Een Indonesische vriend voorgoed naar Nederland laten komen.

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
91 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Beste Hein,

Behalve op de IND-site zou je ook kunnen kijken bij http://www.mixed-couples.nl/forum/ Dit is een site van Nederlanders die een relatie hebben met buitenlanders. Hierop vind je veel informatie (meer dan bij het IND). Ik ben zelf met een Algerijn getrouwd, vandaar.

Succes!

Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Beste Niek,

Wellicht heb je m'n reactie niet helemaal goed begrepen. Natuurlijk is het prachtig (en bijna vanzelfsprekend mag ik hopen) dat je uit liefde trouwt. Mijn punt is slechts waarom deze prive-beslissing zou moeten leiden tot allerlei juridische pregoratieven. Ik lees vaak allerlei jammerverhalen van Nederlanders dat het zo moeilijk is hun buitenlandse partner naar Nederland te halen. Dat haalt je de koekoek! Omdat we in Nederland na vele jaren een (nog steeds) mooi sociaal stelsel hebben opgebouwd is een van de redenen voor het moeilijk intreden voor buitenlanders. Wat mij betreft mag dat sociaal stelsel geheel afgebroken worden als dat zou leiden tot een meer opener houding voor buitenlanders. Maar ik denk niet dat de meerderheid van onze landgenoten er zo over denkt. Je stelt zelf al dat je een heleboel dingen voor haar moet betalen, en dat voor een hele lange tijd. Vandaar mijn opmerking; het maakt haar voor een aanzienlijke tijd afhankelijk van jou. Ik kan me voorstellen dat dat niet altijd even gemakkelijk is. En ik ken ook de verhalen (niet alleen uit Nederland) waar de laten we zeggen autochtone partner op een gegeven moment die prachtige Indonesische partner de bons geeft, waarna zij (veel vaker zij dan hij) retour naar Indonesie kan. Ik wens je verder alle succes met je huwelijk en een fijn samenzijn in Nederland.

kleinsmann
Gebruiker
User icon of kleinsmann
spacer line

Hmmm land van de partner wonen? Ja dat is volgens mij de beste optie Emoticon: Smile Emoticon: Smile
.In geval Indonesie is dat wel een leuke. Faciliteiten? Jawel, maar je moet ze 1 voor 1 betalen. En terecht vind ik! IK ben het helemaal met diederick eens!Kijk je kiest er zelf allemaal voor en het is niet zo makkelijke allemaal en een hoop gedoe maar ja dat weet je. En als de goedkeuring in nederland rond is is het een feest. Ik bedoel hier (Indonesie) kan ik de boel wel rondkrijgen qua visa en verblijfspapieren waarschijnlijk (kost veel tijd en geld) maar dan heb ik de papieren en niks meer. In ned heb je dan gelijk ook alle faciliteiten (ziektekosten nou noem het maar op).

liefs

TYN

Just because you're paranoid don't mean there're not after you...

santhy
Gebruiker
spacer line

hallo allemaal,
ik heb ff vraagje weet niet of ik het wel bij de goeie forum zit,maar mijn vraag is het volgende.
Als je naar je geboorteland terug wilt wat doen de regering van nederland eraan, weet bijvoorbeeld bij de turken of marokkanen ze kregen soort 'oprotpremie'geldt dat ook voor indonesiers..????
misschien kan iemand mij hierbij helpen....alvast bedankt

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Santy,

Ik denk niet dat er een oprotpremie geldt voor indonesiŽrs. Een en ander is afhankelijk van je status. Ben je een officiŽle emigrant? Of illegaal? Indien niet, dan denk ik dat je weinig kans maak op een of andere vergoeding.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Beste Santhy,

Voor mensen met een verblijfsvergunning of zelfs inmiddels de nederlandse nationaliteit zijn bij mijn weten geen premies bij terugkeer naar "eigen" land beschikbaar. Wel geldt op dit moment voor bv uitgeprocedeerde asielzoekers en/of illegalen dat zij via het IOM (Internationale Organisatie voor Migratie) begeleidt worden in hun terugkeer naar het land van herkomst. Er wordt dan een vliegticket voor ze geregeld en ze krijgen bij vertrek op Schiphol een bedragje mee om de eerste tijd door te komen. Dat was twee jaar geleden iets van ruim 500 euro. Volgens mij bestaat deze regeling op dit moment nog (wel) maar daar zou wel eens snel verandering in kunnen komen met het steeds veranderende vreemdelingenbeleid.
Inderdaad is dit wellicht niet het goede forum. Dit is wat ik ervan weet. Misschien dat de mensen op het forum mixed-couples.nl hier meer van weten.

groeten
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

LeoKK
Gebruiker
spacer line

Van een vriendin van mij, die is getrouwd met een indonesische man, weet ik dat zij de ombudsman heeft ingeschakeld toen het zich liet aanzien dat de MVV procedure langer dan 3 maanden ging duren. Het heeft geholpen, want direct daarna was de zaak geregeld.

Leo

Saya senang di Indonesia

oomroel
Gebruiker
spacer line

Hoi Allemaal,

Ik ben aan het starten mijn indonesische vriendin naar NL te halen. Eerst voor vakantie (even kijken), later voor vast. Zelf hoort mijn viendin dat wanneer je eenmaal in NL geaccepteerd bent dat je dan de eerste 5 jaar niet meer terug mag naar Indonesie.

Is dit vaag gerucht of zit hier ergens een kern van waarheid in??

Roel

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Daar heb ik nog nooit van gehoord. En komt op mij vreemd over dat een dergelijke regel zou zijn ingevoerd. Als ik naar je posting kijk, kan ik maar op 1 ding komen, als er sprake zou zijn dat mocht ze een naturalisatie proces succesvol doorlopen en Nederlandse worden er een nationaliteits probleem is. Dan zou ze een visum aan moeten vragen als ze Indonesie in wil.

It's only kinky the first time.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,673,498 pageviews Een website van indahnesia.com