Succes, droom uitgekomen op Java.

Subforum Java 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

In het forum Bali het goden eiland is een topic "bali droom op moeten geven....", hierop wordt niet echt ingegaan! Nu probeer ik eens of er mensen zijn die zijn "succes" verhaal WEL willen neerzetten?!

Ajo, ik ben beneiuwd Emoticon: Wink

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Milani
Gebruiker
spacer line

Ik ook siebjans. Laat ze maar komen! Emoticon: Party!

daft_punk
Gebruiker
spacer line

ja ik ben ook benieuwd

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Zullen we elkaar toch eens moeten ontmoeten, wat ons is overkomen zal ik niet in detail op een forum schrijven.
Wij mogen van geluk spreken dat we geen huis hebben gekocht op Bali, het heeft ons wel geld gekost maar dat is niet het ergste, de stank voor dank is voor ons veel erger.
De droom werd bij ons niet verstoord door de Balinees maar door een groepje HOLLANDERS .
Prettig weekend,
Tuti en Jan

Milani
Gebruiker
spacer line

Ben echt heel erg nieuwschierig gemaakt hoor!

Emoticon: Bye bye

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Ze zijn je echt wel dankbaar Jan dat je ze geholpen hebt maar aan de andere kant kunnen ze je wel de grond in stampen. Waar ligt dat toch aan. Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Shalom

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

On 02-08-2008 16:22 Tuti & Jan wrote:
Zullen we elkaar toch eens moeten ontmoeten, wat ons is overkomen zal ik niet in detail op een forum schrijven.
Wij mogen van geluk spreken dat we geen huis hebben gekocht op Bali, het heeft ons wel geld gekost maar dat is niet het ergste, de stank voor dank is voor ons veel erger.
De droom werd bij ons niet verstoord door de Balinees maar door een groepje HOLLANDERS .
Prettig weekend,
Tuti en Jan

Ik begrijp dat in details gaan gevoelig kan zijn, zeker als mede froumleden je kennen. Maar globaal vertellen is ook een optie, toch?

En wat positief is om nu te lezen, is dat het in ieder geval NIET jullie droom verstoord heeft, dat is tenminste iets Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

De droom werd bij ons niet verstoord door ........ maar door een groepje HOLLANDERS .
Prettig weekend,
Tuti en Jan

Het zou erg goed zijn om te weten HOE die lui dat dan aangepakt hebben. Daar kunnen we met z'n allen dan lering uit halen. Vaak hoor of lees ik het bovenstaande maar niemand heeft me ooit uit de doeken gedaan wat precies is gebeurd.

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 02-08-2008 08:29 siebjans wrote:
In het forum Bali het goden eiland is een topic "bali droom op moeten geven....", hierop wordt niet echt ingegaan! Nu probeer ik eens of er mensen zijn die zijn "succes" verhaal WEL willen neerzetten?!

Ajo, ik ben beneiuwd Emoticon: Wink

Misschien kan jij iets kunt vertellen over je succes daar....?

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Prettig weekend,
Tuti en Jan

Kan je aub iets meer vertellen over deze lui, je hoeft natturlijk niet in details te treden maar laat aub iets los over de soort praktijken waar deze lui zich mee bezighouden

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 04-08-2008 09:05 ouwe bekende wrote:

...

Ik ben gewoon heel eerlijk hier: Ik ga het hier niet aan de grote klok hangen wan ik precies uitvoer op Java want ik zit niet te wachten op concurrentie en wil ook niet mensen op een nieuw idee brengen....

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

On 04-08-2008 09:05 ouwe bekende wrote:

...

Allereerst wil ik je zeggen dat concurentie gezond is! Blijf je wakker bij dus goed voor je bedrijf Emoticon: Yes!

Mijn verhaal is heeeel lang, ik zal het kort houden.

Ben in 1994 begonnen met een 20ft. container meubels/houtsnijwerk/vazen en bloempotten. 2 weken naar Yogyakarta geweest, de spullen ingekocht en weer terug naar NL. Bij deze eerste keer trof ik mijn partner, die nu vandaag nog steeds mijn partner is! (Indonesishe partner) Terug in NL. ben ik toen een groothandel begonnen. Ik werkte als vrachtwagen chauffeur. Toen de container kwam kon ik deze lossen en opslaan bij mijn baas. Kon heftruck, palletwagens etc gebruiken en om de handel uit te leveren het wagenpark van mijn baas. Middels goudengidsen (had toen nog geen pc) bellen met kadoo winkels tuincentra, meubelzaken en wat al niet meer. Ik werkte toen snachts voor de baas. En overdag reed ik met modellen naar de winkels waar ik een afspraak mee had gemaakt. De container was snel verkocht. Dus terug naar Indon. een 40ft. gekocht. Zo ging dat de eerste 2 jaar (kwam wel ooit 6 keer per jaar in Indon.)
Het derde jaar kregen we grotere klanten en werd ons bedrijf in NL een serieus bedrijf. (personeel etc.) Draaien met die hap, beursen in heel Europa etc. etc. Nog steeds inmiddels 8 jaar bezig reisde ik met mijn inmiddels echtgenote op en neer naar Indon. Ruim 6 jaar geleden kwam het moment dat we het NL bedrijf aan familie over konden doen, dus toen was ons besluit snel gemaakt en zijn we zo'n beetje vanaf 2002 constant in Indon. Wij kopen alles hier in voor het NL bedrijf.

Dit is een erg korte samenvatting, maar ik denk best duidelijk.

Ook wil ik nog zeggen dat voor niets de zon opgaat dus de eerste 8 jaar heb ik gewerkt als een paard en erg weinig geslapen. Maar het heeft zijn vruchten afgeworpen. Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 04-08-2008 09:22 siebjans wrote:

...

Wij kopen alles hier in voor het NL bedrijf.

Dat is een ideale situatie. Ben ik jaloers op. Een Nederlandse inkoper terplaatse die weet wat kwaliteit is en ook weet dat afspraak afspraak is en zorgt dat de 'rotzooi' niet op transport gaat. Helaas zijn die NL inkopers meestal wel een behoorlijke kostenpost omdat ze ook naar NL maatstafen betaald willen worden... Emoticon:

Milani
Gebruiker
spacer line

Chapeau siebjans selamat.

Echt een verhaal om blij v an te worden. Emoticon: Party!

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

On 04-08-2008 16:36 ouwe bekende wrote:

...

Dat is een ideale situatie. Ben ik jaloers op. Een Nederlandse inkoper terplaatse die weet wat kwaliteit is en ook weet dat afspraak afspraak is en zorgt dat de rotzooi niet op transport gaat. Helaas zijn die NL inkopers meestal wel een behoorlijke kostenpost omdat ze ook naar NL maatstafen betaald willen worden... Emoticon:

Dit hebben wij als volgt opgelost;
Zoals ik schreef is het bedrijf overgegaan in NL naar familie. Ik ben niet duidelijk genoeg daarin geweest. Het bedrijf (B.V.) is nog steeds voor 52% mijn eigendom. De andere 48% van familie (die dus in NL alles regelen). Ik krijg een salaris wat gerelateerd is aan 52% van de netto winst ieder jaar. Dus geen winst is geen salaris. Wel winst is 52% ervan krijgen. Emoticon: Yes!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Dus geen winst is geen salaris. Wel winst is 52% ervan krijgen.

Er zijn verschillende wegen die naar Rome leiden.
En het is zo oud als Rome zelf.

Als je de goede weg neemt , kom je ook in Rome i.p.v te verdwalen. Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste siebjans,

Leuk om te lezen hoe succesvol het gaat of ging.
Is het niet zo dat deze handel nu behoorlijk op de retour is?

Je hebt in ieder geval de gouden jaren mee gehad. Hard werken moet je denk ik altijd als het nou goed of slecht gaat.

Zijn er meer mensen die een dergelijk succes hebben gehad?

Importeer je nu nog steeds via het bedrijf? Leuk dat je deze link even aan mij door gaf.

Het verhaal van die Nederlanders tuti en jan die te pakken zijn genomen snap ik nog steeds niet. Is dit vaker het geval dat medelanders andere mensen te pakken nemen in RI?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Zoals ik al heb gepost eerder vandaag, doe ik de laatste maanden andere handel als voorheen.
Ik heb begin dit jaar een container geimporteerd met alleen teak meubelen maar deze handel ligt enorm op z'n gat dus voorlopig importeer ik even niets meer uit RI.
(zowat elke handel ligt op z'n gat na de crisis van 2008/2009 Emoticon: Stupid )

Het verhaal van T en J is aan hen om daar iets (meer) over te posten.
Ik heb wel een soortgelijke ervaring maar dan met de Indonesier dus niet met bule's..

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Siebjans,

Een bevriende klant heeft een groothandel in benodigdheden voor bloemisten.
Hij haalt nu veel uit India en China vooral potten komen uit India.

Kunnen producten uit RI daar nog mee concurreren? Wat me wel is opgevallen dat je op Java heel veel aanbod hebt van bedrijfjes die daar van alles maken. Soms op de meest vreemde plekken.

Waar heb je zelf gewoond toen je in IndonesiŽ woonde of lang verbleef?

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

In de mooiste, gezelligste, relaxte, goedkoopste plek op Java;

Yogya Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

300% mee eens. Where else can you go? Hang al meer dan 2 decennia rond in dit antipode-land; ken vele streken, steden en eilanden van Jambi t/m Jayapura, maar zou geen andere plaats weten om te leven dan.......good old Yogya.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Yogya en Sieb goed om te lezen dat het goed in Yogya bevalt.
Ik begrijp uit andere topics dat er qua scholing Voor kinderen ook genoeg mogelijkheden zijn.

Hoe ver is Yogya ook alweer van Salatiga? Met deze plek heb ik iets. als belanda die van tempo doelu houdt bevalt het mij daar wel. Ook woont er veel familie van mijn vrouw.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Salatiga ligt net boven Magelang.
Het zal een uurtje tot anderhalf uur tuffen zijn schat ik. ( simpele weg dus eenvoudig te doen )

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste siebjans,

Wat voor soort producten kan je allemaal vinden in de buurt van yogyakarta?
Zijn er daar veel spullen te vinden waar een bloemist iets mee kan?
heb je veel problemen ervaren met het laten maken of kopen van spullen toen je daar vaak was?

Ik heb ooit eens een container gezien. Vol met spullen uit RI die bijna allemaal verrot waren. Alles aan de buitenkant leek prima, tot dat dat er af gehaald werd. Een echte ramp voor de koper....

Ben jij er altijd bij geweest met inkopen en verpakken?

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Yogya en omgeving is een waar paradijs om in te kopen voor met name de bloemist! Emoticon: Yes!
De artikelen zijn teveel om op te noemen.

Het geheim is, JA ik ben er altijd bij geweest tijdens het laden (dat was ook de belangrijkste rede om in RI te zijn t.d.t.) Doe je dat niet dan gaat het geheid fout Emoticon: Angry

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,476,110 pageviews Een website van indahnesia.com