met de kinderen naar Bali .....

Subforum Bali, het godeneiland 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
rutan
Gebruiker
spacer line

We willen graag met 2 volwassenen en 2 kinderen (van 1 en 3 ) voor 3 weken naar Bali, doen of niet doen ? Hoe is de vlucht, wat zijn jullie tips, waar is het leuk, niet te druk, liefst aan het strand etc etc. Alvast dank voor de tips.

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Ik zou zeggen doen. Er zullen absoluut mensen zijn die het je afraden maar wij reizen al jaren in de zomer met onze kinderen naar Azie maar als je je aanpast aan je kinderen gaat dat zeker lukken. Onze eerste "verre" reis met de kids was ook naar Bali en we zijn dus niet iedere verkast maar over een dag of 5. Bali is geweldig. Het enige waar je je misschien op moet instellen is de reis. Bij ons was dat geen probleem want ze slapen altijd als een blok in het vliegtuig maar het is wel lang.
Ter plaatse kun je, zeker op Bali, misschien nog wel het beste een huis huren waar je je eigen plekje hebt. Er zijn allerlei villas te huur maar er zijn ook hotels met grote familiekamers.
Je zou qua vlucht kunnen overwegen met de emirates te vliegen vanaf Dusseldorf. Je knipt dan de reis in stukjes. Eerst naar Dubai, dan naar KL of Singapore, of Jakarta en dandoor naar Denpasar. Sommige mensen vinden dat prettiger dan in een keer door. Is dus persoonlijk,
Succes en als je vragen hebt laat maar horen. Voor onze kinderen was het de eerste ervaring met Azie en is zo goed bevallen dat ze ons gesmeekt hebben om dit jaar na onze reis naar Sulawesi nog een dag of 6 naar Bali te gaan.

gr. Elma

mvisscher
Gebruiker
spacer line

Ik zou ook zeggen doen ! De reis is idd lang, maar je wordt er wel voor beloond.
Wij gaan in juni weer voor 4 weken en ons zoontje is nu 7.
We zijn al in thailand, mexico, indonesie, met hem geweest en het is altijd goed gegaan. Als je er maar om denkt dat je met kinderen reist.
Wij blijven wat langer op 1 plek, minimaal 5 dagen en gaan niet iedere dag intensief op pad.
Meestal plannen we wat om de dag.
Op bali is Sanur erg leuk om te verblijven met kinderen, maar ook Lovina is erg leuk.
Er is genoeg te doen met kinderen.
Kuta zou ik persoonlijk vermijden, dat is net ff te druk en meer voor tieners.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Rutan, altijd doen. Zorg dat het voor de kinderen een avontuur is, vooral het reizen. Zodra ze het als een avontuur zien, is het voor iedereen makkelijk!

Elma, ik reis ook bijna altijd met Emirates naar Indonesia met tussenstop op Dubai. Ik heb er de afgelopen jaren niet op gelet, maar weet je toevallig of er een speelruimte is voor de kids om de tussenstop te overbruggen? Je kent het wel, zo'n ballenbak, kasteel van kussens en dergelijke.

Begin de details te vergeten

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Johan ik zou het niet weten. Voor ons wordt het voor het eerst met de EMirates dit jaar. altijd vanaf Schiphol gevlogen maar dit scheelde zoveel en we wonen in Brabant dus we gaan vanaf Dusseldord. Ik weet niet wanneer je gaat maar anders kan ik voor je kijken. wij gaan nl. 3 juli al dus laat maar weten of je na die tijd vertrekt dan check ik het voor je.

gr. Elma

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hey Elma, ik was er 3 mei nog maar ben vergeten zelf te kijken. Mijn gezin gaat rond 8 juli, gelijk na de start zomervakantie. Ik ga zelf een week later. Maar we moeten nog boeken en ik wil wel dolgraag met Emirates weer. Is mijn favoriete airliner op dit moment. Laat maar weten op dit forum als je eraan denkt. Er is in ieder geval gratis internet op de airport in Dubai en tijd zul je ook wel hebben. Normaliter zit er een wachttijd op van 3,5 uur tussen aankomt in Dubai en vertrek naar KL/JKT. Tijd zat om een uitvoerige beschrijving te geven dus van de speelfaciliteiten van Dubai Airport! Beetje benchmarken is nooit weg zullen we maar zeggen.

Geschiere
Gebruiker
spacer line

We hebben inderdaad ruim 4 uur overstap tijd dus ik zal kijken en het op het forum zetten.

gr. Elma

Cynthib
Gebruiker
User icon of Cynthib
spacer line

Als je op de website van Dubai airport kijkt op de plattegrond zie je bij gate 14 (waar ook een transit-balie zit) een symbooltje voor een speelplaatsje. Hij staat alleen bij de plattegrond voor departures, dus je ziet 'm snel over het hoofd.

Ik verveelde me, dus ik dacht, ik kijk even voor jullie Emoticon: Wink

rutan
Gebruiker
spacer line

allemaal bedankt voor de tips, ik heb nog een vraag.
weet iemand een leuk adres met bungalows dicht aan het strand, niet te groot en te toeristisch, maar gewoon leuk.

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Een hotel met Bungalows. Lijkt je dat wat?
Het Legian Beach Hotel ligt net even buiten Kuta in Legian en direct aan het strand. Bij eb is het water daar tot enkele honderden meters zeer ondiep en kunnen zelfs kleine kinderen badderen. Tevens een mooi geelzand strand mooi vlak en niet druk + te huur ligstoelen met parasol. Beter dan als Lovina en Sanur. Het LBH heeft bungalows met veel gras en beschikt over een afgescheiden zwembadgedeelte voor kleine kinderen.
Tevens heeft het LBH een oppas service.
Zie ook de site http://www.legianbeachbali.com/
Voorzover mij bekend is Neckermann het goedkoopste voor LBH.

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Mocht je overwegen om ook bijv. een paar dagen in het noorden te verblijven is het Adirama Beach Hotel erg leuk. Zij hebben familiekamers die uitkijken over zee. Mooi terras voor je deur, enorm aardige mensen. En een leuk zwembadje, niet te groot maar groot genoeg voor kleinere kinderen. Ik kan je eventueel wat foto's mailen. Laat maar weten op mijn mailadres.

gr. Elma

rutan
Gebruiker
spacer line

Elma, ik wil heel graag je foto's zien. Mijn adres is a.bosmanEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.e-c.nl. Alvast bedankt.

TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Hallo Rutan,

Als je wilt hed ik ook nog wel een adres voor je.
Het is een hotel in kuta waar ze familiekamers hebben maar ook een paar villa's die te huur zijn en bij het hotel horen. Dan heb je alle faciliteiten van het hotel en kun je toch je eigen dingen doen. Tevens hebben ze een goede kok en van daaruit kun je ook een chauffeur inhuren om mooie tochten te maken.
En er zitten regelmatig nederlanders in het hotel, ze zijn lief en aardig en het is niet zo duur en ze zijn zorgzaam voor de kinderen en dat is het allerbelangrijkste.
.
Hier volgt de link: www.losarihotels.co.id

Veel succes en een prettige vakantie gewenst.

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

chirpy
Gebruiker
spacer line

Vraag je wel af welk plezier kinderen van die leeftijd zullen beleven, meer dan op een lekker klein strandje met wat water in eigen land?
De eindeloze reis is een marteling voor de kinderen. Nu zijn kinderen wel erg flexibel, maar het gekrijs op elke vlucht van kinderen die oververmoeid zijn, of pijn aan hun oren hebben!!! klinkt me nog steeds in de oren.
Ouders gestressed.. Leuke vakantie.
Stal je kinderen bij goede vrienden en geniet met z'n tweeen drie weken van een heerlijke ontspannen vakantie. Wanneer jullie dan thuiskomen, hebben de kinderen vernieuwde ouders. En kinderen kunnen best zo'n tijd zonder hun ouders, of kunnen jullie niet buiten de kinderen???
Blijf lekker in de buurt.

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Nou lekker positief. Maar goed we leven in een vrij land en iedereen mag vinden wat hij wil. Maar er zullen zeker mensen zijn met dezelfde ervaring als ik dat het ook heel goed kan gaan met kinderen. En ze hebben niet gehuild in het vliegtuig. Waarom moet je als je kinderen hebt niet verder gaan dan Zoutelande (overigens ook heel leuk). Onze jongste dochter is verstandelijk gehandicapt en leert juist enorm veel van het reizen. Ik kan je zeggen dat de eerste reis best spannend was hoe dat zou uitpakken maar het gaat super en geniet met volle teugen.
En niet ieder kind is het zelfde. Er zijn kinderen die beginnen bij de grens al te roepen wanneer zijn we er nu en er zijn kinderen die hoor je 12 uur lang niet. Dus niet alles over een kam scheren

chirpy
Gebruiker
spacer line

Geschiere, het zijn kinderen van 1 en 3 jaar oud. Die ga je toch niet pesten met zo'n lange reis? In dit geval gaat het toch alleen om de ouders?
Iedereen mag gaan en staan waar hij of zij wil, maar niet alles moet kunnen. Ervaring opdoen lijkt me voor kinderen van die leeftijd goed, maar wel ervaringen die passen in hun leeftijdsfase. Natuurlijk kun je ook positieve ervaringen hebben als ouders en vinden kinderen dat misschien ook leuk, maar als professionele ervaringsdeskundige raad ik het toch af.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hey Joep,
Mijn kids zijn ook al van jongs af aan meegegaan naar Indonesie en ze vonden het harstikke leuk. Vaak ligt het aan de ouders die zenuwachtig doen en dat voelen kinderen. Ik merk het altijd bij andere ouders. Wij zitten relaxed in het vliegtuig (kinderen nieuwsgierigheid wekken is het belangrijkste in deze) en andere ouders zitten verkrampt de kinderen vast te houden om ze stil te laten zitten.
By the way, je hebt mijn kinderen toch al een keer gezien?

Bodjok
Gebruiker
User icon of Bodjok
spacer line

Mijn dochter is drie keer naar Bali geweest en ze moet nog 4 worden.
1ste keer met 6 maanden, 2e met anderhalf en derde met net 3.

Vliegen is geen probleem als je het geen probleem maakt en je goed voorbereid.
Strand en zwemmen zijn alles wat je kids nodig hebben, en Balinezen zijn verschrikkelijk lief voor kinderen (misschien iets te 'aanrakerig' maar dat hangt van het karakter van de kids af)

De laatste keer zijn we naar de Taman Safari in Gianyar geweest en dat is een geweldig park voor kinderen, groot buitenzwembad met glijbanen voor de verkoeling, een draaimolen, electronische autootjes en een olifantenrit. Daar heeft ze het nog steeds over.

mvisscher
Gebruiker
spacer line

Mijn zoontje is nu 7 en reist al vanaf 1 jaar mee de wereld over.
Maakt nergens eens probleem van, omdat wij dit ook niet doen.
Het is ook net hoe je als ouders je kinderen voorbereid en er mee om gaat.
Die van ons vind echt alles geweldig. Natuurlijk vind hij het vliegen best lang, maar hij klaagt verder niet.
Waarom mag een kind z'n horizon niet verbreden ???

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Wat dacht je van kinderen die 2 dagen achter in de auto stil moeten zitten, ingeklemd in hun autostoeltje met misschien een beeldschermpje voor zich van een dvd player en na aankomst in bijv. Spanje blij zijn dat ze het zwembad in kunnen. Daar praat niemand over.
Onze kinderen zaten nog "los" in de auto met rondom allemaal speelgoed en af en toe een klein cadeautje en als het slaaptijd was dan stopten wij bij een camping. Tegenwoordig moet het allemaal snel en wil men binnen 24 uur op de plaats van bestemming zijn met een steeds grotere caravan achter de auto en achterin de auto de verplichte ( misschien wel zo veilige) kinderzitjes.
Mijn kleinkinderen zijn vanaf baby altijd meegeweest op vakantie naar het buitenland, natuurlijk met de nodige stops en rustpauzes en slapen onderweg, nooit geen last gehad, we nemen ze nu mee op een vliegreis naar Indonesie en hopen dat ze het nodige plezier van de reis zullen ondervinden.
Als je dus je kinderen al jong mee laat reizen dan kijken ze er niet vreemd meer tegenaan, ook in het vliegtuig hebben ze een beeldschermpje, kunnen ze een rondje lopen, kunnen ze af en toe een klein cadeautje krijgen als verrassing om de verveling tijdens de lange reis te breken. Als je ze van tevoren goed voorbereid en geen negatieve gedachten aan ze doorgeeft dan denk ik dat ze het best aan kunnen, het zou zelfs zo kunnen zijn dat het heel wat gemakkelijker kinderen zullen worden dan degenen waar altijd voorzichtig mee omgesprongen wordt.
Trouwens, ik heb bijna nooit een kind in het vliegtuig langdurig horen huilen, dus dat de kinderen vervelend zijn en huilen in een vliegtuig valt wel mee, ik heb er nooit overlast van gehad en het is maar net hoe jij je opstelt, of jij je ergert aan een kind wat een poosje huilt of dat je zegt het is maar een kind het zal zo wel overgaan.
Wie heeft er trouwens meegemaakt dat een kind de hele vlucht heeft gehuild ?

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Sluit met helemaal bij 4yoke4 aan.
Had je niet verwacht het rutan dat je zo'n discussie zou los maken.

Geschiere
Gebruiker
spacer line

On 28-05-2008 20:15 Geschiere wrote:
Sluit met helemaal bij 4yoke4 aan.
Had je niet verwacht he rutan dat je zon discussie zou los maken.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Tja, Yoke, ook met die autoritten hebben wij met 4 kinderen nooit problemen gehad. Altijd vrij ver weg geweest met de auto, geen DVD schermen of spelletjes. gewoon lekker zingen, kletsen, tukkie doen etc. geen probleem. Wij zijn echter nog nooit, behalve vorig jaar Canada, ver weg met het vliegtuig geweest. Ik heb het al veel eerder willen doen (naar Indonesie), maar mijn man vond het met kleine kinderen niks. Ik denk dat we het prima hadden kunnen doen. het hangt inderdaad erg van jezelf af. Maar ik denk dat je jezelf niet wijs moet maken dat je het speciaal voor de kinderen doet. Je doet het omdat je het zelf graag wilt, niks mis mee.
Wat me nog wel intrigeert, Chirpy, dat jij als professionele ervaringsdeskundige aanraadt om de kids bij goede vrienden te stallen en samen 3 weken weg te gaan. Ik ga er vanuit dat dit een grapje van je is???? Ik kan mij er althans heeeeelemaal niks bij voorstellen. Sowieso wordt zoiets met 4 kinderen al lastig, maar ik moet er echt niet aan denken. Ik ben een echte familywoman, heb een leuke man, leuke kinderen en zie niks in vakanties zonder de kinderen. Ben benieuwd of je het echt meende?
Groet elsbeth

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ben ook benieuwd of chirpy het meende Elsbeth, ik zou er niet aan moeten denken.
Inderdaad als je een reis naar Indonesie maakt dan doe je dat ook voor jezelf want met de kinderen zou je ook naar een waterplas of grote speeltuin kunnen gaan, water, zand en zon is ideaal voor ze en als je dan toch naar Indonesie gaat en je neemt ze mee dan moet het programma ook aan de kinderen aangepast worden en niet hele dagen reizen.
Mijn kinderen wilden zelf heen met hun kinderen zoals wij ook altijd met hun op vakantie geweest zijn en de kleinkinderen zijn al bezig woordjes te leren en te tellen enz. het is niet veel maar als ze nu al interesse tonen dan kan het straks niet echt tegen vallen.

Stal je kinderen bij goede vrienden en geniet met z'n tweeen drie weken van een heerlijke ontspannen vakantie. Wanneer jullie dan thuiskomen, hebben de kinderen vernieuwde ouders. En kinderen kunnen best zo'n tijd zonder hun ouders, of kunnen jullie niet buiten de kinderen???

Nee ik ik kon vroeger niet buiten mijn kinderen, heb er nu nog moeite mee, blijf een moederkloek, niet zo erg dat het belastend voor mijn kinderen is maar toch, voel me niet senang als ik weken niets van ze zou horen.

Ik heb het vrienden nooit aan willen doen om 3 weken op mijn kinderen te passen omdat wij zonodig op vakantie wilden gaan, heb dat ook niet nodig gehad om als vernieuwde ouder terug te komen. Zou best kunnen dat kinderen wel 3 weken zonder ouders kunnen maar dat zou in mijn geval pas opgaan als het echt noodzaak zou zijn, je hebt geen kinderen om ze te pas en te onpas uit te besteden voor een vakantie, je hebt een gezin of niet en bij dat gezin horen ook de kinderen. Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Leuk joh, dat ze er al zo mee bezig zijn. Hoe oud zijn je kleinkinderen? Met veel woordjes leren en tellen kom je een heel eind. Hoe jonger ze zijn, hoe sneller ze leren. Toen ik in 1988 in Palembang kwam voor een jaar, had ik het geluk dat niemand iets anders sprak dan Indonesisch. Ik heb echt zitten blokken, iedere middag leerde ik weer 15 woordjes bij. En mijn buurvrouw op het schoolcomplex hielp me daarbij. Als het goot van de regen, wees ze en zei: hujan. Zo ging dat met alles.
Ik hoop volgend jaar met mijn kinderen te gaan, ze hebben mij er zo vaak over horen praten, het lijkt ze heel spannend.

Oke Yoke, geniet van je kinderen en kleinkinderen en tot de volgende keer.
Elsbeth

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,316,735 pageviews Een website van indahnesia.com