Subforum Blog @ indonesiepagina.nl

forum.indonesiepagina.nl 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Met de auto dwars door de ‘Grote Durian’

Hoe kom je het snelst vanuit het noorden van Jakarta naar ergens in het zuiden van de stad? Dat is een vraag waarop voor een stad als Jakarta eigenlijk geen antwoord op gegeven kan worden. Met zo'n 15 miljoen inwoners en vele honderden vierkante kilometers aan stad is het er vaak een dermate grote ongeorganiseerde bende dat je zeker niet 'eventjes' op en neer kunt om bijvoorbeeld wat boodschappen te halen of om iemand op te halen.

Lees verder , klik op de titel

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Ik zag ooit hier in Jakarta achter op een auto een sticker
"mijn auto rijd 200km/week".
he he he

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

in 2007 heb ik de transway bus genomen vanaf blok M (Jakarta Zuid) naar Station Kota (Jakarta Noord).
In jam kerja tijd duurt het ongeveer 40-44 minuten , en voor een habekrats (3500 rupie per persoon) . Nog niet een 1 eurie.
Met een gewone auto of taxi is het op zijn minst 2x langer en tientallen duizend rupie duurder.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Klopt helemaal Sidia, die Busway is erg fijn, maar op sommige tijden ramvol, nog erger als de ekonomie trein Bogor-Jakarta. Wil ik ook nog wat over schrijven als ik de tijd heb Emoticon: Wink Uiteraard met fotootjes...

Ho Lee Fuk

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ik heb ook een paar foto's , en wat verhalen betreft , vooral de sterke al dan niet uit de duim gezogen Emoticon: Wink heb ik ook veel in voorraad .
Maar ik mag van mijn adviseur niet te veel ouwehoeren Emoticon: Nice .

TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Ja Om Sidia,

Ik kan ook wel een paar verhaaltjes vertellen.
Maar wij waren in Jakarta toen de busway geopend werd.
Wij mochten die week gratis mee, toen was het pas druk.
Het leek wel of heel Jakarta mee wou, voor foto's maken
was gewoon geen tijd door al dat geduw en getrek.
Het schoot ook wel op hoor. Je zag al die auto's in de rij
sukkelen en daar ging je dan met gepaste snelheid aan voorbij.
Later toen we naar her vliegveld moesten met de auto werd
pas echt duidelijk hoe snel de busway was, we dene namelijk
2 uur en 3 kwartier over het stuk van Block M naar het vliegveld.
Alleen jammer dat de busway nog niet verder gaat.
Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! .

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Alhoewel het soms een crime is, is met planning de stad best wel te nemen: Welke wegen zijn op welke momenten verstopt? Welke wegen hebben gewoonlijk een goede doorstroming? Plan van tolweg naar tolweg en dan is de boze, wrede Big Durian heus wel te temmen.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Ik heb wel een tip voor taxi gangers, vraag de taxi chaufeur de 3 in 1 wegen te nemen tijdens de 3 in 1 tijd (07:00 tot 10:00 en 16:30 tot 19:00). als het op route ligt natuurlijk. Vaak sneller dan tol tijdens die uren.
Scheelt behoorlijk in de macet en de taxi mag daar wel rijden met minder dan 3 personen in de auto.

Greetz

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

De meeste taxichauffeurs in jakarta vraag mij altijd van te voren welke wegen hij moet nemen .
Reden :
1, om te checken of ik een echte turis ben .
2. om ook geen problemen te krijgen in de macet total .
Meestal krijg hij altijd de schuld van de passagiers en het is ook voor hem niet lonen om een ritje te maken van bijna 2 of 3 uren terwijl het binnen 30-45 minuten gedaan kan worden.
Hij kan hoogstens 12 uren rijden met zijn taxi en als hij 4-5 ritjes kan maken kan hij niks verdienen.Het is nog de vraag of hij zijn "uang setoran" Emoticon: Cry daghuur) van zijn taxi kan halen.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 19-06-2008 20:39 sidia wrote:
het is ook voor hem niet lonen om een ritje te maken van bijna 2 of 3 uren terwijl het binnen 30-45 minuten gedaan kan worden.

Dat loont hem wel als je vraagt om van Kemayoran naar Semanggi te rijden en dan drijgt de tol richting cawang te nemen wat zo'n beetje bijna de gehele tol ringweg rond Jakarta is.

Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Ja hoor, ze zitten er echt wel tussen, dus kijk maar uit.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,573,844 pageviews Een website van indahnesia.com