wandelen over de rijstvelden

Subforum Bali, het godeneiland 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
mvisscher
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Wij vertrekken volgende week richting Bali en zijn van plan om wat wandeltochten via de sawa's te maken.
Kunnen we dit met open schoenen (teva's) doen of zitten we dan gelijk onder de bloedzuigers ? Emoticon: Confused
Ik hoor het graag.

Jesses
Gebruiker
User icon of Jesses
spacer line

Weten de rijstbouwers ook al dat jullie komen? Of gaan jullie ze verrassen?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Als je gaat zou ik op blote voeten gaan, zodat je ziet wat er op je voeten zit. Zoek inderdaad eerst even iemand op die op het land aan het werken is, niet iedereen vind het leuk om mensen over zijn dijkjes te laten lopen. Het is zo kapot namelijk als je als onervaren 'landbouwer' een rondje doet. (misstappen, zwakke plekken, irrigatie ect.)

Vroeger deed ik nog wel eens een wandeling in de buurt van Jogja, in de vroegte van de dag. Helaas geen tijd meer voor, wat altijd wel rustgevend. Emoticon: Nice

Ho Lee Fuk

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Ik zie dat je nog geen echt antwoord gekregen hebt. Bloedzuigers zal je niet vinden wel sawahslangen. Overigens lijkt mij echt wandelen over de sawahdijkjes niet zinvol. Er zijn vele perceeltjes soms groot soms klein en de dijkjes lopen ook niet door, als je 100 mtr. echt kan lopen mag je blij zijn.
M.n. in de omgeving van Ubud heb je wandelpaden die langs de sawah's gaan en hier kan je gewoon met (wandel)schoenen lopen.
Have fun Rob

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Ik geloof ook dat de vraag gesteld wordt vanuit het oogpunt van wandelpaden langs de rijstvelden en niet over de dijkjes heen van de sawah's. Denk ik.
Maar het zal een mooie tocht worden, dat weet ik zeker. Veel plezier!

Begin de details te vergeten

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

in mijn jonge jaren ging ik vaak op de smalle dijkjes tussen de sawah percelen rondlopen.
In principe kan je (moet kunnen) over de " galengan" (sundanees) lopen .
Wel voorzicthtig lopen , voordat je het per ongeluk verstoord (kapot maken).

Anders krijg je problemen met de eigenaren.
Heb ook vaak de dijkjes perongeluk " vernield" , gelukkig zijn de eigenaren van de rijstvelden familie . Emoticon: Smile
Je kan gewoon met je open sandaal lopen , zolang je maar geen misstap doet.Vaak kan je ook stoppen om naar vissen , vogels , kikkers en andere dierensoorten kijken - luisteren die in en om de sawah leven.
Kan je ook je piknikrantsoen meenemen en eten in zo' n hutje .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

robbert
Gebruiker
spacer line

Zeg pak Sidia,
Heb je het nu over de sawah's op Bali ? De meeste v.d. sawahpercelen zijn erg klein, ben je wel erg snel "uitgelopen". Om dezelfde reden zijn er ook rel. weinig hutjes. Wat je hier en daar wel hebt, zijn staketsels waar of oudere mannen of kinderen zitten die een heel stelsel aan lijnen bedienen waarmee dan vogels worden weggejaagd, als daar een europeaan bij komt zitten, dan zakt ie gegarandeerd in elkaar (het staketsel en niet de europeaan ,alhoewel)!
En dierensoorten op de sawah's bekijken, toen ik er nog lol in had om in/bij de sawah's te lopen zag ik toch echt alleen vogels,eenden en een enkele
slang.
Rob

mvisscher
Gebruiker
spacer line

Mijn vraag was ook inderdaad vanuit het oogpunt van wandelpaden langs of door de rijstvelden. Ik zou nooit zomaar op sawa's van de rijstbouwers gaan lopen.
Mijn vraag was eigenlijk meer zo, omdat ik het een keer gedaan heb op sumatra, maar daar kon je echt niet stilstaan zonder dat de bloedzuigers tegen je op kropen. Je moest echt dichte schoenen en hoge sokken aan en dan nog had ik ze te pakken.
Ik heb ook mijn zoontje van 7 jaar mee en hoor 'm al gillen vandaar mijn vraag.
Sawa slangen ? Moeten we die vrezen ??? Emoticon: Wink
In ieder geval bedankt voor jullie antwoord.
En dan nog een vraagje, nu we toch bezig zijn.
Ik hoor veel over dengue op Bali, vooral tijdens het natte seizoen.
Zijn er momenteel veel muggen en moeten we ons tijdens zo'n wandeling hier tegen beschermen ? Of valt het wel mee met de muggen overdag, of juist rond de sawa's meer ?
Alvast bedankt.

peewan
Gebruiker
spacer line

Hallo,
wandelen met teva's langs de rijstvelden is prima te doen. Heb dit zelf ook gedaan rond Ubud, geweldig. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een dengue mug op Bali gezien, ben nu net 2 weken terug. Er wordt gezegd dat ze vooral 's morgens en 's avonds te voorschijn komen op vochtige plaatsen.

Groet, Peter.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 20-06-2008 21:35 peewan wrote:
Heb dit zelf ook gedaan rond Ubud, geweldig. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een dengue mug op Bali gezien, ben nu net 2 weken terug. .

Groet, Peter.

Hoe weet je welke mug een denque mug is ?
Heeft het bijzondere kenmerken?
Kleur , grootte , zoemgeluid etc.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 20-06-2008 18:13 robbert wrote:
Zeg pak Sidia,
Heb je het nu over de sawahs op Bali ? De meeste v.d. sawahpercelen zijn erg klein, ben je wel erg snel "uitgelopen".

Nee , ik heb het over Sundanese sawahs.
Ik heb wel een paar sawahs gezien op bali , waar zelfs een westerse cameraploeg aan het shooting , voor een film ? . Ik dacht op Oost Bali , boven Karang Asem. En ook een paar "verdwaalde"orang turis tussen de sawahs zien lopen , dus op die smalle galengans(dijkjes)

Die streken op Oost Bali lijken op West Java (mijn roots) , en de percelen zijn vaak ook even groot.
Persoonlijk ga ik niet meer naar zulke taferelen kijken , is voor mij niet iets nieuws.

Lotusbloem
Gebruiker
spacer line

Er wordt een gewone vraag gesteld over wandelen langs de rijstvelden en welk schoeisel het beste is. Moet je kijken wat er allemaal geantwoord wordt! De vraag is niet moeilijk en het antwoord hoeft ook niet moeilijk te zijn:
Op Bali kan je prachtige wandelingen maken langs de rijstvelden, vooral in de omgeving van Ubud. Je kan op de wandelpaden gewoon open of dichte schoenen dragen. Ik ben er nog nooit een bloedzuiger tegengekomen. Een enkele keer glipt er inderdaad een slang weg, maar die zorgt wel dat hij uit je buurt blijft. Ook kan je een groep eenden tegenkomen. Op Bali hebben we weinig last van muggen gehad. De standaard voorzorgsmaatregelen zijn voldoende, zoals insmeren met deet of in het donker lichaamsdelen bedekken.
Ik wens u een hele fijne vakantie op Bali!

robbert
Gebruiker
spacer line

Dat men weinig of geen last zou hebben van muggen kan vele redenen hebben. Neemt niet weg dat er toch echt muggrn op Bali zijn. En dus komt er Malaria voor (gelukkig nog weinig) en helaas ook knokkelkoorts . En inderdaad goed insmeren is in de meeste gevallen voldoende, muggespul is overal op Bali verkrijgbaar en het kost (voor ons) weinig. Als toerist hoef je overigens niet echt bang te zijn voor de knokkelkoorts want het schijnt dat je dit pas kan krijgen als je meer dan 1x door een knokkelkoortsdragende mug gestoken wordt. Ergens op het net is hierover een verhandeling te vinden, effe googelen dus. En voor de rest niet al te benauwd zijn en gewoon gaan met die banaan.
Rob

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Lotusbloem,

Was je bang dat Mevr.Visscher er niet uit zou komen, zodat je de voorgaande reacties even hebt samengevat?

Jantje
Gebruiker
spacer line

Meprau lotusbloem,

Gewoon een antwoord op uw gewone vraag: kaplaarzen aan doen. Moet je natuurlijk in Mederland kopen want die zijn hier nl niet te krijge. Wat slange betref, hep ik wellis gegete. Koobra! Mot u ook es probere.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 20-06-2008 22:44 Lotusbloem wrote:
Er wordt een gewone vraag gesteld over wandelen langs de rijstvelden en welk schoeisel het beste is. Moet je kijken wat er allemaal geantwoord wordt! De vraag is niet moeilijk en het antwoord hoeft ook niet moeilijk te zijn:

Nou nou nou, mw. Lotusbloem. Er wordt toch prachtig en netjes to the point op de vraag geantwoord. Met zelf nog extra info erbij. What's wrong?!
Wees blij dat ik er met mijn Bali-sarcasme nog niet overheen ben gegaan.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Lotusbloem,
Elk jaar verblijven we ongeveer 1 week op Bali, maar elk jaar zit ik onder de muggenbulten, opgelopen op Bali. En ik smeer me van top tot teen in, maar ik ben gewoon een interessant en lekker object voor de muggen. Gelukkig ben ik nooit een slang tegengekomen en heb ook nooit last gehad van bloedzuigers.

MVisscher:
Je kunt gewoon teva's of wandelschoenen aandoen en goed insmeren met deet en zonnebrand.
Een hele fijne vakantie toegewenst.
Pamela

mvisscher
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor jullie reacties.
Ik weet in ieder geval dat we lekker op onze teva's kunnen wandelen en wat de muggen betreft, ik heb voldoende smeersels met deet mee en ga er vanuit dat het allemaal goed komt.
We vertrekken donderdag en ik heb er veel zin in !

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,390,846 pageviews Een website van indahnesia.com