Visa verlening Jakarta

Subforum Het visumgebeuren 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Rissee01
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik heb een SosBud visum welke ik voor de eerste keer moet verlengen. Kan iemand mij vertellen waar het imigratie kantoor in Jakarta zit en of deze ook open is op zaterdag.

BVD, Jeroen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat is moeilijk als onbekend is uit welk stadsdeel uw sponsor afkomstig is. Dat zal hij/zij toch moeten weten. Het hoofdkantoor van de immigratie ligt aan de Jl. Rasuna Said bij het Departement van Justitie (Kehakiman). Maar hier kan men geen visa verlengen. Dat moet in 1 van de 5 districtsoffices.
Jakarta heeft 5 stadsdeelkantoren (om het even oneerbiedig te noemen) en wel de volgende (denk niet dat ze open zijn op zaterdag maar check even):

Jakarta Pusat (centraal/midden JKT)
Jl. Merpati II, Kemayoran Jakarta Pusat 3909744 (L), 3909971, 3909966, 8500569 (R), 6541210 (F)
Jakarta Barat (west JKT)
Jl. Pos Kota No.1 Jakarta Kota 11230 6904845 (L), 6930544 (F), 6904795, 5841928
Jakarta Timur (oost JKT)
Jl. Cipinang Pemasyarakatan No.28 509105 (L) , 8509104, 8460044 (R)
Jakarta Selatan (zuid JKT)
Jl. Warung Buncit Raya No. 207 Jakarta Selatan 7996334(L), 79192883(F) 7996340, 7900928, 7900928, 7418656 (R)
Jakarta Utara (noord JKT)
Jl. Melati 124A Tanjung Priok Jakarta 14230 494909 (L), 4352253 (F), 7270312 (R)

Succes (hopelijk is de info nog up-to-date).

daft_punk
Gebruiker
spacer line

goed om te weten Yogya!
het is dus zo dat je het aleen kan verlengen in het stadsdeel of stad of eiland waar je sponsor woonachtig is? kan dus niet zo zijn dan mijn sponsor uit bali komt en ik het in malang kan verlengen?

vriendelijke groet,
Daan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

daft_punk; dat is inderdaad correct. Verlenging moet officieel plaatsvinden in de stad waar je sponsor volgens zijn/haar id-kaart woont.

Rissee01
Gebruiker
spacer line

Thnx voor de info. Maar mijn sponsor is Garuda, waar is stage loop. Hoe zit het dan?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

In dat geval zou ik het Garuda eventjes vragen, aangezien ze je ook al uitgenodigd hebben en als het goed is een werkvergunning hebben geregeld.

Rissee01
Gebruiker
spacer line

Uiteindelijk ben ik er achter waar ik mijn visum moet verlegen: Jl. Warung Buncit Raya No. 207. Ik heb geen werkvergunning omdat ik hier als student stage loop (sorry was vergeten te vermelden in begin). Ik las echter op een andere website dat de aanvraag minimaal 7 dagen voor het verstrijken van je visum dient te gebeuren. Is dit zo, kon het namelijk nergens anders terug vinden, en gezien het feit dat vandaag en morgen de kantoren dicht zijn, mocht dit wel eens een probleem worden. Heeft iemand hier een antwoord op?

Gr, Jeroen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Stage lopen zonder werkvergunning? Nou ja, dat kan een ander topic worden, daar zal ik hier maar niet over in gaan.

Verlengingen inderdaad een beetje op tijd doen. In minder tijd kan wel, maar dan moet er wel iets tegenover staan. (knaken dus, gewoon Rupiah's)

Het adres wat je noemde werd al eerder hier gegeven, wellicht wist je dus niet waar je precies zat Emoticon: Puh! Dat kan ik wel geloven trouwens, te groot die stad Emoticon: Laugh out loud

Rissee01
Gebruiker
spacer line

Stage lopen met een social visa is volgens mij volkomen legaal, althans dat is mij door Garuda verteld. Staat ook gewoon in de sponsor brief die ze mij gegeven hebben.... Zal maar wat extra geld dan die 200.000 RP meenemen. Ben benieuwd, hoor vele verschillende verhalen aangaande visa verlengen. Buiten dat, vermaak ik mij prima in de grote stad Jakarta, alleen soms moet je inderdaad wel even zoeken waar e.e.a. is gevestigt Emoticon: Yes!

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

social visa verlenegen kost Rp 250.000 en ja, je moet het een week voor het verlopen doen.

sammy
Gebruiker
User icon of sammy
spacer line

On 19-05-2008 06:11 dutchguy1000 wrote:
social visa verlenegen kost Rp 250.000 en ja, je moet het een week voor het verlopen doen.

Beste Dutchguy,

Wat heb ik nodig om me visum te verlengen? Alleen het geld? Of moet ik ook pasfoto's bij de hand hebben? En zijn er andere papieren van me sponsor dat ik mee moet nemen?

Ik heb zonet me visum via een agency verlengt en moest RP 750.000 betalen, ik wil de volgende keer graag zelf proberen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Sammy;

- paspoort moet je inleveren bij de immigratie

Verder heb je normaal gezien nodig:
- 2 pasfoto's groot formaat (4x6?)
- ingevulde formulieren (twee of drie, afhankelijk van welke verlenging) verkrijgbaar bij de kiosk van het kantoor
- kopie voorblad paspoort (met je pasfoto)
- kopie meest recente stempel binnenkomst Indonesie
- kopie witte kaart (kant van de stempel van binnenkomst)
- sponsorbrief (uitnodigingsbrief)
- garantverklaring van sponsor

Het lijkt een hele papierhandel en dat is het ook. Als het niet compleet is zullen ze je willen afschepen 'kom morgen maar terug' of iets in die richting. Zelf proberen kan gewoon, maar reken erop dat ze je van het kastje naar de muur sturen, zo lang mogelijk. Niet altijd, maar de kans is er, zeker als ze ruiken dat je 'nieuw' bent.

Succes!

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

- 2 pasfoto's groot formaat (4x6?)

Met rode achtergrond.
Men neemt het aan dat het normaal is maar ik vermeld het maar nog eens.
suc6. Emoticon: Shiny

Shalom

sammy
Gebruiker
User icon of sammy
spacer line

Hoi Yerun en Bokito,

Ik heb gisteren me pasfoto's met rode achtegrond gemaakt. Hoe ziet zo'n garantverklaring eruit? Is dat gewoon een regeltje in de uitnodigingsbrief dat ze garant voor me staat? Ik dacht dat ik ergens las dat ik ook haar (mijn sponsor's) bankaccount gegevens nodig had.

Ik ga morgen naar het immigratiebureau Emoticon: I love it

sammy
Gebruiker
User icon of sammy
spacer line

Hoi hoi,
dat verliep best gladjes. Vanochtend naar het immigratiekantoor di Timur geweest met mijn oom. Formuliertje gehaald voor 12.000rp. Ingevuld en ingeleverd samen met mijn paspoort, witte kaart, 2 mooie pasfoto's en de garantverklaring van me sponsor.

Ik had geen kopie nodig van me paspoort of witte kaart. Ook vroegen ze niet naar de bankrekening van me sponsor.

Nadat ik alles had ingeleverd vertelden ze me dat ik 2 uur weer terug kon komen. Toen ik weer terug was 250.000Rp betaald en had me paspoort binnen 5 minuten weer in me handen Emoticon: Shiny

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Zo, dat is razendsnel en perfect. Het ruikt ernaar dat ze daar pas geleden een anti-corruptie razzia hebben gehouden, want normaal gaat het 'minder soepel'. (Lees: ze zullen er alles aan doen de boel te vertragen en meer geld te vangen)

Netjes dus! Zo kan het ook en zo zou het altijd moeten zijn.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,133 pageviews Een website van indahnesia.com