Komt Indonesie in grote crisis door torenhoge inflatie?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
40 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Als de centrale banken van het grootste deel van AziŽ, Latijns Amerika en oost-Europa niet heel snel op de rem trappen, dreigt een enorme crisis als gevolg van de almaar oplopende inflatie. De harde realiteit dient zich reeds aan: de beurzen in de grootste groei-economieŽn India en China zijn al maanden zwaar in de mineur, India heeft te maken met een steeds groter wordende kapitaalvlucht en zelfs in China worden duizenden bedrijven met faillisement bedreigt.

De Indiase beurs, de Mumbai BSE-index verloor al 27% van haar waarde door de exodus van buitenlandse fondsen. De Centrale Bank heeft de rente reeds verhoogd naar 8% om de inflatie te beteugelen, maar de rupee, de nationale munt, blijft dalen. Door de riante Indiase subsidies is het begrotingstekort inmiddels tot 9% opgelopen.

In China is het nog erger. Sinds de piek van oktober 2007 daalde de Chinese beurs met bijna 50%! Het Aziatische land wacht een zware storm nu de inflatie is opgelopen tot 7,7%, de olieprijzen sterk zijn gestegen en de export naar de VS en Europa onder druk staat als gevolg van de economische problemen daar. De energiecrisis dreigt China extra hard te treffen, aangezien het land vijf keer zoveel energie verbruikt als de VS om ťťn 'eenheid' van het bruto nationaal product te produceren.

In de regio rond Guangdong moest al 25% van de schoenfabrieken hun deuren sluiten. Duizenden textielfabrieken hebben de grootste moeite om overeind te blijven. In Hong Kong dreigen op korte termijn 10.000 bedrijven failliet te gaan.

Andere groei-economieŽn staan er even slecht voor. De inflatie in Rusland bedraagt 15,1%, terwijl de rente 10,75% is. In Vietnam is de inflatie een enorme 25% (rente: 12%). Grote problemen worden ook verwacht in de OekraÔne, Kazachstan, de Balkanlanden en de Baltische staten. Andere landen die eveneens al moesten ingrijpen zijn Zuid Afrika, IndonesiŽ, Nigeria, Chili, Korea, Thailand, de Fillipijnen, MaleisiŽ en anderen. Maar voor de meesten is het ingrijpen tot nu toe te slap en te laat.
Heeft men te lang gewacht met het verhogen v/d benzine prijs? Had men al veel eerder moeten ingrijpen? Had men niet moeten beginnen waar men kosten kan besparen in plaats van te verspilen? Kijk hoeveel werknemers het overheidsapparaat wel niet bevat. Tevens de coruptie maakt ook alles veel duurder dan dat het moet zijn.

In de VS is de FED aan een campagne begonnen om de dollar weer sterker te maken. En dat schijnt met de nodige aandrang te gebeuren. Minister van FinanciŽn Paulson is achter de schermen bezig met een agressieve lobby in AziŽ en het Midden Oosten om iedereen ervan te overtuigen dat de VS al haar strategische macht zal inzetten om te voorkomen dat de dollar nog verder onderuit gaat en de wereldeconomie in haar val meesleept.

Volgens Joachim Fels, een topman van Morgan Stanley, is de gemiddelde inflatie van de hele wereld nu gestegen tot boven de 5%. De gemiddelde rente is 4,3%, wat sparen dus in feite zinloos maakt.

'Het inflatiespook is uit de fles,' verzuchtte Fels. 'En de schuldige: de jacht op het snelle geld.'

Bron;
http://www.telegraph.co.uk/mon(...)CMP=EMC-mcn_13062008

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Indonesia zal ook de nodige klappe krijgen als de andere Aziatische landen klappen krijgen.
Zonder twijfel.
Alleen de effecten zal anders zijn .
Dat is te weten door :
1. Men is al lang gewend om aan de rand van bestaan minimum te zitten .(inkomen tussen 1-2 dollar perdag) .
2.De aanwezigheid van grondstoffen / minerallen..
3.De bodemgestelheid. Van Indonesia werd verteld dat als je een stokje (cassave) in de grond steek , dat het voedsel kan geven
4.Grote plas waar men ook voedsel kan halen .
.
Dat kanje van veel landen niet zeggen, zoals India , Pakistan , China , Bangladesh , Japan , Vietnam etc.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Leuke bron echter weinig relevant voor Indonesie.

De natuurlijke bronnen die Indonesie bezit staan aan de vooravond van productie. En los daarvan is de trent al een jaar of 4 geleden gezet, niet Azie maar Afrika zal 1 van de belangrijkste producenten zijn voor het consumerende Azie en Eurpa en Amerika. Geef het nog een jaar of wat en Indonesie zal een grotere exporteur van fosiele brandstoffen zijn dan Nigeria.
Enig idee waarom China Biljoenen euro's uitgeeft aan investeringen op het Afrikaanse continent aan infrstructuur en productie faciliteit.

Recent was daar een een voorbeeld van in de media.
De winst voor china was omgerekend 16 biljoen euro alleen voor deze investering uit China. Wel een slag die Europa heeft gemist.

Vooralsnog lijkt mij het artikel waarschuwend voor Azie maar niet voor Indonesie.

It's only kinky the first time.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ya Afrika heeft in het verleden veel bijgedragen aan de rijkdom van westerse landen door slaven te leveren en grondstoffen.
Ook zal in de toekomst andere soorten grondstoffen uit afrika komen , alleen zal de afrikanen mss achter het net vissen , ook mede door de verscheurende burgeroorlogen, als men de corruptie even vergeet.
Corruptie zal altijd een rol spelen , en zolang de investeerders komen betekent gewoon dat ze per saldo nog steeds goed verdienen.

Ik zou maar aan onze kinderen advies geven om de bahasa indonesia te gaan leren .
Al is het alleen maar voorlopig om te kunnen tawaren (afdingen), Emoticon: Wink

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Sidia,

de investeringen die in Afrika zijn gedaan de agelopen 3 jaar overschrijden in veelvoud de investeringen die men in Azie heeft gedaan. Met dit verschil dat dit op een redelijke achtergrond gaande is. Overigens is Azie de grootste investeerder op het Afrikaanse continent.

Ik wil wel een vergelijking maken.
Belgie is Nederland zonder aardgas.
Indonesie is al Singapore en maleisie, alleen is in Indonesie de productie nog niet begonnen. Geef het nog even tijd en je zult niet meer terug vinden van het Indonesie zoals dat nu herkenbaar is.

Pearl2see
Gebruiker
User icon of Pearl2see
spacer line

1 biljoen is 1000 miljard... http://nl.wikipedia.org/wiki/Biljoen
Kan niet een erg realistisch stukje geweest zijn dat China 16 biljoen winst gemaakt heeft. Biljoen is de Engelse term voor miljard Emoticon: Smile

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Oyibo, voor zowel Afrika als Indonesie heb je het perfect in de gaten en komt volledig overeen met mijn mening.
India en China voeren een ratrace op het afrikaanse continent. Ze zijn bezig om zo snel mogelijk grondstofleveranties veilig te stellen.
Het land waar China zo'n macro economisch deal mee gemaakt heeft is volgens mij Congo. Daar gaan chinese ingenieurs de komende jaren ondersteuning bieden aan infrastructurele werken in ruil voor grondstoffen.
Je moet voor de gein maar eens een krant uit India openslaan en dan de business pagina's. elke dag worden in de wereld overnames gedaan door Indiaase bedrijven. en dan wordt gesproken over miljarden euro's alsof het niets is.

Begin de details te vergeten

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Klop tJohan,

Het betreft Congo.
Ze bouwen nu aan de infrastructuur van Congo, powerstations, ziekenhuizen, spoorlijnen. Het is echt enorm. Congo levert kobalt het equivalent aan onderandere kobalt. India is 1 van de spelers en ze herhalen dit spelletje in andere Afrikaanse landen. En met miljarden dek je inderdaad de lading niet.

En voor wat betreft Indonesie, ik verwacht dat Indonesie de komende jaren in de top 7 binnen wandelt van olie en gas producerende landen.
En de schaal waarop projecten nu al uit de grond komen en nog geplanned staan is op ongekende schaal. De meeste mensen hebben geen idee wat er gaande is.Ik durf de voorspelling wel aan dat het Afrikaanse continent een enorme food producent gaat worden. En misschien wel de grootste op globale schaal, dit in schril contrast tot wat er nu gaande is. Dit proces zal overigens wel enige decennia duren. Maar onvermijdelijk.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Plannen er liggen er genoeg op tafel onder bergen stof. Zoals tol weg naar Bali, brug naar Bali. Nucliair energie in centraal Java, en weet ik wat niet nog meer.

Voor veel plannen onbreekt het in Indonesie aan kennis en als deze kennis er is dan ontbreekt het aan de wil om iets te doen. O.a. vanwege de corruptie en het ontbreken van det woorden verantwoordelijkheid en onderhouden..

Daarom gaat er veel mis. Al die gebieden welke regelmatig onderwater staan, waarom staan die iedere jaar weer onderwater?

Ik weet misschien weinig van al die mooie economische plannen (Houden zo). Doch zolang je de mentaliteit niet wijzigd kun je geen mooie toekomst opbouwen.

In Maleisie komt de politiie om te vragen hoe het met je gaat of alles O.K. is, in Indonesie komen ze alleen langs om geld te vangen.
Indonesie heet zijn investeeerders groot en klein niet welkom. Ze hebben nog minder rechten (sorry ik bedoel GEEN RECHTEN) dan de gewone Indonesier.

Ze kunnen weet ik wel niet wat bouwen doch hoelang voordat het verrot of buiten werking is? Gebouwd met goedkoop materiaal door corruptie personen.

Een kerncentrale in centraal Java, ik hou mijn hart vast. Hoe kort zal het duren voordat er haar scheuren in trden en dat ding gaat lekken? En de bewoners worden niet gewaarschuwd. Totdat de halve bevolking plat ligt met kanker.

Indonesie moet eerst veranderen, je kunt gen huis bouwen op een fundatie met beton.rot. Vroeg of laat gaat het fout.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Albert,
Je kunt daar pessimistisch over zijn en volledig valide.
Echter de investeringen die nu al gedaan zijn en volop in productie zijn hebben niet het beeld wat je geeft. Zo'n 20 kilometer uit de kust van Bali zijn een 2 tal productie faciliteiten gebouwd waar ze bij Shell van dromen.
Die hebben in de noordzee puin liggen waar productie van is.

Als ze dit zien likken ze hun vingers af.

Ik heb het gezien. En oliemaatschappijen die investeren spelen niet met het te investeren kapitaal. Blijkbaar kan het dus wel. Emoticon: Party!

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 15-06-2008 13:33 oyibo wrote:
Albert,
Je kunt daar pessimistisch over zijn en volledig valide.

Totdat het tegendeel is bewezen, blijf ik erbij dat ze bezig zijn met een mooi bouwsel op een rotte fundatie.

En trouwens voor de export is een sterke Rupie niet goed, gaat omlaag, krijg minder voor 1$.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 16-06-2008 04:17 Albert wrote:

...

En trouwens voor de export is een sterke Rupie niet goed, gaat omlaag, krijg minder voor 1$.

In de LEAO tijd heeft men ook al geleerd dat waardemindering van je deviezen een stimulering kan zijn voor export .
Voor import is het anders .
Vraag maar aan oud "studenten" (scholieren) van de LEAO. Emoticon: Smile
Dus daarom kan men beter exporteren.
Wat Indonesia nodig is de buitenlandse investeerderrs , en dat kan geen problemen zijn .
Men "staan"in de rij om te investeren.
Kijk naar de pogingen van Mital om een aandeel in Krakatau steel.te krijgen

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 16-06-2008 07:26 sidia wrote:

...

In de LEAO tijd heeft men ook al geleerd dat waardemindering van je deviezen een stimulering kan zijn voor export .

Ik heb op de BLO geleerd dat het niet goed is voor MIJN bankrekening wanneer ik i.p.v. 9000rp nog maar 8000 rp per dollar ontvang. Mijn leveranciers gaan echt niet met hun prijs omlaag. Denk je dat men meer gaat bestellen? Nu kun je dat vergelijken met de Euro. Ik zie niet dat mijn klanten opeens meer gaan bestellen. Omdat het in E landjes duurder is geworden. Dus die E stijging wordt teniet gedaan door machthebbers zoals die in Den Haag zitten en het kikkerlandje denken te besturen. Ik heb het niet over export in het algemeen maar over mijn portemonee.

Indonesie doesn't give a damn about me, so I do not give a damn about Indonesia! Zolang SBY te zoet sappig Indonesie blijft besturen gat het vroeg of laat toch fout.

Ik blijf er nog steeds bij, de Fundatie is Rot. Hoeveel investeerders er wel niet op de stoep staan is heel leuk. Totdat zij te maken krijgen met dit wetteloze en corrutie volle systeem. Er zijn ook genoeg grote investeerders die er niet aan moeten denken om in Indonesie te investeren. Te riskant. Je belangen zijn nog steeds niet goed gewaarborgd bij de wet. Hoe groot je bedrijf ook is.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Zakenmensen (investeerders) zijn geen filanthropen.
Ze komen omdat ze geld kunnen verdienen .
Als ze moeten bijleggen gaan ze hun koppers(koffers) pakken.
Dus zolang er nog buitenlandse zakenmensen (zoals jij bijvoorbeeld) nog rondlopen in Indonesia betekent het dat die zakenmensen nog steeds geld verdienen.
Al is het land zo corrupt als de pest.
In sommige gevallen kan het voordelig zijn voor de (buitenlandse) investerdeers omdat men ook profiteert van de aanwezige corruptie.

Als het goed is zou je door het verminderde waarde van dollar (dus ook v.d rupiah) meer kunnen exporteren naar buitenland.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 16-06-2008 08:22 sidia wrote:
Zakenmensen (investeerders) zijn geen filanthropen.

Als het goed is zou je door het verminderde waarde van dollar (dus ook v.d rupiah) meer kunnen exporteren naar buitenland.

Zakenmensen zijn geen filantropen, dat klopt voor 90% ....?
Agh als je mij helpt help ik jouw, is mijn stelling.
Als jij mij helpt om groot te woorden zal ik jouw niet vergeten.
Ik heb nog altijd een Hart op de juiste plaats.

Ik heb er niets op tegen iemand die een schooltje wilt oprichten voor ouderloze kinderen om die te helpen. Ook al verdien ik er niets aan. Maar ik wil wel het
hele schoolgebouw vol met posters van mijn produkten. Emoticon: I love it Emoticon: Nice

Verder met rekenen heb ik ook zo mijn eisen 1 stoel + 1 stoel van pa albert = 2 stoelen. Onderwijs over Indonesie het eerste wat ze moeten leren is waar mijn fabriek is gelegen. Emoticon: I love it

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Maar zeg nu zlef is er iemand die een traan laat om al die mensen diee b.v. op Bali hun geluk heben geprobeerd en door het systeem blut naar eigenland zijn vertrokken.

Is er iemand in NL die een traan laat om al die Nederlanders die emigreren omdat Nederland te duur wordt? Emoticon: Confused
Stond er laatst niet een artikeltje op nu.nl dat Belgie een goed land is om naar te emigreren. Emoticon: Confused Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,716,582 pageviews Een website van indahnesia.com