Verschepen huishoudelijke goederen zonder work permit

Subforum Het visumgebeuren 
94 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Okoth
Gebruiker
spacer line

Ik ga binnenkort naar IndonesiŽ op basis van een Family Visa (Kitas). Mijn vrouw is Indonesische en heeft een eigen bedrijf in Jarkarta. Ik heb zelf geen work permit.

Is het mogelijk mijn huishoudelijk spullen te verschepen zonder daar belasting over te betalen? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan op Internet alleen maar vinden dat je de Kitas Ťn work permit nodig hebt om het in te klaren....

Is het mogelijk dat ik mijn spullen in Nederland opsla en ze laat komen als ik een werkvergunning heb. Is dit mogelijk of mogen de spullen alleen maar belastingvrij ingevoerd worden binnen een bepaalde periode vanaf mijn binnenkomst in IndonesiŽ.

Stel dat er belasting betaald moet worden, hoeveel is dat eigenlijk?

Nog zoveel vragen...

Groet
Jeroen

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Niet doen!!!

Beter hier in NL verkopen en daar nieuw kopen.
Het gaat je gegarandeerd heel veel (extra) geld kosten om die spullen daar door de douane te krijgen.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Vraag de ambassade in Den Haag wat allemaal onder persoonlijke goederen wordt verstaan. Persoonlijke goederen kunnen zonder belasting het land in. Doch keuken/huishoudelijke goederen?

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Ik begrijp dat jou vrouw Indonesisch is. Woont ze nu met jou in NL? Zo ja, heeft zij een vergunning om in NL te mogen wonen en werken? Zo ja, dan laat je op haar naam (zogenaamd) haar inboedel overkomen naar Indonesie! Zij kan het, als het aantoonbare inboedelgoederen betreft, zonder invoerrechten invoeren!

Beantwoord je het bovenstaande met nee ze woont niet in NL, dan beter zoals oude bekende meld. (Ook voor het geld wat je in NL nog krijgt voor je inboedel, kun je hier vast vergelijkbare spullen voor weer kopen)

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 01-08-2008 08:37 Albert wrote:
Vraag de ambassade in Den Haag wat allemaal onder persoonlijke goederen wordt verstaan. Persoonlijke goederen kunnen zonder belasting het land in. Doch keuken/huishoudelijke goederen?

Albert, jij weet toch ook dat je uiteindelijk toch afhankelijk ben van die ene douaneambtenaar in de haven...

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 01-08-2008 08:41 ouwe bekende wrote:

...

Albert, jij weet toch ook dat je uiteindelijk toch afhankelijk ben van die ene douaneambtenaar in de haven...

Het ligt er maar aan wat je onder de tafel geeft. En dat hoeft vaak niet eens zo veel te zijn.
Laat je freight forwarder het afhandelen en niet je vrouw.
Want dan wordt ze geplukt en jij mag zeker niet je gezicht laten zien.

Okoth
Gebruiker
spacer line

De freight forwarder is juist degene die zegt dat hij het niet kan inklaren zonder work permit....

Ik heb zoveel mogelijk verkocht, maar toch ook bijvoorbeeld boeken meenemen. De boeken die ik nu heb, kan ik niet in IndonesiŽ krijgen. Zelfs in Nederland is dat moeilijk.

Verder kan ik natuurlijk maar iets van 20 ŗ 25 kilo het vliegtuig in meenemen. Dat is in principe een beetje kleding en wat cadeautjes...

Ik zal in ieder geval de ambassade nog even bellen vandaag.

Mijn vrouw woont en werkt in IndonesiŽ. Ik weet niet of het op haar naam verscheept kan worden?

En is mijn tweede vraag een optie? Is het mogelijk de spullen hier op te slaan in afwachting van een work permit en dan te verschepen? Is er een maximaal aantal maanden waarin dit na binnenkomst in IndonesiŽ moet gebeuren?

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Opslaan in Nederland kan altijd, zodra je een workpermit hebt kun je beginnen met de verhuizer die de items netjes noteert. Als je overgaat tot daadwerkelijk verschepen krijg je van de verhuizer een document en daarmee ga je naar de Indonesische Ambassade. Die lijst wordt dan afgetekend en de container kan ter verscheping worden aangeboden.

Ik meen dat Jan en Tuti ooit eens in een topic hebben gezet wat handig is om mee te nemen. Want niet in alle gevallen gaat een Nederlandse wasmachine zonder problemen in RI zijn werk doen, heeft met vermogen/gebruik te maken. Toevallig hebben wij er geen last van maar hij heeft vast wel een paar tips. Een motorfiets of brommer zal al snel een probleem worden.
Dan is het een kwestie dat je het systeem een beetje smeert Emoticon: Wink Emoticon: Party!
Je kunt het beste een verhuizer een vragen een prijsopgave te doen voor opslaan en verschepen. Het enige nadeel is dat je altijd zelf terug zal moeten naar Nederland om het document bij de ambassade aan te bieden. Maar misschien is zelfs daar wel een oplossing voor. Gewoon vragen !

Succes! Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Het kan wel op haar naam verscheept worden, als ze in Nederland ingeschreven heeft gestaan. Anders kan het niet. Emoticon: Party!

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Als je het mij vraagt, en je begint bij aankomst hier in Indonesie direct met het aanvraag trajeckt KITAS, denk ik dat je gerust kunt wachten met je inboedel verschepen totdat je het hebt geregeld.

Aangaande opslag in NL, dit kan een optie zijn (kostbaar dat weer wel denk ik), even googlen naar tijdelijke opslag bij jou in de buurt of waar dan ook. Er zijn steeds meer bedrijven in NL (ben de namen vergeten) die tijdelijke opslag aanbieden. Zeker in kleinere hoeveelheden. (te denken is per cuub, of soort van box etc etc)

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-08-2008 08:23 ouwe bekende wrote:
Niet doen!!!

Beter hier in NL verkopen en daar nieuw kopen.
Het gaat je gegarandeerd heel veel (extra) geld kosten om die spullen daar door de douane te krijgen.

Ik ben toch ook wel benieuwd wat dat kost en hoe dat gaat. Want net als Jeroen zegt, sommige dingen wil je gewoon meenemen.
Wordt er (letterlijk) gekeken naar om wat voor spullen het gaat? Gaan de kosten naar (oorspronkelijke?) waarde, gewicht. Is dit ergens officieel vermeld?
Zijn hier mensen die met met KITAS ikut suami/isteri, KITAS Lansia of Sosial Budaya die dit gedaan hebben?

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Okoth
Gebruiker
spacer line

Hť bedankt voor het meedenken allemaal!

Het gaat in mijn geval alleen om een kuub of 2. Echt met persoonlijke (en huishoudelijke zaken) zoals boeken (0.75 m3 en voor de rest wat dingetjes waar ik aan gehecht ben van eerdere verblijven in andere landen, kleding en dingen als een radio of boxen voor Ipod. Dat soort kleine dingen. Maar bij elkaar toch gauw een kuub of 2.

Mijn vrouw heeft overigens niets met Nederland, geen paspoort, nooit gewoond, alleen vakantie.

Wat die ondertekening van de lijst door de ambassade is voor mij nieuw. Ook KHZ (verhuizer) heeft het hier nooit over gehad. Volgens mij verschepen zij het gewoon naar Indonesia zonder een ondertekening van de packing list.
Ik vraag mij daarom dan ook af of ik hiervoor naar Nederland moet komen als ik de spullen eerst heb opgeslagen? Dat zal ik dan nog even moeten uitzoeken.

Mijn vrouw heeft overigens net gemaild dat ze misschien een uitweg heeft gevonden. Ze heeft vanwege haar bedrijf veel te maken met de douane. Ik hou jullie in ieder geval hiervan op de hoogte.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Wat wil je precies weten? Dat het gegarandeerd heel veel extra geld gaat kosten is niet helemaal juist. En ja er wordt letterlijk gekeken naar de inhoud van de lijst. Emoticon: Party!

Okoth
Gebruiker
spacer line

Wat bedoel je met letterlijk naar de lijst? In andere posts hebben ze het over

1. Kitchen stuff
2. Tools (beter niet heb ik begrepen ivm met werk...)
3. Books
4. Bathroom stuff

Of is dit te globaal?

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Okoth, het zal best kunnen zonder afgestempeld document , maar dan betaal je dus gewoon invoerbelasting, en laat het af te stempelen document door de ambassade dat nou juist voorkomen. En, het is beter de regels te respecteren. Die suggestie wil ik je op voorhand wel doen. Emoticon: Party!

Okoth
Gebruiker
spacer line

Ok, het is goed dat ik dit nog even meepik. Kan het zijn dat de verhuizer dit voor mij doet aangezien zij het er nooit over gehad hebben?

Ik moet maandag naar de ambassade, ik zal er gelijk even naar vragen.

Ik weet ook nog niet welke uitweg mijn vrouw heeft....

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Kitchen stuff is niet afdoende, je zult een specificatie af moeten geven, zoals mixer en fabrikaat. Je moet aan kunnen tonen dat wat je invoert al in je bezit was en niet net aangeschaft voor de verhuizing, daar trappen ze niet in.

Normaal doet een internationale verhuizer dit voor je. Ze maken zelf al een inventarislijst voor de verzekering Emoticon: Wink En beschadigingen vastgesteld na transport. Indonesie wijkt niet echt van andere landen. Er zijn echter items die uitgesloten zijn van verscheping als inventaris, je kunt daarbij denk aan airconditoning units bijvoorbeeld. Maar een internationale verhuizer kan je dit vertellen. En de lijst voor ambassade produceren ze ook. Meestal is een combinatie pakket van verhuizing tijdelijk opslaan en transport goedkoper als je het bij 1 verhuizer doet. Er is geen legale andere uitweg. Of gewoon de invoerrechten te betalen. Ohja, nog een tip, ga je wel terug naar Nederland en wil je de spullen weer mee terug nemen, zorg er dan voor dat je in Nederland ook weer ingeschreven bent, en er een tijdslimiet zit aan het terugverhuizen, doe je dit binnen een jaar kun je alsnog betalen aan vadertje staat.

Emoticon: Party!

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 01-08-2008 09:57 oyibo wrote:
Kitchen stuff is niet afdoende, je zult een specificatie af moeten geven, zoals mixer en fabrikaat. Je moet aan kunnen tonen dat wat je invoert al in je bezit was en niet net aangeschaft voor de verhuizing, daar trappen ze niet in.
Emoticon: Party!

Vreemd voormij was de tekst op de lijst keuken spullen, boeken, persoonlijke administratie, etc. wel voldoende. Ales was verpakt in ie bananen dozen welke je bij de supermarkt vindt. Alles is open gemaakt door de douane doch geen geld gegeven en een commentaar of illegale goederen. Papieren zijn natuurlijk door de ambassade getekend.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 01-08-2008 09:01 Okoth wrote:
De freight forwarder is juist degene die zegt dat hij het niet kan inklaren zonder work permit....

Heb ik ook niet gezed dat het zonder work permit kan.

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 01-08-2008 09:38 Okoth wrote:
Wat bedoel je met letterlijk naar de lijst? In andere posts hebben ze het over

1. Kitchen stuff
2. Tools (beter niet heb ik begrepen ivm met werk...)
3. Books
4. Bathroom stuff

Of is dit te globaal?

Kitchen stuff en tools...? Jezus zeg, dat worden wel hele dure spullen. Wat kost een container die kant op? Denk toch wel gauw 3000 euro. Koop je toch veel beter daar je kitchen stuff en tools.
Boeken kan ik me wel vorstellen maar die stop je toch gewoon in een doos en stuurt ze met een koerier (gaat het ook veel makkelijker door de douane)

Okoth
Gebruiker
spacer line

De container kost mij Ä 400, oude bekende. Voor dat geld gooi ik mijn spullen niet weg...

Sorry dat jij 3000 euro heb moeten betalen Emoticon: Nooo

Okoth
Gebruiker
spacer line

Verzenden naar IndonesiŽ blijkt mogelijk te zijn als ik het naar mijn vrouw stuur.

Ik moet een goedkeuring hebben van de ambassade, een door de ambassade goedgekeurde huwelijkscertificaat, een door de ambassade gestempelde packing en inventory list.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Dat is goed nieuws en ook wat geleerd voor wat betreft het huwelijkscertificaat ! Emoticon: Party!
De gestempelde packing en inventory was hier al aangehaald. En de 400 euro is redelijk in overeenstemming met de gangbare prijs voor de te verschepen hoevelheid. Heel veel succes! Emoticon: Party!

marcel70
Gebruiker
spacer line

Okoth
Die 400 euro heb je voor een 20 ft betaald?
en wat is de naam ot de shipping line?

Becik ketitik olo Ketoro

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

On 02-08-2008 07:07 marcel70 wrote:
Okoth
Die 400 euro heb je voor een 20 ft betaald?
en wat is de naam ot de shipping line?

Beter lezen, het gaat hier om enkele cuubs Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,795,204 pageviews Een website van indahnesia.com