is Bali veel verandert tegen over 2004?

Subforum Bali, het godeneiland 
38 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
tke2004
Gebruiker
spacer line

In 2003 en 2004 een geweldige vakantie gehad op Bali. We willen wel graag terug gaan maar we horen van sommigen dat het Bali van toen niet meer het Bali van nu niet is .
Over druk, smerig ,minder vriendelijk, veel duurder, meer opdringerige verkopers... en nog meer.

Iemand ervaring positief of negatief ?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Lijkt me dat het toen ook al druk was, vriendelijkheid is voor een groot deel persoonlijke ervaring en kunde. Ik had er geen last van eerder dit jaar. Opdringerige verkopers idem dito. Hangt natuurlijk ook af van waar je zit. Duurder is het zeker, maar waar in de wereld wordt het leven goedkoper, toch?

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Dan had je op Bali moeten komen voor de bomaanslagen. Door de weeks lag Kuta beach vol en kon je gewoon over de witte lopen. Nu alleen nog op zondag is het erg druk. Voornamelijk lokale bevolking. Vorig jaar had Bali 1,7 miljoen bezoekers volgens cijfers. Dus wat is drukker?

T.o.v. 2004 is het zeker wel duurder geworden, maar voor Europeanen is het nog steeds spotgoedkoop. Gelukkig komen er meer toeristen. Velen hadden hun baan verloren naar de bomaanslagen. Het gaat nu beter gelukkig. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Voor mij is Bali ook positief aan het vooruitgaan. Het lijkt mij dat het toch zekers weer in de buurt komt van toen. Ik kom er niet vaak meer en als ik kom is het Sanur waar we vertoeven, nog steeds heerlijk om er een vakantie door te brengen.

Dus terugkomen met die hap! Fijne vakantie.

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Overal wordt het duurder maar ik denk al naar gelang goed te doen voor je centen zeker ivm Japan.

adu zeg!!! ben kapok!!

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Wat mij vooral opvalt is het aantal nieuwe auto's. Die oude Kijangs zie je bijna niet meer. Ze hebben nu allemaal van die nieuwe Suzuki busjes en Toyota's Avenzis (heten ze zo??). Zaken gaan dus wel goed blijkbaar...

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 01-08-2008 08:49 ouwe bekende wrote:
Wat mij vooral opvalt is het aantal nieuwe autos. Die oude Kijangs zie je bijna niet meer. Ze hebben nu allemaal van die nieuwe Suzuki busjes en Toyotas Avenzis (heten ze zo??). Zaken gaan dus wel goed blijkbaar...

Of zijn dat nog overblijfsels van de afgelopen Klimaat Conferentie? Ik heb begrepen dat daar verschrikkelijk veel geld is uitgegeven door journalisten en ambtenaren. Die hebben gewoon westerse prijzen betaald daar voor transport en dergelijke.

tke2004
Gebruiker
spacer line

Hoe moet ik mij dat duurder geworden voorstellen? het dubbel of meer of minder dan dubbel ?

Ja inderdaad het is overal ter wereld duurder geworden dus daar gaan we het zéker niet voor laten. En voor ons europeanen zal het daar waarschijnlijk altijd wel "goedkoop " zijn en blijven.
aar toch handig als je een indicatie hebt voor je vertrekt hé, kwestie van genoeg centjes op de rekening te zetten Emoticon: Smile

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Duurder geworden?? De Euro is nu veel meer waard in Indo dan een paar jaar terug!

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Naar mijn mening valt het in euro's best mee wat het duurder is geworden. In Rupiah is het wel flink gestegen maar daar tegenover staat dat we nu meer voor onze Euri's krijgen als in 2004. Ik weet de topic niet maar vrij resentelijk zijn er meldingen gedaan hier op het forum met prijsindicaties aangaande eten, slapen etc. Even zoeken dan maar. Emoticon: Wink

stanno
Gebruiker
spacer line

Volgens mij is het met de gunstige koers van nu zelfs iets goedkoper geworden voor de europeanen. Ik ben ook eind 2003 geweest en afgelopen juni weer en ik moet zeggen dat het echt 100 procent is mee gevallen qau uitgave. Ik had het wel al wat duurder verwacht.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

In zijn algemeen vallen de prijsstijgingen wel mee.
Zeker door de sterke euro, het is in verouding dus goedkoop, nog steeds Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

ik denk ook niet dat indonesie duurder geworden is, integendeel
in 2003 was de koers minder dan 10.000 voor een euro, in 2004 tussen de 10.000 en de 11.000
dit jaar meer dan 14.000
dus alhoewel veel prijzen in rupiah gestegen zijn, in euro is het eigenlijk goedkoper geworden, of gelijk gebleven
mijn hotel in 2004 was 150.000 rp, nu is het 170.000
moterfiets huren was 30.000 rp, nu nog steeds 30.000
enz enz

dutchbird
Gebruiker
spacer line

On 01-08-2008 08:49 ouwe bekende wrote:
Wat mij vooral opvalt is het aantal nieuwe autos. Die oude Kijangs zie je bijna niet meer. Ze hebben nu allemaal van die nieuwe Suzuki busjes en Toyotas Avenzis (heten ze zo??). Zaken gaan dus wel goed blijkbaar...

Voor de meeste banken wel ja Emoticon: I love it
Toyota Avanza Emoticon: Wink

NGS stock photos

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Echt drukker is het niet geworden.....juist niet. Ja, in het toeristenseizoen zie je er nog wel veel toeristen, maar buiten het hoogseizoen vonden wij het tamelijk uitgestorven rond Sanur. Ja, de verkopers zijn wel wat opdringerig....maar dat komt omdat er gewoon weinig toeristen zijn om de spullen te kopen, maar wel veel concurrentie.
Qua prijs....als je het vergelijkt met eten en drinken of hotel in europa dan is het natuurlijk nog steeds heel goedkoop. En je kunt het in Bali zo goedkoop of zo duur maken als je zelf wilt!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,701,555 pageviews Een website van indahnesia.com