Denpasar - Lovina Beach

Subforum Bali, het godeneiland 
85 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Gala2000
Gebruiker
spacer line

Op 10 augustus a.s. zal ik op Denpasar aankomen, vandaaruit wil ik direct door naar Lovina. Hoe kan ik daar het snelst en goedkoopst komen? Is er een reguliere busverbinding, kan ik het beste een bemo of iets dergelijks huren? Wat zijn de kosten? Graag jullie adviezen, bij voorbaat dank.

stanno
Gebruiker
spacer line

Het snelste is denk ik met een taxi. Ik heb dit ook gedaan en van te voren een prijs afgesproken, ik geloof dat ik toen rond de 200.000 rph heb betaald. Het zal met een bus wel aanzienlijk goedkoper zijn.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

ik geloof dat ik toen rond de 200.000 rph heb betaald
En wanneer mag toen dan wezen?
Dat zijn tarieven van toch al weer even geleden, in ieder geval voor de laatste twee fikse verhogingen van de brandstofprijzen.
Mocht dat recent zijn heb je die chauffeur zwaar onder betaald en mag je best een flinke fooi geven (zie http://forum.indonesiepagina.n(...)_is_gebruikelijk.php)
Jan

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-07-2008 10:40 stanno wrote:
Het snelste is denk ik met een taxi. Ik heb dit ook gedaan en van te voren een prijs afgesproken, ik geloof dat ik toen rond de 200.000 rph heb betaald. Het zal met een bus wel aanzienlijk goedkoper zijn.

Dit kan niet anders dan een hele tijd geleden zijn. Op de luchthaven van Denpasar kun je een taxicoupon kopen. Ik weet niet of Lovina daar ook bij zit (vast wel) maar op mijn netvlies staat dat Ubud sowieso al Rp 185.000 (prijspeil juni 2008)
Het zou me niet verbazen als dit minsten Rp 400.000 is.

Afhankelijk hoeveel haast je hebt en hoe laat je aankomt zijn er dan nog de volgende mogelijkheden:

- vanaf de luchthaven zit er niks anders op dan een taxicoupon te kopen naar bijvoorbeeld Kuta of Denpasar; alternatief: een prijs afspreken met de vele chauffeurs. Je hoeft ze niet te zoeken ze zoeken jou wel. Taxicoupon naar Kuta is Rp 45.000 (prijspeil juni 2008 zou mogelijk nu hoger kunnen zijn ivm gestegen benzineprijzen)
- dan moet je nog vanaf Kuta naar Lovina met bijvoorbeeld de Peramabus vertrek 10.00 uur via Ubud aankomst rond 13.00 in Lovina (er gaat er maar een per dag) Prijs Rp 85.000 per persoon. Als je met twee personen bent dan ben je dus al Rp 215.000 kwijt. De Peramabus gaat wel NAAR de luchthaven maar er zijn geen vertrekkende bussen.
- reizen per bemo: dit is verreweg de goedkoopste oplossing maar neemt veel tijd in beslag; eerst naar de terminal in Denpasar, dan naar Singaraja en verder naar Lovina. Neemt veel tijd in beslag en gedoe met je bagage bijb=voorbeeld.
- ander alternatief is een auto met chauffeur huren vanaf ongeveer Rp 250.000 voor 8 uur (veel folders op het vliegveld vlak voor de uitgang) als je niet al te moe bent kun je dan op weg naar Lovina ook nog af en toe stoppen (aan het meer van Bedugul bijvoorbeeld of een toeristische route via Pupuan of Munduk nemen
-nog een alternatief: overnachten in Kuta, brommer huren (met een beetje geluk Rp 40.000 per dag indien je voor meerdere dagen huurt) rugzakje mee en richting Lovina. Dit is best te doen maar is natuurlijk afhankelijk van je plannen verder.

Ik hoop dat er iets bij zit. Succes!

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Op het vliegveld betaal je rond de 350.000 Rp. voor een taxi coupon naar Lovina. Vastgestelde prijzen. Transfer van een hotel in Lovina om je op het vliegveld op te halen ligt ook rond die prijs. Is toch 5 uur rijden heen en terug.
Gr.Wim.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

het is weer leuk hier....... Emoticon: Angry

Ik zie dat de OP zich net vandaag heeft aangemeld. Wat moet die niet denken?

Leuk zo'n selamat datang........

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Stanno, het is niet helemaal onlogisch dat iemand die al jaren op dit forum rondloopt en daar zeer veel nuttige informatie geeft en bovendien naar ik meen al jaren in Indonesie woont, even reageert op jouw kostenplaatje van een aantal jaren geleden. Ik kan me voorstellen dat je een beetje geirriteerd was door zijn toon, maar dat is toch geen reden om iemand meteen voor ouwe zeikerd uit te maken. Het is een hartstikke leuk forum, waar iedereen elkaar helpt, laten we het zo houden.

groetjes Elsbeth

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-07-2008 14:31 Tuti & Jan wrote:
Maar je kunt wel als een ouwe zeikerd op mijn info ingaan,
Wat mij betreft ben je een echte aanwinst voor dit forum, komt amper kijken en gebruikt allerlei woorden die op dit forum niet gangbaar zijn.
De webmaster heeft daar een prima medicijn voor en wat mij betreft mag hij jou een recept verstrekken, te hopen dat jou taalgebruik daardoor een beetje netter wordt.
Jan

100% mee eens Jan. We hebben er weer een "boterstamper" bij. Schijnt tegenwoordig de mentaliteit in NL te zijn; hoe groffer en schreeuwender, hoe beter. Ben ik blij dat ik er al 20 jaar weg ben.

Gala2000
Gebruiker
spacer line

Dag Anne Mieke, bedankt voor je adviezen. Ook de anderen bedankt voor hun welgemeende adviezen.
Ik ga verder niet in op de andere discussies, want ik had slechts een vraag over het vervoer tussen Denpasar en Lovina en ik zie nu welke gevolgen er van komen!

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Gala:
Afgelopen februari hebben we een transfer gehad van Denpasar naar Lovina Beach/Singaraja. De Homestay waar we verbleven heeft dit geregeld. Het kostte ons toen 40 US dollar (Ī Ä28). De prijzen van bussen etc. kan ik je helaas niet geven. Ik zelf vind de taxi prettig daar je toch al een lange vlucht achter de rug hebt. Onze chauffeur stopte onderweg ook regelmatig om van het mooie uitzicht te genieten.

Ik ga verder niet in op de andere discussies, want ik had slechts een vraag over het vervoer tussen Denpasar en Lovina en ik zie nu welke gevolgen er van komen!

Gala:
Je zult merken als je je in andere topics verdiept, dat er heel vaak of topic wordt gegaan. Halverwege of al eerder heeft men dan over andere onderwerpen dan wat eigenlijk gevraagd wordt.
Dit is hier heel normaal.

Een fijne vakantie en groetjes,
Pamela

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Tja, of ik het wil verwijderen? Ja eigenlijk wel.
Of ik het doe? Nee, ik ben jullie moeder niet met dit kinderaxhtige gedrag in een topic waarin iemand iets vraagt? Te gek voor woorden.
Ik laat het gewoon staan, Komop zeg volwassen mensen hier?
Denk daar nog maar eens over na. Ik begrijp heel goed Jan zijn grieven wel.
Vandaar dat ik het morgen maar eens weg haal.

Zal het topic morgen maar eens opschonen zodat Jeroen alsnog vakantie kan hebben. Pfffffffffffffffffffffffffff Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Topic is opgeschoond en paulh is in de prullenmand verdwenen. En nu normaal weer verder. Emoticon: Smile

Gala2000
Gebruiker
spacer line

Antwoord aan Pamelabak: ik heb inmiddels een aanbod van mijn hotel uit Lovina Beach ontvangen: 30 euro, eigen busje. En ik zal de gelegenheid hebben om onderweg te genieten van het uitzicht en zelfs een paar korte uitstapjes te maken.
En wat de discussies betreft: ik hou me maar slechts bezig met mijn vraag/vragen en de verkregen antwoorden. Ik volg sinds kort de discussies op het forum en het is ongelooflijk wat er allemaal 'bijgesleept' wordt.
Nogmaals bedankt.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,935,026 pageviews Een website van indahnesia.com