goed nieuws voor ouwe lullen in Indonesie

Subforum Andere praat 
44 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Vakantieregels bijstand verruimd

Gepensioneerden met een aanvullende bijstandsuitkering mogen voortaan zes maanden per jaar op vakantie naar het buitenland. Staatssecretaris Aboutaleb heeft besloten de termijn te verlengen. Nu is er een maximum van drie maanden.

Verder mogen alle mensen in de bijstand die geen sollicitatie- of schoolplicht hebben, voortaan drie maanden weg. Nu mogen alleen mensen die ouder zijn dan 57,5 jaar zo lang op vakantie.

De wijziging komt door een rechterlijke uitspraak, waarin de rechter onderscheid naar leeftijd verbood. Mensen die moeten solliciteren of scholing moeten volgen mogen nog steeds hooguit een maand weg.

Dus: 6 maanden Bali met behoud uitkering!!

Gracias. Sama sama

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Ben wel bijna een ouwe lul,maar werk nog volop> hoop nooit in de bijstand te komen...dus moet ik het voorlopig nog doen met jaarlijks 3 maanden Indonesie en over een aantal jaren dan maar mijn pensioen daar op maken..... Emoticon: Bye bye Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

Jantje
Gebruiker
spacer line

kiwimave schreef:

[
Verder mogen alle mensen in de bijstand die geen sollicitatie- of schoolplicht hebben, voortaan drie maanden weg. Nu mogen alleen mensen die ouder zijn dan 57,5 jaar zo lang op vakantie.

Sooh. Wat moet je daarvoor uitgevreten hebben. Trouwens, wordt de reis nog vergoed en is er begeleiding aanwezig? Btw, had die aboutaleb niet 2 nationaliteiten?

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 16-05-2008 00:09 senior wrote:
Ben wel bijna een ouwe lul,maar werk nog volop> hoop nooit in de bijstand te komen...dus moet ik het voorlopig nog doen met jaarlijks 3 maanden Indonesie en over een aantal jaren dan maar mijn pensioen daar op maken..... Emoticon: Bye bye Emoticon: Yes!

Chapeau ouwe lul. Het is hier goed toeven als je de positieve kanten maar ziet. Geld opmaken is al helemaal geen probleem. Je krijgt er hier veelal gratis hulp en advies bij. Emoticon: Shiny

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Perdom noh antoe ,
jammer dat ik niet in aanmerking kom..
Heb nog bezigheden en verplichtingen in ollanda .
Dus moet ik nog jaren wachten , hoewel ?

Als Menir Aboutaleb of wie dan ook mij kan voordragen om eerder met pensioen te gaan zalik het mss in overweging nemen.
Een goede reiskosten vergoeding , gedeeltelijk mag ook wel kan wonderen doen.

PS : vroeger hebben ze oprotpremie , en allerlei leuke voorzieningen .
Het helpen met bedrijf opzetten , ik zou consultant kunnen spelen.
Of een Rental bedrijf of een kroegbaas worden , zo'n Amsterdamse Bruine Kroeg. OmSids Bruine Kroeg.
Alle Indahnesia leden krijgen 5% korting.

Wat is Nederland toch een mooi en rijk land .
Het land van susu (melk) en madu (honing). Emoticon: Party!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Om Sid, en Jan Aboutaleb heeft 2 nationaliteiten: Marokkaans en Nederlands, afezien wat dit figuur opstrijkt aan bijbanen, maar dit geldt evengoed voor Nederlandse politici.
Dit moet verboden worden: als ik zwart zou werken, dan word ik keihard gepakt, maar de HH politici kunnen zich geruisloos verrijken, t

Pearl2see
Gebruiker
User icon of Pearl2see
spacer line

Merapi, wat heeft crimineel gedrag te maken met werzaamheden waar belasting voor betaald wordt? Is dit hetzelfde volgens jouw? Wat is verrijken? Leg es uit, wanneer je werkt, je krijgt er voor betaald, betaalt belasting, maakt zelfs bekend waar je werkt, hoeveel je verdient etc... Is dit hetzelfde als wanneer een achterlijke boerenlul zwart gaat werken?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik denk dat we in dit topic niet in hoeven te gaan over de situatie in Nederland, daar gaat het namelijk helemaal niet om.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nou, ik ben het anders erg eens met perals opmerkingen over de posting van Merapi.
Bij mij kwamen exact dezelfde vragen op. Ik vond het nogal een denigrerend opmerking over de "figuur" Aboutaleb en de "heren politici".

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat kan dan mooi in een ander topic toch? Dit topic gaat daar niet over..

Ben blij dat ik helemaal niet hoef te solliciteren, kan ik ook gewoon wegblijven uit Nederland. Emoticon: Puh!

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Op zich wel goed dat mensen langer weg mogen. Eigenlijk zou er helemaal geen tijdstermijn moeten gelden: laat die mensen toch wonen waar ze willen.

Om mensen te dwingen in Nederland te blijven terwijl ze niet hoeven te werken lijkt mij onzinnig. Eigenlijk een vorm van pesterij. Emoticon: Frustrated

Of het een Nederlander is die op Bali wil wonen of een marokaan die in zijn land wil wonen maakt mij niet uit. Als de conclusie eenmaal genomen is dat de persoon nooit meer hoeft te werken en recht heeft op pensioen en aow laat ze dan zelf beslissen waar ze willen leven. Emoticon: Yes!

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Pearl en Elsbeth, ik verwijt niemand crimineel gedrag, ik heb het over witte boorden criminaliteit.
En die worden heel zachtjes aangepakt in Nederland.
Beursfraude, niet opgegeven bijbanen, onterechte declaraties etc.
Het wordt geslikt.
Topfiguren uit het bedrijfsleven komen wel even in het nieuws wegens malafide praktijken, daarna gaat het in de bekende doofpot.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 17-05-2008 11:11 Nemesis wrote:
Om mensen te dwingen in Nederland te blijven terwijl ze niet hoeven te werken lijkt mij onzinnig. Eigenlijk een vorm van pesterij. Emoticon: Frustrated

Hoezo dwingen ???
Iedere burger heeft naast rechten OOK plichten.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nimesis
Als de conclusie eenmaal genomen is dat de persoon nooit meer hoeft te werken en recht heeft op pensioen en aow laat ze dan zelf beslissen waar ze willen leven

daar schrijf je nog duidelijk er bij als je Pensioen en AOW hebt.
Maar kiwimave heeft het over sociale uitkering.
Ook betreft diegene die afgekeurd zijn(WAO), en zich in het buitenland vertoeven.
Daarin is wel heel veel in veranderd, de laatste jaren.
Er zijn nog steeds mensen in IndonesiŽ die gewoon een KTP hebben, een uitkering genieten van uit Nederland, georganiseerd door de ambassade/consul.
Hoe het nu verder is weet ik niet maar er komen geen nieuwe gevallen meer bij.
De mensen die het van uit jaren geleden een uitkering hadden hebben dat nog steeds, wel een index uitkering
Een sociale uitkering geen pensioen of wat dan ook.
Die zullen er wel bij zijn die dat ontvangen,maar dat zijn duidelijk gevallen met een recht op AOW Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Heb het topic een nieuw huis gegeven.
Waar het beter past Emoticon: Smile

It's only kinky the first time.

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Zes maanden???Lekker zeg..maarre...kunnen ze niet gewoon de limiet stoppen en iedereen laten gaan waar ze willen?Er zal wel weer aan verdiend worden.Net zo dom als die regel hier dat je maar 3 weken op vakantie kan,terwijl het geen moer uitmaakt of je nu 4 of 6 weken achtereen opneemt. Emoticon: Stupid

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,694,834 pageviews Een website van indahnesia.com