Chef immigratie Bali belooft ontslag voor corrupte ambtenaren

Subforum In het nieuws 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Chef immigratie Bali belooft ontslag voor corrupte ambtenaren
BisnisBali meldt dat het hoofd van de immigratie op Bali, I Nyoman Putra, heeft laten weten dat hij mensen die betalingen accepteren buiten de officieel vastgestelde tarieven voor het verwerken van documenten zal ontslaan. Putra liet weten dat de officiele bedragen op alle immigratiekantoren vermeld is en liet weten hard op te treden tegen ambtenaren die "extra bedragen" in rekening brengen vor services van de immigratiedienst.
Lees verder , klik op de titel

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

dan blijven er weinig ambtenaren meer over...

Gracias. Sama sama

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hahaha, leuke joke van meneer I Nyoman Putra. Hoe moet hij dan de miljoenen rupiah terugbetalen die hij heeft neer moeten leggen om de functie van hoofd van de immigratie te worden? Dat kost hem 10 mensenlevens (misschien is hij de reincarnatie van een kat die 9 levens heeft) als hij dat van z'n gewone salaris moet betalen.
Hoofd van de douane in Tanjung Priok en hoofd van de immigratie in Bali zijn 1 van de meest gewilde baantjes waarvoor men miljoenen dan wel miljarden moet neertellen.
Het klopt dat er (tijdelijk) een frisse wind waait bij de immigratie in Bali, maar voor hoe lang....... Er is altijd wel weer een deurtje te vinden waardoor het geld kan binnenkomen.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 08-06-2008 02:12 Yogya-Bali wrote:
Hahaha, leuke joke van meneer I Nyoman Putra. Hoe moet hij dan de miljoenen rupiah terugbetalen die hij heeft neer moeten leggen om de functie van hoofd van de immigratie te worden? Dat kost hem 10 mensenlevens (misschien is hij de reincarnatie van een kat die 9 levens heeft) als hij dat van zn gewone salaris moet betalen.
Hoofd van de douane in Tanjung Priok en hoofd van de immigratie in Bali zijn 1 van de meest gewilde baantjes waarvoor men miljoenen dan wel miljarden moet neertellen.
Het klopt dat er (tijdelijk) een frisse wind waait bij de immigratie in Bali, maar voor hoe lang....... Er is altijd wel weer een deurtje te vinden waardoor het geld kan binnenkomen.

I second that, dat slaat inderdaad helemaal nergens op wat daar geschreven word in dat artikel. hypocritie ten top.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Je moet ook het zien als lip service , omdat men al tig jaren weet welke deprtement fraude gevoelig is .
Dat die arme (of idealistische ) man "gedwongen"wordt om af en toe maatregelen te verkondigen is ook begrijpelijk , je moet toch wat.

Nu is er een kans van de afnemers van de "foute"diensten van fpoute ambtenaren.

De probleem is de dans(show) gaat verder omdat er (veel) vraag is .
Om de tango te kunnen dansen heeft men ook een (dans)partner nodig.
Als potentiele (foute )afnemers het ook meewerken om de KKN te bestrijden (dat betwijfel ik) zal er minder corruptie zijn .

Kijk dat die arme man zijn inleg geld (als het bewezen kan worden) niet terug kan krijgen zal mij en vele anderen geen reet schelen.
Is zijn probleem.
Ik heb gelezen dat bepaalde branch in de ambtenaren sector een vorstelijke loonsverhoging kregen (zoals bij de douane ?) .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Het gehele rechts, politie systeem in Indonesie (tenminste Jakarta en omgeving wat ik zeker weet) is van de grond af opgebouwd op grond van corruptie.
Om nu ergens in het midden van dat systeem ineens idealistisch corruptie te willen gaan bestrijden is natuurlijk ongelofelijke onzin.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 08-06-2008 08:33 dutchguy1000 wrote:
Het gehele rechts, politie systeem in Indonesie (tenminste Jakarta en omgeving wat ik zeker weet) is van de grond af opgebouwd op grond van corruptie.
Om nu ergens in het midden van dat systeem ineens idealistisch corruptie te willen gaan bestrijden is natuurlijk ongelofelijke onzin.

Als je niet begint , dan zal het zieke systeem voortwoekeren .
Het is als kanker , als chemotherapie niet werkt , dan moet geamputeerd worden.
Een corruptievrije maatschappij is ook utopie.
De grijze economie is per defenitie vele malen groter dan de officiele economie.
De "schone bovenwereld " wordt vaak medegevoed door de "onderwereld".

Dus als een dutchboy of een ozzie een kleine verkeer overtreding begaat door roodlicht te rijden of de zebrapad niet gebruikt bij het oversteken , moet hij zo sportief zijn om de boete te betalen. Officieel. Scheelt hem hoogstens 20.000 rupie , nog niet eens 15 euro cents.
Ik denk niet dat een orang turis dat snel gaat doen .
Gaan ze ook onder tafel "schikken".
Ik las egens dat de officiele boete (surat biru ) 70.000 rupiah is .
Voor een ojek rijder , supir angkot is het begrijpelijk dat hij max 50.000 rup wil dokken , hij blij , om agent erg blij. Emoticon: Party!

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Beste Sidia,
Je hoort mij niet klagen over hoe het hier in Indonesie werkt.
Sterker nog, o.a. door dit systeem is het mogelijk voor de gewone man CD's en DVD's te kopen en zo zijn er nog best wel meer voorbeelden aan te halen.
Aan elk systeem zitten haken en ogen maar schijnbaar doet het hier ook wel goed.
Indonesie heeft op het moment een van de hoogste economische groei cijfers dus... tsjaaa... wat zal ik zeggen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Individueel kan het systeem wel eens voordeel opleveren.
Toch zou het zoveel beter kunnen (en eerlijker verdeeld). Corruptie is toch 1 van de grootste obstakels in de groei van een economie. Er gaat teveel geld verloren aan improductiviteit dat beter gebruikt zou kunnen worden t.b.v. publiek belang. Een klein voorbeeld is de verbindingsweg tussen Yogyakarta en Semarang waarover ik maandelijks rij. Met deze weg is niets verkeerds maar er zijn altijd files veroorzaakt door de trucks die zand vervoeren. Deze trucks zijn zo overladen dat ze niet voldoende kracht hebben om de bergachtige wegen "te nemen". Met het gevolg ellenlange files en vele productieve manuren die verloren gaan. Hoewel er onderweg stations staan waar ze zich moeten laten wegen bij de dienst van het wegverkeer, is de overload zo opgelost met een kleine "bijdrage" voor de dienst.
Als men op een "truckloze" dag of ochtend deze weg neemt, scheelt dat meer dan 1 uur in reistijd. Hoeveel manuren zouden er kunnen worden gewonnen t.b.v. de economie als deze weg dagelijks vlot het verkeer zou kunnen doorlaten?
Als er geen corruptie was, zou ook de acteur Sophan Sofiaan niet zijn overleden. Hij is terecht gekomen in een gat in een ondeugdelijk wegdek. De wegen zijn zo slecht omdat de goedkoopste materialen worden gebruikt; de rest van het betsemmingsgeld verdwijnt in de "zakken".
Als het "systeem" niet zo corrupt was, zouden er ook veel meer investeerders komen. Nu kost het nog bijna een half jaar om al je "papieren" voor het starten van een bedrijf te regelen (ter vergelijking: Maleisie 16 dagen, Singapore 8 dagen). En ga zo maar door.....

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dit is een leuke trouwens, stond vandaag in de Jakarta Post (van T.Sima Gunawan).

"Indonesia is indeed one of the most religious nations in the world, a fact confirmed by last year's religion monitoring study conducted in 21 countries by the German-based Bertelsmann Foundation.

Ironically, Indonesia is also notorious for being among the world's most corrupt countries.

Being religious, corruptors must pray first before stealing state money, or perhaps they set aside a little of the corrupted money to build mosques or churches."

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 09-06-2008 03:04 Yogya-Bali wrote:
Dit is een leuke trouwens, stond vandaag in de Jakarta Post (van T.Sima Gunawan).

"Indonesia is indeed one of the most religious nations in the world, a fact confirmed by last years religion monitoring study conducted in 21 countries by the German-based Bertelsmann Foundation.

Ironically, Indonesia is also notorious for being among the worlds most corrupt countries.

Being religious, corruptors must pray first before stealing state money, or perhaps they set aside a little of the corrupted money to build mosques or churches."

Sorry YB, dat is een slag in de ruimte, je kan het zelfde zeggen over Brazilie waar een groot gedeelte van de echt fanatieke christelijken wonen.

Maar verder heb je gelijk, zonder corruptie zou het beter gaan, alleen wat is dan volgens jou een ideaal systeem? Ik moet echt niet denken aan een Nederland omdat je daar gek word van de burocratie die zo strak word gevolgd dat je gek word van alle regeltjes dat het ook zo goed als onmogelijk word gemaakt als kleine ondernemer een bedrijfje te starten.
Er is altijd wel iets fout.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 09-06-2008 03:18 dutchguy1000 wrote:
[Sorry YB, dat is een slag in de ruimte, je kan het zelfde zeggen over Brazilie waar een groot gedeelte van de echt fanatieke christelijken wonen.

Maar er staat ook "....mosques or churches ". Er is in het bewuste artikel geen partij gekozen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 09-06-2008 03:18 dutchguy1000 wrote:
Maar verder heb je gelijk, zonder corruptie zou het beter gaan, alleen wat is dan volgens jou een ideaal systeem? Ik moet echt niet denken aan een Nederland omdat je daar gek word van de burocratie die zo strak word gevolgd dat je gek word van alle regeltjes dat het ook zo goed als onmogelijk word gemaakt als kleine ondernemer een bedrijfje te starten.

Die overdreven, starre bureaucratie is ook 1 van de hoofdredenen geweest van mijn vertrek uit NL. Compleet onleefbaar voor iemand die van verandering houdt. Te star en geheel niet flexibel. Regel om de regel en niet meer om de persoon of om het profijt van de economie....
Alleen blijft staan dat corruptie een grote schade is voor de economie van een land. En dus hier in RI ook.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 09-06-2008 08:15 Yogya-Bali wrote:

...

Alleen blijft staan dat corruptie een grote schade is voor de economie van een land. En dus hier in RI ook.

Ben 1000% eens.
Ben ook voorstander van het invoeren van sharia .
De jatters van de jatter afhakken

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Welk land heeft volgens jou een niet corrupt flexible systeem?

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 09-06-2008 11:10 dutchguy1000 wrote:
Welk land heeft volgens jou een niet corrupt flexible systeem?

Nederland , een klein maar liefelijk landje aan de rand van een grote doorvaar plasje die Noordzee heet.
Daar wonen alleen maar eerlijke mensen , en ze zijn roomser dan de paus .
Mijn 2de vaderland.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 09-06-2008 12:20 sidia wrote:

...

Nederland , een klein maar liefelijk landje aan de rand van een grote doorvaar plasje die Noordzee heet.
Daar wonen alleen maar eerlijke mensen , en ze zijn roomser dan de paus .
Mijn 2de vaderland.

Nederland: Compleet onleefbaar voor iemand die van verandering houdt. Te star en geheel niet flexibel. Regel om de regel en niet meer om de persoon of om het profijt van de economie....

En daar ben ik het mee eens, dus welk land dan wel?

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Utopia ??
M.a.w het bestaat niet.

Ik ben best tevreden met Nederland , ondanks de schijndemocratie , burokratie , overregulatie etc .
Je weet tenminste waar je aan toe ben.
Uiteraard ik behoort tot de oude lullen generatie , die naar Indonesia gaat om hun zuur verdiende "rijkdom" (na aftrek van hypotheek-schulden etc) in de de herfst van hun leven willen "verbrassen" (ha ha ha ha ).
Persoonlijk weet ik nog niet of ik per saldo iets over kan houden om als pensionado te gaan Javaneren (of Balineren) .
Mwwaah , komt tijd komt raad. Emoticon: Smile Emoticon: Party!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 09-06-2008 08:24 sidia wrote:

...

Ben 1000% eens.
Ben ook voorstander van het invoeren van sharia .
De jatters van de jatter afhakken

Schaam je ben je nu, na 40 jaar in een beschaafd land te leven zo bloeddorstig.
En die sharia vergeet het maar, waar zijn jullie moslims nu toch altijd mee bezig, hand af hakken altijd dat geloof er bij halen heeft geen zin Om Sid . Nederlanders zullen dat noooooooooit toestaan, dus leg je hoofd maar op je schouders..... Emoticon: Smile Emoticon: Bye bye
Ik wil niet opnieuw beginnen over dat geloof, want je tergt mij als atheďst, kan met velen verhalen weer opnieuw beginnen ...... Emoticon: Frustrated
Laat maar dit moest mijn hart even kwijt..... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Wat heftig zoals ziel zich uitdrukt, maar eerder politiek en religie wat meer scheiden inplaats van meer samenvoegen lijkt me geen verkeerd idee.

Greetz

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 10-06-2008 12:19 zieleffe wrote:

...

Schaam je ben je nu, na 40 jaar in een beschaafd land te leven zo bloeddorstig.
Hoezo ??
Waarom moet ik me gaan schamen ???
Voor mijn part mag ook de goede bijbelse wetten ingevoerd worden(dus christelijk gebaseerd) .

Dan wordt minder gehoerereerd , gestolen , verkracht , gemoord etc etc .

Trouwens , wil je dan zeggen dat Nederland een beschaafd land is ? Emoticon: Wink

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik zal nog één keer proberen het uit te leggen.
Ten eerste moet die Bijbelse wetten DAAR BLIJVEN WAAR HET THUIS HOORT, IN DIE KERKELIJKE INSTITUTEN.
We hebben kerk, en staat, gelukkig nog steeds gescheiden kunnen houden, en laat daar geen misverstand over zijn dat zullen de moslims nooooooooit veranderingen in kunnen brengen.
Er is nu als bijna een twist ontstaan over die embryo’s, en zie hoe het over die grens komt, er heel grote manoeuvres gemaakt moeten worden, om het door de tweede kamer te loodsen.
Om Sid, je zal het nooit begrijpen, wat dat betreft blijf je ook je volk, een verkeerd voorbeeld functie geven.
Nogmaals staat, en kerk, moeten onafhankelijk van elkaar gescheiden blijven….. Emoticon: Emoticon: Nooo Emoticon: Sadley Emoticon: Wink

Het gerucht gaat dat de FPI binnen de kringen van politie en leger op steun kan rekenen. Indonesië kent een lange traditie van burgermilities die proberen religie te gebruiken om het land te destabiliseren.
.
Marcouch,Aboutaleb,Albairak,Dibi,de directies van moslim,Turkse,Marokkanse -organisaties en gelijken zijn individuen die hun macht of invloed -posities gratis hebben gekregen dankzij positieve discriminatie,verkiezingenopportunisme van Links en dankzij ze Nederlands konden spreken.Ze hebben een lage opleiding,zelfs soms niet meer dan basisschool,naast een Derde Wereld,lage sociale niveau culturele achtergrond.Nooit hebben ze een echte westerse opvoeding en een echte diepe westerse politieke en theoretische ervaring gehad.Zonder het favorietisme van de Nederlandse politieke elite zouden deze mensen nooit zulke posities gekregen.

We hebben het te veel over Marcouch en te weinig over hoe het in vredesnaam mogelijk is dat moslims dit soort van dingen durven te zeggen in onze samenleving. Hoe komt het dat moslims in een land dat niet het hunne is, zich sterk genoeg voelen om verregaande islamisering voor te stellen? Hoe komt het dat moslims de weerzin van nederlanders tegen de islam totaal niet serieus nemen, gewoon doorgaan met in het openbaar verheerlijken van deze religie? Dat komt omdat wij dat toestaan, wij verkwanselen zelf onze vrijheid, onze normen en waarden en onze identiteit. En daar moeten wij dringend wat aan doen, daar zou de discussie over moeten gaan!

Dit zijn enkel,van de duizenden reacties die plaats vinden, en nog steeds plaats vinden op TV,internet, en kranten.
Die lieden begrijpen niet wat ze hier in Holland komen doen.
Wat leest u, buiten deze site,de koran zeker, elke dag?…..

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

carozine
Gebruiker
spacer line

Op 5 oktober kwamen wij aan op Denpasar Airport (Bali), na een lange reis met ons gezin.
Een reis waar we jaren voor hebben gespaard en veel moeten hebben laten.
Alleen het was voor ons zeker geen ‘warm’ welkom op Bali in die zin dat mijn partner door de douane apart werd genomen.
Zijn paspoort scheen namelijk volgens het Balinese ‘systeem’ niet pakken. Dit was natuurlijk flauwekul omdat het paspoort uiteraard (nog een half jaar) geldig was. Anders hadden we ook de reis Amsterdam (Schiphol)- Denpasar niet mogen maken. Eigenlijk kwam het erop neer dat we geld moesten schuiven. Anders zou mijn partner zonder pardoes terug naar Amsterdam gestuurd worden. Er werd letterlijk gezegd ‘wat heb je ervoor over om het land in te komen’. Om 50 euro werd hartelijk gelachen. Uiteindelijk kwam het bedrag op 300 euro om het land in te mogen. Ook voor ons een hoop geld.
Uiteindelijk hebben we dit bedrag maar overhandigd omdat wij anders onze duurverdiende vakantie in het water zagen vallen.
Naast het geldbedrag gaf de gehele situatie ons een onveilig gevoel (in kamertjes apart worden gehouden, een langdurige ondervraging na een vlucht van 18 uur met een kind van 2 jaar erbij).
Wij hebben een behoorlijk nare bijsmaak aan onze vakantie in Bali overgehouden.
Het is geen reclame voor Bali en wij gaan dit zeker ook naar onze omgeving ventileren dat er moet worden rekening gehouden met corruptie.
Wij hebben in onze vakantie bewust geen aangifte gedaan (de politie is ook niet zuiver), om de vakantie op een positieve wijze te continueren en ook om eerst veilig het land uit te komen voordat we een klacht gingen indienen.
Niet dat het consulaat hier iets mee doet Emoticon: Nooo

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

feitelijk niets nieuws onder de zon, al is het natuurlijk schandalig dat je opgelicht bent. Wat was nu precies het probleem? Lijkt me dat je daar toch uitleg over hebt ge-eist, ook al loopt die kleine te krijsen.. Lekker laten krijsen ook, want des te sneller kun je dingen afhandelen is mijn ervaring.

Je hebt ook de tijd gehad om de namen van de dienstdoende personen te noteren wellicht, dus als je een verslagje schrijft van je verhaal, dan wil ik dat graag voor je aanleveren bij de anticorruptie-waakhond KPK. Dit soort zaken zijn namelijk schadelijk, en met een persbericht hier en daar haalt het ook de Indonesische media en dan kan het wel eens zijn dat die personen heel snel ontslagen worden.

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Dit soort situaties moet je eigelijk opnemen met je voice recorder van je smartphone maar ik snap natuurlijk ook wel dat je daar niet gelijk aan denkt. Ik heb in het verleden ook wel eens wat geintjes meegemaakt en daarom heb ik heb altijd mijn smartphone paraat om video of geluidsopnames te maken. Helaas sinds ik een smartphone heb overkomt mij dit niet meer maar anders worden de opnames gelijk openbaar gemaakt op youtube.

Afgelopen jaar nog genaaid door Garuda met een ticket, telefoontjes en email verkeer hielpen niet dus toen maar een mooie verhaal gemaakt om te publiceren in de reiskrant van de Telegraaf. Eerst nog even aan het Garuda kantoor in Ams laten zien en die waren er niet blij mee waardoor ik alsnog binnen 2 weken me geld terug kreeg uit Jkt.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,992,138 pageviews Een website van indahnesia.com