de dame na een lange procedure hier, terleurstelling alom, de klojo is niet rijk en bovendien begrijpt ie geen snars van de Indonesische cultuur en denken.
Ja ja dan is de dame ineens een hoer, ooooooffffff maakt de gelegenheid een dief?

Ik sluit mij bij de posting van Jan van Tuti aan, ik wil niet generaliseren maar ook ik ben 25 jaar getrouwd geweest met een Nederlandse en ook ik heb er mijn zakken ruimschoots van vol, ondanks dat mijn Pop al 41 jaar in Nederland woont was het voor mij een openbaring.
Ik moet wel aanmerken dat Jan en ik het waarschijnlijk slecht getroffen hadden want er zijn duizenden lieve Nederlandse dames.
Voordat de Nederlandse dames op dit forum allemaal over mij heen gaan vallen.

Groet Malam

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik moet wel aanmerken dat Jan en ik het waarschijnlijk slecht getroffen hadden want er zijn duizenden lieve Nederlandse dames.
Er zijn heel zeker lieve Nederlandse dames (sorry voor mijn eerdere taalgebruik).
Ik heb zelf echter de fout gemaakt om op te komen voor de emancipatie van de vrouw en was niet te beroerd om alle huishoudelijk te doen, toen mijn gezondheid dat niet meer toe liet was er geen weg meer terug voor mijn ex vrouw, dat leventje beviel haar maar al te goed.
Wat mij betreft is de emancipatie van de vrouw te ver door gegaan in de Westerse landen, in Indonesië is het precies het tegenovergestelde, het is de kunst om daar een gulden middenweg in te vinden, is al heel wat als ik daar een beetje positief aan mee kan werken.
Jan

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Jan, excuus zekers aanvaard Emoticon: Yes! ik vond het idd een beetje erg recht voor de raap zullen we maar zeggen. Wat betreft je nu opmerkt aangaande emancipatie te ver gegaan in westerse landen, hier merk ik dat mijn gevoel/ervaring dat soms ook wel eens vindt! Aangezien ik nog steeds gelukkig getrouwd ben met m'n NL vrouw maar wel in Indon. wonen zoeken ook wij hierin een gulden middenweg Emoticon: Party!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Hitami
Gebruiker
spacer line

Even opmerken.

Westerse vrouwen moet je wel even in twee verdelen. Amerikaans en Europeaan.

Europeaanse vrouwen is wel geemancipeerd maar wel thuis. Terwijl Amerikaanse vrouwen is geemancipeerd maar wel op het werk. Thuis zijn ze traditioneel.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Aan de heren die nooooit meer een Nederlands vrouw willen: hebben jullie niet gewoon destijds de verkeerde partnerkeuze gemaakt? Jullie hebben het over "slecht getroffen hebben" met je ex-vrouw. Jongens, jullie hebben die vrouw toch destijds zelf uitgekozen, mag ik aannemen? Hebben jullie dan toen niet een verkeerde keuze gemaakt of er op zijn minst zelf de hand in gehad dat dingen anders zijn gaan lopen dan je verwacht had? Ik geloof best dat Indonesische vrouwen leuker/beter/liever/mooier kunnen zijn Nederlandse vrouwen, maar het lijkt me dat jullie de hand ook eens even in eigen boezem mogen steken...Even voor de goede orde: ik voel me echt niet beledigd, hoor (ben oprecht blij dat jullie toch je geluk hebben gevonden), maar het komt een beetje erg generaliserend over.
Groetjes Elsbeth

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Elsbeth ,
ik ben ook gelukkig getrouwd met een veel jonge(re) nederlandse bule meprau.
Ik eet ook graag sperciebonen , stamppot en boerenkool en spruitjes.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Elsbeth,
Ik geef zelf al aan wat ik onder andere fout heb gedaan, uiteraard zijn er meer zaken waarom het beter was om te gaan scheiden, die zal ik hier echter niet schrijven.

Het is echter niet alleen de emancipatie van de vrouw wat voor mij te snel is gegaan, de hele maatschappij in Nederland is voor mij op hol geslagen en niemand heeft nog tijd, de grootte van huis en auto bepalen hoe gelukkig je dient te zijn.
Het geloof is niet meer dan boom met de kerst en een modeshow bij de eerste communie, voor de rest zijn de mensen vergeten dat ze nog een geloof hebben.
Carnaval wordt nog wel gevierd, dat er na de carnaval een periode is van vasten (Ramadan) weet van de jongeren al niemand meer.
Een echt gezinsleven waar moeder zorg draagt voor de kinderen en echgenoot is vanwege de hoge kosten voor levensonderhoud al niet meer mogelijk, man en vrouw moeten allebei deelnemen aan het arbeidsproces en de kinderen worden noodgedwongen vaak aan hun lot over gelaten, uiteraard met een handphone.

Dit zijn stuk voor stuk zaken die ik in Indonesië samen met mijn Indonesische echgenote wel heb en die zijn met geen geld te betalen.
Een van de eerste vragen die ik Tuti heb gesteld voordat we een relatie aangingen was of zij ook droomde van wonen in het Westen, haar antwoord was en is nog steeds NEEN .
Jan

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 20-08-2008 13:46 elsbeth wrote:
Aan de heren die nooooit meer een Nederlands vrouw willen: hebben jullie niet gewoon destijds de verkeerde partnerkeuze gemaakt? Jullie hebben het over "slecht getroffen hebben" met je ex-vrouw. Jongens, jullie hebben die vrouw toch destijds zelf uitgekozen, mag ik aannemen? Groetjes Elsbeth

Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat de Indonesiche vrouw beter in bed is.... Emoticon: Blush en dat ze daar nu achter komen en dus nooooit meer een Nederlandse dame willen? Weet niet, gewoon een idee hoor.

Hitami
Gebruiker
spacer line

Indonesische is niet beter dan de Nederlandse of wie dan ook.....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,716,888 pageviews Een website van indahnesia.com