Maumere=>Jakarta

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
105 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
stone17
Gebruiker
User icon of stone17
spacer line

Forum lezers,
Is er ervaring met de vlucht Maumere(Flores) naar Jakarta??
Dus wat zijn de prijzen en maatschappijen die deze lijn vliegen.
Alvast bedankt

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Vorig jaar met Merpati gevlogen. Volgens mij vlieg je altijd naar Denpasar en dan verder met een volgend vliegtuig. Kosten voor een enkeltje moet in de buurt van 50 euro liggen als ik het goed herinner.
Gr.
Wim.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

50 euro van Jakarta naar Maumere? Denk het niet.
Misschien vorig jaar het stuk vanaf Denpasar maar zeker niet de totale vlucht. Bovendien zijn alle tickets sinds de benzinecrisis flink omhoog gegaan.

Jakarta-Denpasar veel maatschappijen o.a. Lion Air, Sriwijaya (dat zijn volgens mij ook de goedkoopste)
Denpasar-Maumere Merpati (iets anders kan ik even niet verzinnen)

De luchtvaart in Indonesie is voortdurend in beweging: flights come and go, alsook luchtvaartmaatschappijen. Het is gewoon niet bij te houden.

Voor de geintgeresseerden: ik zag vorige week op het vliegveld van Denpasar ineens routes naar Ruteng en Ende op Flores met, ik geloof, Pelita. dus Stone17 als Moni (Kelimutu) je start is zou je ook via Denpasar naar Ende kunnen gaan. Het is dan letterlijk net zo lang als het breed is. Moni ligt op de helft tussen Maumere en Ende (he waar bemoei ik me ook mee)

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

nettyzzz
Gebruiker
spacer line

wij hebben 4 weken geleden een vlucht van Denpasar naar Maumere gedaan met Merpati voor 70 euro enkele reis

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Ik bedoelde dus Maumere - Denpasar voor ongeveer 50 eurie. vorig jaar.
Op Ende landt een keer per week een vliegtuig vanuit Denpasar.
De andere 6 dagen is het vliegveld gesloten.
Ik raad je aan de vlucht redelijk van te voren te boeken.
Vorig jaar waren er studenten die meteen wilden boeken en vliegen vanuit Denpasar. Moesten 2 weken wachten voor een vlucht.
In Maumere was een stel die niet binnen 4 dagen naar Denpasar konden. Die hebben het uiteindelijk opgelost door de volgende dag naar Timor te vliegen en daar vandaan dezelfde dag weer naar Denpasar. Kostte uiteraard wat meer.
Gr. Wim

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Wij vliegen trouwens op 24 juli van Jakarta naar Denpasar met Mandala Air voor 450.000 Rp. p.p. enkele reis. Iets van 32 eurie.
Gr. Wim.

domana
Gebruiker
spacer line

Hoi,

Ik had eigenlijk de omgekeerde vraag. 2 augustus landen wij in jakarta en wij zouden liefst zo snel mogelijk door reizen naar flores. Via de site van merpati lijkt het alsof ze een rechtrstreekse vlucht naar Maumere hebben maar ik heb het gevoel dat dit niet klopt...
Is het mogelijk om snel naar Flores door te reizen (eventueel via tussenstop in denpansar) Op hoeveel dagen en geld zouden we zo ongeveer moeten rekenen om dit te doen?
Groetjes

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-07-2008 10:09 domana wrote:
Hoi,

Ik had eigenlijk de omgekeerde vraag. 2 augustus landen wij in jakarta en wij zouden liefst zo snel mogelijk door reizen naar flores. Via de site van merpati lijkt het alsof ze een rechtrstreekse vlucht naar Maumere hebben maar ik heb het gevoel dat dit niet klopt...
Is het mogelijk om snel naar Flores door te reizen (eventueel via tussenstop in denpansar) Op hoeveel dagen en geld zouden we zo ongeveer moeten rekenen om dit te doen?
Groetjes

Het hangt ervan af hoe laat je aankomt en dus door kunt reizen naar Flores en er nog diezelfde dag bent..

Kom je echt vroeg aan in Jakarta dan kun je nog diezelfde dag doorreizen mits er nog tickets beschikbaar natuurlijk.
Garuda heeft een vlucht om 8.10 die je nodig hebt om de vlucht vanuit Denpasar nog te halen.
Air Asia en Merpati gaan nog veel vroeger dus die vallen mogelijk af.

Alternatief is om eerst naar Denpasar te vliegen diezelfde dag met o.a.
Lion Air, Mandala, Batavia, Sriwijaya, Merpati, Air Asia of Garuda, overnachten in Kuta en de volgende dag door te vliegen naar Maumere. Beter dan een overnachting in Jakarta omdat je er een behoorlijke tijd over doet om in de stad te komen en er ook weer uit in de wetenschap dat je heel erg vroeg op de luchthaven moet zijn)
.
Prijzen Jakarta-Denpasar vanaf Rp 500.000 maar ik denk dat je op deze kort termijn al snel op zoín Rp 800.000 moet rekenen
Merpati vliegt rond 13.00 van Denpasar naar Maumere dus je moet toch al rond 11.00 uur in Denpasar zijn. (= 10.00 Javatijd, 1 uur tijdsverschil met Bali) Vorig jaar heb ik voor de omgekeerde route (Maumere-Denpasar) Rp 850.000 betaald. Bij mijn weten is er geen ander maatschappij die deze route vliegt.

Zie ook

http://forum.indonesiepagina.n(...)ines_vanuit_bali.php

waarin veel links van luchtvaartmaatschappijen staan

groeten
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

domana
Gebruiker
spacer line

Hey

Alvast bedankt voor de reactie. Normaal gezien komen we pas om 16u25 aan in Jakarta dus hadden we eigenlijk al een beetje gerekend op pas de volgende dag verder vliegen. Overnachten in Denpasar had ik nog niet mee stilgestaan. Het lijkt me handiger maar ik betwijfel of dat nog zal lukken? Of ben ik hier mis? Ik maakte me eerder zorgen over of er op zo'n korte termijn nog wel tickets beschikbaar zijn voor de volgende dag. Heb geen zin om dagen in Jakarta te wachten op een vlucht.

Apff de eerste keer IndonesiŽ is zo vreselijk moeilijk in tijdsplannen Emoticon: Smile zal ik even de situatie schetsen: We komen IndonesiŽ 5 weken verkennen (5september is onze terugvlucht vanuit jakarta) en we zijn er nog steeds niet uit wat we kunnen en willen zien. Ons plan was jakarta-> zo snel mogelijk naar Maumere en van daaruit via Lombok, Bali en Java terug. Ik vrees alleen dat we wat teveel willen en dat dit tijd tekort gaat geven. Misschien kan iemand andere tips geven? (of zou ik hier beter een nieuw topic over starten Emoticon: Smile )

Groetjes

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-07-2008 15:51 domana wrote:

....Normaal gezien komen we pas om 16u25 aan in Jakarta dus hadden we eigenlijk al een beetje gerekend op pas de volgende dag verder vliegen. Overnachten in Denpasar had ik nog niet mee stilgestaan. Het lijkt me handiger maar ik betwijfel of dat nog zal lukken? Of ben ik hier mis? Ik maakte me eerder zorgen over of er op zon korte termijn nog wel tickets beschikbaar zijn voor de volgende dag. Heb geen zin om dagen in Jakarta te wachten op een vlucht.

Je hoeft zeker geen dagen te wachten.
Je kan nog best door naar Denpasar diezelfde middag/avond. Bij veel maatschappijen kun je ook online boeken en in Indonesie is het niet ongebruikelijk om op het vliegveld ter plekke een vlucht te boeken.

Voor die andere vragen zou ik idd even een nieuw topic openen dan kunnen we je op de goeie plek antwoord geven. 5 weken voor wat je aangeeft is niet onmogelijk met een goed plan.

gr
AM

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,811,356 pageviews Een website van indahnesia.com