wat is waar? hoe zit het nou echt?

Subforum Het visumgebeuren 
40 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Ik woon al een hele lange tijd in Indonesie en ik hoor allerlei verschillende verhalen.
Hoe zit het nou precies als je een huis of auto of wat dan ook wilt HUREN als buitenlanders zijnde, dus niet kopen? Het ene verhaal verteld mij dat dit alleen kan wanneer je een Kitas hebt en een ander verhaal is dat het ook met een sociaal budaya of toeristen visum al kan??
Wat is waar?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Voor zover ik weet kun je zonder een verblijfsvergunning GEEN huis of auto kopen danwel NIET op jouw naam zetten. Dit kan dan alleen een Indonesisch ingezetene voor jou doen. Een huis voor langere tijd (meer dan 1 jaar) huren kan volgens mij ook niet. En je kunt geen bankrekening openen.
Een auto huren kan natuurlijk wel.
Er is hierover al veel gezegd en geschreven met vele details, meningen en interpreteringen. Kan even niet zo snel vinden waar maar hierop komt vast nog veel reactie.
Ik vind het overigens een ingewikkelde materie waarbij het er blijkbaar ook aan ligt waar (welk eiland, plaats etc) en met wie je te maken hebben (overheidsinstanties, ambtenaren, notarissen etc)

Gr
Anne Mieke

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Idd, ik vind dit ook een complexe materie. Heb al eens rond geneust hier om e.e.a. hierover te vinden maar kon het ook zo gauw niet vinden. In ieder geval bedankt voor je reactie.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Gewoon de wet teksten lezen , soms staat het ook in het engels.
Dan kan je alle indianen verhalen , en goed bedoelde interpretaties uitschakelen.

En de "medewerking"van een (indon.) notaris is ook niet echt waterdicht , dat zie je ook in rechtzaken die gevoerd kan worden tot de hoge raad toe.
Sommige verhalen staat ook op het net .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 14-07-2008 09:01 Anne Mieke wrote:
Ik vind het overigens een ingewikkelde materie waarbij het er blijkbaar ook aan ligt waar (welk eiland, plaats etc) en met wie je te maken hebben (overheidsinstanties, ambtenaren, notarissen etc)

In principe heb je alleen 1 wet .
Dus als je moet gaan procederen (tot de hoge raad) zijn de heren rechters ook genoodzaakt om de wet toe te passen.
En zeker als de media er op springt.
Zie de rechtzaak tegen een bekende Off. van Justitie , er werd zelf andere koppen van corrupte "hoge" heren gesneld.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-07-2008 09:57 sidia wrote:

...

In principe heb je alleen 1 wet .

Ja, ja dat bedoel ik dus IN PRINCIPE Emoticon:

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 14-07-2008 09:13 sidia wrote:

En de "medewerking"van een (indon.) notaris is ook niet echt waterdicht

Wat suggereert U hier? Dat de Notaris in IndonesIë niet te vertrouwen is of dat ze corrupt zijn?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 14-07-2008 10:47 ouwe bekende wrote:

...

Wat suggereert U hier? Dat de Notaris in IndonesIë niet te vertrouwen is of dat ze corrupt zijn?
Lijkt me duidelijk dat er vast wel corrupte notarissen zijn te vinden in Indonesie... daarvoor heb je niet een een suggestie nodig.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Het is zelfs zo dat een notaris soms gewoon niet weet of doet alsof hij het niet weet, en maakt gewoon een huurovereenkomst of wat dan ook, netjes met zijn handtekening en stempel erop. Zo kat in het bakkie denk je dan als bule. Nou mooi niet want wat meneer notaris heeft gemaakt mag volgens de wet niet dus "kat in de zak" is beter gezegd.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 14-07-2008 11:04 Yerun wrote:

...

Lijkt me duidelijk dat er vast wel corrupte notarissen zijn te vinden in Indonesie... daarvoor heb je niet een een suggestie nodig.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Ouwe bekende.
Notarissen zijn ook mensen.Zit ook wel foute jongens en meisjes (rotte kedondongs er tussen.)
Niks bijzonders , zie ook notarissen in nederland.
Heb je ook rotte appel er tussen.
Trouwens als je de bekende (of " beruchte" Emoticon: Wink ) 4 akten konstructie lees , kan men de notaris ook niet veel verwijten.
Lees maar de 4 akten constructie , plus de engelse vertaling.
Ik lees alleen de indonesische vertaling (no habla ingles en duts) .
Zelf ik met mijn sekolah jongkok kanik het nog lezen. (Lulusan SD).

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 14-07-2008 11:04 Yerun wrote:

...

Het lijkt mij duidelijk dat er ergens vast wel betrouwbare notarissen zijn te vinden in Indonesie. Daarvoor heb je idd geen suggestie nodig.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik zou zeggen, heb je een lijst met namen? Weten we gelijk waar we aan toe zijn Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

heb even wat gegoogled (of hoe schrijf je dat...) en wat ik kan opmaken is dat je dus zonder verblijfsvergunning (Kitas) NIET op eigen naam grond of huis kunt huren! Officieel gesproken dan. Praktijk is uiteraard anders...

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Huur je het van een prive iemand, betaal je genoeg, huur jij een huis, auto of wat dan ook.
Klaar.

Greetz

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 15-07-2008 07:59 oyibo wrote:
Ik zou zeggen, heb je een lijst met namen? Weten we gelijk waar we aan toe zijn Emoticon: Party!

Dit is een gevaarlijke stelling. Ga nooit met namen strooien want dan heb je zo een proces aan je broek.
Dit is goed voor 2 jaar achter de tralies.
Emoticon: Stupid

Shalom

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,701,497 pageviews Een website van indahnesia.com