Bali droom op moeten geven en de reden waarom.

Subforum Bali, het godeneiland 
42 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 03-08-2008 14:36 Milani wrote:
dutchquy, wens je heel veel succes en hoop dat je weer vlug in stijgende lijn mag gaan. toi toi toi Emoticon: Yes!

Dank je,

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

On 03-08-2008 08:31 sidia wrote:

...

Wat ik begrepen heb is dat sommigen vaak de wetten / regels in Indonesie niet weten (of niet willen weten Emoticon: Nooo ).

Zie ook de posting van Nemesis :
De Indonesische regering is er een ster in om buitenlanders die langere tijd binnen IndonesiŽ willen verblijven op de kast te jagen met de belemmerende wetgeving en ondoorgrondelijke procedures.

Het is natuurlijk de reinste flauwekul , de wetten zijn gewoon te lezen in de diverse sites , van de KBRI, van de Biro Jasa (bemiddelingsburo) , advocatenkantoren etc , al dan niet in het engels .
Vandaar dat ze ook fouten maken. Emoticon: Yes!
En als het mis gaat dan deugt de wetten niet , en de regering en de indonesiers .
Het is daar een corrupte boel zeggen ze dan , terwijl ze zelfs boter op hun koppen hebben . .

200% mee eens!! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

On 03-08-2008 09:56 Albert wrote:
Wat leuk ze al die wetten en dat die volgens jullie allemaal braaf werken.
Misschien wetten je moet papiertje zus en zo hebben, geen probleem.

Bovenstaande geldt in alle landen dus ook hier in Indonesie Emoticon: Yes!

Maar een gewone Indonesier kan je van alles flikken en je hebt geen poot om op te staan Slaat hij je in het gezicht en je slaat terug dan hang je. Hij klaagt je aan en eist een Gods vermogen. Om niet naar de rechter te hoeven betaal je maar.
Of leveranciers of kampung die het niet met je eens zijn en je gudang plat branden, etc. de politie voert niets uit.

Totaal mee oneens, hele grote kolder! Als een Indonesier jou slaat en jij slaat vervolgens terug is HIJ fout, niet jij. (praat uit ervaring) Emoticon: Yes!

Wetten om de investeeerder te beschermen zij er niet/werken niet! Ik heb genoeg verhalen gehoord van diverse Londohs in jepara. Ook hier hoor je de meesten niet.

Wederom mee ONeens, ik ken succes mensen uit Jepara die na jaren nog steeds daar zitten en succes hebben, omdat ze de wet nastreven en dus werken die wetten Emoticon: Yes!

In Malaysia daar komt de politie lags om te vrage of alles ok is, etc. Hier komt de politie langs om je een poot uit te draaien!
Emoticon: Bye bye

Indonesie is investerdeers onvriendelijk.
In Nederland heeft men tenminste nog rechten. Als wij iemad zijn Moskee opblazen heeft hij gelijke rechten als dat iemand en kerk opblaast. Ok soms is er een beeetje discriminatie, doch de persoon kan in hoger beroep.

ONeens, hier heb je zekers te wete rechten als bule investeerder, maar je zal (net zoals in NL) wel de regels moeten volgen Emoticon: Yes!

Je kunt naar de rechter toestapen zonder bijvoorbaad verloren te hebben en nog veel en veel meer geld te verliezen. Terwijl het paal boven water vast staat dat je onschuldig bent. Hier ben je altijd schuldig. ONEENS, is niet waar!! Emoticon: Laugh out loud

Toen ik mij vrouw ontmoette zat zij al in de meubelbuisiness en wist bijna alles al.

hmmm, dan begrijp ik niet dat jij zo negatief tegen het geheel aankijkt?!

Lees Sidia, als men als Bule zich aan de geldende regels houd is het hier niet veel anders dan in NL.!! Daar ben ik van overtuigd! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

dutchguy, zeer bedankt voor je relaas! Dit is de eerste echte reactie op deze topic! Tof! Goed om te lezen dat het niet dramatisch is, en succes in NL. En tot gauw.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

DG ,
je weet al hoe de zaken daar geregeld kan worden.
Je heb dus voldoende ervaring , dus je kan altijd terug komen .
Tenslotte ben je nog jong .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 03-08-2008 08:31 sidia wrote:

...

Wat ik begrepen heb is dat sommigen vaak de wetten / regels in Indonesie niet weten (of niet willen weten Emoticon: Nooo ).

Zie ook de posting van Nemesis :
De Indonesische regering is er een ster in om buitenlanders die langere tijd binnen IndonesiŽ willen verblijven op de kast te jagen met de belemmerende wetgeving en ondoorgrondelijke procedures.

Het is natuurlijk de reinste flauwekul , de wetten zijn gewoon te lezen in de diverse sites , van de KBRI, van de Biro Jasa (bemiddelingsburo) , advocatenkantoren etc , al dan niet in het engels .
Vandaar dat ze ook fouten maken. Emoticon: Yes!
En als het mis gaat dan deugt de wetten niet , en de regering en de indonesiers .
Het is daar een corrupte boel zeggen ze dan , terwijl ze zelfs boter op hun koppen hebben . .

Bovenstaand is weer duidelijk gebral van iemand die op veilige afstand zit, er slechts af en toe voor vakantie komt en dan vanuit Nedrland via internet de Indonesische wetten erop naslaat!
Natuurlijk zij er wetten daar, dat is ook helemaal niet het probleem!
Het probleem zijn die corrupte ambtenaren die ze moeten uit voeren, of erger zelfs, die er een eigen draai aan geven.

U moet is ophouden om mensen, zoals bijv. Albert die er tenslotte gewoon al jaren midden in zitten en dus echt wel ervareart hoe de praktijk werkt daar, steeds maar te bekritiseren of te doen voorkomen dat ze onzin staan te verkopen hier!

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 03-08-2008 14:19 dutchguy1000 wrote:
Waarom ik terug moet naar Nederland nu is heel simpel, de situatie in de handel waar ik in werk gaat effe niet zo goed, zoals sommige wel weten werk ik voor de CD DVD industrie hier en op dit moment is dat een lastige periode voor Indonesie waardoor de marges erg laag zijn geworden waardoor een "dure" jongen zoals ik even niet welkom zijn.

In Nederland gaat het ook heel slecht in die branche dus denk toch dat je wat anders moet gaan zoeken...

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 04-08-2008 08:48 ouwe bekende wrote:

...

In Nederland gaat het ook heel slecht in die branche dus denk toch dat je wat anders moet gaan zoeken...

Dat is ook mijn plan maar vanuit Nederland is dat toch een heel stuk makkelijker dan vanuit Indonesie.
Ik heb stiekum mijn zinnen op Australie gezet, we zullen wel zien wat er gebeurd.
Ik ben in 4,5 jaar niet terug geweest in Nederland en ik wil ook wel effe rondsnuffelen om te zien wat er nu trend is in Nederland om dat mischien in Indonesie te laten produceren.
Het voordeel is dat ik nu wel precies weet wat het kost om een fabriek in Indonesie te draaien.

Alles is open.

Greetz

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 04-08-2008 08:44 ouwe bekende wrote:

...

U moet is ophouden om mensen, zoals bijv. Albert die er tenslotte gewoon al jaren midden in zitten en dus echt wel ervareart hoe de praktijk werkt daar, steeds maar te bekritiseren of te doen voorkomen dat ze onzin staan te verkopen hier!

Als Albert inhoudelijk bezwaren heeft over mijn sommige posting moet hij dat perrsoonlijk hier uiten.
En hij is mans genoeg om dat zelf te doen.
Of ben je toevallig zijn jubir (juru bicara) geworden?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

...

Bovenstaand is weer duidelijk gebral van iemand die op veilige afstand zit, er slechts af en toe voor vakantie komt en dan vanuit Nedrland via internet de Indonesische wetten erop naslaat!
Natuurlijk zij er wetten daar, dat is ook helemaal niet het probleem!
Het probleem zijn die corrupte ambtenaren die ze moeten uit voeren, of erger zelfs, die er een eigen draai aan geven.

Hierbij sluit ik mij geheel bij aan .Ouwe bekende
Zowel Albert als Yogya-Bali hebben de meeste recente kijk op IndonesiŽ .
Voor dutchguy1000 Lees eens je bijdrage van de afgelopen jaren.
Dan ben je wel een dwaalkont in het vermogen iets te bereiken.
ieder een kon het aanzien komen met Ipod,en MP3 spelers GSM met TV noem het maar op dan kon je weten dat het voor Cd DVD branche een afgedane zaak werd.
Ik hou wel van Jonge lui die ondernemend zijn, maar dan ook met twee benen op de grond blijven staan.

Milani wrote: Halo hť, is dit een of andere roddel topic om te denken dat je hier leedvermaak gaat hebben. ???
Sorry, zieleffe gelukkig zijn er nog mensen met mentaliteit en die de vraag echt stellen om niet ook dezelfde fouten te maken en zonder te veel sores kunnen gaan leven waar ze graag willen leven.

Leg eens uit!!!!, leven en laten leven, ja dat is goed gedaan, maar je eigen opstellen zo dat je in het land waar je vertoeft, zo de zaak zit te bagatelliseren, dat het een geweldige land is,maak voor mij steeds duidelijker dat je dan ook die kritiek kan door staan, maar helaas is het anders om.
Over leed vermaak, en het lezen van de vele topic hier kan ik hartelijk om lachen.
Wie is de volgende die tussen twee pootjes terug moet naar Nederland.
Ook betreft het is gedaan met de houten tuinmeubel branche het is hier alleen nog de kunststof meubelen die je buiten kan plaatsen in weer en wind.
Dus die gemaakte houten tuinmeubelen uit Bali, of wher ever, zit niets meer aan te verdienen.
http://www.leenbakker.nl/Actue(...)agina=6&Subpagina=10
door klikken naar tuinmeubelen Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

...

Deze brallende persoon uit het veilige nederland lees wel de indonesische kranten , en weet ook klein beetje hoe het daar gaat.
Het manier van zakendoen , de mentaliteit van de mensen etc.

Heb al tiental jaren geleden diverse kleine aanbiedingen gekregen om zaken te doen in indonesia en ook om te gaan spelen als vertegenwoordiger (veredelde calo) in Ollanda .
Heb dat niet gedaan omdat ik geen zaken instinct heb , en ook omdat ik weet hoe men zaken doet in indonesia (de KKN) .
Mijn O.H verhalen heb ik hier geplaats om de vaak eenzijdige indianenverhalen toe te lichten .
Dat sommige indianenverhalen per ongeluk doorgeprikt worden kan ik ook niks aandoen.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 04-08-2008 14:57 zieleffe wrote:

...

Ook betreft het is gedaan met de houten tuinmeubel branche het is hier alleen nog de kunststof meubelen die je buiten kan plaatsen in weer en wind.
Dus die gemaakte houten tuinmeubelen uit Bali, of wher ever, zit niets meer aan te verdienen.
door klikken naar tuinmeubelen Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

Dit is een voorbeeld in de cattegorie van indianenverhalen.

Kennelijk weet jij niet eens het verschil tussen echt hout en brandhout.
Echte houtmeubel wordt ook niet verkocht bij leen bakker , gamma of kwantum .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 04-08-2008 15:04 sidia wrote:

...

Dit is een voorbeeld in de cattegorie van indianenverhalen.

Kennelijk weet jij niet eens het verschil tussen echt hout en brandhout.
Echte houtmeubel wordt ook niet verkocht bij leen bakker , gamma of kwantum .

Leg uit waar dan wel ??? Emoticon: Stupid
Speciale zaak wie Oh wie zou dat kunnen zijn ????? Emoticon: Worship Praxis??? ook niet of toch wel wie het weet mag het zeggen Emoticon: Nooo Emoticon: Brandhout steek je de openhaard mee aan, maar met Bali-hout, houd het na 5 jaren het ook op, als je ze niet in de bijts zet. Emoticon: Clown Emoticon: Smile

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

...

Voor dutchguy1000 Lees eens je bijdrage van de afgelopen jaren.
Dan ben je wel een dwaalkont in het vermogen iets te bereiken.
ieder een kon het aanzien komen met Ipod,en MP3 spelers GSM met TV noem het maar op dan kon je weten dat het voor Cd DVD branche een afgedane zaak werd.
Ik hou wel van Jonge lui die ondernemend zijn, maar dan ook met twee benen op de grond blijven staan.

En jij weet er dus alles van?, sjonge jonge jonge, wat een heerlijke onzin bral je weer uit.
Dat het wereldwijd mischien minder word met de DVD CD etc is een feit, maar daar lopen landen als Indonesie minstens 5 jaar op achter.
Die 5% van de bevolking hier die uberhaupt een computer heeft zullen mischien wel niet meer zoveel plaatjes kopen, maar de rest zal toch voorlopig met hun oude VCD DVD spelertje plaatjes blijven kopen.
Er worden zefs nu nog meer VCD's dan DVD's geproduceerd, dat zegt toch al genoeg
Het is ook niet het geval dat er minder geproduceerd word nu, het is het probleem dat de prijs te ver gezakt is. gewoon teveel fabrieken bijgekomen in korte tijd.
Dat moet eerst weer effe uitgedund worden en als de prijs weer op normaal niveau is komt het wel weer goed.

Ik vind het altijd zo heerlijk naar jou gek*nker te luisteren, als een idioot in het wilde weg slaand.
Gezellige vent ben je... ha ha ha

Greetz

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 04-08-2008 15:30 zieleffe wrote:

...

Leg uit waar dan wel ??? Emoticon: Stupid
Speciale zaak wie Oh wie zou dat kunnen zijn ????? Emoticon: Worship Praxis???

Ik zal proberen het uit te leggen.

De gewone bulkartikelen in houtprodukten koop je bij de gewone zaken, o.a intra tuin , praxis etc.
Qua prijs zijn ze redelijk duur , persoonlijk heb ik ook niet .
Omdat ik de prijs en kwaliteit verhouding een beetje scheef vind.

Jaaren geleden zag ik in de Bijenkorf amsterdam een paar dure chinese kasten (made in indonesia).
Toen was het 8000 gulden(oh die goede gulden) , later afgeprijsd naar 4000 gulden.
Dat is toevallig nog een paar maand salaris.
Ik zeide toen tegen mijn vrouw , Je Zus nog aan toe welke gek wil dit kopen , zulke kasten worden o.a in Ciputat (kleine wijk / dorp) in Jakarta gemaakt en verkocht . Een beetje overdreven , maar dat komt er op neer.
Wordt ook verkocht bij de nieuwe "rijken", of OBM ers (orang baru melek) in jakarta .

Ik heb thuis ook een 2 zits bank (van leer) gekocht bij opruiming (Ikea).
Ben best tevreden , ook past het goed in mijn kleine budget.
Aan de andere kant heb je ook andere soort leren bankstel , die ook verkocht worden in speciale zaken , waar ze met vanaf 3 nullen euro beginnen.
Waar ik alleen maar kan dromen (als ik staatslot win... ).
Zoals er een verschil is in bankstel van Ikea of Seat & Sofa (plus gratis fietsen kado) en bij de speciale zaken waar ik 1/2 jaar moet leven voor het bedrag dat ik een complete leren bankstel moet neertellen , heb je ook verschil tussen echt hout en brandhout.

De meeste houtmeubels uit Indonesia vind ik trouwens lelijk .
Zelfs de de export artikelen naar europa (containersvol per maand) zitten gewoon op het nivo of iets meer van gamma / kwantum. leen bakker. Daar wordt de meeste omzet gehaald.
Het beantwoord niet aan de kwaliteiteisen en de smaak van de europeanen .
De speciale artikelen zijn voor mensen zoals ik gewoon te duur.

Oya : Bali- hout bestaat bijna niet meer.
Ze moeten het importeren uit andere eilanden.

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 04-08-2008 14:20 sidia wrote:

...

Als Albert inhoudelijk bezwaren heeft over mijn sommige posting moet hij dat perrsoonlijk hier uiten.
En hij is mans genoeg om dat zelf te doen.
Of ben je toevallig zijn jubir (juru bicara) geworden?

Uw reactie op Albert's posting was voor mij was slechts ťťn (recent) voorbeeld van de velen reacties van U hier. Dus heeft niks specifiek met Albert te maken.

Heb al tiental jaren geleden diverse kleine aanbiedingen gekregen om zaken te doen in indonesia en ook om te gaan spelen als vertegenwoordiger (veredelde calo) in Ollanda

Jammer dat u daar destijds niet op in gegaan bent. Hadden we nu ongetwijfeld hier een hele andere soort postings van u kunnen lezen...

Deze brallende persoon uit het veilige nederland lees wel de indonesische kranten , en weet ook klein beetje hoe het daar gaat.
Het manier van zakendoen , de mentaliteit van de mensen etc.

Dat bedoel ik dus, U leest de kranten en de wetboeken op internet. Dat is dus niet de praktijk voor mij! De ervaringen van Albert, Jan, Yogya-Bali enz enz komen uit het hedendaagse leven daar terplaatse.

Mijn O.H verhalen heb ik hier geplaats om de vaak eenzijdige indianenverhalen toe te lichten

Ik noem het 'gebral' en U 'OH verhalen'. Ook goed hoor Emoticon: Smile

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

...

Wie is de volgende die tussen twee pootjes terug moet naar Nederland.

Dat is waar wat Zieleffe daar schrijft. Er is nu veel meer vraag naar Wicker (dat is wat Zieleffe bedoeld met kustof) tuinmeubelen omdat het veel onderhouds vriendelijker is en bestand egen extreme weerstoestanden. Er zijn wel een aantal producenten in IndonesiŽ die dat wicker materiaal goed kunnen verwerken maar het meeste komt nu toch echt van buiten IndonesiŽ.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 04-08-2008 16:12 ouwe bekende wrote:

...

Dat bedoel ik dus, U leest de kranten en de wetboeken op internet. Dat is dus niet de praktijk voor mij! De ervaringen van Albert, Jan, Yogya-Bali enz enz komen uit het hedendaagse leven daar terplaatse.

Het is toevallig ook vanuit de praktijk van mijn vrienden/, oude klasgenoten, gang en familie die indonesiers zijn .Dat is dan vanuit de Indonesische kant gezien en ervaren .
Dan hoor je wel iets , niet waar ?.
Heb ik persoonlijk met mijn eigen oren gehoord , van de zaken mensen (veel chinese vrienden ) , bankmensen , en allerlei soorten ambtenaren

In welke branch ?
Joe neem it (zegt het maar ) .
en mijn motto is nog steeds : Bisa diCek Mas .

Over de buitenlanders , tyaa , dat kan je hier ook lezen , de tips en trucs .

Het zou leuk zijn om je te ontmoeten, in Jakarta bijvoorbeeld , mss kan ik nog veel van jou leren .
Tenminste als je niet bang ben voor concurrentie.

Ik heb ook een droom om in "zaken" te gaan als ik mijn AOW haal.
Kan ik tenminste mijn karige AOW bijspijkeren .

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 04-08-2008 16:27 sidia wrote:

...

Het is toevallig ook vanuit de praktijk van mijn vrienden/, oude klasgenoten, gang en familie die indonesiers zijn .Dat is dan vanuit de Indonesische kant gezien en ervaren . Dan hoor je wel iets , niet waar ?.

Daar schrijft U iets heel belangrijks: Uw reacties komen voort wat U "van horen zeggen" van "Indonesische vrienden/familie" , "gezien en ervaren vanuit de Indonesische kant" opvangt..... Tja, ik weet genoeg.

Het zou leuk zijn om je te ontmoeten, in Jakarta bijvoorbeeld , mss kan ik nog veel van jou leren .
Tenminste als je niet bang ben voor concurrentie.

Weer zo ťťn die denkt op een makkelijke manier via iemand anders geld te kunnen verdienen. Emoticon: Party!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 04-08-2008 16:50 ouwe bekende wrote:

...

1. Daar schrijft U iets heel belangrijks: Uw reacties komen voort wat U "van horen zeggen" van "Indonesische vrienden/familie" , "gezien en ervaren vanuit de Indonesische kant" opvangt..... Tja, ik weet genoeg.

...

2. Weer zo ťťn die denkt op een makkelijke manier via iemand anders geld te kunnen verdienen. Emoticon: Party!

Menir ,
1.in de afgelopen tig jaren dat ik naar indosenia reis , heb ik ook e.e. a meegemaak.
Bij de immigrasi , bij de douane , taxi supir , bedelaars etc etc .
En wat je als van horen zeggen is ook zo , dat zijn de ervaringen van X aantal indonesiers , over het aantal is waarschijnlijk meer dan de paar namen die je als experts noemt.Dat zijn dan mensen waar ik weet voor 100% de " waarheid" vertellen ,voor zover het na te checken is.
De ervaringen van de indonesiers zijn natuurlijk anders dan van de buitenlanders , de buitenlanders hebben meer problemen omdat ze diverse extra surat ijins nodig hebben.
Wat de incompetente of corrupte ambvtenaren betreft hebben ze ook problemen.
En bij de indonesiers geldt ook dezelfde spelregels , heb je de papieren niet , dan wordt je ook bemoeilijkt.

Van Y-B heb ik wel hoge pet , weet dat wat hij hier vertelde meer dan 90% waar is .Zijn inbrengt schat ik hoog.Dat geldt ook voor bepaalde users medelanders , die wonen en werken ook al tig jaren in Indonesia.
En toch hebben ze niet zo veel frustraties zoals sommigen hier ten toon stelde.
Van sommige anderen zie ik hun postings gewoon als grote omong kosong.
Indahnesia wordt kennelijk als een middel gezien om bepaalde frustraties te uiten.Dat geef niks , gooi maar in de groep.
Soms kan je er van leren , soms ook niet.

2. Je hebt toch wel een hoge zef dunk .
Wat kan ik dan van jou verdienen ?
Tenslotte ben je ook een persoon die wel " eerlijke" verhalen van de anderen willen weten , maar de jouwe laat je niet los .
Heb je zelfs geschreven.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Er worden zefs nu nog meer VCD's dan DVD's geproduceerd, dat zegt toch al genoeg
Het is ook niet het geval dat er minder geproduceerd word nu, het is het probleem dat de prijs te ver gezakt is. gewoon teveel fabrieken bijgekomen in korte tijd.

laten we eerst voorop stellen, dat daar de handel levendiger is aan illegale cd, de laatste jaren films op DVD, illegale als wat, ze kopiŽren er op los of het een lust is.
De douane, die hebben er een dagtaak aan, om ze uit de koffers van de toerist te halen op Schiphol.
Als er een vliegtuig uit IndonesiŽ komt.
Dat daar gelaten, maar in IndonesiŽ is de tijd toch niet zo achterlijk als je beweerd.
HP, en al dat elektronica, daar lopen de jongelui bij de fleet mee.
Dus wat 5 jaar nog cd spelen, ze kijken het meest naar de TV.

Ik vind het altijd zo heerlijk naar jou gek*nker te luisteren, als een idioot in het wilde weg slaand.
Gezellige vent ben je... ha ha ha

Ha ha luisteren nog wel, herken je mijn stem dan ookÖ. Emoticon: Party! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 04-08-2008 23:21 zieleffe wrote:

...

laten we eerst voorop stellen, dat daar de handel levendiger is aan illegale cd, de laatste jaren films op DVD, illegale als wat, ze kopiŽren er op los of het een lust is.
De douane, die hebben er een dagtaak aan, om ze uit de koffers van de toerist te halen op Schiphol.
Als er een vliegtuig uit IndonesiŽ komt.
Dat daar gelaten, maar in IndonesiŽ is de tijd toch niet zo achterlijk als je beweerd.
HP, en al dat elektronica, daar lopen de jongelui bij de fleet mee.
Dus wat 5 jaar nog cd spelen, ze kijken het meest naar de TV.

...

Ha ha luisteren nog wel, herken je mijn stem dan ookÖ. Emoticon: Party! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Ben jij nou echt zo naief??....
wat denk je dat in 95% van de CD DVD fabrieken hier geproduceerd word??
mischien 10% van de illegale plaatjes word gekopieerd, de rest word lekker op de producti machines gedraaid.
Die jongelui die jij ziet rondlopen met hun gadgets zal niet neer dan 5% van de indonesische bevolking zijn, die andere 95% zit op het randje van en ondere de armoede grens en is blij dat ze net een VCD spelertje kunnen kopen.

Ik zou als ik jou was over dit onderwerp niet meer reageren, na 20 jaar in de industrie te werken weet ik echt wel hoe het allemaal werkt en je vernederd alleen jezelf door mij te gaan uitleggen hoe het werkt terwijl je er erg overduidelijk geen reet van weet.
Ik vind het wel vermakelijk hoor, je moet het zelf maar weten..

En, goh, ja ja ja, wat ben ik stom he om "luisteren" te schrijven, ik had wel wat meer creatiefs verwacht waarmee je weer iemand de grond in zou proberen te lullen.

Kom op!!! wat meer pit in het vernederen had ik van jou wel verwacht zeg.

Mischien me attenderen op mijn schrijf vouten deze keer??

Greetz

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Poe wat lees ik hier eventjes van alles wat.

Graag wil ik reageren op het verhaal houten tuinmeubelen. iedereen die hier in dit topic er iets over zegt heeft gedeeltelijk gelijk. Het is idd een minder tot zeer mindere kwaliteit dan jaren geleden. Ook m.n. de NL markt is er te snel mee vol gepropt. Al deze zaken werken eraan mee dat nu (en reeds enkele jaren) de export naar NL van deze meubelen in een gigantische dip zit.
Wat wel waar is, is dat de meubels nog steeds verkocht worden in NL. en dat zoals dutchguy schrijft over zijn CD handel, we dienen geduld te hebben. Er zullen bedrijven gaan stoppen met deze meubels en als het weer wat rustiger wordt dan is voor diegene die overblijven er zeker nog steeds handel in te drijven.

Ook is de rede van slechte kwaliteit het feit, China koopt de laatste jaren zoveel mogelijk goede kwaliteit teak op hier in Indon. Vervolgens komen nu steeds meer teak tuinmeubelen vanuit China naar NL. (in een goede, betaalbare kwaliteit)

Dus voorlopig ben ik het met de medeforumleden eens, als men zegt, begin op dit moment Uw Bali droom NIET in de houten tuinmeubelen, dat zou wel eens een droom kunnen worden die je snel opgeeft. Emoticon: Stupid

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 05-08-2008 05:49 dutchguy1000 wrote:

...

Ben jij nou echt zo naief??....
wat denk je dat in 95% van de CD DVD fabrieken hier geproduceerd word??
mischien 10% van de illegale plaatjes word gekopieerd, de rest word lekker op de producti machines gedraaid.

Beter hier in Nederland niet op je CV zetten dat je 20 jaar in de illigale cd/dvd productie heb gezeten. Staat hier in Europa nog net niet de doodstraf op.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 05-08-2008 08:53 ouwe bekende wrote:

...

Beter hier in Nederland niet op je CV zetten dat je 20 jaar in de illigale cd/dvd productie heb gezeten. Staat hier in Europa nog net niet de doodstraf op.

leedvermaak ?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,150,041 pageviews Een website van indahnesia.com