Volle bussen in Jakarta


 Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
70 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line
 

Volle bussen in Jakarta

Buiten het gebruik van de vele duizenden - over het algemeen - oude bussen die er in Jakarta rond rijden, is er sinds een paar jaar nog een extra mogelijkheid bijgekomen. Dit waren in 2004 spiksplinternieuwe bussen die op - toen - twee routes werden ingezet. Een route van noord naar zuid en de andere van west naar oost en tegengestelde richtingen uiteraard. De officiŽle naam TransJakarta staat op de bussen, maar verder kent heel Jakarta het inmiddels als 'Busway'. Dat is het ook, want TransJakarta is te algemeen. In de vier jaar dat dit bedrijf nu bestaat zijn honderden haltes gebouwd uit duurzame materialen en zijn er inmiddels ook al vier trajecten bijgekomen die ogenschijnlijk willekeurig zijn neergelegd door de metropool.

Lees verder , klik op de titel




sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line
 

Ik vraag me af of ze daar ook zo' n orang turis kaartenverkoop hebben zoals in Amstelerdam .
Hier kan een orang turis een dagkaart kopen , mijn neef komende uit jakarta had ook zo' n 3 daagse kaart gekocht voor 14,50 eurie.
Hoop dat ze ook in Jakarta zo'n dagkaart verkopen , kan je voor een habbekrats heel jakarta bekijken , en dan ceklak ceklik (bikin poto) .

Hier een kaart waar men met de transjakarta kan reizen.
http://www.rutebusway.com/

De TransJakarta gaat ook rijden naar of langs de rijke buurt Pondok Indah.
Het is grappig dat er wordt verteld dat sommige bewoners van die wijk bezwaren hebben dat zo' n bus langs hun wijk rijden .


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line
 

De Nederlandse politici schijnen nu te genieten van hun .... vakantie, ze zouden de tijd een beetje nuttig kunnen besteden om het het erg mooi geschreven artikel over de Volle bussen in Jakarta te lezen.
IndonesiŽ laat hier zien dat ze problemen in het verkeer in Jakarta wil aanpakken en bied de bevolking een alternatief aan zonder te zeuren over wat het allemaal kost.
De Economen op dit forum zullen een project als dit natuurlijk wel weer afkraken.
Dat sommige bewoners in de rijke jongens buurt tegen die bus zijn neemt men maar voor lief.
Jan




sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line
 

Ze zijn ook milleu bewuster geworden.
Er rijden zelfs bussen van transjakarta met Gas (Bahan Bakar Gas).



Geleend uit : topic Indonesia 2007 according to Sidia.
De nieuwe generatie Jakarta Transway.
Ze lopen op gas . Ya , wij doen ook aan het millieuvraagstuk.
En aan vrouwen emancipatie wordt ook aangetimmerd , er rijden vrouwelijke buschauffeurs .
Busway is heel comfortabel , heb ook geprobeerd van Blok M (Pasar Raya) naar Setasion Kota , voor Rp 3500 one way.
Het is af en gaan van de bussen , vaak rijden ze achter elkaar .
jammer dat het alleen maar in de grote verkeersader gereden wordt.
Bij de periferie werd nog steeds door de angkots verzorgd.
Heb daarna kopi en kroket gegeten bij Batavia Cafe .



Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Ik vind de Busway een uitkomst in Jakarta. het kost maar Rp 3000 of Rp 3500 (ook als je overstapt) Het gaat snel, de bus rijdt alle files voorbij en als het op je route ligt dan is dit de allerbeste keuze die je kunt maken. Zelfs met een paar taxiritten tot en van een bushalte ben je goedkoper uit en sneller op de plaats van bestemming. Het is ook nog eens leuk als sightseeing vooral als je op de eerste paar plaatsen net achter de chauffeur kan zitten (veel hoger dan in een taxi of bajaj dus je alles goed overzien)
Je kunt dan sowieso voor een habbekrats heel Jakarta doorcrossen.

gr
Anne Mieke


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line
 

de busway is zeker een verbetering...maar wat jakarta als wereldstad natuurlijk echt nodig heeft is een echte metro...al wat de busway nu doet, is een bestaande strook op de grote verkeersaders inpalmen, het is zeker geen oplossing voor de dagelijkse verkeerschaos in jakarta...



sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line
 

De metro zou ook een goede oplossing zijn .
Ongeveer 15 jaar geleden droomde men al om metro in te voeren in jakarta , een vriend van mij zat ook in een " group" die bezig was met een tender te plaatsen voor de bouw van de metro.

Of het nu nog te realiseren is nog de vraag , denk ook aan de bodemgesteldheid , jakarta heeft last van grondverzakkingen.
Men is nu bezig met de aanleg van de zweeftrams , en de project duurde ook al een tijdje.
De beste is om gewoon de tram weer in te voeren.

Weten jullie ook dat binnenkort een trein van Gambir via Noord Jakarta naar de bandara Cengkareng rijd ?


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 10-07-2008 16:22 sidia wrote: [Weten jullie ook dat binnenkort een trein van Gambir via Noord Jakarta naar de bandara Cengkareng rijd ?


Zou een uitkomst zijn Sid.
De busway is deels oke en deels niet. Als je werkelijk voor je werk op een auto of taxi bent aangewezen (zoals ik die van hot naar her moet reizen) dan zijn al die busbanen die een groot deel afsnoepen van de al bestaande jalur , een behoorlijke vertraging; de lengte van de files is er door toegenomen.




sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line
 

Jalur KA Bandara Cengkareng-Manggarai Selesai 2008

JAKARTA--MIOL: Pembangunan jalur kereta api yang menghubungkan bandara Soekarno Hatta (Cengkareng)-Manggarai ditargetkan selesai 2008.


20 menit ke bandara
Jalur baru kereta api tersebut nantinya melalui rute Manggarai-Dukuh Atas-Tanah Abang-Duri Kepa/Grogol-Pesing-Rawa Buaya-Klender-Soekarno Hatta. Panjangnya sekitar 30 kilometer.
Dengan jalur kereta baru itu, diharapkan perjalanan dari bandara Cengkareng-Manggarai bisa ditempuh hanya dalam waktu 20 menit.

Diperkirakan, layanan kereta api itu mampu menampung sedikitnya 30 persen atau berkisar 10 juta penumpang pengguna jasa pesawat udara. Saat ini total penumpang Soekarno-Hatta mencapai 30 juta orang.
"Itu belum termasuk pengantar, 30 juta itu orang yang bergerak naik pesawat. Sebuah angka yang cukup besar," kata Hatta.
Nantinya, kereta api tersebut melayani beberapa jalur baik ekspres maupun biasa yang akan berhenti di setiap stasiun. Kereta itu akan beroperasi mulai Subuh sampai jam 24.00 WIB. (Rdn/OL-02).

1.Operationeel eind 2008
2.Route van Manggarai naar Soekarno Hatta (30 km)
3.Reistijd 20 minuten
4.Kapaciteit 30%(10 miljoen passagiers)
5.Rijtijden : Subuh (vroeg in de ochtend ) tot 24.00 uur




Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line
 

van CGK naar Manggarai in 20 minuten?? en vervolgens 2u in de file staan van Manggarai naar Menteng?


Gracias. Sama sama

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line
 


On 10-07-2008 14:39 belgianguy wrote:
de busway is zeker een verbetering...maar wat jakarta als wereldstad natuurlijk echt nodig heeft is een echte metro...al wat de busway nu doet, is een bestaande strook op de grote verkeersaders inpalmen, het is zeker geen oplossing voor de dagelijkse verkeerschaos in jakarta...


Een metro in Jakarta, ha ha, dat zou ik wel eens willen zien met een banjir ongeveer 5 keer per jaar.

Die zweeftram is stil gelegd, de details weet ik niet maar het komt er op neer: Het geld is op.
Wel grappig dat de half afgebouwde pilaren ervan wel gewoon blijven staan.
Maakt toch allemaal niet uit...

Greetz



Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,431 pageviews Een website van indahnesia.com