Hoe kun je langer dan twee maanden op bali verblijven.

Subforum Bali, het godeneiland 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ariejoop
Gebruiker
spacer line

Hallo beste mensen lieve mensen ,wij willen voor drie maanden op bali overwinteren. Maar krijgen een visum voor twee maanden als toerist,onbegrijpelijk omdat je in andere landen wel drie maanden visa kan krijgen.
Hoe zit dat nu in indonesie is er een andere weg te bewandelen.
Wij wachten met spanning af op uw berichten.

Groeten arie joop.

stanno
Gebruiker
spacer line

Beste arie en joop,

FF op zoeken drukken en visum intikken, dan zie je alle verwante onderwerpen verschijnen.

Er staan al aardig wat reacties/info over dit onderwerp.

Succes.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Op een toeristenvisum kan dat niet, daar is 60 dagen het maximum. Twee maanden kan trouwens te lang zijn, aangezien December en Januari bijvoorbeeld 62 dagen hebben.

Wil je langer blijven? Zoek dan hier op het forum op 'sociaal visum' of 'social budaya'.

Een andere oplossing is dat je eventjes een dagje op en neer vliegt naar het buitenland en bij binnenkomst weer een 30-dagen visum krijgt.

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

yerun dat kan wel met een toeristenvisum, dat is hier toch al ruim besproken...een toeristenvsisum van 60 dagen kan 4X een maand verlengd worden, dus maximum verblijf van 6 maanden, net zoals een sociaal visum!
dus ariejoop, lekker 3 maanden overwinteren, geen enkel probleem, genieten maar!

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Dat vraag ik me ook af, ben het na 2 weken al zat... Emoticon: Smile

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

On 25-07-2008 16:53 ouwe bekende wrote:
Dat vraag ik me ook af, ben het na 2 weken al zat... Emoticon: Smile

In jou geval is dat een vervelende situatie... Emoticon: Nice

Live life to the max.......

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-07-2008 16:41 belgianguy wrote:
yerun dat kan wel met een toeristenvisum, dat is hier toch al ruim besproken...een toeristenvsisum van 60 dagen kan 4X een maand verlengd worden, dus maximum verblijf van 6 maanden, net zoals een sociaal visum!
dus ariejoop, lekker 3 maanden overwinteren, geen enkel probleem, genieten maar!

Naar aanleiding van mijn overstay (1 dag) vorige maand heb ik hier uitdrukkelijk naar gevraagd (Bali) maar hierbovenstaand is mij even uitdrukkelijk ontkend........
Hierover is ook niets te vinden op welke (immigratie)site dan ook. Gaat het nu om een paar toeristen die "geluk" (willekeur met uang rokok) gehad hebben en praat "iedcereen" mekaar na of hoe zit het nou?
Dus bovenstaand "geen enkel probleem" is nog maar de vraag.....of het nu ruim besproken is of niet
groeten
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

On 25-07-2008 20:27 Anne Mieke wrote:

...

Naar aanleiding van mijn overstay (1 dag) vorige maand heb ik hier uitdrukkelijk naar gevraagd (Bali) maar hierbovenstaand is mij even uitdrukkelijk ontkend........
Hierover is ook niets te vinden op welke (immigratie)site dan ook. Gaat het nu om een paar toeristen die "geluk" (willekeur met uang rokok) gehad hebben en praat "iedcereen" mekaar na of hoe zit het nou?
Dus bovenstaand "geen enkel probleem" is nog maar de vraag.....of het nu ruim besproken is of niet
groeten
Anne Mieke

Anne Mieke ook ik sta even raar naar mijn scherm te turen bij hetgeen ik lees van Belgianguy???? Volgens mij dien je dan over een sociaal budaya te beschikken , toch...???

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Op de 60 dagen visa die ik in mijn paspoort heb staat niets over verlengen. Op het 30 dagen visum dat ik op Ngurah Rai heb gekregen staat wel expliciet dat het niet verlengd kan worden. Het zou dus best kunnen dat Belgianguy gelijk heeft.

Een overstay is denk ik niet aan te raden. En met die 60 dagen is het ook oppassen. Dat zijn er in de praktijk namelijk maar 59.

Ik bedoel: aankomst, vandaag om 12:00, vertrek morgen om 12:00. Dan ben je dus precies 24 uur in Indonesie. Voor de douane zijn dat 2 dagen.... Emoticon: Sadley Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Pearl2see
Gebruiker
User icon of Pearl2see
spacer line

Het handigste is om van te voren een social visum aan te vragen. Dit kun je eventueel via je reisorganisatie regelen, of via een visumbureau. Neem eens contact op met Bali IDE http://www.bali-expat-business.com/ .

Het 60 dagen toeristen visum is hetzelde visumnummer als het sociaalvisum ( 211 ). Er gelden voor het verlengen dus dezelfde regels. Je moet dus voor de verlenging een sponsor hebben. Dit kan ook via een visumbureau. Het kan dus niet op de luchthaven.
Het nadeel van deze werkwijze is dat je ticket niet overeen komt met je visum. Als je een ticket hebt met een terugreisdatum na 3 maanden, kan de vliegmaatschappij je weigeren als je een visum hebt voor 60 dagen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

zoek de verschillen....

Ik heb mijn beide visa even naast elkaar gehouden. De een een Sosial Budaya dus verlengbaar (maar dat staat nergens!) en de andere een "gewoon" 2-maandsvisum. Inderdaad beiden met nummer 211. Het enige verschil is dat onderaan het Sosial Budaya visum de naam en woonplaats van de sponsor staat vermeld.
Dat het ticket niet overeenkomt met het visum heb je dan sowieso bij een Sosial Budaya omdat veel mensen die laatste visum voor de maiximale tijd = 6 maanden gebruiken.
Voor een luchtvaartmij is het belangrijk dat je het land inkomt en ze jou niet mee retour hoeven te nemen. Bovendien zijn er genoeg tickets die wijzigbaar zijn. Trouwens bij de ambassade letten ze ook niet zo goed op de data van het ticket. En....... papier is geduldig want met electronische tickets kun je vanallles froebelen.

Dus als ik het goed begrijp kun je met een 2-maands visum ter plekke een sponsor regelen waarmee je een maand kunt verlengen (en dan nog 3 keer)? Wat een wassen neus allemaal.

De verlenging is overigens niet consequent want die is dan weer 1 maand en geen 30 dagen.

Ik ga toch nog eens even zoeken.....

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

dus blijkbaar wordt er nog altijd getwijfeld aan de verlengbaarheid van dat 60 dagen toeristenvisum...zucht...
nogmaals: een 60-dagen visum kan volledig legaal verlengd worden (nee, dat zijn geen enkele toeristen die 'geluk' hebben of 'uang rokok' geven)
je meld je gewoon aan in het immigratiekantoor van de stad waar je bent, een weekje voor je visum afloopt
je hebt dan inderdaad een lokale sponsor nodig (met geldige KTP)
je betaalt gewoon aan het loket (kasir), daar krijg je een kwitansi voor, 3 dagen later is de verlenging klaar
de procedure is identiek met een sociaal visum (sosial budaya)
het grote verschil is dit: met een sociaal visum moet je reeds op voorhand een sponsor hebben, met een toeristenvisum niet
er staat dan ook geen sponsor vermeld op het visum
daardoor kun je elke maand met een andere sponsor in een andere plaats je visum opnieuw verlengen (dus je kunt lekker heel indonesie rondreizen)
momenteel reist een belgische vriend van me voor 6 maanden indonesie rond met zo'n toeristenvisum B-211, eerste verlenging deed ie in denpasar, tweede in yogyakarta, telkens met andere (lokale) sponsor (was telkens gewoon iemand van de guesthouse waar ie verbleef)
ik hoop dat dit nu toch duidelijk is
als er nog twijfelaars zijn, check dan es het forum op lonely planet (thorntree), dat is daar ook reeds ruim besproken

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja, inderdaad zucht......

Hieronder de tekst zoals op de website van de Indonesische ambassade in Den Haag:
...............................................................................................................................
Required Documentation for a Tourist Visa

The length of stay for a Tourist Visa is a maximum of 60 days from the date of entry into Indonesia, and is not extendable.
.............................................................................................................................

Dus..... hoe zit het nu met de legaliteit? Mensen worden hier toch op zijn minst op het verkeerde been gezet. En verder hoe zit het met deze bekendheid buiten grote Immigratiediensten op bijvoorbeeld Bali of in Jakarta, (noord)oost van Lombok zeg maar. Weten ze dit in bijvoorbeeld Maumere of Kupang ook?
Dus of het nou honderd keer besproken is of niet er is blijkbaar geen officieel eenduidig antwoord.
en wat is v erder dan het nut van het op voorhand hebben van een sponsor. Het lijkt nu meer een ongemak (als je wisselende sponsors kan hebben)
Verder weet ik inmiddels ook uit ervaring dat Immigratiekantoren vaak zomaar wat doen en is het overleggen van de juiste papieren (van de sponsor) ook maar een zaak van willekeur.
Ik zou ook eens graag mensen horen met andere ervaringen en dan nog het liefst buiten de echte toeristengebieden.'
gr
Anne Mieke

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

never mind wat er op de website van de indonesische ambassade staat, dat is gewoon niet ge-updated
sedert 2007 werd dit uitgebreid op allerhande indonesie-forums gerapporteerd, dat toeristen-visa van 60 dagen ter plaatse te verlengen zijn!
neem een kijkje op het TT-forum van lonely planet, en doe een search bv 'extension tourist visa indonesia' dan krijg je hopen pagina's met praktijkervaringen
zelf heb ik al mijn B-211 verlengd in jember, oost-java, niet echt een toeristengebied, het was geen enkel probleem, kostte 250.000 rupiah en was klaar in 2 dagen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 26-07-2008 20:49 belgianguy wrote:

momenteel reist een belgische vriend van me voor 6 maanden indonesie rond met zon toeristenvisum B-211, eerste verlenging deed ie in denpasar, tweede in yogyakarta, telkens met andere (lokale) sponsor (was telkens gewoon iemand van de guesthouse waar ie verbleef)
ik hoop dat dit nu toch duidelijk is.
als er nog twijfelaars zijn, check dan es het forum op lonely planet (thorntree), dat is daar ook reeds ruim besproken

Kennelijk is er een verschil tussen de bekende (legale) regels zoals het in de site van de KBRI staat en de praktijk.
Het is ergens door iemand terecht opgemerkt dat je door het gebruik maken van de "eenmalige"VOA " voorziening je in feite bijna onbeperkt kan verblijven in Indonesia als je bereid ben om elke maand even de grens oversteekt.En elke keer een nieuwe VOA indienen , soms binnen 1 dag kan je terugkomen.
Het staat niet uitdrukkelijk vermeld hoevvel dagen je weg moet uit Indonesia.
Het is handig als je dicht bij de grens woont (Batam) of dat je een zakenman ben , je kosten is toch gedekt als bedrijfskosten.

Ook het verhaal van de belgische vriend wordt opgevoerd als bewijs dat de praktijk anders (kan) zijn. .

In de site van Expat or id staat :
Caution ... one person wrote to tell us of his personal experience. He applied for a sosbud visa to visit family (421), but the visa was put in as 422 by the embassy staff. The index 421 and for 422 are codes for immigration purposes. They both can be extended. The index 211 is for family members, for example: when you have a family in Indonesia and you visit them in Indonesia with their sponsorship. The index 422 is for non-family members, such as: if you have an Indonesian girlfriend, and you want to visit her in Indonesia under her sponsorship.

Als ik dat lees zou een gewone orang turis die geen familiebinding heeft met een sponsor geen visum kunnen krijgen.
Doet hij dat , dan is hij in overtreding.
Of zie ik het verkeerd.?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

dat was vroeger zo, sidia
weeral een geval van niet ge-update info
dat citaat uit expat.or.id las ik er al jaren geleden
iemand moet dringend es dat hoofdstuk herschrijven
zoals ik al schreef, ergens in 2007 zijn die visa gelijkgeschakeld, als je een visa sosial budaya aanvraagt of een 60 dagen toerist visa, je krijgt een code B-211
dit werd nergens officieel aangekondigd, maar bleek uit de praktijk, toen reizigers dit plots begonnen te melden op allerhande forums
ik heb dit goed gevolgd, want ben zelf steeds op zoek naar de beste manier om zo lang/zo veel mogelijk in indonesie te blijven zonder verblijfstatus te creeren
ik kan het ook in mijn eigen paspoort nagaan, heb zelf ook al enkele malen zo'n 211 gehad, afgewisseld met hopen VOA

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Leuk om te weten.
Ondanks dat ik het niet nodig heb en mijn vrienden meestal ook niet is het leuk om te weten.Ben ook nieuwsgierig welke peraturan (regels / aanwijzing )het is .
Kan mss opgezocht worden.
Zo'n biro jasa (het stikt ervan) moet het ook weten.
Zeker voor mensen die het nodig hebben , zodat ze ook geen verkeerde keuze doen.
Bij een forum kan je altijd van anderen leren .

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

precies sidia
daarvoor dient zo'n forum
heb ik zelf ook al heel veel aan gehad
een opbouwende discussie (zonder elkaar direct af te zeiken zoals hier jammer genoeg te dikwijls gebeurt)
ik hoop dat de oorspronkelijke vraag van ariejoop ondertussen goed beantwoord is...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Sorry Belgianguy, je hebt inderdaad gelijk dat het kan. Je moet dus uiteraard wel een sponsor hebben, maar die is ook nog wel te vinden in de eerste twee 'maanden' dat je in Indonesie bent. Emoticon: Smile

Wat me nog verbaasd is dat een dergelijke verlenging zo snel gaat. Social Budaya verlengen duurt wel wat langer zeg Emoticon: ... tijd dat ik ook maar eens omschakel zo te horen. Geen ellenlange verlengingen en meer betalen dan nodig. Hoewel.. nu is het ook wel goed eigenlijk.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 26-07-2008 17:16 Anne Mieke wrote:
zoek de verschillen....

Ik heb mijn beide visa even naast elkaar gehouden. De een een Sosial Budaya dus verlengbaar (maar dat staat nergens!) en de andere een "gewoon" 2-maandsvisum. Inderdaad beiden met nummer 211.

Kennelijk omdat men een verschil maakt tussen diverse visa s, voor de "gewone toerist" , met 2 visa mogelijkheden .De 30 daagse (VOA) en de 60 daagse (te bevragen bij de Indon.vertegenwoordigers).
Beiden niet te verlengen.

De SosBud visa moet men van te voren aanvragen in je eigen land (met sponsor etc) en dan kan je daarna verlengen in indonesia .
Zoals bekend is SosBud visa bestemd voor mensen die andere doeleinden hebben dan de gewone toeristen.

Zie de site v.d ambassade :

* The length of stay for a Socio-Cultural Visa is 60 days, and can be extended in Indonesia.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Oeps sorry Sidia, je schrijft dat Sosbud aanvragen in "eigen" land, das niet nodig je kunt als NL ook in Singapore of Malay. of waar dan ook het visum aanvragen. Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ya , tuurlijk.
Ik bedoel natuurlijk dat Om Piet uit Zwolle of Tante Mien uit Sexbierum eerst de eerste aanvraag in Den Haag moet indienen.

Om Jantje uit Zuid Africa zal het ook in zijn land moeten doen.
Ncik Tan Tjeng Bok uit Singapura , moet het aanvragen in Singapura , behalve als hij in amsterdam woonachtig is.
Dan gaat hij naar Den Haag..

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-07-2008 10:09 sidia wrote:

...
Zie de site v.d ambassade :
* The length of stay for a Socio-Cultural Visa is 60 days, and can be extended in Indonesia.

Ja dat bedoel ik dus. Deze zelfde ambassade schrijft ook dat een 2 maands visum NIET verlengbaar is. Belgianguy en anderen geven heel stellig aan dat het anders is (en dat geloof ik nu ook wel) Het enige verschil is dat je bij een SB al een sponsor hebt inclusief het gedoe met documenten heen en weer faxen/scannen NL-Indonesie en je bij een 2 maands visum er nog eentje moet zoeken wat ook niet al te moeilijk is. Conclusie een gewoon 2 maands visum is eigenlijk gemakkelijker!

On 28-07-2008 10:09 sidia wrote:

...
De SosBud visa moet men van te voren aanvragen in je eigen land (met sponsor etc) en dan kan je daarna verlengen in indonesia .
Zoals bekend is SosBud visa bestemd voor mensen die andere doeleinden hebben dan de gewone toeristen.

De sosial budaya kan idd ook in het buitenland worden aangevraag (KL, Singapore en Kuching zijn nog het meest voor de hand liggend in de buurt) maar daarvoor hoef je niet in dat betreffende buitenland te wonen.

Verder vond ik onderstaand bericht vond ik op het Lonely Planet forum

To clarify for those uncertain about acquiring an Indonesia visa in Kuching, Sarawak (Malaysia) here are the details from my experience on 7/18/08:

Indonesian consulate is open M-F from 0900-1200, then from 1400-1700.

I applied for, and was given, a 60-day renewable social visa the same day.

Here is what is required:

1. 170 MYR
2. Duplicate forms w/ passport photo attached to each form
3. A letter (handwritten is fine) stating your intentions, rough itinerary, and departure point/date.
4. A copy, or printout, showing your onward ticket from Indonesia.
5. A credit card (they will make a copy)

Hieruit blijkt dus dat daar hele andere dingen gevraagd worden. Ik heb tenminste nog nooit een handgeschreven brief hoeven te overleggen met een planning en ook nog nooit een creditcard.

Reizigers met een Sosial Budaya andere doeleinden? Die vat ik even niet. Ik denk dat er evenzoveel "gewone" toeristen een Sosial budaya aanvragen vanwege de verlengbaarheid (niet wetend net als ik dat dat ook met een "gewoon" 2 maands visum kan)

Gr
AM

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 28-07-2008 11:00 Anne Mieke wrote:

...

Reizigers met een Sosial Budaya andere doeleinden? Die vat ik even niet. Ik denk dat er evenzoveel "gewone" toeristen een Sosial budaya aanvragen vanwege de verlengbaarheid (niet wetend net als ik dat dat ook met een "gewoon" 2 maands visum kan)

Gr
AM

SosBud visa is ook een 2 maanden visa (60 dagen) , bedoeld voor niet echt toeristiche doeleinden.
Staat ook duidelijk beschreven. In alle KBRI site .

Voorbeeld :van een balinese site
*Tourist Visa
60 days valid (for most countries, sometimes even longer), non-extendable, one has to leave the country and return to get another stamp in one's passport. A round-trip flight from Jakarta to Singapore costs around US$140, a round trip form Denpasar to Singapore about US$230.

Some expats experienced that after a number of these stamps are placed in one's passport, the officials at the airport may hassle and accuse the frequent tourist of working. Maintaining honestly that one is a a tourist and remaining patient is recommended.

Komentaar : Het is begrijpelijk dat de imigrasi man uiteindelijk wakker wordt of als hij een foute man is de toerist als een potentiele melkkoe ziet.
En lastige vragen gaat stellen waarom een orang turis al X aantal keren heen en weer gaat reizen.
Ben je echt een toerist of ......... (vul maar in)
Let op : alles staat ook in de data base , en als ik me niet vergis is het met elkaar gekoppeld.

Social Visa Bali
Valid for visits that are social, cultural, religious, or medical in nature. This includes visiting family/relatives and social organisations, and exchange visits between academic, art, or sports institutions. 60 days valid, monthly extendable to a total of 6 months. One requires an Indonesian 'sponsor' and letter from this sponsor. One can only obtain such a visa outside of Indonesia. In Singapore there are agents who can arrange the 'Sosial Budaya' within a day. Usually it takes 3 days to get one.

Komentaar : Als toerist ga je naar Prambanan , de apen / orang utan bekijken of bakken op Kuta , of bier zuipen in Malioboro.
Gewoon toeristische bezigheden.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-07-2008 11:21 sidia wrote:

...

Komentaar : Als toerist ga je naar Prambanan , de apen / orang utan bekijken of bakken op Kuta , of bier zuipen in Malioboro.
Gewoon toeristische bezigheden.

Oh, dan ben ik benieuwd waar ik onder val.... Emoticon:

gr
AM

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,716,133 pageviews Een website van indahnesia.com