wetsovertreding

Subforum Het visumgebeuren 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Viper
Gebruiker
spacer line

Kan je met een wetsovertreding een touristenvisum naar Indonesie verkrijgen?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Lijkt me wel.

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

Viper,

Hangt er vanaf wat voor een wetsovertreding je hebt begaan. Voor een simpele overtreding geen probleem, echeter onze wet kent ook misdrijven dan denk ik dat je een probleem krijgt vooral een visum voor 60 dagen.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Dat staat ook beschreven dat je geen gevaar vormt voor de Indonesische samenleving.
Dat is standaard eis.
Hangt ook af van het soort misdrijf .
Voorbeeld : een veroordeelde pedofiel en recidivist kan problemen krijgen als ze erachter komen.

Aan de andere kant kan een " onschuldige" overtreding in nederland zoals het met drugs gerelateerde zaken al een misdrijf in indonesia.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Het lijkt me sterk dat Indonesie (want dat is de Indonesische ambassade eigenlijk) een contact heeft met het land van de aanvrager op dit niveau.

Als bij elke aanvraag een check gedaan word op alle delicten of eventuele fraude zaken het een eeuwigheid zou duren voor je een visa zou krijgen en met wat geld schuiven kan je het vaak al binnen een dag krijgen...

Greetz

Viper
Gebruiker
spacer line

Hoi,

Dank jullie wel voor de antwoorden, ik denk ook dat het niet zo'n vaart zal lopen. Ik denk ook dat rep. Indonesie geen inzagerecht heeft in enig register van mensen.

Viper
Gebruiker
spacer line

P.s: Ik heb maar wel "Ja" geantwoord op de vraag "Heeft u ooit een wetsovertreding begaan?" Nou ja we zien wel wat eruit rolt, heb de reis al helemaal betaald enzo.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 06-08-2008 09:09 Viper wrote:
Kan je met een wetsovertreding een touristenvisum naar Indonesie verkrijgen?

Gewoon NEE invullen. Denk je nu echt dat de Indon regering in staat is buitenlandse politiedossiers te checken???

Trouwens, 53km/u in de bebouwde kom rijden is ook een wetsovertreding, terwijl niemand dat als crimineel gedrag zal beschouwen. Het is een andere zaak natuurlijk als je iemand hebt omgelegd Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 06-08-2008 20:12 Viper wrote:
P.s: Ik heb maar wel "Ja" geantwoord op de vraag "Heeft u ooit een wetsovertreding begaan?" Nou ja we zien wel wat eruit rolt, heb de reis al helemaal betaald enzo.

Dat is niet echt slim moet ik zeggen, Natuurlijk altijd nee invullen.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

ik weet het niet zekers, maar staat op het visum aanvraag niet de vraag of je IN Indonesie ooit met politie in aanraking bent geweest?? Dus vragen ze volgens mij niet of je in NL maar of je in Indonesie dat bent geweest??

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Viper
Gebruiker
spacer line

Er stond gewoon in t algemeen" heeft u ooit een wetsovertreding begaan?" Ja ik heb nooit eerder met dit soort dingen te maken gehad en wist eigenlijk nou niet wat ik in moest vullen, heb je dan kans dat als je daar aankomt ze vanalles nog gaan uitpluizen omdat je "ja" hebt ingevuld?

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

Op het aanvraagformulier staat onder punt V diversen:
Laatste vraag : Heeft u ooit een wetsovertreding begaan (stafregister) ja of nee aankruisen.
Deze laatste vraag is volgens mij zowel vqan toepassing in Nederland en Indonesie.
Bij aankomst wordt er in een boek gekeken (opsporingsregister) en op de PC
zwaardere delicten staan over de gehele wereld vermeld in dit boek en de pc
Het is maar dat U dit weet een gepensioneerde rijksambtenaar die vaak met dit bijltje heeft gehakt (is niet haatelijk bedoeld)

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Het is ook standaard vraag.
En DG heeft ook terecht opgemerkt dat het niet slim is om met ya te beantwoorden.
Maak je slapende honden wakker.

Viper
Gebruiker
spacer line

Het betreft een taakstrafje van 75 uur denk je dat je daar problemen mee gaat krijgen in het land zelf dan?

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Taakstraf omdat men ruiten ingooit na een avondje stappen , tegen de polizei heb gespuugd of .........?

Dat is dan de volgende vraag die men kan stellen .
Je weet ook dat slapende honden kunnen ook blaffen en soms bijten als ze ruw wakker geschudt worden.
Hoop dat het goed gaat.

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Overtredingen zijn natuurlijk helemaal niet relevant; ik neem aan dat je aanhoudingen of veroordelingen bedoelt.

Maar goed, ik denk dat alleen veroordelingen van de Indonesische wet relevant zijn, of het moest zijn dat je op de lijst van Interpol staat... Emoticon: Bye bye

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Viper
Gebruiker
spacer line

haha nee zo erg is het niet

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

On 08-08-2008 19:07 Nemesis wrote:

Maar goed, ik denk dat alleen veroordelingen van de Indonesische wet relevant zijn, of het moest zijn dat je op de lijst van Interpol staat... Emoticon: Bye bye

Dit dacht ik ook Emoticon: Wink

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

arjuna
Gebruiker
spacer line

wat ze vragen is puur formaliteit.....desnoods wordt je in nederland opgezocht ,...toch kun je gewoon weg...
ik geloof ook niet of er een gezochte persoon die zich in indonesia bevindt,..dat nederland deze persoon daar in de kraag te vatten,....zo makkelijk gaat dat niet denk ik...

bali-style
Gebruiker
User icon of bali-style
spacer line

zal zo'n vaart niet lopen maar toch de volgende keer maar effe "nee" invullen
en op bali vallen de gevangenissen best mee hoor je heb uitzicht tegen 6 meter hoge muur krijgt 1x per dag pap en je mag het nog buiten opeten ook
dus wat maakt het uit
ps: neem wel een postduif mee

veel plezier

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Heb je ervaring? Emoticon: Laugh out loud

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Viper
Gebruiker
spacer line

Ik kreeg te horen dat mijn verblijf te kort is om in Ned een visum aan te vragen, dat moet ik daar ter plekke aanvragen, wie heeft hier ervaring mee? Waar moet je dan terecht?

daft_punk
Gebruiker
spacer line

je kan altijd een visum at arrival krijgen. een visum voor 60 dagen kan je altijd aanvragen ook al blijf je korter(is wel dubbel geld). Je maakt teveel lawaai! Gewoon at arrival binnenkomen!

Viper
Gebruiker
spacer line

Hoi hoi, thanks voor de info, ik heb met een indonesisch meisje gesproken die in ned woont die heeft me ook dingen uitgelegd enzo, hoop echt dat t gaaf word in Bali, ben er nog nooit geweest, bietje leuke wieven daaro?

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 11-08-2008 23:36 Viper wrote:
bietje leuke wieven daaro?

Volgens mij moet jij gewoon naar Amsterdam. Daar lopen in het weekeinde allemaal soortgenoten van jouw die dezelfde oergeluiden uitslaan.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,988,089 pageviews Een website van indahnesia.com