De doodstraf in Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

In NL iig geen doodstraf invoeren want er worden hier door justitie nog te veel blunders gemaakt waardoor dus de kans groot zou zijn dat ook onschuldige mensen ter dood veroordeeld zouden worden.

daft_punk
Gebruiker
spacer line

nou ik denk dat er in indonesie meer bunders worden gemaakt(zelfs bewust). Ik zou niet graag in indonesie op welke manier dan ook met het rechtsysteem in aanraking willen komen. ik ben bang dat ik zowieso aan het kortste end zou trekken

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 23-07-2008 09:11 Yerun wrote:
  • Anis; je lult er weer mooi omheen.

• Het is niet steeds maar in de ruimte lullen en het praten aan anderen overlaten.

• Nu wordt gevraagd voor of tegen de doodstraf; wat is daarop je antwoord?

• Je kunt kiezen uit twee woorden: ja of nee... met toelichting zou fijn zijn, geen verplichting overigens.

• Ook j/u moet beter lezen ex-moderator ..... :

AnisJ

" ..... ik vind dat wij mensen, geen pretenties moeten hebben;. de doodstraf invoeren betekent dat de ene mens zich boven de andere stelt; ik ben niet beter/slechter als een ander .... dus .... daarom geen doodstraf .... "

Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 21-07-2008

'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Goed Anis!
    Wie heeft het recht over een andere naaste zijn leven te beschikken?
    We kennen allemaal de Holocaust en de wreedheden van de Jappen..
    zonder enig proces, vaak om hun huidskleur en afkomst werden miljoenen onschuldige mensen zinloos afgeslacht..
    Nee never de doodstraf, de weinigen die deze hel hebben overleefd, zij zijn al dicht bij de doodstraf geweest, zij willen rust en vrede
    WO1 kostte 10 miljoen doden,WO2 meer nog Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Nooo

oyibo
    Medewerker
    User icon of oyibo
    spacer line

AnisJ,
    Voor je iemand vraagt beter te lezen, ga eens naar Van Dale en zoek eens op verpolitiseren. Zoals zo vaak ben je onduidelijk, in woord. En voor een betere beeldvorming, een mening is net als een reet, iedereen hep er 1.

Overigens begreep je afdoende waarop Yerun doelde, dus stop eens met die flauwe kul. Dat overigens Siebjans het woord niet begreep is duidelijk.
    En wat mij betreft kun je daar anders op reageren. Meer nog als je een woord gebruikt ter aanduiding die taalkundig niet in het dagelijkse verkeer voorkomt.

Overigens betekent het invoeren van de doodstraf niet dat de ene mens zich boven de andere stelt. De maatschappij stelt in dat geval het rechtssysteem aan om te oordelen of iemand de doodstraf moet krijgen. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

Merapi, het gaat hier over de doodstraf in Indonesie; holocaust, volkerenmoord en dergelijke vallen naar mijn mening totaal niet onder dat hoofdstuk. Hoewel de doodstraf uitgevoerd kan worden in oorlogstijd lijkt het me niet dat dit in verband moet worden gebracht met het uitmoorden van miljoenen op basis van ras, geloof of wat dan ook.

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Sorry Yerun, dan heb ik de topic iets verkeerd begrepen; ik zag het wat breder
    groet Merapi/Wilma

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 25-07-2008 03:59 oyibo wrote:
    AnisJ,

• Voor je iemand vraagt beter te lezen, ga eens naar Van Dale en zoek eens op verpolitiseren.

• Zoals zo vaak ben je onduidelijk, in woord.

• En voor een betere beeldvorming, een mening is net als een reet, iedereen hep er 1.

• Overigens begreep je afdoende waarop Yerun doelde, dus stop eens met die flauwe kul.

• Dat overigens Siebjans het woord niet begreep is duidelijk.

• En wat mij betreft kun je daar anders op reageren.

• Meer nog als je een woord gebruikt ter aanduiding die taalkundig niet in het dagelijkse verkeer voorkomt .

• Overigens betekent het invoeren van de doodstraf niet dat de ene mens zich boven de andere stelt.

• De maatschappij stelt in dat geval het rechtssysteem aan om te oordelen of iemand de doodstraf moet krijgen. Emoticon: Party!

• " .... je gaat toch niet stigmatiseren Oyibo (???) .... dat dien je vooral niet te doen omdat je twee petten op heb netals Yerun ..... wanneer ben je moderator , wanneer user ......

• Inhoudelijk draai jij om de het onderwerp heen ...... je l*lt als een politicus .... die in het ' nauw is' ..... en dat weet je, maar je bent zo kortzichtig om te denken dat de users op dit porum het niet doorhebben ......

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Anis, laten we dit forum leuk houden!
    Wel een vraagje:waarom op topic Selamat Makan vertaal je het niet in het Nederlands, wat we vroegen?
    Dit forum is toch bedoeld voor iedereen,met name die een Indische achtergrond hebben, al dan niet daar geboren.
    Natuurlijk kunnen we Indo recipes raadplegen, en woordenboeken en de bieb,maar ik zou het waarderen als jij een recept beschrijft,
    groetjes, Merapi/Wilma Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

De doodstraf, nee natuurlijk niet!
    Maar een feit is dat NL langzaam geislamitiseerd wordt, een cultuur die ons vreemd is.
    Met alle respect om met Moslims samen te leven, maar uit de 4 grote steden trekken Nederlanders weg en in een behoorlijk tempo.
    Met vrede met elkaar omgaan is nog steeds een utopie, contact met Surinamers en Antillianen gaat prima, en uiteraard de Nederlanders met Indische roots.
    Waarom dan niet met Moslims?

oyibo
    Medewerker
    User icon of oyibo
    spacer line

AnisJ,

Het lijkt me dat je gewoon inhoudelijk kunt reageren.
    Ennuh, Jeroen bepaalt zelf wel wat we dienen te doen of niet.
    Daar hebben we zeker geen AnisJ voor nodig. Gewoon ontopic blijven.
    En in het nauw? Ouwe bekende kon wel eens gelijk hebben.
    Waar heb je het over? Emoticon: Party!

Behalve de opmerking dat je wazig bent, (oeps een stigma) heb je de stelling dat met de doodstraf de ene mens zich boven de andere stelt. Daar had ik iets op los gelaten, geef je mening eens, het gaat over een serieus onderwerp. En probeer het eens zonder politieke woorden. Maar gewoon in het Nederlands, en dan uit de buurt blijven van rookwolken. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Jeroen
    Beheerder
    User icon of Jeroen
    spacer line

Blah blah Anis, vergal niet steeds topics hier, anders vergal ik jouw account dadelijk per ongeluk... Emoticon: Talk to the hand

madrotter
    Gebruiker
    User icon of madrotter
    spacer line

doodstraf??? daar ben ik tegen, in indonesie, nederland of waar dan ook. in nederland is t nogal een topic momenteel wat ik lees en is onbegrijpelijk voor mij hoeveel mensen ervoor pleiten daar om t in te voeren, ik vind t walgelijk, zo en zo de hele verrechtsing in nederland....

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Yerun en Oyibo, laten we dit onderwerp maar rusten, mijn oudoom is tijdens het transport van de Junyo Maro vermist, met hem duizenden....
    Deze onschuldige mensen kregen de doodstraf!!!!!!!!
    liever niet meer, het raakt mij

siebjans
    Gebruiker
    User icon of siebjans
    spacer line

On 23-07-2008 09:43 oyibo wrote:
    Volgens mij zijn we in dit millenium de Spaanse inquisitie nog niet voorbij.
    Het blijft een moeilijk onderwerp. Als ik tussen ja of nee moet kiezen dan toch maar een nee. Hoe je er ook over denkt, vast staat in iedergeval dat doodstraf of niet, misdaden gewoon doorgaan. En wat dat betreft zijn de cultuurs en achtergrond verschillen tussen RI en West Europa groot. Emoticon: Party!

Ik ga me aansluiten bij jou reactie Oyibo. "het is en blijft een moeilijk onderwerp" "tussen ja of nee dan toch maar nee"

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
    Gebruiker
    User icon of siebjans
    spacer line

On 25-07-2008 12:21 AnisJ wrote:

...

• " .... je gaat toch niet stigmatiseren Oyibo (???) .... dat dien je vooral niet te doen omdat je twee petten op heb netals Yerun ..... wanneer ben je moderator , wanneer user ......

• Inhoudelijk draai jij om de het onderwerp heen ...... je l*lt als een politicus .... die in het nauw is ..... en dat weet je, maar je bent zo kortzichtig om te denken dat de users op dit porum het niet doorhebben ......

• Euhhh.... wie stigmatiseerd hier enne netals(??? is dat NL), en over politicus gesproken, tja. Je hebt me nog steeds niet uit willen leggen wat "politiseren" betekent.

Terug naar de topic, zoals ik al heb gereageerd, Oyibo heeft het naar mijn idee perfect geformuleerd in duidelijke (niet politicusl) taal.

Het blijft voor mij na alle reacties hiero op het forum en naa 4 daagjes vakantie, toch een NEE wat mij betreft.

siebjans
    Gebruiker
    User icon of siebjans
    spacer line

On 26-07-2008 11:53 merapi wrote:
    Yerun en Oyibo, laten we dit onderwerp maar rusten, mijn oudoom is tijdens het transport van de Junyo Maro vermist, met hem duizenden....
    Deze onschuldige mensen kregen de doodstraf!!!!!!!!
    liever niet meer, het raakt mij

Het spijt me Merapi, ik heb de topic gesteld. Ik weet voldoende en heb mijn reacties omschreven. Ik sluit me aan wat dat betreft, laten we het onderwerp sluiten.

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

nee siebjans, je hoeft geen excuus aan te bieden, naar sommige items liggen nog steeds gevoelig,zeker bij de Indische Nederlanders.
    Begrip is al voldoende!!!
    Zelf zit ik ook tussen 2 culturen, in Nederland geboren, maar half Indisch opgevoed.
    Wat is dan je moederland of vaderland?
    Liefs Merapi/Wilma

siebjans
    Gebruiker
    User icon of siebjans
    spacer line

On 26-07-2008 14:57 merapi wrote:
    nee siebjans, je hoeft geen excuus aan te bieden, naar sommige items liggen nog steeds gevoelig,zeker bij de Indische Nederlanders.
    Begrip is al voldoende!!!
    Zelf zit ik ook tussen 2 culturen, in Nederland geboren, maar half Indisch opgevoed.
    Wat is dan je moederland of vaderland?
    Liefs Merapi/Wilma

Ik accepteer je "nee hoeft niet" maar ik wil wel benadrukken dat ik zeker begrip heb voor jou schrijven/mening/gevoelens!!!! Ik kan er niet over mee praten omdat ik volledig NL ben, heb wel al heel wat boeken gelezen over het hele gebeuren en nog steeds ben ik altijd op zoek naar mooie (vooral waargebeurde) verhalen over het NL-Indie . Ik denk ook dat ik daarom zo veel respect heb gekregen EN voor de Indonesier NU ,EN voor alle mensen die een situatie hebben zoals die van jou. Ik kan onmogelijk antwoorden op jou vraag wat is nu je vaderland? Groet Sieb

Nemesis
    Gebruiker
    User icon of Nemesis
    spacer line

Op het eerste gezicht is er wel wat voor te zeggen om de doodstraf te gebruiken, maar er zitten wel wat haken en ogen aan, zoals:

- Het is omonkeerbaar, dus een fout herstellen zit er niet meer in. De laatste jaren is binnen Nederland pijnlijk duidelijk geworden dat ook in zeer zware strafzaken een totaal verkeerd vonnis werd uitgesproken.

- Als wij als maatschappij het nodig vinden om namens ons iemand te vermoorden, wat zijn wij dan? Moordernaars? In principe: ja.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Nemesis
    Gebruiker
    User icon of Nemesis
    spacer line

On 25-07-2008 12:21 AnisJ wrote:

...

• Inhoudelijk draai jij om de het onderwerp heen ...... je l*lt als een politicus .... die in het nauw is ..... en dat weet je, maar je bent zo kortzichtig om te denken dat de users op dit porum het niet doorhebben ......
  • Oyibo, misschien zou het toch niet zo'n slecht idee zijn als je net als Jeroen/Yerun een naam hebt als moderator en 1 als forumlid. Het is je volste recht om beide te zijn, maar het zou wel handig zijn voor ons (en waarschijnlijk ook voor jezelf) om altijd 100% duidelijk te zijn in welke rol je je mengt in een discussie.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

On 26-07-2008 15:17 Nemesis wrote:

...
    Oyibo, misschien zou het toch niet zon slecht idee zijn als je net als Jeroen/Yerun een naam hebt als moderator en 1 als forumlid. Het is je volste recht om beide te zijn, maar het zou wel handig zijn voor ons (en waarschijnlijk ook voor jezelf) om altijd 100% duidelijk te zijn in welke rol je je mengt in een discussie.

Oyibo heeft zijn mening gegeven op mijn suggestie.
    Het kan ook dat 1 persoon met 2 petten rondloopt. Niks aan de hand.
    Voor mij is Oyibo met de blauwe letters nog steeds een mede user , ik kan 100% niet eens zijn met hem of omgekeerd tijdens een discussie.
    Dan verwacht ik ook dat hij niet plotseling een andere rol / pet (de pet van modeartor) gaat gebruiken.
    Dan kan de andere moderator(administrator) het beter doen .
    Ik heb ook vaak mening verschil met een gebruiker die toevallig een moderator is.
    Wordt ook pittige discussie gevoerd.
    Worden we ook beiden "terug gefloten"door andere moderator.
    Of wordt de topic door andere moderator gesloten.
    Dat gebeurde in een andere Indische site (IndoWeb) waar ik een tijdje lid ben geweest.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Ja Sieb, ben een echt poldermodel:blond en met blauwe ogen, maaaaaar ergens die Indische roots, maar er zit Indisch bloed, en ik koester dat.. en waardeer dat.
    Van jongs af aan voelde ik een trek naar Indie, de achtergronden, de geschiedenis , cultuur ,
    Vriend Ike zegt: he t is je karma

siebjans
    Gebruiker
    User icon of siebjans
    spacer line

Merapi, koester dat en hou het vast!! Indie, Indonesie tegenwoordig is machtig mooi met al z'n voors en na's. Ook ik ben een ras kaaskop maar heb m'n hart al jaren geleden verpand aan Indonesie, m.n. Yogya is voor mij, ja wat is het voor mij? Ach het voelt gewoon erg goed om hier te mogen zijn en leven tussen deze mensen. Overal is het wat, hier dus ook. Ik heb veel narigheden hier maar ach die zijn er overal en (waar het topic overgaat) wat in NL niet is, ach zo zijn er dingen die hier wel gunstig zijn en in NL niet, toch.

Nemesis
    Gebruiker
    User icon of Nemesis
    spacer line

On 26-07-2008 15:31 sidia wrote:

...

Oyibo heeft zijn mening gegeven op mijn suggestie.
    Het kan ook dat 1 persoon met 2 petten rondloopt. Niks aan de hand.
    Voor mij is Oyibo met de blauwe letters nog steeds een mede user , ik kan 100% niet eens zijn met hem of omgekeerd tijdens een discussie.
    Dan verwacht ik ook dat hij niet plotseling een andere rol / pet (de pet van modeartor) gaat gebruiken.
    Dan kan de andere moderator(administrator) het beter doen .
    Ik heb ook vaak mening verschil met een gebruiker die toevallig een moderator is.
    Wordt ook pittige discussie gevoerd.
    Worden we ook beiden "terug gefloten"door andere moderator.
    Of wordt de topic door andere moderator gesloten.
    Dat gebeurde in een andere Indische site (IndoWeb) waar ik een tijdje lid ben geweest.
    Er staat (in blauw):
    Oyibo
    Moderator
    En dat betekent dus:
    Oyibo
    User Emoticon: Confused

Wat je verdere commentaar ben ik het helemaal met je eens, maar ik blijf vinden dat het beter zou zijn als het duidelijker zou zijn welke pet Oyibo draagt als hij een bijdrage doet.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,351,573 pageviews Een website van indahnesia.com