Makelaars met absurde prijzen!

Subforum Bali, het godeneiland 
46 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Zo fout als wat.

Vroeg of laat lopen jullie tegen de lamp als jullie een huis/grond kopen.
Linke zaak.

Een huis / onroerendgoed kopen is een lange termijn gebeuren.
En het staat ook overal geregistreerd wie de eigenarenn zijn .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

priyoo
Gebruiker
spacer line

Fout! Omdat mijn vrouw Chinees/Indonesisch is EN door haar leeftijd valt zij onder de voormalige regelgeving die zegt dat zij veilig met 100% zekerheid eigendom kan hebben in Indonesie!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Om Sid, wat dat betreft is dit forum vermoeiend. Er komen allerlei mensen vragen stellen en als men antwoorden krijgt die onwelvallig zijn, dan weet men het weer beter en gaat er tegen in. Wat is dat toch voor een volk tegenwoordig, die medelanders???!! Ik begrijp niets meer van hen.
Om Sid, u hebt 100% gelijk: harststikke fout -> een paspoort is nog geen nationaliteit maar uitsluitend een reisdocument dat weer zo kan worden afgenomen. Zeker in dit soort dubieuze gevallen.
Meneer Priyoo, als u het allemaal zo goed weet, waarom vraagt u dan om informatie aan de forumleden? Men is u alleen maar ter wille om u te waarschuwen (een gewaarschuwd man telt voor 2, nietwaar?!) voor grote verliezen dan wel tegenvallers.
Dubbele nationaliteit voor volwassenen /=/ onmogelijk in RI. Er is al zoveel over gepubliceerd, bla bla bla bla.........................
Wasted words.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 03-07-2008 13:40 Yogya-Bali wrote:
Om Sid, wat dat betreft is dit forum vermoeiend.

Wasted words.

Tya , spelen als een roepende in de amsterdamse polderland is ook soms vermoeiend.Beschouwd het maar als amal.

Menir P , als je jou adres wil geven kan " pihak yang berwenang " bij jullie langs komen om te gaan controleren of jullie surat2 in orde is .

Moet ik de betreffende wet teksten gaan quoten voor jou ? Gratis en met alle liefde . Emoticon: Nice
Staat ook ergens in een andere topic

priyoo
Gebruiker
spacer line

Ik begrijp jullie frustraties niet, sorry!
Op de eerste plaats heb ik nooit een vraag gesteld op deze pagina over het wel en wee van paspoorten of wat dan ook. Deze vraag is mij door Yerun gesteld!!

Vragen die ik op andere pagina's stel, daar weet ik dan idd niets van en daarom zoals je suggereerd, stel ik deze!

Ik dacht Yerun een dienst te bewijzen door zijn vraag te beantwoorden maar kennelijk stuit dit op tumult! Goed zo jongens. Jullie weten alles, perfect ga zo door, dan ga ik door met mijn prive zaken. Oke?

De vraag was makelaars in Bali etc. etc. En verder niets!!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 04-07-2008 06:48 priyoo wrote:

Frustraties ?
Hoezo ?
Het is een reactie op je openbare verklaring dat je 2 nationaliteiten heb.
Je zit in een forum .
Je heb zelfs extra info verteld over je vrouw , wordt ook niet gevraagd.

De vraag over makelaars is ook netjes beantwoord ?

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 04-07-2008 06:48 priyoo wrote:
Op de eerste plaats heb ik nooit een vraag gesteld op deze pagina over het wel en wee van paspoorten of wat dan ook. Deze vraag is mij door Yerun gesteld!!

Vragen die ik op andere paginas stel, daar weet ik dan idd niets van en daarom zoals je suggereerd, stel ik deze!

Ik dacht Yerun een dienst te bewijzen door zijn vraag te beantwoorden maar kennelijk stuit dit op tumult! Goed zo jongens. Jullie weten alles, perfect ga zo door, dan ga ik door met mijn prive zaken. Oke?

Priyoo, het gaat ook heel vaak wel goed hoor. Ken zat mensen. Deze mensen komen meestal niet op fora simpel weg omdat ze wel iets beters te doen hebben...

priyoo
Gebruiker
spacer line

Oke mannen, jullie hebben terrecht!

Ouwe bekende, ik geloof heilich dat het ook goed kan gaan, die mensen zou ik graag ontmoeten!!

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Die zijn er zat alleen die gaan niet in Indonesia achter de computer zitten om op forums te schrijven....

priyoo
Gebruiker
spacer line

Duidelijk. Kun je me dan adviseeren waar ik deze kan vinden?

Alvast bedankt hiervoor.

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Gewoon een kennissenkring opbouwen daarzo.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 04-07-2008 08:52 ouwe bekende wrote:

...

Priyoo, het gaat ook heel vaak wel goed hoor. Ken zat mensen. Deze mensen komen meestal niet op fora simpel weg omdat ze wel iets beters te doen hebben...

Het gaat ook . heel vaak wel goed .Dat weet (bijna) iedereen ook.
Dat klopt ook totdat ze in een conflict betrokken raken , bij de rechtbank terechtkomen

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Dat klopt ook totdat ze in een conflict betrokken raken , bij de rechtbank terechtkomen [/quote]

En dat in conflict raken kan je soms helemaal niets aan doen.
Want als een sontoloyo van een buurman jaloers of de pest aan je heeft omdat jij meer kan doen dan hij dan geeft hij je gewoon aan bij een van de politie afdelingen met een of ander k?t smoes. En dan heb je wel de poppen aan het dansen. Emoticon: Angry

Shalom

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 04-07-2008 23:18 Bokito wrote:

En dat in conflict raken kan je soms helemaal niets aan doen.

kloft ook.
Maar je bent natuurlijk dubbel de lxl (LOL) als je ook boter op je kop hebt. Emoticon: Smile

Pearl2see
Gebruiker
User icon of Pearl2see
spacer line

Sidia schreef :
Zo fout als wat.

Vroeg of laat lopen jullie tegen de lamp als jullie een huis/grond kopen.
Linke zaak.

Een huis / onroerendgoed kopen is een lange termijn gebeuren.
En het staat ook overal geregistreerd wie de eigenarenn zijn .

Ik hoor dit soort verhalen vaker, maar ik ben ze persoonlijk nog nooit tegen gekomen. Heb je misschien een voorbeeld? Zijn er gevallen bekend waarbij van iemand met een dubbel paspoort de woning in beslag is genomen? Dit is niet als kritiek bedoeld, maar je hoort zoveel ( onzin ) verhalen, dat ik me afvraag of er werkelijk gebeurd als je tegen de lamp loopt. Wie kent er voorbeelden?

priyoo
Gebruiker
spacer line

Waarschijnlijk zijn er geen voorbeelde te praten, gewoonweg omdat het te zwart wit is!
Wat voor mij van belang is, ieder mens op dit forum wil of echter gezegt praat over op zelf naam hebben!! Waarom niet gewoon op naam vrouw? Vertrouwen moet in huwelijk toch aanwezig zijn?! Zekers na 15 jaar of nie dan?
En als je de wet goed kent in dit land, zoek maar op, dan kan een chinees wel degelijk grond bezitten in dit land!!!!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Waarom niet op naam van de vrouw?
Ik zou zeggen, vraag YB eens die ziet zichzelf beroepshalve geconfronteerd met de gevallen waarin het dus niet goed gaat. Maar het is zoals vaak tegen dovemans oren geroepen. En als je niks aan wil nemen dan doe je het toch gewoon? Maar dan niet op het forum meedelen dat er iets mis is gegaan.
Want die gevallen hebben hier ook meer als genoeg

It's only kinky the first time.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 05-07-2008 08:44 priyoo wrote:
Waarschijnlijk zijn er geen voorbeelde te praten, gewoonweg omdat het te zwart wit is!
Wat voor mij van belang is, ieder mens op dit forum wil of echter gezegt praat over op zelf naam hebben!! Waarom niet gewoon op naam vrouw? Vertrouwen moet in huwelijk toch aanwezig zijn?! Zekers na 15 jaar of nie dan?
En als je de wet goed kent in dit land, zoek maar op, dan kan een chinees wel degelijk grond bezitten in dit land!!!!

Chinezen met Indonesische achtergrond (peranakan=ouwerwetse benaming) heeft dezelfde rechten en plichten als alle andere Indonesiers(Sundanezen , Javanen , Batakkers etc) mits ze de nationaliteit van Indonesia hebben.
Een Indonesische vrouw die getrouwd is met een WNA (Belanda , Zuid Afrikaan , Turk etc) moet rekening houden met de U.U. Agraria en Perkawinan(niet in gemeenschap van goederen) , doet ze dat niet dan geeft het gevolgen.
Tot nu toe wordt veel gerommeld omdat er te veel incompetente en corrupte ambtenaren.En soms foute notarissen.
Tegenwoordig waait een frisse wind in Indonesia , corruptors worden 1 voor 1 aangepakt.
Toch te langzaam en nog te weinig.
Eigendom van onroerendgoed-grond staat ingeschreven in diverse lijsten / instanties. Mocht het ooit gekoppeld wordt , zal er koppen vallen.
Wat in de vat zit verzuurt niet. Emoticon: Smile

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. pearl2see

Een voorbeeld moet je gaan lezen in de topic over een nederlandse resort in sukabumi.
Of het waar is of zo gegaan is zoals verteld wordt weet ik het niet.
Dat zijn alleen maar Nederlanders.Geen dubbele paspoort.

Ben ook niet verbaasd dat het mis kan gaan omdat de constructie toen niet deugt .
Dat heb ik al gedacht (en besproken) met een paar belanghebbenden in 2003 0f 2004. En in 2005.
Toen wilde mijn vrouw ook kijken , maar niet kopen omdat ik vind dat de constructie niet goed was.
Later werd het veranderd , maar kennelijk heeft het niet geholpen.

Ik heb alleen geredeneerd op grond van de toenmalige constructie en de "eigendomspapieren" en dat toetsen op de relevante wetsartikelen.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Over dubbele paspoort bij de Indonesiers.
Nederland erkent in sommige gevallen dubbele paspoort (ook met Indonesia ?).
Indonesia erkent het niet.
Zodra een Indonesier een andere nationaliteit aan neemt verlies hij /zij de Indonesische.
Dan ben je automatisch buitenlander, dus mag je ook geen onr.goed en zeker grond niet bezitten.

Vinie
Gebruiker
User icon of Vinie
spacer line

On 01-07-2008 20:58 ouwe bekende wrote:

...

Mag ik nou eens ff een vraagje tussen door stellen...? Waarom zou je uberhauprt in IndonesiŽ gaan wonen, er is daar nog zoveel mis en de vooruitzichten zijn niet beter. Is toch vragen om moeilijkheden....ok als je financieel onafhankelijk bent dan kan ik me daar nog iets bij voorstellen maar moet je daar gewoon je brood nog verdienden dan zou ik het niet doen. Ga dan beter naar Thailand ofzo.

Heb nog maar twee aziatische landen gedaan Indo - Thailand over de filipijnen heb ik ook al gehoord dat het goedkoop en goed leven zou zijn.
De andere landen zijn duurder om te leven die ik bezocht.

Ook is Bahasa gemakkelijker dan thai om te leren denk ik.

Ik heb grote bewondering voor mensen die de stap durven te maken om weg te gaan. Ik zie enkel de obstakel en miserie.
-Een huis kopen kan ik niet als buitenlander.
-Je kunt er niet lang verblijven.
-Indien ik daar permanent zou blijven, kan ik dan nog later als ik m'n pensioen leeftijd heb een pensioen trekken van m'n geboortland. Ik betaal hier trouwens al +/-20jaar belastingen.
-En wat met de spaarcentjes! Deze hier laten op de bank en af en toe een transactie doen. Of daar alles op een rekening plaatsen en krijg je misschien meer%!
-Ook de sociale zekerheid is een probleem, wat als je een ongeval, ziekte krijgt.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

[quote] On 21-07-2008 13:17 Vinie wrote:

...

Heb nog maar twee aziatische landen gedaan Indo - Thailand over de filipijnen heb ik ook al gehoord dat het goedkoop en goed leven zou zijn.

**In de filipijnen wonen als een bule/expat met relatief dikke portemonee is ook leuk.
Mits je ook toegelaten kan worden.

De andere landen zijn duurder om te leven die ik bezocht.
** Malaysia is ook leuk en relatief goedkoop en beter georganiseerd dan R.I.

Ook is Bahasa gemakkelijker dan thai om te leren denk ik.
** Dat denk ik ook.

Ik heb grote bewondering voor mensen die de stap durven te maken om weg te gaan.
** ik ook

Ik zie enkel de obstakel en miserie.
** Dan ben je een " zwart " kijker

-Een huis kopen kan ik niet als buitenlander.
** Is een appartement / condo geen huis ?

-Je kunt er niet lang verblijven.
** dat is niet waar .
Er zijn veel nederlanders die daar al tientallen jaren wonen.b

-Indien ik daar permanent zou blijven, kan ik dan nog later als ik mn pensioen leeftijd heb een pensioen trekken van mn geboortland. Ik betaal hier trouwens al +/-20jaar belastingen.
** Het is ook zo , is duidelijk

-En wat met de spaarcentjes! Deze hier laten op de bank en af en toe een transactie doen. Of daar alles op een rekening plaatsen en krijg je misschien meer%!
** vergeet niet de inflatie en belasting..

-Ook de sociale zekerheid is een probleem, wat als je een ongeval, ziekte krijgt.
** Kan een probleem zijn , mits je goed verzekerd ben.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Vinie,

Ik heb ook niet overal een antwoord op maar op een paar vragen misschien wel.

-Huis kopen in Indonesie? Gebruik ook hiervoor de zoekfunctie want ook hierover is al veel gezegd en geschreven
- Wat betreft de verblijfsvergunning is een verhaal apart; diverse (on)mogelijkheden. Er is op dit forum hier al veel over geschreven. Typ bij de zoekfuncties KITAS of visa/visum in en er komt vanalles uit.
- Pensioen en AOW kun je in Indonesie gewoon genieten. Indonesie heeft een belastingverdrag met Nederland. Als ik mij niet vergis ligt dat in Thailand anders (ongunstiger) Maar het ligt er natuurlijk aan hoeveel je hebt opgebouwd zowel aan pensioen als AOW. In Nederland bouw je vanaf 15 tot 65 jaar AOW op mits je in Nederland verblijft. Elk jaar dat je in het buitenland verblijft gaat daar 2% per jaar vanaf.
-Spaarcentjes? Tegenwoordig heb je internetbankrekeningen. Een rekening in Indonesie openen kan alleen maar met verblijfsvergunning
-Je kunt je in Indonesie net zoals in Nederland tegen ziektenkosten verzekeren maar daar weet ik persoonlijk niet genoeg vanaf.

Succes met de beren op de weg Emoticon: Wink

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Aangaande je gespaarde geld wat nu veilig in NL staat over maken naar Indonesie? NOOIT NOOIT aan beginnen, alleen zoals Sidia meld, de inflatie, en wat dacht je van koers? En niet te vergeten zoals Anne Mieke aangeeft zal het niet eens kunnen, kan het wel pas op ze hebben het recht om er beslag op te leggen als ze je ergens van verdenken. Nee nooit en te nimmer je duur betaalde spaarcentjes overhuizen naar Indonesie.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Bovendien als we het even over diegene hebben die spaargeld hebben in NL. Op dit moment bij een rente vast periode van 1 jaar kun je al circa 5% rente ontvangen en deze is nog steeds stijgende! ook als je je uit laat schrijven in NL is de rente die je ontvangt onbelast!! Reken maar uit wat je dan per maand hebt te besteden! Oke voor de deskundige onder ons, ja klopt de rente moet opgegeven worden in het land waar je dan ingezetene bent, maar in Indonesie kun je niet ingezetene zijn (Mits KITAS, andere visums niet) zodat je dus onbelast de volledig ontvangen rente kunt genieten. Doe er je voordeel mee zo ik zeggen

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,715,759 pageviews Een website van indahnesia.com