pakketje opsturen

Subforum Bali, het godeneiland 
45 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

En service hoef je van Indonesische bedrijven doorgaans niet te verwachten
Maar goed dat we een echte IndonesiŽ-expert op dit forum hebben die over bijna alles goede adviezen geeft.
Hoe lang woon je al in IndonesiŽ?
Jan

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 14-05-2008 00:53 Tuti & Jan wrote:
En service hoef je van Indonesische bedrijven doorgaans niet te verwachten
Maar goed dat we een echte IndonesiŽ-expert op dit forum hebben die over bijna alles goede adviezen geeft.

Elke expertise is welkom Emoticon: Smile
Ook in kletsologie , vandaar dat ik ook hier senang voel.
Ontmoet soms ook mede kletsologen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

daft_punk
Gebruiker
spacer line

?? ik begrijp het niet helemaal meer.
kan dus beter niks meer met de post versturen? aangetekend kan toch ook in indonesie?

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Mijn vrouw is geboren in IndonesiŽ en onze beide families ook. Zij heeft er 27 jaar gewoond en haar familie woont er nog steeds. Bovendien heeft mijn bedrijf een kantoor in Jakarta en in Surabaya. Ben er voor werk en privť meermalen geweest en ken exporteurs die veel met IndonesiŽ werken. Wil je nog meer horen?

Mijn stelling was misschien ietwat overdreven, maar lokt in elk geval discussie uit. Laat ik mn stelling anders formuleren. Als jij een conflict hebt met een Indonesisch bedrijf, dan zijn er geen wegen om je gelijk te halen. In Nederland zijn er nog instanties waar je terecht kan, in IndonesiŽ zijn die er niet. Nooit meegemaakt in IndonesiŽ dat er op een kassabon staat dat je mag ruilen binnen acht dagen en als je wil ruilen het enige antwoord is dat dat alleen voor bepaalde artikelen geldt? Bedenk je eens waar je heen moet als je verstuurde pakket ineens onvindbaar is. Daarom Šltijd bedrijven gebruiken die op dit gebied georganiseerd zijn dmv track and trace of iets dergelijks. Niet omdat de kans groot is dat je pakket kwijt raakt, maar omdat Šls het gebeurt, je kunt fluiten naar je pakket en een schadevergoeding er ook niet in zit.

From Dayeuhkolot with love

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 14-05-2008 20:45 daft_punk wrote:
?? ik begrijp het niet helemaal meer.
kan dus beter niks meer met de post versturen? aangetekend kan toch ook in indonesie?

Monyet , nu zie je wat je "aangericht" heb.

Tuurlijk kan je aangetekend versturen .
Mijn broer in Jakarta besteld vaak buitenlandse boeken , en ze komen wel aan.
Dat er soms post zoekraken of gestolen werden kan altijd gebeuren.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Ma'af, sidia.
Won't happen again Emoticon: Yes!

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Wij hebben zelf slechte ervaringen met dingen opsturen nŠŠr IndonesiŽ, zelfs als het om kaartjes gaat. Heb geen idee hoe het komt , maar er is al twee keer iets in het niets verdwenen. Aangetekend versturen is wel leuk, maar daarmee krijg je helaas je zending niet terug. Emoticon: Eerie

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 14-05-2008 21:17 monyet wrote:
Wij hebben zelf slechte ervaringen met dingen opsturen nŠŠr IndonesiŽ, zelfs als het om kaartjes gaat.

Vroeger voor de komst van internet stuur ik honderden brieven in de afgelopen tig jaar.
Ze komen altijd aan , en ook die paar paketjes.
Nu stuur ik geen brieven meer , sinds je gewoon alles met de mail doet.
Eerlijk gezegd heb ik weinig ervaring met paketten sturen naar Indonesia , wel krijg ik vaak paketten uit Indonesia.
Dus het is begrijpelijk dat ik of jij beinvloedt kan zijn door de verhalen dat post soms zoek raken.En zeker als je zelf ervaren heb.
Persoonlijk heb ik nog nooit meegemaakt. Indonesische vrienden wel , vooral als het naar de propinsi en buiten Pulau Djawa gaat.
Er verdwijnen soms brieven en paketten.

Vroeger komt al die post in een wijk postkantoor .
De kunst is om iemand te hebben , ik dacht dat een personeel van mijn ouders soms uang roko / persen geeft.(b.v bij lebaran)
Dus je( prive ) post krijg speciale behandeling . Komt altijd aan. Garansi .

Ritake
Gebruiker
spacer line

Wij hebben op 14 maart een pakket van Lovina verstuurt via het postkantoor in Singaraja en dan via Sea mail naar BelgiŽ .
Ze vertelde ons dat het tussen de 2 tot 3 maanden kon duren en na een goed maand was ons pakketje er .
Het was 13 KG en we hebben 381.000rp betaald met tax en verzekering op de post ,we moesten wel vermelden wat het bevatte .
Er zaten 22 sarong in voor vrienden en familie ,houtsnijwerk en derg
Bij ontvangst moest ik nog Ä 10 douanekosten betalen .
Nu begrijp ik wel dat dit misschien niet elke keer goed afloopt ,maar in september gaan we terug en sturen we toch wel weer wat op .
Groetjes Rita

bule-gila
Gebruiker
spacer line

ik mag geen DVD mee nemen naar nederland want het zijn copie's en parfum in indonesia is niet de juiste parfum.de echte parfum betaal je net zo veel als in nederland.
kleding in indonesia is super goed koop.je ken zelf laten maken op maat als je juiste
bij je heb om naar te laten maken.op schiphol met 5 DVD zeggen ze meestal niets.
ik woon in bali en ga 2 keer per jaar terug naar nederland maar neem nooit iets mee.

Milani
Gebruiker
spacer line

Dit jaar nog hebben wij op het postkantoor in Renon- Den Pasar een koffer inhoud exact 20 kilo verstuurd naar huisadres in nederland voor precies Ä 32.= met de boot.
Het heeft wel 4 maanden geduurd. Koffer werd helemaal met rafia ingepakt een soort van sealen zoals wij dat kennen op schiphol en totaal onbeschadigd aangekomen hoor.

Zo doen wij en onze hele fam het al jaren en altijd goed hoor. Per luchtpost kost het 10 voudige. Dus kleding,schoenen boeken etc er in en na 4 mannden binnen. Emoticon: Party!

oeloe22
Gebruiker
spacer line

Dag allemaal

Ik heb even een vraagje:

Deze zomer ga ik naar bali op vakantie. Ik weet nu al dat ik graag wat nep-horloges zou willen aanschaffen. Op internet is uitgebreid te lezen hoe toeristen proberen om via hun bagage nepartikelen Nederland binnen te krijgen.

Nou las ik ergens dat er sommige mensen zijn die de horloges goed ingepakt in een pakketje opsturen naar Nederland en zo de welbekende douane op schiphol denken te kunnen ontwijken. Dit lijkt mij op zich ook wel een goed idee, gewoon op het pakketje een "persoonlijke" tekst schrijven zoals: "Hier de kandelaartjes voor Alex' atelier. Veel plezier ermee. Ik mail nog. Tante Odiel" om de douane een beetje voor de gek te houden. Ik vraag mij echter af: zou de douane hier ook niet op controleren? Ik heb trouwens gelezen op douane.nl dat de 3-per-soort regel niet geldt als iets Nederland wordt ingestuurd door een pakketje. En ik lees op andere fora dat de douane wel degelijk post controleert, en ik vermoed dat ze dit ook doen met een rontgenbuis zoals bij de passenger terminals.

Zou het niet zo zijn dat van de zomer de douane veel meer aandacht besteed aan de toeristen die landen vanuit Z.O. Azie dan de postpakketjes? Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het versturen van pakketjes vanuit Indonesie, en hoe groot de kans is dat de douane daar achterkomt.

Heel graag een antwoord van iemand die verstand van zake heeft! Bedankt!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Tja, de postpakketjes komen op een heel ander "adres" aan dan de toeristen natuurlijk. Ik hebzelf ooit een keer iets verstuurd vanuit Indonesie (Bali) ik denk zo'n 13 jaar geleden en ik weet nog dat ik er een kopie van de bon bij moest doen en dat ik inklaringskosten moest betalen. Niet zoveel (het ging om een houtsnij garuda van zo'n 60 cm hoog en een houtnsij buddha van ongeveer 40 cm hoog. Ik heb geen idee of ze alles nakijken maar een klein pakketje versturen naar jezelf zou ik als douanier wel verdacht vinden. Het gaat niet zozeer om het artikel maar inderdaad vooral dat het nep is.
Hoe ver dat de controle op nepartikelen kan gaan wil ik illustereren met het volgende verhaal: ik ken via via iemand die op MVV naar Nederland kwam met een aantal gekopieerde cd's (en dan heb ik het niet over een klein winkeltje of zo) Zoals men wellicht weet is een MVV een inreisvisum waarmee men uiteindelijk de echte verblijfsvergunning voor Nederland kan aanvragen. De persoon in kwestie heeft op grond van aanhouding op de luchthaven de verblijfsvergunning niet gekregen en werd uiteindelijk naar het land van herkomst gteruggestuurd.
Ik weet niet wat je bedoelt met "wat" horloges maar meer dan idd een stuk of 3 zou ik niet doen. Bovendien vind ik de kwaliteit van de neppers in Indonesie niet supergeweldig.
Ik denk dat ook niemand je antwoord kan geven "met verstand van zaken" Het is gewoon verboden en je neemt ze mee of stuurt ze op en neemt daarmee een risico of niet. Up to u!

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Wat betreft niet nep dingen mag men tot 450Ä vrij van belasting toegestuurd krijgen of zelf in NL invoeren.

Zie;
forum.indonesiepagina.nl/topic(...)oer_flink_omhoog.php

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,717,042 pageviews Een website van indahnesia.com