Wel of niet vaccineren?

Subforum Bali, het godeneiland 
44 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
time2fly
Gebruiker
spacer line

We gaan 4 weken naar Bali/Lombok deze zomer. Zijn er ervaren Balireizigers die altijd zonder vaccinaties gaan? Volgens mij is het nl niet echt nodig...

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

Voor Bali en Lombok heb ik nog nooit prikken gehaald.
Ieder zijn eigen ding natuurlijk. Laat je adviseren en weeg evt risico's af.

monyet_belanda
Gebruiker
spacer line

Onder 't mom van "better safe than sorry" laat ik me wel inenten en neem geloof ik malaria tabletten mee voor Lombok. Ik heb geen last van die vaccinaties en tabletten en aangezien je bij de GG&GD in Amsterdam gewoon naar binnen kunt lopen, neem ik 't maar. Waarom zou je het niet doen?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Altijd inentingen welk land dan ook.
Heel veel mensen op de scheepsvaart die zelfs niet van boord kunnen, worden verplicht ingeŽnt.
Ziektes zitten niet stil ze zijn steeds onderweg.
Je krijgt zelfs hier ook te maken, met verschillende tropenziektes.
Je ziet het nog niet, maar wat je wel ziet is dat er veel gereisd word, zodat mensen overal komen, en terug. Emoticon: Bye bye Emoticon: Very funny Emoticon: Smile
http://i212.photobucket.com/al(...)envanaf1960-1994.jpg

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Gewoon een risico afweging net als met een auto. Je kunt je allrisk verzekeren maar ook gewoon WA. Volgens mij is de kans op bv. buiktyfus kleiner dan dat je gstoken word door een dengue mug......en laten ze nou voor dat laatste geen vaccinatie hebben....dus een risiko is er altijd.
Wel goed je handjes wassen na elk toilet bezoek want het zijn over het algemeen een stelletje viespeuken wat beterft hygiene en toiletten.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Heb net gehoord dat je alleen nog voor buiktyfus hoeft ingeent te worden als je maagmedicatie gebruikt, diabetes hebt of een kunstgewricht.
Mijn kinderen hebben zich net laten inenten en alleen DTP en Hepatites A was nodig.

Hepatites A wordt ook al aangeraden als je naar landen rondom de middelandse zee op vakantie gaat.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Waarom het risico lopen. Die euro's kunnen er bij zo'n reis dan ook nog wel bij. Bij veel verzekeringen wordt het tegenwoordig al voor 75% vergoed.

ketut.nl
Gebruiker
User icon of ketut.nl
spacer line

On 07-05-2008 19:45 Geschiere wrote:
Waarom het risico lopen. Die euros kunnen er bij zon reis dan ook nog wel bij. Bij veel verzekeringen wordt het tegenwoordig al voor 75% vergoed.

Daar ben ik het wel mee eens. Ik weet of het al gebeurt , maar ik kan me voorstellen dat de verzekeraar van de verzekerde eist dat hij/zij de risico's zoveel mogelijk uitsluit. Doe je dat niet, dan keert de verzekeraar niet uit. Dat gebeurt al bij het niet dragen van een autogordel of wanneer je je dure camera gewoon op de hotelkamer laat liggen. Dus ik vind dat je zoveel mogelijk de risico's moet minimaliseren, zeker als het gaat om je gezondheid!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 07-05-2008 19:45 Geschiere wrote:
Waarom het risico lopen. Die euros kunnen er bij zon reis dan ook nog wel bij. Bij veel verzekeringen wordt het tegenwoordig al voor 75% vergoed.

Ik heb gebeld met de arts van het reismedisch centrum en de buiktyfus injectie wordt niet meer gegeven alleen aan de risicogroep, dus mensen die maagmedicatie gebruiken, diabeet zijn of een kunstgewricht hebben.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

time2fly
Gebruiker
spacer line

4yoke4 bij de GGD zeggen ze wat anders maar daar willen ze natuurlijk ook graag verdienen... Ik wil de prikken echt alleen maar nemen als ze echt nodig zijn, want zie al tijden vreselijk op tegen die injekties, dus als 't even niet hoeft...
Allemaal bedankt voor jullie reakties, meer reakties zijn ook welkom natuurlijk.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 07-05-2008 22:41 time2fly wrote:
4yoke4 bij de GGD zeggen ze wat anders maar daar willen ze natuurlijk ook graag verdienen... Ik wil de prikken echt alleen maar nemen als ze echt nodig zijn, want zie al tijden vreselijk op tegen die injekties, dus als t even niet hoeft...
Allemaal bedankt voor jullie reakties, meer reakties zijn ook welkom natuurlijk.

Er wordt wel eens meer wisselende informatie gegeven.
Mijn kinderen en kleinkinderen moesten ingeŽnt worden voor Java en Bali, onze inentingen waren nog geldig en daar zaten dus de buiktyfus inj. bij.
Thuisgekomen bleek dat de kinderen niet ingeŽnt waren voor buiktyfus waarop ik het reismedisch centrum gebeld heb en gevraagd waarom geen buiktyfus omdat wij ze vorig jaar nog wel gehad hadden.
Ik kreeg dus bovenstaand antwoord, de kinderen hoeven niet maar wij wel omdat we tot de risicogroep behoren.
De verzekering heeft de inentingen betaald dus daarom hoefden we het niet te laten maar onnodig inenten vind ik ook niet nodig.

time2fly
Gebruiker
spacer line

4yoke4
Bedoel je dat je zelf behoort tot de risicogroep "mensen die maagmedicatie gebruiken, diabeet zijn of een kunstgewricht hebben" ?? Of als volwassene?
Je zou toch denken dat kinderen meer risico lopen wanneer het gaat om hygiŽne, zeker wanneer je kijkt na toiletgebruik...
Al wordt het maar 1 prikje minder... (m'n dochter van 6 is er panisch voor, daar gaat het me eigenlijk om) Emoticon: Cry

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Beste time2fly, volgens mij wordt het tijd om knopen door te hakken. Een paar dagen geleden zei je dat je zelf al weken tegen de prikken opziet en nu zeg je dat het eigenlijk je dochtertje is die er zo tegen op ziet. Je wilt er graag horen dat het allemaal niet hoeft, maar iedereen zegt wat anders, ook iedere GGD blijkbaar. Ik heb zelf wel altijd alles genomen, maar ben dan ook niet bang voor prikken (waar je trouwens echt nauwelijks iets van voelt, je dochter heeft toch neem ik aan alle kinderprikken ook gewoon gehad??). Bovendien had ik vertrouwen in de GGD in Amsterdam.Je kunt altijd wel denken dat de GGD meer voorschrijft dan nodig is om meer geld te verdienen, maar ik vind dat persoonlijk een wantrouwende houding. Je moet op een gegeven moment op iemand vertrouwen, of dat nou de GGD is of juist iemand die zegt dat het niet hoeft, maakt niet uit, maar kies wel een richting. Succes ermee. (niet vervelend bedoeld, hoor, maar ik vrees dat je ander over 2 weken nog met hetzelfde worstelt.
Groet Elsbeth

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 08-05-2008 21:32 time2fly wrote:
4yoke4
Bedoel je dat je zelf behoort tot de risicogroep "mensen die maagmedicatie gebruiken, diabeet zijn of een kunstgewricht hebben" ?? Of als volwassene?
Je zou toch denken dat kinderen meer risico lopen wanneer het gaat om hygiŽne, zeker wanneer je kijkt na toiletgebruik...
Al wordt het maar 1 prikje minder... (mn dochter van 6 is er panisch voor, daar gaat het me eigenlijk om) Emoticon: Cry

Ja, wij behoren tot de risicogroep, niet als volwassene.
Een kind dat diabetes heeft zou dus ook ingeŽnt moeten worden.
Verder wilde ik graag dat mijn kinderen en kleinkinderen alle benodigde inentingen zouden krijgen en heb dus 2 x gebeld of ze ook ingeŽnt moesten worden voor buiktyfus en beide keren was het antwoord dat het niet nodig is.
Inentingen voor buiktyfus voorkomen niet dat je diarree krijgt door andere oorzaken.
Maar laat ieder voor zichzelf informeren want voor iedere persoon zou een ander advies kunnen gelden.
Ik heb zelf altijd het idee gehad dat ik geen risico wilde lopen en ben dus altijd ingeŽnt, vandaar ook mijn bezorgdheid waarom het bij de kinderen niet hoeft te gebeuren.

Beste time2fly, volgens mij wordt het tijd om knopen door te hakken. Een paar dagen geleden zei je dat je zelf al weken tegen de prikken opziet en nu zeg je dat het eigenlijk je dochtertje is die er zo tegen op ziet. Je wilt er graag horen dat het allemaal niet hoeft, maar iedereen zegt wat anders, ook iedere GGD blijkbaar. Ik heb zelf wel altijd alles genomen, maar ben dan ook niet bang voor prikken (waar je trouwens echt nauwelijks iets van voelt, je dochter heeft toch neem ik aan alle kinderprikken ook gewoon gehad??). Bovendien had ik vertrouwen in de GGD in Amsterdam.Je kunt altijd wel denken dat de GGD meer voorschrijft dan nodig is om meer geld te verdienen, maar ik vind dat persoonlijk een wantrouwende houding. Je moet op een gegeven moment op iemand vertrouwen, of dat nou de GGD is of juist iemand die zegt dat het niet hoeft, maakt niet uit, maar kies wel een richting. Succes ermee. (niet vervelend bedoeld, hoor, maar ik vrees dat je ander over 2 weken nog met hetzelfde worstelt.

Net als Elsbeth zegt, knopen doorhakken want anders kom je er nooit uit.
Overleg met de arts de situatie van jouw kind en volg zijn advies dan op.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Virus EV71 sudah Serang Indonesia
Jakarta (Bali Post) -
Menteri Kesehatan Siti Fadillah Supari mengakui virus EV71 alias enterovirus 71 sudah menyerang wilayah Indonesia. Namun, jumlah kasus EV71 masih tergolong kecil dan belum dikategorikan sebagai ancaman epidemi. selengkapnya

Nu er toch over ziektes en prikken gesproken wordt even dit. Het virus wat in peking heerst is ook al in indonesie gesignaliseerd. Emoticon: Nooo Emoticon: Cry

Shalom

time2fly
Gebruiker
spacer line

Mensen we sluiten deze topic af wat mij betreft.
Ik ga knopen doorhakken!!
Emoticon: Clown

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Time2fly,

Soms is het moeilijk te bepalen of vaccinasie nodig is ! ik zou het vlot durven zonder ! en ik eet vaak alleen maar uit de lokale warungs. Maar mocht je het zekeren voor het onzekeren nemen !? dan zou ik kiezen voor airport travel clinic op schiphol ( vertrekhal 2, boven incheckbalie 16 , 08:30 open ) want deze zijn stukken goedkoper als de ggd ! en het kost je zo'n 20 min voor vertrek. Emoticon: Yawn

Live life to the max.......

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,636,807 pageviews Een website van indahnesia.com