Hotelletje in Yogyakarta gezocht

Subforum Java 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŰ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŰxecuteerd in IndonesiŰ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŰ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

uiteraard bedoel ik niet ALLE backpackers, en iemand met rugzak is niet per definitie een backpacker, en iemand zonder is niet per definitie geen avonturier.
en dan is de volgende vraag; kun je met een koffer backpacken haha

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

ja inderdaad Jeroen, wat maakt t uit.
overigens was dat 'geklonter' een citaat van Sjon Hauser (over thailand)
Emoticon: Smile

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

ik heb overigens ooit 'ns een reisburo zien adverteren met de volgende slogan:
"uw avontuur ziet er als volgt uit:......."
hij blijft goed haha
Emoticon: Smile

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Ik heb ze meegemaakt; backpacken met een koffer, een beautycase en schoenen met hoge hakken mee de rainforest in. Alleen hadden ze een probleem. Ze moesten achter blijven. hahaha

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Doet me gelijk denken aan het programma "bobo's in the bush"
Ook koffers en allerlei zooi mee tot een krulset op 220 volt Emoticon: Frustrated

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

met een koffer kun je naar mijn mening niet backpacken, maar avontuurlijk zijn is naar mijn mening overal naartoe kunnen zonder al te veel moeite. Dan is een koffer niet handig. Emoticon: Nice

vinkoert
Gebruiker
spacer line

Klop, jl.Prawirotaman 4 tel: 0062/0274- 375659 / 372037
Guest House WISMA GAJAH, kleinschalig gezellig en in de middag een versnapering koud/warm aan geboden. Zwembad ook aanwezig vlakbij is Marioborostreet.
Heel veel plezier.
PETER

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.vinkoert
ik ken wisma gajah niet maar weet wel dat malioboro niet vlakbij prawirotaman is, is al gauw 10 min per scooter...
wellicht bedoel je jl sosrowijayan

vinkoert
Gebruiker
spacer line

= geen capslock graag =

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

= edit: opgeruimd =

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Jl. Prawirotaman en Jl. Malioboro is inderdaad niet echt in de buurt, maar ja, wat is dan weer in de buurt he.. Emoticon: Wink Alles is relatief en tien minuten is in Indonesie ook niet veel, toch?

EricYen
Gebruiker
spacer line

Hoi allen,

Ooit Michael Palin of Paul Theroux met een rugzak zien rondslepen?
Is een rugzaktoerist niet hetzelfde als een backpacker? Is het onmogelijk om naast in 4 of 5 sterren hotels te logeren ook nog op avontuur te gaan (volgens mij zit het avontuur in het ontdekken van cultuur, mensen en natuur, niet zozeer in de luxe van je verblijf)?

Jullie discussie lijkt me eerder gevoed door vooroordelen, dan door een open mind en zucht naar avontuur cq ontdekken?

Dat een backpacker per definitie een avonturier zou zijn, danwel een toerist met koffer en beauty case per definitie niet een avonturier: is dat niet wat achterhaald en narrowminded?

groet,

Eric

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Eric,

Vooroordelen... wat ik er over wil zeggen is dat iedereen ze heeft en iedereen er (ten dele) naar leeft. Dat is toch geen probleem?

Je trekt het nu door, backpackers zijn niet per definitie avonturiers, dat heeft vast niemand gezegd. Over het algemeen zal het, naar mijn mening, nog altijd zo zijn dat diegene met de rugzak een stuk flexibeler is dan diegene met de 3 koffers en de beautycase er los bij. Dat wil naar mijn mening ook zeggen dat je met die rugzak erbij dingen kunt doen met die anderen niet kunnen. Dan ben je naar mijn mening inderdaad meer avonturier.

achterhaald? Nee. Narrowminded? Nee, gewoon een stelling die over het algemeen wel klopt voor zover ik mensen tegengekomen ben. Daar moet je trouwens ook niets aan willen veranderen.

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Eric
ik ben niet narrowminded of heb vooroordelen;
overigens schreef ik t met een lichte ironie, wat mij betreft zijn er -tig nuances in 'avontuur' , en per avonturier verschillend.

idbrj
Gebruiker
spacer line

Albert H,

ViaVia zit er nog steeds. We hebben er echter niet gegeten. Vooraan in de straat heb je LabaLaba Cafe. Daar hebben we gegeten. Ik heb geen hekel aan toeristen om me heen. Ik eet meestal daar waar het druk is. Dat geeft mij het gevoel dat het goed moet zijn.

Nu zitten we op Bali (Lovina-Kalibukbuk). Ik kan helaas voor jou niet achterhalen waar ze meer zitten. Maar ik ben de organisatie wel eens bij Google tegen gekomen.

Selamat sore.

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Dank je wel idbrj, ik was inmiddels al ge´nformeerd via een ander topic. Heb inmiddels homepage adres: www.viaviacafe.com.
Een fijne vakantie verder op Bali.

groetjes,

Albert

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Ik wil nog even reageren ivm discussie backpacker/ 'de toerist'.
Wie waren het eerst in Vietnam en wie waren het eerst in Cambodja.
Juist ja, BACKPACKERS. De avonturiers van het eerste uur.
Terwijl het toerisme in die landen nog lang op zich liet wachten.
Sorry ik reis al zo'n 20 jaar de wereld rond en ik kan er boeken over schrijven over die.............'de toerist' . Emoticon: Eerie

EricYen
Gebruiker
spacer line

Hoi Albert,

volgens mij is een backpack een rugzak, niets meer niets minder. Zo zinloos om dat op een voetstuk te plaatsen. Vaak moeten lachen om die reizigers met hun LP, die de hele dag in het goedkope hostel zitten en al binnezittend, zogenaamd alles weten over het land.

Avonturiers waren er overigens reeds lang voor jou en mij al in Vietnam en Cambodja en al die andere landen. Wat dacht je van Marco Polo, ook mooi avontuur.

De avonturiers in begin vorige eeuw of zelfs daarvoor reisden met hele karavanen. Zonder Lonely Planet of de shoestring gids.

Avontuur beleef je en zit in je hoofd, steeds weer opnieuw, ook al zijn anderen je al voorgegaan. Het is de reis zelf waar je van geniet, niet zozeer je bepakking die je al dan niet meezeult op je rug, op je hoofd, aan je schouder of gedragen door een ander.

Laatst voor mijn werk zat ik in China, in Guangzhou: achteraf in een zeer luguber eettentje, wat ook andere gerechten bleek te hebben dan ik verwachtte. Karaoke en zeer aparte dames. Heel avontuur gehad daar. Weer wat bijgeleerd over China.

Ik had mijn backpack daar niet bij me, niet gemist ook Emoticon: Yes!

groet,

Eric

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Hallo die Eric
Misschien heb jij gelijk. What ever!
Ik bedoelde Vietnam na de oorlog en Camboja na Pol Pot.
En ja een Lonely Planet heb je soms nodig, maar overnachten hoeft natuurlijk niet altijd in goedkope hostels. En backpacken is om op avontuur te gaan vaak een must. Ik zie mij nu niet bepaalt met een koffer het oerwoud in gaan. Al zijn er zelf mensen die denken dat ze daar stroom hebben. En nee ik plaats backpackers niet op een voetstuk.
Trouwens alles wat ik nu ga schrijven valt in herhaling.
Hier kunnen we eindeloze discussies over voeren, maar eens worden wij het geloof ik niet en wat mij betreft geen probleem.

EricYen
Gebruiker
spacer line

Hoi Albert,

volgens mij zijn we het best wel eens, als ik het zo allemaal weer lees Emoticon: Yes!

groet,

Eric

budowono1
Gebruiker
spacer line

Yah Metro2 Jl Sisingmangaraja.
Klein hotel kolonial building
is goedkooperder is goede sfeer.
gezelig aardige mensen.
en leuke areal met veel Wartel Warung en Rumah makan in buurt

beterder hotel zonder vervelende turis

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Beste Eric,

Mag jij aangeven op welke punten jij het ineens met mij eens bent!? Emoticon: Confused

vr. gr. Albert.

Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

EricYen
Gebruiker
spacer line

Hoi Albert,

Volgens mij hebben we wel redelijk overeenkomende ideeen wat avontuur inhoudt. En dat een bezoek aan een land verder gaat dan het 5 sterren hotel of het backpacker hostel waar je logeert.

Dat jij daarbij een backpack het meest handige vindt om te reizen, daar verschil ik in "uitvoering" in (reis al jaren met een chique duffelbag met schouderstrap, precies groot genoeg voor handbagage (met de nodige overredingskracht bij de check-in), maar we zijn het eens dat je bagage afgestemd moet zijn op dit avontuur an sich, en aangezien dat verder gaat dan bezoek aan spa's en dergelijke, ik dus ook de beauty case en trolley suitcase niet aanraadt.

groet,

Eric

davidbule45
Gebruiker
spacer line

probeer rumahmertua. Het is gelegen net achter het hyatt hotel. 10 minuten van het centrum. Het kost er maar 170.000 rupiah.
www.rumahmertua.com Een klein intiem hotel met slechts 5 kamers, voorzien van alle luxe. Probeer het eens.

hex00000
Gebruiker
spacer line

On 28-08-2004 17:09 Jeroen wrote:
Waar ik eet? voornamelijk kampus UGM, Jl. Borobudur/Tugu (na middernacht), Angkringan.. dat soort.. gewoon de straatkant dus.

Backpackers vind ik ook toeristen ja. Er valt aan te twijfelen natuurlijk, maar ik kan helaas niet aan iemand zien of deze backpacker of een ander soort toerist is. De interactie heb ik vaak met studenten van mijn leeftijd. Die weten op zijn minst net zo veel te vertellen. Emoticon: Puh!

Je hebt gelijk, Jeroen: backpackers zijn ook toeristen; maar: zijn studenten dan geen toeristen ? hoe moet ik me dat voorstellen ? ik kan ook niet aan iemand zien of ie een gewone toerist is, een backpacker, of een student;
overigens ben je wel een "redelijk rijke" student, aangezien je in december (dacht ik) voor ongeveer 800 euro naar Indonesie vliegt, gewoon omdat je geen zin had om uit je stoel te komen, zoals je letterlijk elders in een forum (Garuda staakt vluchten vanaf Ams) beweerde; toch kan dat veel goedkoper, zoals ik al diverse malen duidelijk heb gemaakt Emoticon: Smile
of is deze vakantie ook weer geannuleerd ?
begrijp me niet verkeerd (alvorens quotes van mij te verwijderen); maar je blijft "amazing" ; in ieder geval vr gr;
underlined text link here

Etienne Hex

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,654,235 pageviews Een website van indahnesia.com