tips en vragen over vakantie bali

Subforum Bali, het godeneiland 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jeroen83
Gebruiker
spacer line

hallo

ik heb een paar vragen.
wij mijn vriendin en ik gaan 30 augustus voor 2,5 week naar bali we hebben daar 3 hotels geboekt elke keer voor een aantal dagen in lovina, ubud en sanur en nu willen we elke keer vanuit het hotel het een en ander aan bezichtigingen gaan doen en dagtrips nu is onze vraag wat zijn de plekken waarvan jullie zeggen dat is de moeite waard wij zijn zelf voornamelijk liefhebbers van natuur, natuurlijke verschijnselen en wildlife.

we wilden dit eigenlijk gaan doen dmv een auto te huren en daarmee rond te trekken maar dat werd ons toch wel erg afgeraden door het reisburo tot mijn grote spijt eigenlijk, dit is dus ook een vraag van ons hoe is het verkeer op de weg op het reisburo zeiden ze dat je toch wel flinke rij ervaring nodig hebt nu heb ik dat zeker wel maar ik zou graag even wat ervaringen willen horen van anderen.

ook willen we graag wat meer willen weten over het nationaal park in het westen van de mensen die er geweest zijn en we willen wat meer weten over het westen of het de moeite is om die kant op te gaan.

alvast bedankt voor de reacties

groetjes jeroen

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Allerlei trips zijn leuk en interessant, hiervoor kan je op diverse sites terecht.
Ik raadt je af om een auto te huren. Voor een paar euro meer heb je er een met chauffeur.
Bijna niemand rijdt normaal waardoor de kans op aanrijdingen en misschien wel letsel vrij groot is. 100% dat zowel de aardige Balinees als eventueel de politie je zal leegtrekken. En geloof me, je gaat ook leeg. Als jij denkt dat je met de politie sterk in je schoenen staat ook al is het niet jouw schuld, heb je het mis. s'Avonds is het donker, vele brommers en autoos rijden zonder licht, zodat de demonen ze niet kunnen volgen. Je begrijpt wel dat de kans op een ongeval dan groot is.
Hele dag busje met AC en chauffeur is ongeveer 350.ooo Rp. 25 eurie inclusief alles.
Wil je toch zelf huren, doe het dan bij een gerenomeerd bedrijf, Avis of Hertz, i.v.m. de verzekering. Op de hoek is het echt wel goedkoper maar zonder fatsoenlijke verzekering en een auto van 25 jaar oud. Zodra er iets kapot gaat word je ook hier door de vriendelijke Balinees leeggetrokken. Jij bent die rijke westerling tenslotte.
Groet, Wim

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-07-2008 19:28 jeroen83 wrote:

.....maar dat werd ons toch wel erg afgeraden door het reisburo tot mijn grote spijt eigenlijk, dit is dus ook een vraag van ons hoe is het verkeer op de weg op het reisburo zeiden ze dat je toch wel flinke rij ervaring nodig hebt nu heb ik dat zeker wel maar ik zou graag even wat ervaringen willen horen van anderen.

Dag Jeroen

Even een praktisch advies: het huren van een auto met chauffeur is niet zoveel duurder dan zelf een auto huren. Alleen zal daarom zou ik niet zelf rijden. Je wordt gereden zit relaxter en vertelt de chauffeur gewoon wanneer je wilt stoppen. Je hebt geen gedoe met nadenken over verzekering of in het geval er iets gebeurt. Dat men het je afraadt kan ik wel iets bij verzinnen. Hoewel in Indonesie links gereden wordt rijden ze toch voornamelijk over het midden van de weg. Het verkeer, hoe weinig ook is er veel hectischer dan in Nederland waar de meesten zich min of meer netjes aan de verkeersregels houden.
Dus rijervaring of niet; liever je laten rijden is mijn advies. Dat doe ik ook altijd. We hebben het hier over een verschil van misschien Rp 50.000 (nog geen 4 euro).....

Gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Beide zeer goede adviezen waar iemand wat aan heeft. Niets aan toe te voegen.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Waar je ook aan kunt denken is misschien het huren van een motor op dagbasis. als je dagtochten maakt is het wel lekker op de motor.

Begin de details te vergeten

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Voor het huren van een motor geldt hetzelfde.
Trouwens, je hebt een motorrijbewijs nodig. Brommers bestaan niet op Bali.
Gr.Wim.

rindubali
Gebruiker
spacer line

Als je een paar dagen in Ubud verblijft, dan is mischien deze site wel interessant. Hier vind je vele fiets(brommer)routes en wandelroutes, allemaal vanuit Ubud: http://www.actiefindetropen.nl(...)ndonesia/bikingroute

danielle25
Gebruiker
spacer line

een scooter huren voor een paar dagen is wel een aanrader.ik ben 3 dagen met scooter weg geweest.van kuta naar lovina gereden en dat ging prima.in het begin lijkt het wel een beetje eng met dat drukke verkeer maar daar wen je snel aan.wel zelf rustig rijden.en de kleinere wegen zijn minder druk.en door de bergen met een scooter is ook een ervaring!alleen ff kijken hoe het zit met rijbewijs!ik had er geen een en toen de politie me aanhield voor iets had ik 50.000 rp in mn hand...

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

ik zou je ook zeker afraden om een auto te huren....en in de grote steden trouwens ook geen scooter!!
Ik heb zelf, toen ik op bali woonde, een auto gekocht. wel een keer een ongeluk mee gekregen en geloof me...ik heb er nu nog een trauma van! Gelukkig kwam de politie er niet bij en was de familie heel aardig...maar daarmee heb ik echt geluk gehad! Eerder een keer met een brommertje een kleine aanrijding en zij probeerden inderdaad meteen veel geld te krijgen. dus ga lekker in een auto zitten en bespaar je daarmee een hoop ellende. 't is linksrijden en dan ook nog vrijwel zonder verkeersregels!

daarnaast worden huurauto's (op bali goed te herkennen doordat het vaak witte jimny's zijn) ťrg vaak gestopt door de politie, die je waarschijnlijk wat willen laten betalen als ze daar de kans toe zien.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 20-07-2008 11:04 NoviKirana wrote:

.....daarnaast worden huurautos (op bali goed te herkennen doordat het vaak witte jimnys zijn) ťrg vaak gestopt door de politie, die je waarschijnlijk wat willen laten betalen als ze daar de kans toe zien.

Alweer een reden meer om je te laten rijden. Echt voor een paar euro meer zit je toch relaxter.

Tip: bespreek vooraf de route zodat jij ziet wat je wil zien en laat je niet van de wijs brengen in die zin dat het een omweg is, te ver weg of iets dergelijks (opp Bali is niks ver)
Chauffeurs hebben nogal eens bepaalde routes en stopplekken in hun hoofd waar " toevallig" allerlei leuke winkels aan liggen .En die niet bedoeld zijn om jou de kans geven om mooie spulletjes te kopen maar hen de kans geven om iets extra's te verdienen. Daar is op zich niks mis mee (mensen proberen ook hun brood te verdienen) zolang je maar niks tegen je zin in doet.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,310,323 pageviews Een website van indahnesia.com