Molukken oa Celebes/ Menado

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
85 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Ik ben benieuwd of hier reiservaringen over zijn en zoja ben ik nieuwsgierig naar wil er namelijk misschien volg jaar naar toe.

adu zeg!!! ben kapok!!

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Hallo Brenda,
We zijn dit jaar in Zuid- Sulawesi geweest. Schitterend eiland! Hebben een begrafenis meegemaakt in Torajaland. Een hele ervaring op zich. De mensen in Toraja, vinden wij, zijn trotse mensen (in positieve zin). Zijn heel vriendelijk en gastvrij. Ze stammen van dezelfde mensen af als de Dayakkers en Batakkers; zijn ook alle 3 koppensnellers. Nog niet zo lang geleden hebben zij nog koppen gesneld. Makassar heb je niet zoveel te beleven: Ford Rotterdam en nog een paar kleine dingen. Als je adressen van een homestay of iets dergelijks nodig hebt dan wil ik je het wel geven. Dit is in het heel kort megegeven, als ik het uitgebreid wil doen, kom ik aan meer dan 2 vellen A4.
Groetjes,
Pamela

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Brenda, Mandao en vooral het eiland Bunaken is echt supermooi, Je kunt er werkelijk schitterend duiken, maar ook snorkelen. Het toerisme heeftd e laatet 10 jaar een flinke opmars genomen op dit eiland, mar het schijnt nog steeds erg leuk en mooi te zijn. In het Noorden van Sulawesi zijn de meeste mensen christelijk. Ook het midden van Sulawesi is, zoals Pamela al aangaf, heel erg mooi, zowel qua natuur, als wat betreft bezienswaardigheden. Dus ik kan het je zeker aanraden, het zal een hele andere indruk op je achterlaten dan Kuta.
Groeten Elsbeth

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Toerisme dit jaar in Zuid-Sulawesi, tenminste in februari, viel heel erg tegen. Wij waren steeds de enige gasten (westerse) in de lodges en hotels. Ze waren den ook dolgelukkig met ons.

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Meiden allebei dank dank.

Ik ben heel nieuwsgierig geworden ook omdat ik hoorde dat de standen ook zo mooi moeten zijn!!! Na mijn Bali avontuur wil ik graag mooi strand hopen te zien daar.
Ik vind de stranden van BAli namelijk niet mooi.

Maar je vliegt natuurlijk vanaf Djakarta zeker? (amsterdam-Djakarta- Sulawesi of Celebes of Manado.)

Oh koppensnellers??? hmm apart als ze de mijne maar niet snellen.
Nee lijkt mij heel mooi daar!!!

adu zeg!!! ben kapok!!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Brenda, ik las later nog even je postings over Bali. Je houdt van veel vertier en vind het snel saai als dat er niet is. Realiseer je dat Noord Sulawesi, maar ook de rest van Sulawesi zeeeer rustig zal zijn in vergelijking met heel Bali. Zoals Pamela al aangaf, was men blij dat zij er was, ze was vaak de enige gast. Bedenk je even heel goed vantevoren of je dat leuk vindt. Midden Sulawesi is een stuk toeristischer, vooral dan Tana Toraja. Als je echt van veel vertier houdt, vraag ik me af of je daarheen moet gaan. Je kunt ook rechtstreeks met Singapore Airlines naar Manado vliegen, een stuk sneller dan via Jakarta.
Succes met plannen. Groet Elsbeth

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Elsbeth : Ja klopt ik hou van drukte op zijn tijd vooral in de avonduren.
Ja ik dacht toen ik dat las van PAmela ojee dat lijkt mij niks.......

Bedankt weer voor je tips en ook wat betreft het vliegen r naar toe
Thanks joh!!

adu zeg!!! ben kapok!!

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Natuur is ontzettend mooi. Aangezien wij geen strandmensen zijn, hebben we ook geen strand gezien. Als we in Bali zijn, gaan we ook nooit naar het strand. Zonde van onze tijd. Wij trekken namelijk door Indonesie en liefst doen we hele einden te voet, trein, bus of eventueel vliegtuig. Dit om ons van het ene eiland naar het andere eiland te verplaatsen. Wij zijn vanuit Surabaya naar Makassar (Zuid Sulawesi) gevlogen. Je hebt hier inderdaad geen vertier zoals in Bali, maar je kunt wel ontzettend veel zien, zoals: de graven in Torajaland. Heel uniek. Als je echt mooie stranden wilt hebben dan moet je naar de Kai eilanden (Molukken)gaan, dat is mij tenminste vertelt. Jammer genoeg hebben we dit jaar de Molukken niet kunnen aandoen. We hopen dat volgend jaar te doen en dan waarschijnlijk Ambon en misschien de Kai eilanden.
Pamela

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik zou ook dolgraag eens naar de Molukken willen. Kai eilanden schijnen inderdaad ongelofelijk mooi te zijn. Maar of daar dan weer veel vertier is..?
Klinkt geweldig, Pamela, hoe jij Indonesie "bereist". Wat zijn jouw favoriete plekken????Of wil je die geheim houden?
Ik kan jullie overigens ook de Philippijnen van harte aanbevelen, schitterend, ook mooie stranden trouwens!
Groet elsbeth

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Op zich ben ik geen strandgangster in de zin van bruin bakken (ben ik al van mezelf) maar vind het wel lekkker om lange strandwandelingen te maken op mooie stranden en dan even zitten en genieten van de zee.

Hey Philipijnen? dat staat ook op mijn lijste maar is dat niet gevaarlijk?? destijds wel... of Elsbeth heb je daar ook geen vertier???

adu zeg!!! ben kapok!!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Brenda, ik ben in 1991 5 weken op de Philippijnen geweest. Het was zeker niet zonder risisco. Wij waren in een gebied waar de NPA (New Peoples Army) actief was, een guerillabeweging (Noord Luzon). Er vlogen veel helicopters over. Wij kwamen bovendien aan 3 dagen nadat de vulkaan de Pinatubu was uitgebarsten en zijn daar 30 km vandaan geweest. Maar op zich was toen (en is nog geloof ik) het Zuidelijkste eiland, Mindanao, geen goed reisgebied. Er zijn nogal wat ontvoeringszaken geweest. Vertier, tja, ik weet het eigenlijk niet. Zoek het zelf nooit op, maar zeker op het mooie eiland Boracay is veel toerisme en dus vertier. Ik heb er 10 dagen gezeild, we kwamen bij toeval op een oud zeilschip van een Hollander, die ons 10 dagen heeft meegenomen. Onvergetelijk, zo schitterend en spannend (we zaten voortdurend op de rand van een typhoon, soms echt doodeng). Ook hebben we een paar dagen met een gids door de bergen gewandeld. Ik ben ervan povertuigd dat er veel mooie plekken zijn waar vertier is, google gewoon even.
Zo, nu weer terug naar Indonesie.

leomanado
Gebruiker
spacer line

hoi Brenda

Bunaken op zich is niet mooi. De stranden zijn redelijk vuil en er is weinig te doen. De onderwater wereld bij Bunaken en Siladen is echter wel erg mooi. Snorkelen en duiken fantastisch.
De avonden in Manado zijn leuk, er zijn 3 discotheken met live muziek. Verder zijn er 3 redelijke malls. Van Manado moet je je verder niet veel voorstellen. Het Minahasa gebied is echter wel erg mooi, het Tandano meer de moeite waard en verder gewoon rond toeren.
Voor strand moet je in Manado niet zijn maar naar de eilanden in Noord Sulawesi gaan.

Mocht je in Manado komen, ik woon er.

Groet en een fantastische reis
Leo

sandy
Gebruiker
spacer line

Pulau SERIBU (buiten Jakarta ) vooral pulau SEPA is een mooi eiland met witte stranden en erg rustig en is mooier dan stranden van BALI.

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

'Ahu kura ahia, mansia nia'

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Gewldig al jullie tips Thanks hiervoor.. aan de ene kant denk ik ja andere kant nee is me te stil................ maar allen bedankt enne Elsbeth wel geweldig je trip! Fillepijnen ja ontvoeringen ja dat staat me nog wel bij uit het nieuws...

adu zeg!!! ben kapok!!

burung
Gebruiker
User icon of burung
spacer line

Ik ben vorig jaar in Manado geweest en ook op Bunaken. Ik sluit me aan bij wat leomanado aangeeft.

Vanwege natuur (onderwaterwereld, natuurreservaten) maar vooral vanwege de zeer vriendelijke mensen die er heb leren kennen (waren al wel deels contacten via mijn vader), ga ik dit jaar weer (25 juli vertrek ik al!). Om mensen en cultuur nog beter te leren kennen, genieten van snorkelen en duiken, de 'jungle' in. En erg lekker eten op gezellige buiten terrasjes.

Manado is niet erg toeristisch omdat bijna iedereen snel gaat duiken vanuit de eilanden of vanuit de luxe spa resorts aan de rand van Manado.

Mijn tip zou zijn om Noord Sulawesi te combineren met de Molukken. Eventueel kun je daar zelfs (geloof vanaf Bitung) zelfs met de boot naar toe. Kai eilanden is wel ver weg - zul je moeten vliegen. Ken iemand die daar woont - prachtige stranden, veel mensen leven van vis en cassave.

Vanuit Manado zou ik dan kiezen voor Siladen. Mooi eilandje met witte stranden, ook mooie rotsen en minder vervuiling dan Bunaken. Zowel wat primitievere 'hutjes' als ook weer luxe resort. En als je van zee (zoog)dieren houdt: er zitten dolfijnen en zeekoeien (doejongs) en natuurlijk nog heel veel meer. Onderwaterwereld is prachtig!

Leo, als je wilt kunnen wellicht eens ergens wat afspreken.

Banyak salam!

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

brendababe

Gewldig al jullie tips Thanks hiervoor.. aan de ene kant denk ik ja andere kant nee is me te stil...

Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 22-05-2008 08:51

Jammer ......

jij had die vrouw kunnen zijn .... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Elsbeth,
Ik zou niet kunnen zeggen welk eiland mijn voorkeur heeft. Elk eiland heeft zijn eigen charmes. Flores vind ik persoonlijk een schitterend eiland. De wegen zijn vaak onbegaanbaar, vooral als het geregend heeft. Je kunt Flores alleen met een klein busje of vierwheeler doorkruizen.
Tijdens onze reizen hebben wij altijd heel veel contact met de plaatselijke bevolking. Wij reizen altijd met zijn tweetjes: mijn man en ik. Je wordt dan veel sneller door de mensen benaderd dan dat je met een reisvereniging gaat. Men nodigt je al gauw uit om bij hun thuis langs te komen en bij hun te eten. Af en toe geneer je je vreselijk daar ze vaak hun laatste kip voor je slachten Emoticon: Yeah right! o gastvrij zijn ze namelijk. Als we bij hun gaan eten, nemen we dan ook van alles mee, zodat ze niet te kort komen. En als we merken dat ze ťťn van hun laatste kippen hebben geslacht, bezorgen wij de volgende dag een kip bij hun. Wij hebben het idee dat ze dat appriciŽren. Het laatste jaar kan ik een klein mondje maleis spreken en dat vinden ze prachtig! Vaak noemen ze ons Ba en Ma en dat vinden we heel leuk. Je krijgt het gevoel of ze je in hun familie hebben opgenomen.
Jan en ik hopen dat wij zulk soort reizen nog heel lang kunnen maken.
Groetjes,
Pamela

leomanado
Gebruiker
spacer line

hoi Burung,

Lijkt me leuk. Jij woont ook in Manado.

Als je even googled met mijn naam hiet, kom je vanzielf op mn weblog en laat daar eenberichtje achter ok?

groet
Leo

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Pamela, Flores ben ik nooit geweest, net zoals overigens vele eilanden van Indonesie. Ik reis ook altijd het liefst zo "lokaal" mogelijk, dan maak je m.i. de dingen bij die je je leven lang bijblijven. In 1988 dronk ik met een toen 78-jarige Indonesische man
een kop thee in zijn huis aan de sawah in West Sumatra. Hij sprak mij aan, sprak uitstekend Nederlands, en we spraken een uurtje over van alles en nog wat. Met deze man heb ik ruim 15 jaar met vrij grote regelmaat gecorrespondeerd en dan ook echt lange brieven, half Nederlands, half Indonesisch. In 1992 was ik met mijn moeder en zusjes in Bandung waar hij toen woonde. Hoewel ik zijn adres en tel.nr. bij me had, was hij nergens te vinden. Bij thuiskomst in Nederland lag zijn adreswijziging op de deurmat. In 2000 kwam de herkansing, ik was weer in Bandung en we spraken af in zijn huis. We vlogen elkaar in de armen (hij was dus toen al 90, een heel broos mannetje) en we hebben eindeloos oude Nederlands liedjes zitten zingen. In de tafella lagen alle brieven, foto's en geboortekaartjes die ik in de loop van die jaren had gestuurd. Na 2003 heb ik niks meer van hem gehoord, nog 2 keer een brief in het Indonesisch gestuurd, zodat zijn vrouw misschien terug zou schrijven, ik neem aan dat hij "sudah meninggal" is. Hij heeft ooit een keer een soort boekje voor mij gemaakt met allemaal tekeningen, zijn hele levensloop beschreven. Zulke dierbare herinneringen na ťťn ontmoeting.
Nou, een heel verhaal, maar ik moet nog vaak aan deze Pak Hainim denken.
Veel plezier met alle reizen die je nog gaat maken, Pamela.

groetjes Elsbeth

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

Ik kom oorspronkelijk ook uit de kai eilanden
mensen leven daar niet alleen van cassave en vis, de ontwikkeling gaat snel, er zijn daar ook verschillende etenswaren te krijgen, zelfs friet die echt heel lekker schijnt te zijn)
als jij op de kai eilanden bent dan krijg je het gevoel dat je in een paradijs waant
genoeg hotels en beach(cottages daar
van ambon naar kai duurt 2 uurtjes vliegen maar dayt is dde moeite waard om die schitterende stranden te zien en de vele kleuren van de zee rondom de kai eilanden vanuit de lucht heel mooi te zien

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hallo Teripang,

Ik wil graag ALLES weten over de Kei eilanden. Niet zozeer wat er te eten want dat komt meestal wel goed in Indonesie. Dit is een stukje Indonesie wat ik nog niet ken maar wel heel hoog op mijn verlanglijstje staat.

Dus als je nog meer tips, trucs en plaatjes hebt dan graag, heel graag.

groeten
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De mooiste stranden van RI, prachtige fijn wit zand op de stranden van Kei Kecil. Er was 2 jaar geleden nog een logement in Ohoidertavun van een Nederlands sprekende Keiees. Weet niet of het er nog is maar er is voldoende logies in Tual en Langgur.
Zeer de moeite waard. Ga dan ook even naar Tanimbar-Kai oftewel Tanimbar Evav (met een bootje oversteken). De oude vooroudercultuur is daar nog springlevend. Even voorzichtig doorvragen en de geinterviewde het idee geven dat je een dergelijk geloof niet primitief vindt, en er gaat een wereld van geheimen open voor je. Neem dan niet het moslim gedeelte van het dorp maar het andere gedeelt boven op de heuvel. Maar Teripang kan je hopelijk meer vertellen.
Succes en plezier.

En bezoek Letvuan. Vraag daar naar de juru kunci van het graf en de hindoe-tempel in het dorp. Officieel zijn ze katholiek maar diep in het bos verborgen, ligt een oude Balinese hindoetempel, overblijfsel van de voorouders die it Bali kwamen.
In Groot-Kei ben ik nog nooit geweest maar schijnt ook erg interessant te zijn; m.n. qua cultuur.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,701,520 pageviews Een website van indahnesia.com