Media? vrijheid van meningsuiting?

Subforum Andere praat 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

De Media,

Meer en meer stoor ik me hieraan.
Onder het mom van de vrijheid van menings uiting mogen ze maar alles vertellen waar ze zin in hebben.
Er is niks wat controleerd of het een feit is wat ze schrijven. ze hebben een ongelofelijke grote invloed op de wereld economie en toch worden er geen regels gesteld zoals bijvoorbeeld in de reclame wereld wel het geval is. zoals dat je geen anti reclame mag maken of niet iets mag verkopen als je liegt over het product waar je reclame over maakt.

Als 200 extremisten iets uithalen in een land kunnen ze simpelweg schrijven alsof het lijkt dat de gehele bevolking van dat land dezelfde mening heeft als die extremisten.

Ik persoonlijk stoor me daar ongelofelijk aan.

Greetz

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Inderdaad erg irritant, maar gelukkig werkt het zo over vrijwel de gehele wereld, zodat we allemaal een stigmatiserend beeld krijgen van 'het buitenland'. Dat is dan ook het enige positieve... Emoticon: So funny

Het is trouwens net zo erg als melden dat er een aardbeving is geweest "in Indonesie".. doh... Meldt dan ook even waar, zodat niet direct iedereen in paniek gaat sms-en, bellen, faxen, emailen en skypen... Emoticon:

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 26-06-2008 06:26 Yerun wrote:
Inderdaad erg irritant, maar gelukkig werkt het zo over vrijwel de gehele wereld, zodat we allemaal een stigmatiserend beeld krijgen van het buitenland. Dat is dan ook het enige positieve... Emoticon: Smile

het word alleen wat minder positief als dat "buitenland" wat als zo extreem word beschreven ook voor een deel in hun eigen landje woont, meestal minderheden.
Geeft de bewoners van dat land een fijne stok om die minderheden nog is wat harder voor hun kop te rammen.

daft_punk
Gebruiker
spacer line

Dat gebeurt toch overal.
de media is gewoon een verlengstuk van de politiek.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 26-06-2008 09:27 zieleffe wrote:

Click to see original image

Jonge jonge, what een bullshit cartoon

Je begrijpt er erg duidelijk echt helemaal niks van meneer de grote wereld reiziger.....

Greetz

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 26-06-2008 08:01 daft_punk wrote:
Dat gebeurt toch overal.
de media is gewoon een verlengstuk van de politiek.

En omdat het toch overal gebeurd moeten we het maar gewoon blijven accepteren?

goh, zo kan ik nog wel een hele hoop andere voorbeelden aanhalen die we dan maar gewoon moeten blijven toestaan die echt niet in de haak zijn

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Mee eens met Dutchguy's topic

Begin de details te vergeten

daft_punk
Gebruiker
spacer line

sorry dutchguy, maar net zoals de mensen waar jij je aan ergert, mag ook jij je eigen verhaal doen.
Dat is wat je er aan kan doen. zo heeft ieder zijn eigen inzicht en eigen verhaal en eigen waarheid!

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

De pers is belangrijk, ik weet niet of het aan mij ligt maar ik zie steeds meer een trend dat ze meer en meer op een paparazie manier verslag doen van zaken die heel wat belangrijker zijn dan dat jennifer aniston sex heeft gehad of niet.

Pers is allang niet meer neutraal, het zijn bedrijven geworden die alleen maar aan de kijk lees cijfers denken. Concurentie strijd ten top en schijnbaar winnen de jongens meer lezers, kijkers als ze het op de meest spectuculaire manier brengen en niet op de manier zoals het werkelijk is.

Hiermee word wel een groot gedeelte van de wereld economie gevormd en persoonlijk vind ik het belachelijk dat de visie van de wereld word gevormd door dit soort op geld gedreven bedrijven.

daft_punk
Gebruiker
spacer line

Ik ben het helemaal met je eens. Maar degene die zich daar door laten beiinvloeden zijn dezelfde mensen die "de gouden kooi" niet kunnen missen en alleen maar de prive en de story bij de kapper lezen(echt niet).
gelukkig zijn er ook mensen die verder kijken dan hun neus lang is.

Dit klinkt mischien een beetje arrogant, maar ik denk dat wij (diegene die wat meer van de wereld hebben gezien) wat objectiever tegen dingen aan kunnen kijken en niet alles voor zoete koek aannemen.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Nieuws? Media?
Goede verslaggeving is onafhankelijk.
Het is goed te kijken wie de bron van enig nieuws is.

Vandaar dat ik voor programma's ben die veel achtergrond informatie bieden.
Op basis daarvan kun je een mening vormen. Daar heb je vaak meer media bronnen voor nodig als 1. In Nederland hebben we Nova wat ik niet kan zien.
Verder biedt Aljazeera veel achtergrond reportages. maar ook daar telt propaganda. Net als CNN. Gewoon goed kijken wat betrouwbare bronnen van nieuws zijn.

It's only kinky the first time.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 26-06-2008 16:24 daft_punk wrote:
Ik ben het helemaal met je eens. Maar degene die zich daar door laten beiinvloeden zijn dezelfde mensen die "de gouden kooi" niet kunnen missen en alleen maar de prive en de story bij de kapper lezen.

Precies, maar dat is wel de meerderheid van de wereld wat betekend dat die wel in een democratie bepalen wat er gebeurd en besloten word.

Ik vind dat er een soort wereldwijde neutrale organisatie zou moeten zijn die controleerd of wat er geschreven word ook daadwerkelijk feitelijk waar is.

Dat zal niet al te makkelijk te realiseren zijn maar dat er tenminste over gedacht word zou al een hele fijne grote stap zijn in het bereiken van een wereld waarin je weet dat wat je leest, ziet ook echt is zoals het is.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Tjonge tjonge controleren ??????
Dat was in de tijd dat de communisten er nog waren .
gewoon achteraf de waarheid, afdwingen.
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achter haalt het wel.
Maar controleren je lijkt wel een dictator die zich al of niet wilt weten wat de echte waarheid is.
Een goede basis van democratie is een vrij pers hoe je went of keert.
En als je dat niet tegen kan, zou ik zeggen emigreer naar Saudi-ArabiŽ
Dat was je al van plan toch,als ik mij ken herinneren, midden Oosten
Zoín jonge knaap die al controle overal op wilt zetten, kan van mij de pot op.

We zijn gewend op onze eigen verantwoordelijkheid daarmee zijn we opgevoed.
Dat land waar je nu in vertoeft heeft je geen goed gedaan.
Want je bent nog erger dan de doorsnee mens in een staat van zware disepline.
Je kan beter denk ik naar China gaan daar is een staat die eist van zijn bevolking wat ze moeten doen.
Was er niet eens een staat die dit in hun slogan hadden!!!! bevel ist bevel.
Luisteren zullen jullie, hoe we het ook aan pakken, kom op zeg.
De basis van democratie is vrije meningen uitingen, en dat mag je toetsen bij de rechtelijke macht.
aan die rechtelijke macht, kan je ook wel weer, wat kritiek op hebben.
Want ze stellen het te persoonlijk voor, dat je dan wel het geluk moet hebben, is er wel goed gewerkt door de juiste personen, de juiste analysche gemaakt.
Is het niet door beijverige ambtenaren die willen scoren de juist procedures genomen.
Allemaal aspecten die mee genomen zal moeten worden, op een oordeel.
Ik merk dat vele Hollanders in de vreemde zich hebben vervreemd van hun vaderland.
Ze begrijpen niet de vrijheid die we hier hebben, om niet alles zo maar klakkeloos maar aannemen, maar kritiek hebben overal op.
En als het kan, kan je procederen, om je gelijk te halen.
Dat gezien nu mijn ervaring gemakkelijker gemaakt is, voor hen die via de weg van onvermogen, hun gelijk kunnen gaan halen.(een advocaat van onvermogen)
De andere partij zal een duurdere advocaat moeten nemen, omdat zijn inkomen hoger is.
Alles op een tabel gehonoreerd.

Al is de weegschaal te veel overgeheveld naar het zieligheid factoren.
Maar dat is dan, de juiste weg van democratie,die we nu eenmaal in het westen hanteren.
Of je daarmee gelukkig bent is ten tweede, maar er gaat niets boven een eerlijk proces dat is soms een vervelende oorzaak, het gevolg is, jammer dan, dat de democratie die je op allerlei mogelijkheid kan beÔnvloeden.via pers of TV wat er voor handen is.............. Emoticon: Stupid Emoticon: Confused Emoticon: Devil

P.S kijken op deze mannier van vrijheid Geenstijl.nl. http://www.geenstijl.nl/.
http://www.magikooknogietszegg(...)condoleanceregister/
http://www.elsevier.nl/opinie/(...)blogid/77/index.html
deze laatste mag het vooral schrijven AFSHIN ELLIAN

Pearl2see
Gebruiker
User icon of Pearl2see
spacer line

Is dit een Nederlandstalig forum? Waarom begrijp ik het dan niet?

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 26-06-2008 19:12 zieleffe wrote:
Tjonge tjonge controleren ??????
gewoon achteraf de waarheid, afdwingen.
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achter haalt het wel.
Maar controleren je lijkt wel een dictator die zich al of niet wilt weten wat de echte waarheid is.
Een goede basis van democratie is een vrij pers hoe je went of keert.
En als je dat niet tegen kan, zou ik zeggen emigreer naar Saudi-ArabiŽ
Dat was je al van plan toch,als ik mij ken herinneren, midden Oosten
Zoín jonge knaap die al controle overal op wilt zetten, kan van mij de pot op.

We zijn gewend op onze eigen verantwoordelijkheid daarmee zijn we opgevoed.
Dat land waar je nu in vertoeft heeft je geen goed gedaan.
Want je bent nog erger dan de doorsnee mens in een staat van zware disepline.
Je kan beter denk ik naar China gaan daar is een staat die eist van zijn bevolking wat ze moeten doen.
Was er niet eens een staat die dit in hun slogan hadden!!!! bevel ist bevel.
Luisteren zullen je, hoe we het ook aan pakken, kom op zeg.
De basis van democratie is vrije meningen uitingen, en dat mag je toetsen bij de rechtelijke macht.
Wel aan die rechtelijke macht, kan je ook wel weer, wat kritiek op hebben.
Want ze stellen het te persoonlijk voor, dat je dan wel het geluk moet hebben, is er wel goed gewerkt door de juiste personen, de juiste analytisch gemaakt.
Ie het niet door beijverige ambtenaren die willen scoren de juist procedures genomen.
Allemaal aspecten die mee genomen zal moeten worden, op een oordeel.
Ik merk dat vele Hollanders in de vreemde zich hebben vervreemd van hun vaderland.
Ze begrijpen niet de vrijheid die we hier hebben, om niet alles zo maar klakkeloos maar aannemen, maar kritiek hebben overal op.
En als het kan, zal je procederen, om je gelijk te halen.
Dat gezien nu mijn ervaring gemakkelijker gemaakt is, voor hen die via de weg van onvermogen, hun gelijk kunnen gaan halen.(een advocaat van onvermogen)
De andere partij zal een duurdere advocaat moeten nemen, omdat zijn inkomen hoger is.
Alles op een tabel gehonoreerd.

Al is de weegschaal te veel overgeheveld naar het zieligheid factoren.
Maar dat is dan is de juiste weg van democratie,die we nu eenmaal in het westen hanteren.
Of je daarmee gelukkig bent is ten tweede, maar er gaat niets boven een eerlijk proces dat het soms vervelende oorzaak, het gevolg is, jammer dan, dat de democratie die je op allerlei mogelijkheid kan beÔnvloeden.via pers of TV wat er voor handen is.............. Emoticon: Stupid Emoticon: Confused Emoticon: Devil

P.S kijken op deze mannier van vrijheid Geenstijl.nl. http://www.geenstijl.nl/.
http://www.magikooknogietszegg(...)condoleanceregister/
http://www.elsevier.nl/opinie/(...)blogid/77/index.html
deze laatste mag het vooral schrijven AFSHIN ELLIAN

Sorry hoor, maar volgens mij ben jij echt helemaal de weg kwijt.
Ten eerste maak je opmerkingen die echt helemaal niks te maken hebben met het onderwerp en ten tweede schijn je zelf echt niet meer te weten in welke omgeving je je nu eigenlijk thuis voelt gezien de tegenstrijdigheden die je in 1 reactie meld.

Greetz

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Maar controleren je lijkt wel een dictator die zich al of niet wilt weten wat de echte waarheid is

Leg is uit?

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

gewoon achteraf de waarheid, afdwingen

Is dit wat ik voorstelde? en als dat zo is, vertel me eens, waar zeg ik dat?

(trouwens, zo kan ik nog wel effe doorgaan met onzin uitspraken die je maakt waar overduidlijk uit blijkt dat je compleet de weg kwijt bent)

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Vrijheid van menings uiting
Een mooi goed, zolang het niet word beinvloed door machtige bedrijven die het alleen maar voeren om er het meeste geld mee te verdienen.

Ik vergelijk het een beetje met het voetbal van tegenwoordig,
Voetbalclubs zijn gewoon bedrijven geworden, het bedrijf met het meeste geld kan de beste spelers kopen en zullen dan dus ook wel winnen.
Gaat het dan nog om het spel voetbal?
NEE, alleen maar om het geld.
het enige voetbal wat ik persoonlijk nog interresant vind is het landen kamioenschap, DAAR gaat het nog om het spel, geen mogelijkheid om spelers te kopen, gewoon kijken wie de beste is zonder invloed van geld.

Zo zou ook de media moeten zijn.

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Dutchguy yth.,

Ik had het op een ander topic al gezegd:

" .... er is een verschil tussen:
  • nieuws brengen en
  • nieuws maken ............

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Ja Anis precies hoe ik er over denk,

De hele Media is een grote psychologische machtsmachine.
    Er bestaat geen onafhankelijke media meer,de hele media wordtbeinvloed door politiek en geld,plus een vorm van massa manipulatie.
    Weet je nog toen de Euro werd ingevoerd? mensen gingen hamsteren ofdat de wereld zou vergaan!
    Belachelijk, opgeklopte media hysterie, maar ze weten wel het volk te manipuleren.
    En inderdaad Dutch G: alles gaat om het geld.
    Las vanmorgen nog even dat de bobo""s in de Jeugdzorg 20 a 30.000 euro per maand verdienen.
    Er uitschoppen die HBo ertjes die net komen kijken,laat ze maar eerst 5jaar stage lopen in de sloppenwijken van de 3e wereld Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

oyibo
    Medewerker
    User icon of oyibo
    spacer line

Ja Merapi, ook dat valt onder nieuws maken.
    Maar wat te denken van fotografen die foto's maken van ernstige verkeersongevallen waar mensen zwaargewond nog in hun voertuig zitten.
    Persoonlijk ben ik van mening dat dit te walgelijk voor woorden is.

In kranten zien we dit gelukkig niet. Maar de internet media kan van dit soort nieuws geen genoeg krijgen. In Nederland is er de raad voor journalistiek. Die behandelt klachten. Maar voornamelijk waar ze zelf een nadelige behandeling ondergaan. Dan hoor je ze weer. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

dutchguy1000
    Gebruiker
    spacer line

On 27-06-2008 22:47 merapi wrote:

De hele Media is een grote psychologische machtsmachine.
    Er bestaat geen onafhankelijke media meer,de hele media wordtbeinvloed door politiek en geld,plus een vorm van massa manipulatie.

Precies, is toch ziek dat dit nog bestaat..

kiwimave
    Gebruiker
    User icon of kiwimave
    spacer line

Nou ik denk dat we toch blij mogen zijn met de vrije media. Er staat een hoop onzin in (met name in bladen als de Telegraaf en de roddelbladen, of de TV (SBS etc) maar niemand wordt verplicht dat te lezen/te kijken. Als je een enigszins goede schoolopleiding hebt begrijp je ook wel wat er in de telegraaf staat dat je dat met een korrel zout moet nemen.

Ik vind restricties van de vrije media veel zorgelijker...kijk naar de achterlijke beslissing van de Indo regering om Youtube te blokkeren bij het Fitna filmpje.

Gracias. Sama sama

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,694,215 pageviews Een website van indahnesia.com