Het lukt niet om meer touristen naar Indonesie te krijgen!!

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
41 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Als we een topic zouden openen over DVD CD productie in Indonesie zou ik waarschijnlijk een gelijkwaardig verhaal hebben, met wel 1 onderscheid dat ik toch wat vaker de relativiteit zou aanhalen in verhouding met hoe het in andere landen ook gebeurd, beter maar ook slechter.

Ja laten we het daar eens over hebben dutchguy1000.
Niet dat ik verstand heeft, over de kwaliteit van DVD en CD.
Maar wat ik heb gezien, dat er illegaal DVD,en CD op de markt is, dan spant Indonesië wel de kroon.
En wat daar aan kwaliteit je ziet is het rommel soms is het dat er vlokkerige beelden tussen zit.
Ja het is, en was,een zwarte markt bij het leven daar.
Velen verdienden daar hun boterhammetje er mee.
Want ze werden niets in de weg gelegd, buiten enkele keren dat men controleerde.
Bij de 10 CD die de toeristen mee brengen zijn er wel 9 er van illegaal…..
Heb er een kast vol van karaoke cd van alles wat, krotjong tot Indische Pop, of rock toe Emoticon: Yawn Emoticon: Yeah right! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 27-05-2008 08:07 dutchguy1000 wrote:

...

Het aantal forumleden zijn niet meer dan 3 personen? waar zeg ik dat?. ben benieuwd waar je dat gelezen hebt... dauh (mijn god, ik begin me zelf te verlagen tot jou niveau merk ik.. pfff.)

En YB onderbouwd zijn gedachten op een goede manier, ik geloof wat hij verteld waar is, wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben dat dit een vergelijk is dat wereldwijd geld, dat Indonesie op een relatief laag niveau staat tot de rest van de wereld ben ik het niet mee eens want naar mijn ervaring is dat niet zo maar ik kan me voorstellen dat als je praat over je eigen vakgebied je gedachtes als hij omschrijft kunt hebben.
Als we een topic zouden openen over DVD CD productie in Indonesie zou ik waarschijnlijk een gelijkwaardig verhaal hebben, met wel 1 onderscheid dat ik toch wat vaker de relativiteit zou aanhalen in verhouding met hoe het in andere landen ook gebeurd, beter maar ook slechter.
Dit zou de lezer een beter beeld geven hoe de zaken op dat onderwerp vergeleken met de rest van de wereld er voor staan.

En trouwens, die 3 personen die jij aanhaalt, over wie heb je het dan eigenlijk?? he he he, nee jochie, hier lul je je niet zo gemakkelijk onderuit.

Greetz

Aantal forumleden dat zeg U zelf en de link is 3 personen, waar U het zo moeilijk mee hebt.
Je weet wel die negativo 's
Het heeft niks met onderuit lullen te maken,dat jochie zie ik maar als een compliment Om.
Om lebih ouder dari aku toh?
Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Namen noemen staat niet in relatie nu,dat je op merkt dat ik een lager nivio ben,oeps komem we er niet uit,
eerst jochie en dan ik ga me verlagen naar jou nivo.ect..

Topic is lukt het nog om touristen te krjgen.
U mening was dat het de schuld was van de media en een aantal forumleden..!!
Mijn posting was ik ben daar verbaasd over want het zou betekenen dat kira2 alleen 3 personen indonesie naar beneden halen ZOVEEL NIGATIVO'S ZIJN ER TOCH NIET?????

Realistis gak ada Pa

Klopt Yb drukt zich weer perfect uit,toch ook weer met een behoorlijke kritiek niet waar.
Enorme belangrijke punten die ,als die niet een beetje veranderen .

Ya Indonesie masih jahu dari maju..........

Pareng

Becik ketitik olo Ketoro

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 27-05-2008 11:04 zieleffe wrote:

...

Ja laten we het daar eens over hebben dutchguy1000.
Niet dat ik verstand heeft, over de kwaliteit van DVD en CD.
Maar wat ik heb gezien, dat er illegaal DVD,en CD op de markt is, dan spant Indonesië wel de kroon.
En wat daar aan kwaliteit je ziet is het rommel soms is het dat er vlokkerige beelden tussen zit.
Ja het is, en was,een zwarte markt bij het leven daar.
Velen verdienden daar hun boterhammetje er mee.
Want ze werden niets in de weg gelegd, buiten enkele keren dat men controleerde.
Bij de 10 CD die de toeristen mee brengen zijn er wel 9 er van illegaal…..
Heb er een kast vol van karaoke cd van alles wat, krotjong tot Indische Pop, of rock toe Emoticon: Yawn Emoticon: Yeah right! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Ten eerste spant Indonesie niet de kroon wat dit betreft, de grootste zwartpersers zitten in China, Africa en nee, ze verdienen hier niet echt veel geld mee gezien de prijzen die jezelf ook wel kent, maar goed, je wilt meer weten hierover?

Ten eerste is de organisatie IFPI (een wereld wijde organisatie die ongeveer hetzelfde doet als de Buma stemra in Nederland) de grootste mafia organisatie. deze jongens strijken meer per legaal verkochte CD DVD op dan de artiesten zelf.
Een legaal geperste CD kost om te produceren ongeveer 25 eurocentjes, een DVD ongeveer 50 dus dan zie je wel waar de rest van de centjes naartoe gaan in het legale circuit. Echt niet naar de artiesten hoor.

Ondere andere door deze jongens zijn legaal geperste exemplaren niet te betalen door de meeste mensen hier.

Wist je dat gemiddeld per verkochte CD DVD (zit wat verschil tussen maar niet veel) minder dan 1 euro gaat naar de artiest zelf?
De rest gaat naar organisaties als bovenstaande, belasting, tussen handelaren en de winkels waar het verkocht word.

Wat dit betreft sta ik wel achter hoe er hier aan toe gaat, inderdaad, mischien wel jammer voor de artiesten, maar dat het nu zo werkt is meer de schuld van de organisaties als de IFPI zelf dan de artiesten.

De CD's DVD's worden geperst op de zelfde machines als bijvoorbeeld Warner bros gebruikt. (behalve dan de gedupliceerden (gekopieerde CD's DVD's) die er meestal wat groenig uitzien) alleen word er bij de kwaliteits controle niet zo nauw gekeken waardoor de kans er is dat je een fout geperst exemplaar kan krijgen. Ook word niet de hele plaat getest maar alleen maar gekeken of deze kan "laden" (wil zeggen dat gekeken word of het plaatje door de speler gepakt word) zodat het mogelijk is dat niet de hele disk kan spelen.

Greetz

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

[quote] On 27-05-2008 13:34 marcel70 wrote:

...

Aantal forumleden dat zeg U zelf en de link is 3 personen, waar U het zo moeilijk mee hebt.
Je weet wel die negativo s
Het heeft niks met onderuit lullen te maken,dat jochie zie ik maar als een compliment Om.
Om lebih ouder dari aku toh?
Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Namen noemen staat niet in relatie nu,dat je op merkt dat ik een lager nivio ben,oeps komem we er niet uit,
eerst jochie en dan ik ga me verlagen naar jou nivo.ect..

Topic is lukt het nog om touristen te krjgen.
U mening was dat het de schuld was van de media en een aantal forumleden..!!
Mijn posting was ik ben daar verbaasd over want het zou betekenen dat kira2 alleen 3 personen indonesie naar beneden halen ZOVEEL NIGATIVOS ZIJN ER TOCH NIET?????

Realistis gak ada Pa

Klopt Yb drukt zich weer perfect uit,toch ook weer met een behoorlijke kritiek niet waar.
Enorme belangrijke punten die ,als die niet een beetje veranderen .

Ya Indonesie masih jahu dari maju..........

Pareng

[/quote]

Joh, je klinkt net als die lijpe nederlanders die in Amerika wonen en dan Veramerikaans Nederlands gaan lullen, asjeblieft...

Maar goed, fijn dat je er dan toch voor uit komt dat je jezelf rekent onder die mensen die ik hier aanhaalde

[quote] de Media (en ook een aantal forumgangers hier) een aantal incidenten dusdanig opblaast dat het lijkt dat heel Indonesie 1 groot rampgebied is waar aan de lopende band aanslagen en gruwelijke demo's gehouden worden.[/qoute]

En dus toegeeft dat je 1 van die drie bent die dat doen (tenminste, die 3 heb jij zelf gemaakt, dus dat is niet mijn mening maar de jouwe).

En nogmaals, leer is lezen, voor de tweede maal ik zeg ten eerste de media, en tussen haakjes; een aantal forum leden, wat in dit geval betekend: aanvullend

Tsjonge jonge, wat ben jij een vermoeiend figuur zeg.

Greetz

Jantje
Gebruiker
spacer line

DG:
Ten eerste moet ik toch weer herhalen dat lezen niet je sterkste kant is daar ik niet zeg wat jij aanhaalt, maar ik vind het wel fijn dat je voor de eerste keer toegeeft dat ik wel gelijk had wat betreft jou. he he he

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Marcel: Je hebt mij en diverse anderen uitgesloten, dat vind ik lullig.. Emoticon: Wink
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. DG: We geven jou allemaal gelijk. Btw als er hier over kwaliteit van voedsel en service in Indonesie geschreven wordt zou ik met Wim Kan willen zeggen “Joh, ga jij effe de kamer uit”. Of ga effe eten bij je favorite 5* kakilima.

marcel70
Gebruiker
spacer line

Dg
Ik begrijp dat het vermoeiend is ,ik geef me eenmaal niet snel over.
Heeft Yb ook trouwens al iets over geschreven over buitenlander die te snel hun eigencultuur over boord gooien.
Hij schrift zelf dat u u ogen in u zak hebt zitten < benar toh??
We weten allemaal wat de nederlandse cultuur is toh?
Een van deze is het kan altijd beter.....

Die 3 personen?? geef niks toe Ik geef je alleen aan dat alleen 3-4 personen volgens jou heel indonesie naar beneden halen(ja lees goed ook de media)
Das bijzonder ook al zijn er 5 miljoen hits op deze site

Yb schrijf ook dat het de indonesisch overheid zelf is die ervoor zorgt daar de toerist(en investeerder) indonesie laat voor wat het is.
Daar ga je nog weinig op in ,maar goedd das ook vermoeiend denk.

Pareng

Becik ketitik olo Ketoro

Jantje
Gebruiker
spacer line

Marcel:
Die 3 personen?? geef niks toe Ik geef je alleen aan dat alleen 3-4 personen volgens jou heel indonesie naar beneden halen .

Marcel het zijn gewoon ondubbelzinnig de ervaringen van expats vanwie niemand de intensie heeft om Indonesie "naar beneden te halen"

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Diepe zucht, ok, ik geef op.
Zoals Jeroen als is aangaf zijn er veel expats hier in idonesie die zo stom waren om hun schepen achter zich te verbranden en nu hier vast zitten en iets de schuld moeten geven van hun ongenoegen hier.
valt niet mee te praten, ik heb er wel medelijden mee.

De groeten.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Jullie zouden een nieuw forum moeten beginnen joh...

Het "Indonesie afzeik forum"

Klinkt wel lekker....

Kelvinator
Gebruiker
User icon of Kelvinator
spacer line

On 27-05-2008 07:12 marcel70 wrote:

...

Pareng!!!!
dit topic gaat over toeristen naar indonesie lokken.
Jij verdraait m'n tekst door te zeggen dat toerisme niet genoeg is. DIT GAAT OVER TOERISME en indonesie!
Daarnaast ben ik 3/4 chindo, dus ben geen typische nederlandse toerist die al jaren indonesie bezoekt. Nee, ik heb zat familie in oost java wonen en ik kom er bijna elk jaar. (reactie Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. zieleffe)
MAar kijk eens goed, wie nu nog wilt beweren dat de indonesiers de afgelopen 10 jaar er niet op voor uit zijn gegaan, moet maar es terug naar school, want ik heb indonesie in de afgelopen 20 jaar erg zien veranderen.
Kijk naar de statistieken van de indonesische economie in de afgelopen 10 jaar. Er is duidelijk een significante groei te bekennen. De economie groeit al kwartalen met meer dan 6%!!!!

Over de infrastructuur trouwens, surabaya is mijn stad en ik ben vaak genoeg richting bondowoso/banyuwangi en dergelijke gegaan en ik ZIE gewoon dat waar ik ook kom de infrastructuur stukken beter is geworden!!!!! Vroeger was je van bondowoso naar surabaya 5-8 uur onderweg vanwege de slechte wegen. Tegenwoordig kan je er in 3-4 uur zijn. Helaas door de lumpur bij porong is het 1 grote drama om sby in of uit te komen (mits je richting het zuiden (gempol) gaat)
De wegen in surabaya zijn de afgelopen jaren schoner, groener en georganiseerder geworden. En dat kan ik over vele andere steden hetzelfde zeggen.. Natuurlijk zijn er andere steden die achterlopen op de gemiddelde groei van de indonesische infrastructuur, maar indonesie is dan ook 1 van de grootste landen op het gebied van populatie, oppervlakte en eilanden. Je hebt met zoveel regels en besturen te maken dat het soms ff duurt voor er iets gedaan wordt.
Ik vind het overigens jammer dat de 'oudere' mensen hier nogal arrogant over komen en alleen maar over de indonesische politiek zitten te klagen en over alle armoede. Idd, net een afzeiktopic.

En over de voedsel prijzen en dergelijke. DIT IS WERELDWIJD het geval! Dus geen goed excuus dat het daardoor slechter gaat met de indonesische volk.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

sandy
Gebruiker
spacer line

JANCUK --is geen mooi woord heh---zeg maar gewoon jantje ook

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nou, we hebben er weer een frustie bij. Zeker 2e of 3e generatie Indo. Zitten er velen tussen die met zichzelf en hun identiteit in de knoop zitten. Zijn feitelijk gewoon kaaskop met een bruin kleurtje, maar willen speciaal zijn.
Als u als "life"-kreet gebruikt: Orang bule!!!! JANCUK!!! dan zegt dat meer over uw eigen frustraties als chindo dan over de bules. Mooi, ze zitten in NL met smart te wachten op types zoals u naast Wilders (echter in RI zit de bevolking in het geheel niet te wachten op dergelijke types).

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 29-05-2008 19:14 Kelvinator wrote:

...
Daarnaast ben ik 3/4 chindo, dus ben geen typische nederlandse toerist die al jaren indonesie bezoekt. Nee, ik heb zat familie in oost java wonen en ik kom er bijna elk jaar. (reactie Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. zieleffe)

Dus dat zou een reden moeten zijn om meer overtuigend over te komen??!! Dat iemand een indo is, zegt zero-zero over het recht tot spreken over RI dan wel het bezitten van kennis over en van het land. Integendeel, juist heel vaak het omgekeerde. Het zgn. "bloed" spreekt dan (ja, bloed uit lang vervlogen tijden). En schermen met het hebben van familie aldaar en jaarlijks op bezoek komen, is voor mij verre van een overtuigend argument om u als een betere "kenner" dan de andere forumleden te accepteren. Het openstaan voor een andere cultuur (positief dan wel negatief) legt meer gewicht in de schaal. En dat is juist waar het aan schort bij vele indo's die denken dat door het Indonesische (eigenlijk grondig fout: koloniaal) bloed, ze meer recht van speken hebben.

Maar goed, dit even terzijde: een juiste opmerking van u dat we het hier hebben over toerisme en onder meer infrastructuur. Zoals ik in een reactie al heb gezegd, bij toerisme gaat het om meer dan infrastructuur: "Het zou geweldig zijn als het zo simpel was dat het alleen aan de infrastrucuur lag en dus door een paar technische ingrepen het toerisme zou toenemen. Echter, in het toerisme heeft men met mensen te maken en niet met machines. En met mensen die een zorgeloze, rustige vakantieperiode willen zonder "soesah" en ergernissen (woordenboek: toerisme = het reizen voor ontspanning)."
Zo heb ik ook genoemd dat infrastructuur ook belangrijk is, maar infrastructuur behelst meer dan alleen verbetering van wegen en het bouwen van shoppingmalls. Het behelst voorzieningen die de structuur dragen. En aan die voorzieningen schort het nog behoorlijk. Neem een kijkje in Bali: Kuta, Legian. De wegen in het dorp zelf zijn nog even smal als 20 jaar geleden. En de riolering is zelfs nog slechter dan 20 jaar geleden. Ook de elektriciteit laat het vaak afweten. De binnengangetjes bestaan meer uit ruwe heuvels na een fikse regenbui dan uit geasfalteerde vlakke wegen. Etc, etc, etc......
Neem ook even het dodelijke verkeersongeluk van Sofan Sofyan die spijtig genoeg is omgekomen vanwege slecht wegdek in Oost-Java. En daar zijn er plenty van.......
En dan - naast al deze technische aanhalingen - nog de factor mens zoals ik in mijn eigen aangehaalde reactie hierboven heb gemeld (zie boven).

youri53
Gebruiker
spacer line

ach ja, ook daar is het allemaal relatief,
: uitstekend geslapen 30 km van Yogja nl in het idyllisch en relatief hoog gelegen Kaliuran nl bij Vogels'Hostel....voor 5000 Rp en zijn vrouw en bediende maken de verrukkelijkste maaltijden, kraakvers en volle borden vanaf 8000 Rp

youri53
Gebruiker
spacer line

wie gaat er binnenkort naar Cemoro Lawang (Bromo) en wil kijken hoe het is gesteld met een zeer wonderbaarlijke en beminnelijke hond ?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,701,371 pageviews Een website van indahnesia.com