Kosten reizen over land en hotel

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
eric57
Gebruiker
User icon of eric57
spacer line

In juli ga ik met mij vriendin naar Java en daarna naar Bali..

Kunnen jullie mij vertellen op hoeveel ik ongeveer moet rekenen per hotel per nacht (java en bali)?
En als ik van yojakarta naar Bali wil over land hoeveel gaat mij dat ongeveer kosten?
Ikzelf ga nu uit van 50 euro per dag uitgeven. (15 euro eten, 15 euro overnachten en plus minus 20 euro reizen per dag) Zit ik hiermee een beetje in de goede richting?

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Met vriendelijke groet

Tim Schaegen

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Je kan niet over land van Java naar Bali Emoticon: Laugh out loud
Maar ff serieus, 15 euro eten per dag is mťťr dan genoeg, tenzij je in Jakarta gaat eten. Meestal kun je voor 2 euro een geweldige maaltijd krijgen. als je daarbij nog wat wil drinken ben je zeker voor drie euro klaar. Bali is echter een stuk duurder.
Als je met je vriendin gaat ben je in Yogyakarta in een losmen (bijvoorbeeld in Losmen Bladok, geweldige ervaringen mee) ongeveer 12-15 euro per kamer per nacht kwijt. Zit nog een mooi zwembad bij ook. Zo zijn er veel lokaties te vinden in IndonesiŽ waar je goedkoop terecht kan. In Bandung weten we er ook een die heel prettig is, laat maar ff weten als je meer details wil. Hoe dacht je te reizen? Per trein en ferry?

From Dayeuhkolot with love

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wat netto tarieven (inclusief de ++) die wij in 2007 en 2008 hebben betaald, de meeste inclusief ontbijt.
Soms betalen inwoners van IndonesiŽ en KITAS-houders minder.

Hotel Harmony Inn Yogyakart 155.000
Hotel Crown Tasikmalaya 300.000
Hotel Darajati Purwokerto 165.000
Hotel LeBeringin Salatiga 265.000
Hotel Jepara Indah 250.000
Hotel Mustika Tuban 193.600
Hotel Margo Utomo Kalibaru 180.000 (KITAS of inwoners IndonesiŽ)
Hotel Safari Jember 200.000
Hotel Srikandi Pacitan 120.000
Hotel Flamboyan Tasikmalaya 160.000
Hotel Tirta Alam1 Cipanas Garut 120.000
Hotel Mandalawangi Tasikmalaya 150.000
Sunrise Beach Hotel Pangandaran 150.000 (vriendenprijsje)
Hotel Mutiara Purwokerto 100.000
Hotel Merdeka Madiun 164.650

Houdt er rekening mee dat die tarieven nu hoger (+20% tot 40%) kunnen zijn, in april zijn de tarieven voor elektriciteit fiks verhoogd voor de groot verbruikers en in de krant hebben we gelezen dat de hotels dat door willen berekenen in de prijs.
Succes,
Tuti en Jan

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

On 14-05-2008 22:36 monyet wrote:
Je kan niet over land van Java naar Bali Emoticon: Laugh out loud

Wat is dat voor een nonsense??? Je kan toch prima met de auto naar Banjuwangi (oost jawa) en dan met de ferry? Dan zit je zo op Bali. Emoticon: Frustrated

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

20 euro reizen per dag
Als dat voor samen is is het misschien wat laag aangehouden, afhankelijk van soort vervoer.
De trein (eksekutif) is soms niet echt voordelig, als voorbeeld van Jakarta naar Yogyakarta kost IDR175.000 p.p. ( zie http://www.kereta-api.com/ )
Houdt er rekening mee dat in de overnachtingsplaats vaak vervoer nodig is, de taxi kan duurder zijn als een verre busreis.

De ferry van Banyuwangi naar Gilimanuk in Bali kostte in september 2007 voor een auto met chauffeur en 2 pasagiers IDR90.000.
In juli zijn waarschijnlijk de brandstofprijzen inmiddels verhoogd en dat zal het vervoer zeer zeker duurder maken, de trein misschien niet direct maar alle andere vormen van vervoer zeker wel.

Eten en drinken voor 15 Euro voor 2 personen moet gemakkelijk kunnen.(zonder alcohol)
Salam,
Tuti en Jan

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Tim,
Ik zou uitgaan van een hoger budget, vooral inderdaad op Bali maar ook in gevallen dat je een betere accomodatie nodig hebt als je ziek wordt of iets dergelijks.

Begin de details te vergeten

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 15-05-2008 00:07 Robert wrote:

...

Wat is dat voor een nonsense??? Je kan toch prima met de auto naar Banjuwangi (oost jawa) en dan met de ferry? Dan zit je zo op Bali. Emoticon: Frustrated

Met de ferry over land Emoticon: Clown

Grappig

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 15-05-2008 00:07 Robert wrote:

...

De ferries die ik heb gezien gingen over water (soms ook niet, maar dan liggen ze op de bodem uiteindelijk). Emoticon: Puh!

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

Jullie begrijpen best dat Eric wilt weten of hij met het vliegtuig naar Bali moet of dat hij over land kan. Dat laatste kleine stukje ferry beschouw ik dan over land ja.

Ik ben het er mee eens dat je in Indo ook hele speciale duikbootferries hebt, zou ik niet nemen Emoticon: Puh!

ketut.nl
Gebruiker
User icon of ketut.nl
spacer line

Hoi Tim,

vorig jaar zijn we met een ander stel 4 weken geweest: 3 dagen noord Sumatra (met gids in Bukit Lawang), een dag of 10 Java (met de bus, trein en 2 dagen een gids rondom Bogor) en de rest op Bali (inc. een auto voor 12 dagen). Gemiddeld waren we per stel 50 euro per dag kwijt. Dus ik denk dat je een aardig eind in de goede richting zit.

Het is ook maar net wat voor eisen je aan je kamer stelt (AC, warm water, mandi/douche etc). Voor een eenvoudige kamer, maar wel schoon, in Losmen Bladok betaalden wij 100.000 rupiah, was vorig jaar omgerekend 8 euro. In Sanur, Bali logeerden wij in Watering Hole voor 88.000. En ik Bukit Lawang 30.000...

Maar voor die goedkope kamers moet je soms wel even zoeken. Ook wat eten betreft kun je zowel op Java als op Bali voor 2 euro pp een fatsoenlijke maaltijd krijgen, niet in een westers uitziend restaurant, maar gewoon in een warung.

eric57
Gebruiker
User icon of eric57
spacer line

Hallo allemaal, bedankt voor jullie snelle en goede reacties we hebben hier zeker iets aan.
Goed ook om nu te weten dat we niet met de veerboot over land kunnen Emoticon: Puh!

nogmaals bedankt

groetjes Tim en Daniella

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 15-05-2008 09:02 ketut.nl wrote:
Ook wat eten betreft kun je zowel op Java als op Bali voor 2 euro pp een fatsoenlijke maaltijd krijgen, niet in een westers uitziend restaurant, maar gewoon in een warung.

Hier moet je echt voorzichtig zijn .
Je moet vwb eten en drinken niet gaan bezuinigen , liever 2 a 3 euro extra perpersoon perdag extra uitgeven dan dat je gaat solliciteren om aan de infuus gaat.
Een verkeerde beslissing om in een warung te gaan eten is gevaarlijker dan je een verkeerde hotel neemt.
De restaurant moet je gaan kiezen op grond van de omloopsnelheid(veel klanten) en de aanwezigheid van koelvitrines.
Ik neem aan dat je voor het eerst naar Indonesia.gaat .
Dan zal je maag ook nog niet gewend zijn , vaak is het te steriel .
Ik neem aan dat je naar grote(re) steden gaat zoals Bogor , Bandung , Jogja etc .
Waar je ook redelijk goede restaurant kan vinden , zonder naar een WarTeg (Warung Tegal) te gaan .
En ze hebben ook bijna altijd Mac D, Kentucky en andere soorten chicken en burgers eettentjes (fast food) .
Het is bekende hap en relatief goedkoop en schoner dan een WarTeg.
Met 50 euri kan je redelijk doorkomen , kan je ook schuiven in de kostenpakket .Maar NIET voor het eten en drinken.
Voordat je het weet krijg je de schieterij met de mogelijheid van infuus.
Ik zou de warungs mijden.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

plwolf
Gebruiker
spacer line

Beste Tuti & Jan,
Wij gaan in Sept. weer voor mnd. naar Bali.
Wij willen ook weer 2 wk. naar yogyakarta .
Waar licht Harmony Hotel Gaarne Adres.
Groetjes Lia & Peter Wolf

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Hotel Harmony Inn
Yogyakarta
Jalan Parangtritis
Gang Sartono
West of Prawirotaman Market
Phone/fax 0274 387135 ; 387136 ; 385652

Wat aanvullende info,
Kamer netjes, badkamer is aan renovatie toe, warm water werkt wel.
Inclusief eenvoudig ontbijt, nasi goreng of brood met ei, thee of koffie en wat fruit.
Mooi zwembad
500 meter wandelen (of becak) naar een grote weg en daar gaan de bussen naar allerlei kanten van Yogyakarta en uiteraard ook naar het busstation.
Succes,
Tuti en Jan

plwolf
Gebruiker
spacer line

Beste Tuti & Jan .,
Bedankt voor de informatie .
Wij zitten in Wisma Gajah Jl Prawirotaman 4
Tel.0274 372037 ;375659
Nette kamers badk. w en k water
eenvoudig ontbijt nasi goreng of brood met ei Thee koffie en wat fruit.
klein zwembad 50 meter naar de grote weg .
Op de hoek zit tante Lien met haar bekende warong .
Wij betaade vorig jaar 125000 rupia .
Groetjes ,
Lia & Peter

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Tante Lien is niet meer, zij schijnt te zijn overleden volgens mijn informatie.
Wij betaalden bij hotel Harmony Inn verleden jaar IDR 140.000 en dit jaar IDR 155.000 en komen er vast en zeker weer terug.
Het aanbod in Yogyakarta is erg groot, veel goedkopere hotels en guesthouses geven voor ontbijt een paar sneetjes wit brood met een ei en jam, voor ons een reden om niet te overnachten.

Even terug te komen op het lijstje met hotels, de duurdere hotels geven in de regel een uitgebreid ontbijt, met name Hotel LeBeringin Salatiga is wat onbijt betreft een topper waar we ook weer overnachten als we op familiebezoek gaan in Salatiga.(Tuti is in Salatiga geboren)
Groetjes,
Tuti en Jan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,647,739 pageviews Een website van indahnesia.com