werken op bali

Subforum Bali, het godeneiland 
41 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
danielle25
Gebruiker
spacer line

ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met werken op bali.
ik wil volgend jaar een tijd gaan reizen in azie en het lijkt me leuk een om daarvoor een tijd op bali te blijven en daar te werken.
ik heb al een beetje op internet gezocht en ik denk dat het niet zo heel makkelijk is. maar miss
chien is er iemand die mensen kennen die werken op bali of het zelf gedaan hebben?
mvg danielle

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Danielle,

Vooruitlopend dat ik niet weet wat voor visum je volgend jaar gaat regelen ga ik ervan uit dat dat een toeristenvisum of misschien sosial budaya zal zijn. Dat laatste is een toeristenvisum waarvoor je een sponsor in Indonesie nodig hebt en maximaal 6 maanden geldig is.
Echter met beide visa is werken in de zin van een betaalde baan NIET toegestaan. Je mag in Indonesie alleen werken als je daar een speciaal visum voor hebt en aan vele voorwaarden voldoet. Een dergelijk visum kost ook (veel) geld. Misschien is dat niet de bedoeling.
Mensen die in Indonesie werken doen dat dan ook niet voor enige maanden of als vakantiebaan.
Als je graag belangeloos in Indonesie wilt werken dan zijn er wellicht mogelijkheden op uitzendbasis van projecten vanuit Nederland in samenwerking met bijvoorbeeld stichtingen of scholen in Indonesie.

groeten
Anne Mieke

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

officieel mag het niet, zegt hier in Indonesie genoeg, maar een baantje vinden waar je iets voor verdient wat je in Nederland gewend bent zal moeilijk zijn.

Greetz

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Je kunt ook bij wijze van stage, een stage plaats zoeken voor enkele maanden. Genoeg bedrijven die daar aan mee willen werken.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

of "studeren" kan ook , een kursus bahasa indonesia volgen op bali. Emoticon: Wink

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

dutchbird
Gebruiker
spacer line

On 16-07-2008 06:45 dutchguy1000 wrote:
officieel mag het niet, zegt hier in Indonesie genoeg, maar een baantje vinden waar je iets voor verdient wat je in Nederland gewend bent zal moeilijk zijn.

Greetz

Hati hati! Emoticon: Nooo
Zonder KITAS is het onmogelijk in Indonesie cq Bali te werken! Ook niet als stagiere of vrijwilliger. De controle hier op Bali is de laatste tijd scherp en illegaal werken resulteert in een paar maanden gratis verblijf in hotel 'Lapas Denpasar' en vervolgens deportatie en op de zwarte lijst Emoticon: Yes!

NGS stock photos

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Imigrasi Deportasi 356 WNA

Jakarta, 29 Mei 2008 03:36
Direktorat Jenderal Imigrasi (Ditjen Imigrasi) Departemen Hukum dan HAM telah melakukan deportasi (pemulangan) ke negara asal sebanyak 356 Warga Negara Asing (WNA) selama periode Januari hingga April 2008.

Direktur Penindakan Keimigrasian Ditjen Imigrasi, Syaiful Rahman, di Jakarta, Rabu (28/5), menjelaskan tindakan keimigrasian berupa deportasi itu dilakukan karena para WNA itu melanggar Undang-Undang (UU) Keimigrasian (UU No 9/1992).

Pada umumnya ketentuan yang dilanggar adalah pasal 19, 39, 42, 50, 52, 53 UU Keimigrasian.

Para WNA itu antara lain berasal dari negara Vietnam, Kamboja, Thailand, Irak, Cina, Afghanistan, India, Uzbekistan, Malaysia, Korea Selatan, Filipina, Nigeria, Pakistan, dan Amerika Serikat.

Selain itu Kamerun, Jerman, Liberia, Guine, Australia, Taiwan, Algeria, Mali, Belanda, dan Yaman.

Periode Jan-April 2008 gedeporteerd 356 WNA .
Hoeveel Nederlanders is niet bekend.
Betreft overtreding van UU Keimigrasian paragraaf no 19, 39, 42, 50, 52, 53

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Danielle,

Ik heb jaren geleden in Zuid Sumatra als vrijwilliger gewerkt, op een social budaya, wat inderdaad na 6 maanden in Singapore verlengd is. Het ging allemaal heel officieel en het was een enorm gedoe om alles voor elkaar te krijgen, ondanks het feit dat ik een officiele brief/uitnodiging had van de gouverneur van Zuid Sumatra. Gezien de posting van Sidia en de eerdere postings iop het topic overstay, zou ik er zeker niet te licht over denken om in Indonesie iets te doen wat op werken lijkt, in ieder geval niet iets te doen waarbij je geld aanneemt. Hoe dat op Bali is, daar heb ik geen idee van, er is inmiddels misschien ook het nodige veranderd, maar ik zou, als ik nu in jouw schoenen zou staan, eerder de waarschuwingen geloven van de mensen die hier posten, dan de mensen die zeggen dat het wel kan. Maar dat is puur mijn eigen inschatting/gevoel.

Veel plezier, Elsbeth

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-07-2008 11:09 elsbeth wrote:

....Gezien de posting van Sidia en de eerdere postings iop het topic overstay, zou ik er zeker niet te licht over denken om in Indonesie iets te doen wat op werken lijkt, in ieder geval niet iets te doen waarbij je geld aanneemt. Hoe dat op Bali is, daar heb ik geen idee van, er is inmiddels misschien ook het nodige veranderd, maar ik zou, als ik nu in jouw schoenen zou staan, eerder de waarschuwingen geloven van de mensen die hier posten, dan de mensen die zeggen dat het wel kan. Maar dat is puur mijn eigen inschatting/gevoel.

Veel plezier, Elsbeth

Dat is eigenlijk een een beetje wat ik bedoel te zeggen in mijn posting. Kijk alsjeblieft uit met het negeren/omzeilen/interpreteren/niet te nauw nemen van regels.

gr
AM

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Klopt allemaal en ben het zekers eens met ieder die schrijft pas op! Als je stage wilt lopen kun je een serieus bedrijf zoeken waar je dat kan doen, deze treed dan op als sponser en zo kun je dan een KITAS regelen waar je dan in dat bedrijf mee mag werken. Gewoon officieel dus veilig. Een Kitas is duur maar als je een bedrijf gevonden krijgt die dat voor je betaald en daarvoor loop jij dan stage is het een prima regeling.

danielle25
Gebruiker
spacer line

terima kasih voor de reacties!!ik had al eens eerder gelezen dat het niet echt mogelijk is.wel een weeshuis gevonden waar je vrijwilligerswerk kan doen.Ik ga volgend jaar een half jaar of langer reizen door azie en zeker weer naar indonesie.

Vinie
Gebruiker
User icon of Vinie
spacer line

Ik heb enkele links gevonden ivm werken in Bali
http://globalexpatrecruiting.c(...)/en/content/jobs.htm

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,701,509 pageviews Een website van indahnesia.com