ONgeloof in Indonesie?

Subforum Geloof in Indonesië 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Geloof in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Bodjok
Schrijf dan Oraal sex dat is misschien duidelijker voor Om Sid.
Of moet ik het nog duidelijker maken, in andermans stront te roeren.... Emoticon: Shiny Emoticon: Party!
Ja Om Sid sorry een slip van de tong d moet t zijn............. Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ziel , bedoel je stronT ? .
Zou het dan de zgn " bruin"werkers zijn ? Emoticon: Confused
In Nederland heb je veel zwartwerkers .

Seh , Indahnesia is een nette club .
We gaan hier niet vloeken Emoticon: Wink

Trouwens ik kijk noooit naar late night programmas van de Nederlandse TV.
Word ik misselijk van , zelfs die programma voor de jongeren , Spuiten en Slikken .
Dus daar heb ik geen verstand van Emoticon: Yes!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Om ziel,

Aha, ik begrijp het nu, ik kreeg laatst medicijnen, op de verpakking stond oraal in te nemen. Ik had ze dus net zo goed in m'n re*t kunnen duwen Emoticon: Laugh out loud

It's only kinky the first time.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik geloof dat jullie het toch nog niet helmaal snappen..

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-06-2008 09:05 sidia wrote: [Mocht het zo zijn , dan is de cijfer van "de beroemde "Yogyanese onderzoek" echt spectaculair .
Geen wonder dat ik hier las dat de schrijver/onderzoeker problemen kreeg .
Kennelijk kan hij zijn "onderzoekje"niet wetenschappelijk verantwoorden.
Dat heet dan indianenverhalen , of laster of mambo jambo.

Nou nou om Sid, ik ben wel beter van u gewend. Waarom zit u zo in uw maag met de uitslag van dat onderzoekje? Moet men dan maar allemaal maagd blijven? Bent u bang dat blijkt dat Indonesiers ook gewone mensen zoals u en ik? Moet dat onderzoek perse wetenschappelijk verantwoord worden? En dan het onderzoekje van de pesantren dan? Daar zet ik eerder mijn vraagtekens bij.
U weet ook wel waar Abraham de mosterd vandaan haalt. En zo uw landgenoten ook.....zoals ik al eens opmerkte, heeft Indonesie (m.n. Java) een pre-islamitische cultuur met zeer veel vruchtbaarheidsrites erin. En deze zijn nog lang niet uitgeroeid (alhoewel de FPI en andere hardliners dat graag zouden willen); zelfs zeer levend. Meisjes worden vaak door oudere vrouwen ingelicht over de wijze waarop ze hun (toekomstige) man sexueel kunnen bevredigen (en er zelf ook genot aan kunnen beleven).
U begint de clericalen na te doen met hun conservatieve eisen t.o.v. vrouwen. Wat is er toch mis mee dat meisjes hun maagdelijkheid voor het huwelijk al kwijt zijn? Alhamdulillah, zijn het toch gewone, normale meiden hier en geen Staphorst-gangers.
Zoals u cultureel was "geschokt" toen u in NL werd geconfronteerd met de vrije omgang tussen de Nederlandse studenten, zo was ik "verrast" (niet geschokt) door de lucht die hier zindert van sex. Mij was altijd het fabeltje in NL voorgehouden dat Indonesische vrouwen preuts zijn.......het tegendeel. Alleen, het gaat op zijn Indonesisch/Javaans, dus als een schimmenspel, niet openlijk. Als je bloon bent (of groen) dan heb je het niet door, maar als je hier langer zit, wordt het een stuk duidelijker. Gelukkig, want het bleek dat Indonesische vrouwen dus ook gewone normale sexuele lusten en behoeften hebben, hoewel dat door die achterlijke uit het Midden-Oosten afkomstige religies (import-religies die in een Zuidoost-Aziatisch land niet thuishoren) wordt afgekeurd. Dat is een Arabisch-Joods-christelijke frustratie waarmee ze andere culturen vergiftigen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 03-06-2008 19:33 sidia wrote:
Ik zal de laatste zijn die gaat beweren dat "alles op zijn oude manier" moet gaan. Indonesia verandert , en zeker in de grote steden.
Dat jongeren "stoute"dingen doen is ook bekend en zeker als ze ver wonen van hun ouders en bekenden.
.....................
Over de "maagdelijkheid sundroom", tya , ieder zijn eigen keuze.
Het is een ideaalbeeld , moeilijk te bereiken , maar je kan geluk hebben.

Ook dit ben ik niet gewend van u. Alles op de oude manier moet gaan????? Indonesia verandert??????
Maar om Sid, sex speelde altijd al een voorname rol in de Indonesische samenleving. Er verandert niets. Door enkele pastoors en ulama's wordt de werkelijkheid wellicht verzwegen. Maar er is niets nieuws aan de hand. Juist die belachelijke jilbabs en die andere eierdoppen op de vrouwelijke hoofden, zijn een gevolg van de "moderne" tijd en zeeeeeer on-Indonesisch.

Dan "het ideaalbeeld" van maagdelijkheid???? Je kan geluk hebben????
Nou, voor mij eerder een ongeluk. Je zal toch met een nitwit op het gebied van sex opgescheept zitten?! Moet je weer alles van voren af aan gaan leren. Nee, dan 100x liever een vrouw die weet waar Abraham de mosterd vandaan haalt en die weet dat ze ook mag genieten van sex als vrouw. Voor mij geen gefrustreerde die siddert als ze sex heeft omdat de een of andere clericale malloot vindt dat dat zondig is. Please, "op de brandstapel" met die conservatieve, machtswellustige, gefrustreerde religieuse "leiders" (feitelijk "lijders") die met hun abnormale normen tegen de aard van de mens ingaan.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Mij was altijd het fabeltje in NL voorgehouden dat Indonesische vrouwen preuts zijn.......het tegendeel. Alleen, het gaat op zijn Indonesisch/Javaans, dus als een schimmenspel, niet openlijk. Als je bloon bent (of groen) dan heb je het niet door, maar als je hier langer zit, wordt het een stuk duidelijker. Gelukkig, want het bleek dat Indonesische vrouwen dus ook gewone normale sexuele lusten en behoeften hebben

Toen ik in Januari op BAli was vroeg een mij bekend persoon of ze ook wat van de partij babykleertjes kon krijgen die ik bij me had. Op mijn vraag of ze dan zwanger was zei ze nee mijn zusje, ik zei Oh, is die dan intussen getrouwd ?
Iya zei ze, MARRIED BY ACCIDENT Emoticon: Party! Die was dus ook zwanger het huwelijk ingegaan, komt dus in de beste families voor ook daar, want ik ken er nog wel veel meer gevallen op Java ook en dan zijn het ook nog vaak heel jonge meisjes waarvan ik denk dat ze nog beter met een pop konden spelen, vaak lopen oma of tante's dan met het kind te zeulen, een oppas probleem heb je in Indonesie immers niet en ik heb nog nooit gehoord dat zo'n meisje uitgestoten werd of gestenigd.

Maar de opmerking married by accident vond ik wel leuk !

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 11-06-2008 15:42 oyibo wrote:
Om ziel,

Aha, ik begrijp het nu, ik kreeg laatst medicijnen, op de verpakking stond oraal in te nemen. Ik had ze dus net zo goed in mn re*t kunnen duwen Emoticon: Laugh out loud

Ja ja lach maar die medicijnen zijn zeker wel beproeft geweest , maar hebben ze dan ook geholpen????

Om Sid ja die nachtelijke uren kom ik wel eens via per ongeluk op die TV kanalen.
Maar eigenlijk zou dat eens in Indonesië een pracht middel kunnen zijn om hen te leren hoe het wel kan.
Dan wennen ze er aan, hoe een vrouw buiten die verpakking die ze mee dragen er werkelijk er uit zien.
Die gewenning zou wel helpen bij die seks beluste jongeren in Indonesië.
Maar ja het verhaal van Yogya zegt al genoeg.
Niet oraal via je mond maar via je konT.
daarmee kan je zien dat we al niet meer bij de tijd zijn.
Weet ik veel, ik dacht dat oraal seks te maken heeft met obat nemen via de k-mond Oraal wat moet ik er mee.
Ik kan zelfs niet meer, met normaal mee komen...... Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik kan zelfs niet meer, met normaal mee komen......

Dan moet U er wat aan doen dacht ik zo, ff naar Ome Dokter of er in berusten met welbevinden van uw jonge gade Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Word het door de ziekenfonds vergoed ?
Anders moeten we geld gaan inzamelen . Emoticon: Wink
Ik ben bereid om met de pet rond te lopen.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Doktorandus Jantje Beton mba .
Leuke 2 de titel.
Ondanks alles (wil is sterk , maar de vlees is zwak) , gaat men toch merie-en.
Dus niet eerst proeven , trouwens om te leren fietsen ga je ook op een ouwe fiets oefenen .

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Y-B , Mijn komentaar over de bewuste onderzoek is een kwestie van de geloofwaardigheid , of het aannemelijk is ..
Dat de jongeren in Indonesia weten waar ze de mosterd moeten halen is vanzelfs sprekend .
Het is ook een feit dat men X miljoen abortus (doodzonde in Islam -Christendom) plegen.
Dat is een harde bewijs dat de waarden en normen vervagen .
In dit opzicht ben ik enigzins eens met de mening en houding van sommige " fundi' s , zolang het niet in strijd is met de wet.
In mijn tijd was het niet zo , maar ya , tijden veranderen.
Van mij mogen ze zelfs weten wat ze ook doen. Mijnpakie-an niet.

Ondanks dat er meer vrijheden zijn is een afweijkend gedrag (vrije sex - kawin kebo) nog steeds not done.
Dat zijn ook feiten . Waar de meeste mensen nog vasthouden.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Tante Ha ha het is weer lachen als het daar maar om gaat.... Emoticon: Shiny

Dan moet U er wat aan doen dacht ik zo, ff naar Ome Dokter of er in berusten met welbevinden van uw jonge gade

Jonge vrouw dat valt wel mee tante Yoke,( al bijna 60 jaar, 5 jaar jonger,)
och je weet toch, dat het daar ook niet zo meer werkt als vroeger.
hebben ze ook niet een kracht drankje op zijn chinees, zat dat niet over dwars Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

Om Sid[

Word het door de ziekenfonds vergoed ?
Anders moeten we geld gaan inzamelen .
Ik ben bereid om met de pet rond te lopen.
Kan zijn dat het vergoed word,van die blauwe pilletjes, die je in de reed moet stoppen om Oyibo te citeren...... Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Mss is Oyibo een beetje in de war (te veel kopi tubruk gedronken) .
Hij denkt zeker dat het om hemorroidinges gaat (wasir-ambeien) , dan heb je een zetpil nodig.

Om je stamina te verhogen kunnen jullie Anggur kolesom Cap Orang Tua drinken.
Of dat worteldrankje , of het goed voor de wortel is weet ik natuurlijk niet.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hoe kom je toch altijd aan van die mooie plaatjes, Ziel? Erg geestig
Ik wil ook best met de pet rond, hoor, ten behoeve van de wortel.
Wat die pilletjes betreft: volgens mij weet Oyibo nog steeds het verschil niet tussen oraal en in "de reet" stoppen.
Ik krijg hier trouwens (net als jullie??) om de haverklap van die reclamerotzooi binnen, `make him longer and thicker etc. Zal ik ze eens doorsturen, Ziel, of lat je het er maar bij zitten.
Sid, ik denk dat jouw meningsverschil met YB ook een beetje samenhangt met julie leeftijdsverschil. Tenminste, ik las laatst dat hij nog een kind van een paar jaar oud heeft, volgens mij ben jij een stukje ouder.
Dan denk je over die dingen ook wel anders, andere generatie.

boomhut
Gebruiker
spacer line

Ik vindt het hoe dan ook onzin dat 2 mensen die samen het leven willen delen, maar dat dit niet wordt toegelaten, omdat ze niet dezelfde religie hebben.
De dingen die in de bijbel staan geschreven, kloppen volgens mij ook niet allemaal of zijn die dingen geschreven, omdat het toen in die tijd normaal was. Maar nu leven we in een ander tijdperk en veel dingen zijn dan overbodig of zijn nooit nodig geweest.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 11-06-2008 21:08 elsbeth wrote:
Hoe kom je toch altijd aan van die mooie plaatjes, Ziel? Erg geestig
Ik wil ook best met de pet rond, hoor, ten behoeve van de wortel.
Wat die pilletjes betreft: volgens mij weet Oyibo nog steeds het verschil niet tussen oraal en in "de reet" stoppen.
Ik krijg hier trouwens (net als jullie??) om de haverklap van die reclamerotzooi binnen, `make him longer and thicker etc. Zal ik ze eens doorsturen, Ziel, of lat je het er maar bij zitten.
Sid, ik denk dat jouw meningsverschil met YB ook een beetje samenhangt met julie leeftijdsverschil. Tenminste, ik las laatst dat hij nog een kind van een paar jaar oud heeft, volgens mij ben jij een stukje ouder.

Islamic Defender Front), en "Ahmadiyah zouden verplicht Sex and the City’ moet gaan zien.
Dan zouden ze even rustig kunnen worden’
Ze zouden eens gratis CD Sex and the City’ uitdelen in Solo en die omgeving, waar die fanatiekelingen wonen,of zitten.
Er heeft door alles heen wel een leuke confrère geworden, het is misschien een cliché,maar seks, het heeft wel de weg gevonden waar we allemaal mee te maken hebben.

Zal ik ze eens doorsturen, Ziel, of lat je het er maar bij zitten.

Nou ik heb in mijn e-mail op een dag 172 e-mails binnen gehad, die veel werk opleverde om ze er uit te krijgen. Laat het er niet bij zitten, en heb ze als spam aangemeld.
Ik ga dan ook er niet mee akkoord, en ga dan e-mailen met de provider.
Zo heb ik met ziggo de vroegere Athome-net die de kanaal van de TV levert een conflict gehad.
Door een digitaal probleem nadat er bij een TV kast bij mij in de straat door een of stomme monteur, Ja dat zijn ook mensen waar ze te veel vertrouwen in hebben.
Er een blokkerige TV beeld kregen.
Dat heeft geleid tot afsluiting.
Heb daar dan ook een advocaat er aan laten werken.
Ze wisten niet dat we een maand op vakantie waren, dus het viel mee zonder TV.
Toen we thuis kwamen hadden we nog een paar dagen zonder gezeten.
Maar er is geen betalingen verricht, en toen ook nog excuses, met nog een maand niet te betalen voor onze abonnement.
Ik laat nooit iets ombekommert ga er altijd op in. Een Felle Tukker ben ik wel.
Die plaatje kan je vinden op Internet kijk maar eens op deze site
http://www.plaatjeswereld.nl/ of deze http://bewegende-plaatjes.jouwpagina.nl/
http://animatieplaatjes.expertpagina.nl/
Door klikken, en zo de plaatjes downloaden, en dat via een Hosting site de plaatjes knippen en plakken. Wel uitkijken dat je niet op een seks pagina terecht komt want die sluipen er tussen door ook op die pagina’s, goed kijken wat je aanklikt
Een heel leuk bezigheid je kan er wel duizenden binnen halen, en allemaal GRATIS.
Dat klinkt goed toch
Deze is ook gratis maar als je het in het echt wilt dan betaal je er wel voor.
Even tijd voor een Palmpje Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Ik begin er wel van te zweten, maar mijn vriendin hangt gelukkig zonder te morren aan de muur.

Wel te rusten voor de nacht Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

burung
Gebruiker
User icon of burung
spacer line

Ben zelf absoluut geen indonesiekenner - vorig jaar voor het eerst in Sulawesi, het christelijke noorden- geweest. Hoewel ik via deze site en andere bronnen wel vaker verneem dat men 'over het algemeen' het met de 'regels' van het geloof in de praktijk niet zo nauw neemt, ben ik toch steeds nog wel verbaasd over wat ik persoonlijk te horen krijg.

Wat ik van enkele mensen vanuit dit specifieke gebied (lees: Manado) begrijp is dat ook al is het geloof (bijv 7e dags adventisten, pinkstergemeente) daar toch vrij streng in, men toch samenwoont. Maar misschien dan als dubbelleven - dat heb ik niet meegekregen.

Verder moet ik ook wel lachen om hoe belangrijk sexuele prestaties voor mannen daar lijken te zijn.... Allerlei drankjes worden gedronken om het maar liefst 10x per dag te kunnen doen (arme vrouw, ga er maar voor zorgen dat ik dat straks niet ben ;-)

En vernam uit 'betrouwbare bron' dat een groot deel van de (duik)gidsen zichzelf in de penis injecteert om zo groter geschapen te zijn...

Ik durf bijna niet meer te gaan ;-) (btw: ik vertrek 25 juli)

En nu kwam ik er laatst ook nog achter dat mijn login naam een dubbelzinnige betekenis heeft...

salam manis,

burung

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja vogeltje dat is nu eenmaal de mannier hoe het toch komt dat de (moslim) (christelijk, in mindere mate, kijk naar het celibaat van priesters) mannen wereld zo graag de baas willen blijven over de vrouwen.
Dat is als ze hun driften niet afkunnen reageren dan zoeken ze naar alternatieven.
De simpelste mannier is je eigen zak in je hand nemen, maar ook dat ze toch wel iets anders willen dan dat.
Het Oostenrijk,schandaal, Fritzi is ook zo iets, hoe kan het bestaan dat je voor je eigen genot je eigen kinderen gebruikt.
Dat is zelfs voor een hetero man als ik niet te geloven.
Gelukkig maar, want ik heb nu mijn belevenis met mijn kinderen in een goede harmonie.
En daar geniet ik dan van, kan ze eerlijk in hun ogen kijken.
En ben trots dat ze het zo goed doen, en zij voor mij veel respect hebben…
Soms heb ik mijn vergeetachtigheid nu dat ik ouder ben.
Het kan zijn dat mijn rits vergeten bent dicht te doen maar dan is er altijd wel iemand die zegt
"Kijk uit sommenteen vliegt je burungetje er uit."
Dan weet ik al hoe het er voor staat……. Ha ha ha
Neen het heeft een lekker warm nestje, en daar kruipt het waar het heen wil.
Zonder druipertjes zonder platjes en zonder dat er iets aan mankeert…..
Ja twee jaar geleden was mijn prostaat aan het protesteren, maar dat in nu gelukkig over.
Heb de dokter na laten kijken en die heeft er iets weg geschraapt……..
De functie van nu, kan er alles mee doen baas in eigen gebruik………… Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Puh! .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Burung, nee, die betekenis van jouw naam kende ik ook niet. Ik zou je maar niet te druk maken om al die mannen. Ik heb nooit vervelende dingen meegemaakt in Indonesie, ben ook nooit bang geweest dat me iets zou overkomen. Ik heb een jaar rondgefietst in Palembang, een grote drukke stad in Zuid Sumatra, waar ik toen werkte. Alhoewel het mij werd afgeraden om s'avonds alleen over straat te gaan, kwam het toch wel geregeld voor dat ik na middernacht door de stad naar huis moest fietsen. Dan stond daar zo'n grote groep becakrijders op een hoek die jou al van ver aan zien komen fietsen. Ik zorgde altijd dat ik als eerste iets zei in de trant van : he, kabar baik,? selamat tidur nanti. Dan zag je die gezichten openbreken en begonnen ze te lachen.
Waar ga je in juli naar toe?
Even in het algemeen: snapt iemand waarom er op dit forum nooit iemand een vraag stelt over Sumatra? het is zo'n ongelofelijk mooi eiland. Het is altijd Bali/Java en soms dus Sulawesi. Ik kan het in ieder geval iedereen heel hard aanbevelen.

groet Elsbeth

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nou als ik dit zo lees...poeh
Vriend [Indonesisch] en ik [lekker Haags ]hebben een fijne relatie.
Zijn ex vrouw is Indonesisch, erg preuts.
Voor hem gaat een wereld open,qua openheid en toewijding en dat is vice versa
Belangrijkste is toch wederzijds respect voor elkaar hebben en goed met elkaar kunnen praten.
Dan voel je je prettig en besef je dat cultuurverschil geen enkel probleem hoeft zijn, zelfs die afstand niet: Bandung - Den Haag [onze geboortstad]

burung
Gebruiker
User icon of burung
spacer line

On 12-06-2008 12:28 elsbeth wrote:
Burung, nee, die betekenis van jouw naam kende ik ook niet. Ik zou je maar niet te druk maken om al die mannen. Ik heb nooit vervelende dingen meegemaakt in Indonesie, ben ook nooit bang geweest dat me iets zou overkomen.
.....
Waar ga je in juli naar toe?
......
groet Elsbeth

Hoi Elsbeth,

Weet dit nu in elk geval van 'burung', maar jullie begrepen natuurlijk wel door het fotootje wat ik met burung bedoelde Emoticon: Smile

Ik ga naar Manado en blijf ook de hele periode van 3 weken in deze omgeving. Ken daar sinds vorig jaar inmiddels wat mensen ('oude' contacten van mijn helaas overleden vader). Voel me daarom ook erg op mijn gemak daar. Heb vooral heel veel zin om daar de mensen beter te leren kennen en met hen op te trekken. Duiken, snorkelen en rondtrekken/vulkanen beklimmen, je kent dat wel, natuurlijk ook...

Verschil is wel dat ik daar vorig jaar met mijn ex-vriend was, maar ben er juist wel weer eens aan toe om dingen meer op m'n 1tje te doen. En nu wordt het meer gestimuleerd dat ik de taal zelf spreek (mijn ex-vriend kwam oorspr uit Jakarta en sprak goed BI).

Waarschijnlijk ga ik ook wel een keer uit interesse mee naar de kerk... ben zelf katholiek opgevoed maar zoals velen heb ik dit geloof losgelaten. Maar voel me nu meer aangetrokken tot boedhisme... Dus ik denk er nog eens over na wat ik zal antwoorden als men naar mijn geloof vraagt!

salam manis, Emoticon: Bye bye
burung kakatua (of voeg ik er nu iets dubbelzinnigs aan toe?! Emoticon: Confused

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 12-06-2008 13:35 burung wrote:

...

burung kakatua (of voeg ik er nu iets dubbelzinnigs aan toe?! Emoticon: Confused

Burung Kaka Tua .
Ya is zo dubbelzinnig als wat.

Is ook een min of meer bedreigde dierensoort , is ook in trekt bij de plaatselijke burunghouders.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 11-06-2008 21:08 elsbeth wrote:

Qua leeftijd ben ik een (klein Emoticon: Wink ) stukie ouder dan Y-B.
Ik heb ook weinig moeite met zijn uitspraken over Indonesia.
Hij verwoord het ook goed en goed onderbouwd.
Het verschil zit waarschijnlijk in geloofskwestie , ik ben ondanks mijn lange verblijf in Nederland nog steeds redelijk gelovig .
En ik heb mijn eigen standard (waarden en normen) die ik probeerde vast te houden.
Ondanks mijn jarenlange verblijf in Nederland ben ik nog steeds redelijk ingevoerd met de ontwikkelingen in Indonesia , en niet zo zeer op grond van internet(kranten).
In de meeste gevallen sta ik ook achter de uitspraken van Y-B.
Als je mijn oude posting lees , zal je ook ergens kunnen lezen hoe de Indonesiers (de meesten zijn moderate moslim) staan t.o.v de fundies .
Ik heb ook voorspeld/ geschreven dat de Indonesiers( de zwijgende meerderheid) het ook niet zal pikken dat hun leven vergald wordt door een paar fundi's. Dat ze ook in staat zijn om hun zaken (belange) te verdedigen.

burung
Gebruiker
User icon of burung
spacer line

On 12-06-2008 13:43 sidia wrote:

...

Burung Kaka Tua .
Ya is zo dubbelzinnig als wat.

Is ook een min of meer bedreigde dierensoort , is ook in trekt bij de plaatselijke burunghouders.

Er is ook zo'n bekend liedje over een 'burung kakatua', dat kun je dan volgens mij ook wel anders interpreteren... Emoticon: Wink

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Leuk Burung, dat je weer naar Manado gaat. Manado was mijn eerste kennismaking met de tropen, vanuit Jakarta destijds (1987) direct doorgevlogen naar Manado. Ik was meteen verkocht, voelde me er onmiddelijk thuis.Grappig, he, dat je dat gevoel nog helemaal kunt oproepen, en dan ook vooral de luchtjes, heerlijk. Ik vond de Minahasa erg prettig, heel Sulawesi trouwens. Je gaat nu alleen op pad? Ook heerlijk! Je zal genoeg mensen ontmoeten , zeker als je je contacten gaat opzoeken. Leuk hoor.
Sid, iki kan me voorstellen hoor, dat je bepaalde waarden niet los wil laten, daar valt ok eigenlijk niet over te twisten. Ik vroeg me laatst af of al deze posters elkaar nou alleen via dit forum kennen, of dat ze elkaar ook wel eens ontmoet hebben ergens. Soms lijkt het of mensen elkaar al jaren kennen..
Iemand nog een idee waarom nooit iemand iets over Sumatra vraagt/vertelt?? Het intrigeert me!

groetjes Elsbeth

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,423 pageviews Een website van indahnesia.com